abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215685615
Dat er investeerders waren zegt niks natuurlijk. Elizabeth Holmes had een miljardenbedrijf gebaseerd op een scam. Daar is honderden miljoenen in ingevesteerd door rijke technische nitwits.

Compressie heeft zijn limiet. Die limiet ligt hoger dan wat nu mogelijk is maar dat vereist ook rekenkracht om weergave mogelijk te maken. Dat soort rekenkracht was er simpelweg bijna 30 jaar terug niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 26-11-2024 11:04:59 ]
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:35:23 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215685764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 01:46 schreef RJ125 het volgende:

[..]
Ik kan hier wel weer op ingaan, de technische kant, maar dat zal je ook weer afdoen als “blabla”, zoals mijn vorige post, waar je nota bene zelf vroeg om stelling te nemen. Ook hierop, op wat je nu stelt, ben je vaker gecorrigeerd, sinds 2004 al, en het wordt ook uitgelegd in de links die in de OP staan, maar je blijft dezelfde verkeerde aannames herhalen, bijv. “dat er 16 speelfilms op een 64kb chipkaart worden opgeslagen”.
hee, Ik heb jou gevraagd wat het nu wel was, daarop schreef je hele lamenten, maar gaf daar geen duidelijk antwoordt op. je gaf aan dat ik zelf maar moest googelen.
Toen ik je vroeg is het dit, draaide je weer, hele verhalen, geen JA of NEE.
quote:
Je weet zelf dat dat niet waar is. Een andere voorbeeld is dat je het hebt over “het geheel beschrijven van een film”, terwijl die sleutelcode geen beschrijving is van een film, laat staan een gehele beschrijving. En nee, je begrijpt er zelf niets van als je het voor zoveelste keer over “

Als die sleutelcode dat niet is, wat is die sleutelcode dan wel, wat is überhaupt het nut van die sleutel als het dit niet is en waar staat de informatie waaruit de specifieke film uit de jukebox gegenereerd kan worden?

quote:
compressie” hebt. Ik geef je een tip ga terug naar de basis, wat Jan Sloot beschreef als de ‘principe’ werking (wat 4 pagina’s beslaat in het boek), verdiep je daar eens in.

Ah, daar is ie weer, de "Verdiep je er maar eens in"
:')
quote:
Dit wordt ook beknopt in de links beschreven. Dat is, als mijn posts alleen maar “blabla” voor je zijn, want ik zie wel hoe je reageert sinds 2004, met alleen maar korte berichtjes, omdat je er niet veel over kan vertellen, behalve het in alle toonaarden ontkennen en decennialang dezelfde fouten herhalen.
Dit roep je bij herhaling, maar antwoorden op de vraag hoe het dan wel is, dat doe je niet.

quote:
Als je je niet in het verhaal wilt verdiepen, omdat je er geen zin/tijd/geld aan wilt verspillen, neem dan op z’n minst een open houding aan, i.p.v. zo stellig een standpunt in te nemen.
een totaal nietszeggende uitspraak
quote:
Verder kom ik liever met mensen als Pieper of andere deskundigen die erbij waren en er verstand van hebben dan Uri Geller. Ik moet zogenaamd tot eigen conclusie komen en zelf nadenken, waar jij onder verstaat dat ik moet meegaan in je eigen zwakke redeneringen en argumenten.
Ik zie geen enkel inhoudelijk antwoord van je.

Weer kom je niet verder dan, nee, zo zit het niet, maar niet hoe het dan wel zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jan_Onderwater op 26-11-2024 08:57:16 ]
pi_215686370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
hee, Ik heb jou gevraagd wat het nu wel was, daarop schreef je hele lamenten, maar gaf daar geen duidelijk antwoordt op. je gaf aan dat ik zelf maar moest googelen.
[..]
Als die sleutelcode dat niet is, wat is die sleutelcode dan wel, wat is überhaupt het nut van die sleutel als het dit niet is en waar staat de informatie waaruit de specifieke film uit de jukebox gegenereerd kan worden?
[..]
[..]
Dit roep je bij herhaling, maar antwoorden op de vraag hoe het dan wel is, dat doe je niet.
[..]
[..]

Weer kom je niet verder dan, nee, zo zit het niet, maar niet hoe het dan wel zit.

Jan, neem nou even een open houding aan en laat Sloot in je leven. Groter dan Hawking en Einstein bijelkaar.
  dinsdag 26 november 2024 @ 14:31:38 #154
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_215688054
En beethoven toont weer zijn ware aard !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 26 november 2024 @ 14:45:45 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215688147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:31 schreef DeMolay het volgende:
En beethoven toont weer zijn ware aard !
Dank je voor je waardevolle bijdrage aan deze discussie. Je inhoudelijke reactie wordt zeer gewaardeerd en we kijken vol spanning uit naar je verdere posts. Hiervoor wensen we je alle succes.
pi_215689854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 02:56 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat er nog een onbekende derde was die Sloot van uitvinding, en feedback voorzag. Als het om macht en geld gaat, hebben een aantal dossiers uit heden en verleden toch bewezen dat er een Henk en Ingrid in iedereen schuilt. Het dossier Sloot is al vijfentwintig jaar oud. Dat interesseert me, net zoals de air gap en het air gapped zijn van de elektronica van tegenwoordig.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=vhNnc0ln63c&list=PLYRLr4Nd5IEVfWNLIE4jtVzTKL6v3hMMX[url]
(met melodramatische muziek)

Vroeger werd het het geluid bij een 8mm film op een koperdraadje naast de frames van de film vastgelegd, het geluidsspoor, en het was leuk om daar mee te klooien natuurlijk, ander geluid bij de beelden voegen. Film freaks wilden daar iets mee toen video geïntroduceerd werd, want achtten hun techniek superieur. Affaire Sloot speelt zich af in de tijd van overgang van magneetband naar chip als gegevensdrager van bewegende beelden. Duurde in de bancaire wereld nog even langer tot die doorgevoerd werd;)
Vind ik vergezocht om er een goochelshowtje van te maken met een assistente/derde, en zelfs daarmee verklaar je veel aspecten van het verhaal niet. Gelukkig schuilt er geen Henk of Ingrid in ons FOK!ers. Wij - als experts - op FOK! - die er niet bij waren - hebben het gelukkig helemaal door. Sloot zou pas miljoenen eraan verdienen als de details omtrent de werking van zijn uitvinding overgedragen werd, niet eerder.

Wi-fi stond in die tijd nog in kinderschoenen en verklaart andere zaken omtrent zijn uitvinding niet. Verder leuk al die anekdotes over vroeger, maar dan moet je dus belangrijke aspecten van de uitvinding en het verhaal die eerder belicht zijn compleet negeren.
pi_215689863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[.Even afvinken wat we hebben tot zover

[V] demo vanaf een harde schijf en een obsessie met keycards.

[V]de shared library encryptie waar men een zeer fantasierijke en onmogelijke on-steroids van wilde maken.

[V] Een mogelijke droom in video synthese om alle films mee te genereren.

[V]dat men in de demo met video goochelde en snel vooruit en achteruit spoelde alsof het niets was. Het scheppen van een mijlpaal alsof dat iets was dat ab-so-luut nier eerder vertoond was in die tijd. - BeOS liet zien dat het kon.

[V]Pieper die investeringen ook na de demo en de dood van Sloot liet doorgaan en "as we speak" de schuldeisers achter zich aan heeft.

We hebben zn dood nog niet helemaal in kaart, maar ik zet er virtueel geld op in dat dat allemaal veel saaier verlopen is..]

@:RJ125

Your call.

En lees de octrooi aanvragen na als je twijfelt aan video synthese. Staan op die site hier gedeeld (ivm de vorm van ouderwetse opmaak lastig deelbaar via een mobiel)
Je negeert hiermee zoals gewoonlijk mijn reactie die aantoonde dat je weer fout zat: dat de “Visualist” totaal niet vergelijkbaar is met de uitvinding.

Je punten hier zijn eerder aanbod gekomen en ontkracht, zoals je argument over BeOS. Verder is het de zoveelste woordenbrij. Wat is nou weer “een zeer fantasierijke en onmogelijke on-steroids”? Wat is “een mogelijke droom in video synthese”? enz. Dan spreek je over gegoochel? In vrijwel elke post kom je onsamenhangend over en waar ik bij het lezen hoofdpijn van krijg. Ik zie alleen onduidelijke claims en begrippen die aan elkaar worden geregen, en dat zonder enige onderbouwing. DeMolay merkte het eerder terecht op als “word salad”.
pi_215689871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb daar wel antwoord op gegeven en het staat duidelijk in de OP. We kwamen erachter dat je zelf wist wat de claims waren (die staan immers in de OP), maar dat je net als Uri Geller een spel zat te spelen. En met dat spel ben je nog steeds bezig door verkeerde aannames te herhalen, waarin je talloze keren sinds 2004 in gecorrigeerd bent (ook in dit topic). Het komt neer op stropoppen die je steeds aan het optuigen bent. Verder heb ik niet aangegeven dat je het moest googelen, het staat immers in de OP en vele links en reportages die daar staan.

quote:
[..]
Staat allemaal in de OP en de links daarin. Ik verwijs je daarnaar, aangezien je de inhoud van mijn posts steeds negeert. Een normaal denkende mens verdiept zich eerst in het onderwerp voordat hij het als “onzin” en “broodje aap” afdoet. Daar heb jij sinds 2004 de tijd voor gehad, maar je blijft na talloze correcties van users dezelfde mantra's herhalen, omdat je geen steekhoudend argument kan produceren.

quote:
[..]
Gek he, dat er gevraagd wordt je ergens in te verdiepen voordat je onzin uitkraamt en met bijv. Uri Geller komt. :')

quote:
[..]
Wel degelijk heb ik dat gedaan en ik ga mezelf niet blijven herhalen, vandaar de verwijzing naar de OP en de links daarin waar het enigszins wat uitgebreider in staat. Ook daar worden je beweringen ontkracht, dat het niet gaat om speelfilms die op een chipkaart worden opgeslagen noch dat het om compressie gaat.

quote:
[..]
Het is een veelzeggende uitspraak dat voor elke discussie geldt waar je aan deelneemt, dat is: als je niet voor paal wilt staan, zoals bij jou het geval is, met als dieptepunt dat je met Uri Geller kwam en bizarre kromme vergelijking maakt.

quote:
[..]

Het is inhoudelijk, maar je negeert en ontkent het simplistisch. Je recyclet zwakke argumenten en het frustreert je dat ik je kromme vergelijkingen, valse links en het spel dat je hier speelt blootleg.
pi_215689893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:02 schreef RJ125 het volgende:

[..]
Je negeert hiermee zoals gewoonlijk mijn reactie die aantoonde dat je weer fout zat: dat de “Visualist” totaal niet vergelijkbaar is met de uitvinding.

Je punten hier zijn eerder aanbod gekomen en ontkracht, zoals je argument over BeOS. Verder is het de zoveelste woordenbrij. Wat is nou weer “een zeer fantasierijke en onmogelijke on-steroids”? Wat is “een mogelijke droom in video synthese”? enz. Dan spreek je over gegoochel? In vrijwel elke post kom je onsamenhangend over en waar ik bij het lezen hoofdpijn van krijg. Ik zie alleen onduidelijke claims en begrippen die aan elkaar worden geregen, en dat zonder enige onderbouwing. DeMolay merkte het eerder terecht op als “word salad”.
Ik ben het wel met Jan/Piet eens (en dat gebeurt niet snel..) dat jouw betoog niet erg sterk overkomt. :-)
Leg nou eens uit wat het volgens jou WEL is/was. kunnen we misschien iets van leren....
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_215689968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik ben het wel met Jan/Piet eens (en dat gebeurt niet snel..) dat jouw betoog niet erg sterk overkomt. :-)
Leg nou eens uit wat het volgens jou WEL is/was. kunnen we misschien iets van leren....
Het interesseert mij niet hoe het op jou overkomt.

Heb ik al uitgelegd én het staat in de OP. Wat begrijp je daar niet aan?
pi_215690077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:01 schreef RJ125 het volgende:

[..]
Vind ik vergezocht om er een goochelshowtje van te maken met een assistente/derde, en zelfs daarmee verklaar je veel aspecten van het verhaal niet. Gelukkig schuilt er geen Henk of Ingrid in ons FOK!ers. Wij - als experts - op FOK! - die er niet bij waren - hebben het gelukkig helemaal door. Sloot zou pas miljoenen eraan verdienen als de details omtrent de werking van zijn uitvinding overgedragen werd, niet eerder.

Wi-fi stond in die tijd nog in kinderschoenen en verklaart andere zaken omtrent zijn uitvinding niet. Verder leuk al die anekdotes over vroeger, maar dan moet je dus belangrijke aspecten van de uitvinding en het verhaal die eerder belicht zijn compleet negeren.
Dacht je nu werkelijk dat toen Sloot de boer op ging met zijn uitvinding -de uitvinding van de eeuw nog wel, en dat van de hardwerkende, gewone Nederlandse man. Dat die Sloot zijn persoon en persoonlijke omgeving door de scanner van allerlei financieel belanghebbenden, en financieel geïnteresseerden is gegaan. Zodra een partij als Philips zich ermee ging bemoeien, maakte dat enorm krachtige, maar in de uitvoering subtiele en haast onzichtbare krachten los van de BV Nederland, en buitenlandse BV's die BV Nederland nauwgezet in de gaten hield.

We waren er niet bij. We hebben wat oude bewegende beelden van de Netwerk uitzending. Een boek over de technische aspecten. En een website om het allemaal nog eens door te lezen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 20:11:37 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215690828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:03 schreef RJ125 het volgende:

[..]
Ik heb daar wel antwoord op gegeven en het staat duidelijk in de OP. We kwamen erachter dat je zelf wist wat de claims waren (die staan immers in de OP), maar dat je net als Uri Geller een spel zat te spelen. En met dat spel ben je nog steeds bezig door verkeerde aannames te herhalen, waarin je talloze keren sinds 2004 in gecorrigeerd bent (ook in dit topic). Het komt neer op stropoppen die je steeds aan het optuigen bent. Verder heb ik niet aangegeven dat je het moest googelen, het staat immers in de OP en vele links en reportages die daar staan.
[..]
Staat allemaal in de OP en de links daarin. Ik verwijs je daarnaar, aangezien je de inhoud van mijn posts steeds negeert. Een normaal denkende mens verdiept zich eerst in het onderwerp voordat hij het als “onzin” en “broodje aap” afdoet. Daar heb jij sinds 2004 de tijd voor gehad, maar je blijft na talloze correcties van users dezelfde mantra's herhalen, omdat je geen steekhoudend argument kan produceren.
[..]
Gek he, dat er gevraagd wordt je ergens in te verdiepen voordat je onzin uitkraamt en met bijv. Uri Geller komt. :')
[..]
Wel degelijk heb ik dat gedaan en ik ga mezelf niet blijven herhalen, vandaar de verwijzing naar de OP en de links daarin waar het enigszins wat uitgebreider in staat. Ook daar worden je beweringen ontkracht, dat het niet gaat om speelfilms die op een chipkaart worden opgeslagen noch dat het om compressie gaat.
[..]
Het is een veelzeggende uitspraak dat voor elke discussie geldt waar je aan deelneemt, dat is: als je niet voor paal wilt staan, zoals bij jou het geval is, met als dieptepunt dat je met Uri Geller kwam en bizarre kromme vergelijking maakt.
[..]
Het is inhoudelijk, maar je negeert en ontkent het simplistisch. Je recyclet zwakke argumenten en het frustreert je dat ik je kromme vergelijkingen, valse links en het spel dat je hier speelt blootleg.
Goh, zoveel woorden nodig om geen antwoord te geven
pi_215691111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:18 schreef yessie234 het volgende:
Zodra een partij als Philips zich ermee ging bemoeien, maakte dat enorm krachtige, maar in de uitvoering subtiele en haast onzichtbare krachten los van de BV Nederland, en buitenlandse BV's die BV Nederland nauwgezet in de gaten hield.
Nou nee. Philips had eigenlijk geen interesse maar gaf wat ingenieurs opdracht om het ding te onderzoeken en testen. Dat is nooit wat geworden wegens de achterdocht van Jan S. Men geloofde er niet echt in toen. Pas toen Roel Pieper er zich mee ging bemoeien (en dat deed ie het liefst buiten Philips om) was er enige interesse vanuit investeerders wegens het netwerk van Roel P.
pi_215691777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:18 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dacht je nu werkelijk dat toen Sloot de boer op ging met zijn uitvinding -de uitvinding van de eeuw nog wel, en dat van de hardwerkende, gewone Nederlandse man. Dat die Sloot zijn persoon en persoonlijke omgeving door de scanner van allerlei financieel belanghebbenden, en financieel geïnteresseerden is gegaan. Zodra een partij als Philips zich ermee ging bemoeien, maakte dat enorm krachtige, maar in de uitvoering subtiele en haast onzichtbare krachten los van de BV Nederland, en buitenlandse BV's die BV Nederland nauwgezet in de gaten hield.

We waren er niet bij. We hebben wat oude bewegende beelden van de Netwerk uitzending. Een boek over de technische aspecten. En een website om het allemaal nog eens door te lezen.
De octrooien zijn er ook.

Er is ook een kritisch interview met Pieper. In dat interview lijkt Pieper eerst te willen aangeven dat hij precies weet hoe alles werkt. Maar bij doorvragen geeft hij aan dat de broncode verloren is gegaan, alsof dat een escape is om het er niet over te hebben. Ik koppel er het verstoppen van een blunder aan vast. Maar als iemand daar een wonder in wil zien. Be my guest.

Bronnen: die site die hier eerder gedeeld werd waaruit je niets kunt kopieeren.
pi_215691872
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 22:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een film van 100 minuten heeft 144.000 frames.
In 1995 beweerde Sloot een datacompressiesysteem te hebben ontwikkeld dat het mogelijk maakte om ten minste 16 speelfilms op een chipkaart van 64 kilobyte op te slaan.
Dat is 4KB per film
4000 Bytes van 8 bits
Als je iedere frame een uniek nummer wilt geven wordt dat al lastig, hebben we het nog geeneens over informatie
Misschien was de encryptie key wel een paar GB groot :')
pi_215691874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou nee. Philips had eigenlijk geen interesse maar gaf wat ingenieurs opdracht om het ding te onderzoeken en testen. Dat is nooit wat geworden wegens de achterdocht van Jan S. Men geloofde er niet echt in toen. Pas toen Roel Pieper er zich mee ging bemoeien (en dat deed ie het liefst buiten Philips om) was er enige interesse vanuit investeerders wegens het netwerk van Roel P.
Philips heeft dat ook nog met verklaring ondersteund waarin ze aangaven dat Pieper niet bij Philips is vertrokken om Sloot maar om iets (niet zo spannends) rond een Philips settop box in een periode voor Pieper met Sloot in zee ging.
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:45:08 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215692059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Philips heeft dat ook nog met verklaring ondersteund waarin ze aangaven dat Pieper niet bij Philips is vertrokken om Sloot maar om iets (niet zo spannends) rond een Philips settop box in een periode voor Pieper met Sloot in zee ging.
Philips' technici van Natlab wezen Sloot zijn "uitvinding" en claims af
pi_215692770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Philips gaf aan het te willen laten onderzoeken door het eigen natlab. Dat toonde bereidheid zich ermee te willen bemoeien. Sloot wilde geen bemoeienis van techneuten. Die wilde het product at blind sight voor de hoofdprijs verkopen maar bij Philips werkten ze niet zo. Daarvoor moest Sloot blijkbaar in de VS zijn. Bij Philips werkten ze trager, stroperiger, ambtelijker. Want je kunt van alles verkopen, maar dat betekent nog niet dat het het product ook kunt leveren.
pi_215692810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:35 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Philips gaf aan het te willen laten onderzoeken door het eigen natlab. Dat toonde bereidheid zich ermee te willen bemoeien. Sloot wilde geen bemoeienis van techneuten. Die wilde het product at blind sight voor de hoofdprijs verkopen maar bij Philips werkten ze niet zo. Daarvoor moest Sloot blijkbaar in de VS zijn. Bij Philips werkten ze trager, stroperiger, ambtelijker. Want je kunt van alles verkopen, maar dat betekent nog niet dat het het product ook kunt leveren.
Met andere woorden. Je kunt geen huid van een regenboogruimtebeer verkopen voor het geschoten is.

Maar dat deed men uiteindelijk wel.
pi_215693690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goh, zoveel woorden nodig om geen antwoord te geven
Niet verassend, want je ziet ook geen antwoord in de OP. Je wilt geen antwoord zien.
pi_215693691
Wat Jan_Onderwater doet is niet discussiëren, maar een kinderachtig spelletje spelen. Hij ‘vraagt’ zogenaamd naar de claims, terwijl die claims duidelijk in de OP staan, waar hij nota bene zelf op gereageerd heeft met “onzin”. En dan weet hij het alsnog zo klaar te spelen dat hij daar met stropoppen op reageert. Er wordt bijv. duidelijk gesteld dat het geen compressie is, wat doet hij: compressie dit, compressie dat. En dat het geen compressie is is hem al sinds 2004 duidelijk, net als andere gegevens. Maar dit spelletje spelen en die stropoppen constant optuigen en recyclen en aanvallen, sinds 2004, is de enige manier waarop hij zijn standpunt overeind kan houden.
pi_215693693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Philips' technici van Natlab wezen Sloot zijn "uitvinding" en claims af
Bij NatLab waren ze wel degelijk geïnteresseerd. Er werden dan ook niet voor niets 3 demonstraties op verschillende momenten gegeven. Bij de eerste demo werd al hun nieuwsgierigheid gewekt. Bij de tweede demo ook, maar Sloot en enkele betrokkenen wilden de werking pas prijsgeven als er een deal werd gesloten, omdat ze anders bang waren dat Philips ermee aan de haal zou gaan. Later kregen ze een brief van Philips over dat ze te weinig informatie over de werking hadden gegeven en dus geen deal. De derde demonstratie was met een Natlab-ingenieur en Pieper (die nog voor Philips werkte), waarbij Pieper bij het zien van de demonstratie zodanig onder de indruk was dat hij zijn volgende afspraak afzegde.
pi_215693907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Met andere woorden. Je kunt geen huid van een regenboogruimtebeer verkopen voor het geschoten is.

Maar dat deed men uiteindelijk wel.
Precies!

Er gingen vele deuren open voor Sloot en Pieper, en toen....was er niets meer.

Maar het was toch de uitvinding van de eeuw?!

Veel producten die op de consumenten markt komen, zijn afleidingen van militaire-politionele toepassingen. (magnetron, GPS, TOR, gezichtsherkenning)

Als er dan eerst een eenling, en dan een groepje rondloopt met claims als "uitvinding van de eeuw" (en ook heel handig voor de beveiligingsindustrie, live opnames kunnen terugspoelen etc) dan trekt dat de aandacht van organisaties die óf zich afvragen waar iets gelekt is, of zich afvragen wat ze gemist hebben aan wapenontwikkeling bij de tegenstander. Het complotterige aan deze affaire ontstond na de dood van Sloot. Dat de man zo paranoia was kan andere redenen hebben dan angst dat zijn uitvinding gestolen zou worden zonder zelf er beter van te worden. Daarom sluit ik de rol van een nog onbekende derde nog niet uit.
  woensdag 27 november 2024 @ 06:47:41 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215694049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:48 schreef RJ125 het volgende:

[..]
Niet verassend, want je ziet ook geen antwoord in de OP. Je wilt geen antwoord zien.
Waartoe dient die sleutel als het geen film info bevat?
  woensdag 27 november 2024 @ 06:50:07 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215694055
quote:

[..]
Bij NatLab waren ze wel degelijk geïnteresseerd. Er werden dan ook niet voor niets 3 demonstraties op verschillende momenten gegeven. Bij de eerste demo werd al hun nieuwsgierigheid gewekt. Bij de tweede demo ook, maar Sloot en enkele betrokkenen wilden de werking pas prijsgeven als er een deal werd gesloten, omdat ze anders bang waren dat Philips ermee aan de haal zou gaan. Later kregen ze een brief van Philips over dat ze te weinig informatie over de werking hadden gegeven en dus geen deal. De derde demonstratie was met een Natlab-ingenieur en Pieper (die nog voor Philips werkte), waarbij Pieper bij het zien van de demonstratie zodanig onder de indruk was dat hij zijn volgende afspraak afzegde.
Nee, natlab werd gevraagd er naar te kijken. Ze wezen het verhaal af.
  woensdag 27 november 2024 @ 06:55:38 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215694065
quote:
Wat Jan_Onderwater doet is niet discussiëren, maar een kinderachtig spelletje spelen. Hij ‘vraagt’ zogenaamd naar de claims, terwijl die claims duidelijk in de OP staan, waar hij nota bene zelf op gereageerd heeft met “onzin”. En dan weet hij het alsnog zo klaar te spelen dat hij daar met stropoppen op reageert. Er wordt bijv. duidelijk gesteld dat het geen compressie is, wat doet hij: compressie dit, compressie dat. En dat het geen compressie is is hem al sinds 2004 duidelijk, net als andere gegevens. Maar dit spelletje spelen en die stropoppen constant optuigen en recyclen en aanvallen, sinds 2004, is de enige manier waarop hij zijn standpunt overeind kan houden.
Ik vraag jou zaken waar je geen antwoord op wil geven. Wanneer ik je confronteer met claims draai en ontken je, roep je dat ik stropoppen gooi.
Je blijft draaien en hele lamenten schrijven zonder wat inhoudelijks te posten.
En correct het is geen compressie, het zijn onzinclaims, illusionisme.
  woensdag 27 november 2024 @ 07:02:06 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215694117
quote:

[..]
Jouw spelletje is je zelf nergens zelf over uit te spreken, want dan kan je niet weerlegt worden.
pi_215694717
De twee werkelijk bestaande patent-aanvragen op naam van Sloot waarop geschoten kan worden. Ik deel ze hier maar even, want via die site die hier weleens wordt aangehaald valt niets te delen.

Patent 1: https://patents.google.com/patent/NL1005930C2/en - Compression of video data
Patent 2: https://patents.google.com/patent/NL1009908C2/en - Method and device for storing data

Het gaat dus wel degelijk om 2 losse 'ideeen' die men mogelijk samen wilde laten werken.

Nog een theorie: de uitvoerbaarheid 'was' al een groot vraagteken. Maar waar men ook niet over rept is de factor geluid. Dus stel dat het mogelijk zou zijn om via een methode (in 4:3 met de "betamax-kwaliteitsstandaard" van toen) een kort demootje op te bouwen op het beeld, waarvan je roept 'zie de potentie met alle speelfilms ooit gemaakt!' Hoe zit het dan A. met volledige films? en B. Hoe zit het met het geluid?. Ik zie over geluid helemaal niets in de patenten. Als dat iets was van 'vinden we later wel uit'; dan hang je ook al.

In de demoscene van iets ouds als de Commodore64 zijn ook wel later gefabriceerde 'proof-of-concept' demo's waarin je de illusie van een kort filmpje gepixeld kunt zien. Maar geluid is toch een heel ander verhaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 27-11-2024 09:19:19 ]
  woensdag 27 november 2024 @ 09:18:19 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215694796
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Beathoven het volgende:
De twee patent-aanvragen waarop geschoten kan worden. Ik deel ze hier maar even, want via die site die hier weleens wordt aangehaald valt niets te delen.

Patent 1: https://patents.google.com/patent/NL1005930C2/en - Compression of video data
Patent 2: https://patents.google.com/patent/NL1009908C2/en - Method and device for storing data

Het gaat dus wel degelijk om 2 losse 'ideeen' die men mogelijk samen wilde laten werken.

Nog een theorie: de uitvoerbaarheid 'was' al een groot vraagteken. Maar waar men ook niet over rept is de factor geluid. Dus stel dat het mogelijk zou zijn om via een methode (in 4:3 met de "betamax-kwaliteitsstandaard" van toen) een kort demootje op te bouwen op het beeld, waarvan je roept 'zie de potentie met alle speelfilms ooit gemaakt!' Hoe zit het dan A. met volledige films? en B. Hoe zit het met het geluid?. Ik zie over geluid helemaal niets in de patenten. Als dat iets was van 'vinden we later wel uit'; dan hang je ook al
Dank je Beathoven
quote:
Er wordt bijv. duidelijk gesteld dat het geen compressie is, wat doet hij: compressie dit, compressie dat. En dat het geen compressie is is hem al sinds 2004 duidelijk, net als andere gegevens.
*) *) *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jan_Onderwater op 27-11-2024 09:24:41 ]
pi_215694909
Geen woord over weergave van geluid bij de octrooien over opslag van video en het weergaveapparaat? Dat is pikant.

Ook niets over de rechthebbenden van de intellectuele eigendom op films, dat was echt nog een dingetje toen.

Casema is in de jaren negentig eens voor de rechter gesleept omdat die de film Het meisje met het rode haar uitzond, terwijl de Vara de rechten op uitzending had. Piraterij! Mocht niet.

Als Sloot een dataopslag bibliotheekje had waarmee hij filmtitels kon aanroepen, die vervolgens via analoog signaal naar de computer gestuurd werden, dan was het een uitvinding die toendertijd niet zo nuttig was. De fabrikant zou zich dan ook in het kopen en distribueren van films moeten gaan begeven, of ze zelf gaan produceren.

[ Bericht 10% gewijzigd door yessie234 op 27-11-2024 09:43:33 (aanvulling) ]
pi_215694995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:36 schreef yessie234 het volgende:
Geen woord over weergave van geluid bij de octrooien over opslag van video en het weergaveapparaat? Dat is pikant.

Ook niets over de rechthebbenden van de intellectuele eigendom op films, dat was echt nog een dingetje toen.

Casema is in de jaren negentig eens voor de rechter gesleept omdat die de film Het meisje met het rode haar uitzond, terwijl de Vara de rechten op uitzending had. Piraterij! Mocht niet.

Als Sloot een dataopslag bibliotheekje had waarmee hij filmtitels kon aanroepen, die vervolgens via analoog signaal naar de computer gestuurd werden, dan was het een uitvinding die toendertijd niet zo nuttig was. De fabrikant zou zich dan ook in het kopen en distribueren van films moeten gaan begeven, of ze zelf gaan produceren.
Bekijk deze YouTube-video

Het waren natuurlijk ook tijden dat er uitdagingen lagen binnen de bandbreedte dat iets kon en je demoscenes had die potentie wilden laten zien in een systeem en iedere byte eruit wilden persen.

Hier is iets wat men toen ook 'hoge kwaliteit' zou vinden, als de C64 de maatstaf zou zijn. Er was toen een trucje met geluidssampling via de joystickpoort (helaas ontdekt toen de C64 al niet meer zo populair was bij gamers). Maar bij deze demo is dat wel extreem en zal een behoorlijk filesize zijn geweest (voor die tijd en het bijbehorende systeem).

Als je met een blik met ingredienten vanuit een bepaalde tijdsperiode naar de toekomst kijkt, dan kan het wel zijn dat je iets visualiseert met wat er op dat moment is, maar de bal een hele andere richting op gaat. En dat ze wat 'broeiends' hebben gehad 'als concept' dat later niet meer zo relevant bleek als in 'ingehaald door de tijd en op het verkeerde paard gewed'. Ook mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 27-11-2024 10:01:39 ]
pi_215695139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het waren natuurlijk ook tijden dat er uitdagingen lagen binnen de bandbreedte dat iets kon en je demoscenes had die potentie wilden laten zien in een systeem en iedere byte eruit wilden persen.

Hier is iets wat men toen ook 'hoge kwaliteit' zou vinden, als de C64 de maatstaf zou zijn. Er was toen een trucje met geluidssampling via de joystickpoort (helaas ontdekt toen de C64 al niet meer zo populair was bij gamers). Maar bij deze demo is dat wel extreem en zal een behoorlijk filesize zijn geweest (voor die tijd en het bijbehorende systeem).

Als je met een blik met ingredienten vanuit een bepaalde tijdsperiode naar de toekomst kijkt, dan kan het wel zijn dat je iets visualiseert met wat er op dat moment is, maar de bal een hele andere richting op gaat. En dat ze wat 'broeiends' hebben gehad 'als concept' dat later niet meer zo relevant bleek als in 'ingehaald door de tijd en op het verkeerde paard gewed'. Ook mogelijk.
WOW!

Ik kende deze niet, maar moet hier heel hard om lachen.

(WOW!,een raar signaal uit de ruimte, opgevangen door het grote oor in in Ohio in 1977 wat later door Bananarama vertolkt werd in beeld en geluid, alleen maar door het joystickje te tweaken.

Toekomstige films kunnen afspelen, wat een uitvinding.

Ik vermoed dat deze grap ergens op de Wallen is bedacht in de jaren '90 met een Sloot aan verhalen erbij over banana rama's.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 27-11-2024 10:15:46 (typefout) ]
pi_215695188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:11 schreef yessie234 het volgende:

[..]
WOW!

Ik kende deze niet, maar moet hier heel hard om lachen.

(WOW!,een raar signaal uit de ruimte, opgevangen door het grote oor in in Ohio in 1977 wat later door Bananarama vertolkt werd in beeld en geluid, alleen maar door het joystickje te tweaken.

Toekomstige films kunnen afspelen, wat een uitvinding.

Ik vermoed dat deze grap ergens op de Wallen is bedacht in de jaren '90 met een Sloot aan verhalen erbij over banana rama's.
Het is een willekeurige demo uit de scene, maar het geeft een rek en spelen met limitaties aan. Iets wat tegenwoordig geen sport is omdat er geen uitdagingen meer liggen hierin.

Hier was er een grote repetitie van still-frames en korte animaties die ook weer verbloemd werden door de 'scanlines' van de CRT systemen van destijds, waardoor het wat minder korrelig leek.
  woensdag 27 november 2024 @ 10:41:48 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215695367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er is een verouderde maar goede compressie standaard, Motion JPEG
Dit ziet er uit als een vorm van Motion GIF. Grappig effect, maar laat ook mooi zien dat je vormen van compressie hebt die voor een bepaald doel bedoeld zijn
Een foto moet je niet als GIF opslaan, en een lijntekening zoals een Logo niet als jpeg.
pi_215696950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Er is een verouderde maar goede compressie standaard, Motion JPEG
Dit ziet er uit als een vorm van Motion GIF. Grappig effect, maar laat ook mooi zien dat je vormen van compressie hebt die voor een bepaald doel bedoeld zijn
Een foto moet je niet als GIF opslaan, en een lijntekening zoals een Logo niet als jpeg.
Inderdaad

En dan met een CRT TV 4:3 ; zit je op 320x200 pixels of iets 'opgeschaald tot..' (zwarte balken boven en eronder en je hebt minder beeldpixels). Maar de slag van een videoclip met veel herhaling in stilstaande frames en korte herhalende scènes naar een speelfilm is dan nog wel even een te nemen brug. En je zou als ontwikkelaar wel erg vastgeroest blijven in de "redelijk acceptabele standaarden voor TV van dat moment…" dan zonder geluid ook nog en geen rekening houdend met hogere definities van waar "beeldkwaliteit" naartoe zou gaan (maar dat maakt niet uit, want dat programmeren we er wel bij ;) )

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 27-11-2024 13:52:30 ]
pi_215700160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 03:22 schreef yessie234 het volgende:
Het complotterige aan deze affaire ontstond na de dood van Sloot. Dat de man zo paranoia was kan andere redenen hebben dan angst dat zijn uitvinding gestolen zou worden zonder zelf er beter van te worden. Daarom sluit ik de rol van een nog onbekende derde nog niet uit.
Mwah. Het kan ook zomaar zijn dat ie bang was dat het bedrog ontdekt zou worden.
Dit is nogal voor de hand liggend omdat de "papers" voor de patenten niet indrukwekkend en misschien wel onzin waren. Er is niets wat nieuw is en wat de "applicatie" verklaart. Hij had een mooie demo met een verhaal en daar zagen ook de kritische toeschouwer dingen in die er waarschijnlijk niet waren. De beschrijvingen vormen het sterkste bewijs dat het niks was m.i.

Passages reppen van kijken of je een harddisk hoort of dat er ergens een ledje brand wat duidt of schijftoegang.
Op dat lage niveau ging het want het kastje mocht niet open.
pi_215700598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Mwah. Het kan ook zomaar zijn dat ie bang was dat het bedrog ontdekt zou worden.
Dit is nogal voor de hand liggend omdat de "papers" voor de patenten niet indrukwekkend en misschien wel onzin waren. Er is niets wat nieuw is en wat de "applicatie" verklaart. Hij had een mooie demo met een verhaal en daar zagen ook de kritische toeschouwer dingen in die er waarschijnlijk niet waren. De beschrijvingen vormen het sterkste bewijs dat het niks was m.i.

Passages reppen van kijken of je een harddisk hoort of dat er ergens een ledje brand wat duidt of schijftoegang.
Op dat lage niveau ging het want het kastje mocht niet open.
En er is later wel degelijk een hard disk gevonden voor de demo. Plus het encryptiesysteem in de demo was niets speciaals, zoals gevonden en bekeken door Adam Gordon Bell.

Als het een uitvinder was die krampachtig zn uitvindingen verborgen wilde houden zou hij ook geen patenten de wereld ingeslingerd hebben. Dat niemand op zolder mocht komen, kan weer verklaard worden omdat niemand mocht zien dat hij die bewuste demonstraties in elkaar zat te draaien.

Het verhaal zit tussen megawonder en megablunder en hoewel het leuk is om wat te verkennen is er qua patentaanvraag niets dat op het eerste wijst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 27-11-2024 19:53:42 ]
pi_215704125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 06:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waartoe dient die sleutel als het geen film info bevat?
Heb ik in dit topic meerdere keren beantwoord, het waren reacties op nota bene je eigen posts. Maar je wilt het niet zien, horen of lezen.
pi_215704130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 06:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, natlab werd gevraagd er naar te kijken. Ze wezen het verhaal af.
Wat ik heb geplaatst (zie hieronder) komt uit het boek van Eric Smit en daar geeft hij bronnen voor, zoals die van getuigen/betrokkenen die erbij waren en brieven van Philips. Dat is juist hoe Roel Pieper, die nog voor Philips werkte, erbij betrokken raakte. Dat was bij de derde demonstratie.

quote:

[..]
pi_215704133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 06:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vraag jou zaken waar je geen antwoord op wil geven. Wanneer ik je confronteer met claims draai en ontken je, roep je dat ik stropoppen gooi.
Je blijft draaien en hele lamenten schrijven zonder wat inhoudelijks te posten.
En correct het is geen compressie, het zijn onzinclaims, illusionisme.
Je vraagt zaken die je in de OP kan lezen, maar die je niet wil zien, horen of lezen, net als mijn posts. Het creëert cognitieve dissonantie. Dus tuig je stropoppen op en val je die aan. Je spreekt over onzinclaims en illusionisme, maar toch was jij het die een onderzoeksjournalist en deskundigen die erbij waren van tafel veegde en met illusionist Uri Geller kwam die je wel geloofwaardig achtte.
pi_215704135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 07:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw spelletje is je zelf nergens zelf over uit te spreken, want dan kan je niet weerlegt worden.
Ik heb mezelf meerdere keren duidelijk en uitgebreid uitgesproken, ook over mijn stelling (waar je zelf om vroeg), wat je als “bla bla” bestempelde en zoals gewoonlijk negeerde. Ook dat toont aan dat je geen antwoorden wilt zien, horen of lezen. Het is makkelijker om stropoppen op te tuigen en die aan te vallen, doe je al sinds 2004.
pi_215704136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dank je Beathoven
[..]
*) *) *)
:D

Je bent voorbarig door af te gaan op Beathoven die altijd voorbarig is.

De titel die je op Google leest “Compression of video data” is niet de titel van het octrooi, maar die daar op Google is gegeven als categorisatie. Klik maar eens (in de door Beathoven gegeven links) helemaal rechts op ‘Download PDF’, daar zie je het originele octrooi in het Nederlands. In het eerste octrooi komt nergens het woord compressie voor, ook niet als titel. Het tweede octrooi heeft dat ook niet als titel. Op de tweede pagina wordt er even in het begin gesproken over “compressietechnieken” waarmee verwezen wordt naar bestaande technieken in de wereld en dat die ontoereikend blijken i.t.t. de techniek die Jan Sloot heeft bedacht. In de rest van het octrooi wordt er dan ook met geen woord over compressie gerept. Dat blijkt evenals niet uit de werking die in de octrooien in grote lijnen wordt beschreven.

Dit sluit aan bij wat er in het boek ‘de Broncode’ staat: dat Sloot het woord compressie vermeed en als iemand het benoemde hij daar fel tegen ageerde. Ook in zijn document die gevonden is, waar hij de ‘principe’ werking beschrijft, zegt hij dat “zijn techniek bewijst dat compressie zinloos is”.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit laat overigens weer zien dat je niks leest of onderzoekt, het is maar wat je meekrijgt op het eerste blik, om vervolgens op basis daarvan trots allerlei onzin uit te kramen in een reeks opvolgende posts.

*) *) *)
pi_215704230
quote:
Dit sluit aan bij wat er in het boek ‘de Broncode’ staat: dat Sloot het woord compressie vermeed en als iemand het benoemde hij daar fel tegen ageerde.

...

"Dat was een woord dat Sloot zelf overigens te allen tijde vermeed. Compressie, dat was digitale techniek, dat waren nulletjes en eentjes, en dat was nou juist waar het volgens hem was misgegaan.

...

De compressiewetenschappers hadden het nog niet veel verder gebracht dan een verkleiningsfactor – zonder kwaliteitsverlies – van twee.

In Habers trof Sloot een geïnteresseerde en ter zake kundige toehoorder. ‘Heeft u een extreme vorm van compressie bedacht?’ vroeg Habers. ‘Daar heeft het dus niets mee te maken,’ antwoordde Sloot .
‘Data’ representeerde enen en nullen en daar zei Sloot juist niet langer gebruik van te maken. Nulletjes en eentjes, dat was tweedimensionaal. Hij legde uit dat je drie dimensies had.
Het blijft gissen waar Sloot op doelde met de drie dimensies en het zeven.

Er was een ander bedrijf dat JVR heette, in Roozendaal. Die maakten o.a. goede 3-D en projecties en opnames begin jaren tachtig.

Stel je een wereld zonder internet voor. Een (opzettelijke) vergissing is snel gemaakt. Het beroemde bedrijf JVR.

Dat die ene vinding met dat andere bedrijf te maken had. Dat schaadt reputaties, of bouwt ze juist op.

Een octrooi ergens op neerleggen en bezitten is overigens niets bijzonders. Iedereen kan dat doen, in de hoop dat een ander het uitvindt, dan kan je later claimen dat jij de rechten hebt om die uitvinding te vermarkten, en de uitvinder niet. Een heleboel louche figuren hebben zo octrooi aanvragen in de jaren 80-90 gedaan.

Met die ogen zou je het octrooi ook kunnen lezen. The fifth force. Wie zitten daar achter.

Dan nog het technische verhaal over het wonder, was dat:

-weergeven van bewegend beeld op computer met behulp van oudere techniek zoals radio of lichtsignaal?
-of vooruitstrevende proto-AI coderingstechniek?

Sloot beweerde uitdrukkelijk dat het om iets anders ging dan een digitale oplossing.

Sloot beweerde, zelfs voor de jaren '90 al heel ouderwets, dat "het was misgegaan met de enen en nullen" (parafrase van Erik Smit). Ik ga er van uit dat Sloot's vinding gebaseerd is op zijn kennis van radio en televisie doorgifte- en weergavetechniek, met digitale component weggeschreven op een chipkaart en/of magneetbandkaart. De ontdekte harde schijf in het kastje zou er slechts voor de demo's gebruikt zijn.

Ook interessant:

W&T / Analoge films digitaal streamen, kon dit?

[ Bericht 5% gewijzigd door yessie234 op 28-11-2024 05:54:07 (typologie) ]
pi_215704386
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 07:29 schreef Beathoven het volgende:
@:yessie234
Is er ook iets bekend over plannen om met dit verhaal iets te doen? Destijds kwam er ook een boek over het ronde huis wat niet goed werd ontvangen door iedereen die in de illusie wilde geloven. Maar het zette wel een mooi stuk geschiedenis neer met een langere houdbaarheidsdatum.

Is er iemand die op z’n minst aanvullingen kan maken op Wikipedia ?
Ik heb een podcast beluisterd over het Ronde Huis, en dat vond ik een matige spookvertelling, al kreeg ik indruk dat de makers niet alles in de de ether los wilden laten. Was dat de reclame jingle bij het boek?

Ik begin steeds meer zin te krijgen in een project. Ik moet het in een vorm gieten: goed werkende website met een forum, werken aan aan boek of documentairescenario. De theorie masseren en rollen tot probleemstellingen en (deel) onderzoeksvragen, aannames voor het onderzoeksproject testen op acceptatie ervan. Gaat veel tijd en werk in zitten, lezen, schrijven, interviewen, en redigeren.

Een kader waar ik BNW onderwerpen uit de Lage Landen in verwerkt kunnen worden, heb ik. Dus input en ondersteuning is welkom.

Sloot, Nijvel, Fortuyn, Janmaat, Ronde Huis, Russen, en nog wat politieke moorden kan ik in dit theoretische aannamekader verwerken, en redelijk populair-wetenschappelijk onderbouwen, al moet ik natuurlijk niet te vaak de plank misslaan voor de acceptatie van de stellingen.

En een paar kaarten hou ik nog tegen de borst, lopende zaken...

Voorzetjes heb ik hier geschreven:
yessie234 in BNW / Bende van Nijvel - False Flag van de Belgische Rijkswacht
yessie234 in W&T / Analoge films digitaal streamen, kon dit?

Ik bovenmatige interesse in het mysterie Sloot, omdat die zo typisch Nederlands is, en op het raakvlak van ICT, Recht en Geschiedenis en de actuele geopolitieke situatie zit.

Alle tips, suggesties en ondersteuning zijn welkom, desnoods via PB. Ook als je het totaal niet met mij eens bent!

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 28-11-2024 06:12:36 ]
pi_215704498
Ik waardeer je kijk erop, maar zat meer te denken aan een beschouwing op de kern van de hele illusie. Het ontleden van deze totempaal ipv te kijken naar wat er verder naar buiten nog meer om het verhaal heen gedanst zou kunnen hebben.Een wetenschappelijke beschouwing ipv het aanleggen van een nieuw testament.

Waarbij ik niet de indruk wil geven dat mijn suggesties in de zandbak en een ontstane alternatieve theorie hier de leidraad moeten zijn. Maar een enorme berg ruis eraan vastplakken door uit te willen zoomen ipv inzoomen op de totempaal van een wonder is een heel ander pad.

Even een parallelle vergelijking. Ik weet niet of je bijvoorbeeld bekend bent met Reagan’s term “trickle down economy”. Dat is iets wat praktisch niet werkt en eerder “trickle up” is. Een politiek economische scam. Waarbij investeringen laten doen in een allang ontkrachte illusie hier ook gewoon een ordinaire scam kan zijn rond een idee dat allang wiskundig is ontkracht.

En natuurlijk kun je bij inzoomen allemaal suggesties doen op analoog gebied. Maar kijk ook of er iets in zit op werkelijk analyseren van zo’n mogelijkheid ipv dat er nog meer “zou kunnen” losse flodders worden geschoten waarbij het wonder in een nog veel grotere mistbank komt.

Ik denk dat alternatieve theorieën die het verhaal op de grond parkeren ipv het nog meer vleugels willen geven beslist niet beter gaan scoren bij lezers, maar zie persoonlijk geen casus voor een wonder. Ook niet als de suggestie zou komen dat een CIA en vele anderen in een ‘nog’ grotere cirkel rond de totempaal heen gedanst “zouden kunnen hebben”.

[ Bericht 18% gewijzigd door Beathoven op 28-11-2024 07:44:41 ]
pi_215704636
In wat minder woorden…

De broncode

Of

pi_215704972
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 06:58 schreef Beathoven het volgende:
Ik waardeer je kijk erop, maar zat meer te denken aan een beschouwing op de kern van de hele illusie ipv te kijken naar wat er verder naar buiten nog meer om het verhaal heen gedanst zou kunnen hebben.

Een wetenschappelijke beschouwing ipv het aanleggen van een nieuw testament. Waarbij ik niet de indruk wil geven dat mijn suggesties in de zandbak hier de leidraad moeten zijn. Maar een enorme berg ruis eraan vastplakken door uit te willen zoomen ipv inzoomen op de totempaal van een wonder is een heel ander pad.

Even een parallelle vergelijking. Ik weet niet of je bijvoorbeeld bekend bent met Reagan’s term “trickle down economy”. Dat is iets wat praktisch niet werkt en eerder “trickle up” is. Een politiek economische scam. Waarbij investeringen laten doen in een allang ontkrachte illusie hier ook gewoon een ordinaire scam kan zijn rond een idee dat allang wiskundig is ontkracht.

En natuurlijk kun je bij inzoomen allemaal suggesties doen op analoog gebied. Maar kijk ook of er iets in zit op werkelijk analyseren van zo’n mogelijkheid ipv dat er nog meer losse flodders worden geschoten.

Ik zie persoonlijk geen casus voor een wonder. Ook niet als de suggestie zou komen dat een CIA hier omheen zou dansen.
Ik begrijp je woorden niet helemaal goed, is dit de beruchte Beathoven word salad?

Natuurlijk kunnen de mogelijkheden van een uitvinding, blunder of scam van Sloot opnieuw gewogen worden. Of iemand het interesseert of niet. Of wil je het naar de vuilnishoop van gedebunkte technische claims transporteren?

Testament is nu een boek, een website, en nog wat levende betrokkenen. Dat vind ik jammer.

Mysterieuze, nooit ontrafelde uitvinding, scam of blunder, zoiets opschrijven op een manier die voor jongeren en digibeten te begrijpen is, zonder ernstige omissies op het technisch vlak.

Dat is zoeken naar de vorm van een verslag-vertelling. Het technische gedeelte van wat bekend is van de vinding, ook uit de octrooiaanvragen, zijn de microdetails die horen in elk betoog over deze zaak. Iedereen heeft met al zijn losse flodders ondertussen wel op de technische haalbaarheid van de claims van deze zaak geschoten.

Het mysterie van het kastje en het kaartje mag een mysterie blijven, gedebunkt worden, en toch onderdeel zijn van een grotere, macro vertelling.

Om je tegemoet te komen, herinnerde ik mij nog deze:

Mensen die dachten dat Sloots coderingssysteem iets te maken had met kleurcodering van pixels die het afspelen van deze films mogelijk maakte. Waarbij ze zich afvroegen of Sloot iets bedacht waarmee hij een bruggetje bouwde tussen hoe kleur door middel van licht gemengd werd, en kleurmenging van verf, zeg maar een RAL-code. Dat hij iets heel handig gecodeerd had, op basis van de kleur van pixels waarmee alle films weergegeven konden worden. Met slechts drie lichtbundels kan je immers alle kleuren weergeven, zwart en wit licht bestaat niet, zwarte en witte verf wel, en toch nemen mensen die kleuren op dezelfde manier waar. Dat was het uitgangspunt van die gedachte, maar hoe ze dat verder uitgewerkt hebben, weet ik niet.

Nu chatbot en AI gemeengoed zijn geworden, denk ik dat ik met de beschrijving van geschiedenis van AI een ingang kan vinden om het verhaal van Sloot levend te houden, en ook knappe koppen van nu, uitgedaagd worden te onderzoeken wat het geweest zou kunnen zijn, en iedereen mag zijn eigen overtuiging daarbij hebben: wonder, blunder, scam. Verhaal voor in de kroeg. Nadenken, mening vormen, publiek debat, politiek debat over techniek in de zgn ' informatiesamenleving".

Persoonlijk geloof ik ook niet in de technische haalbaarheid van wat het pretendeerde te zijn. Dat die pretentie misbruikt zou kunnen geweest, dat geloof ik dan weer wel. Net zoals ik bij dhr. Sloot geen enkel gekend aspect van de menselijke psyche bij voorbaat uitsluit.

Maar waar hebben die mensen dan wel naar zitten kijken, dat vraag ik me af, en die vraag is in zoverre beantwoord, dat ze naar een demo kastje hebben zitten kijken en Sloot hoopte op betere codering die passend was binnen de octrooi aanvraag, en commercieel te vermarkten.

Wat Reagan betreft, zowel Trickle Down, als Trickle Up economy hebben (ongewenste) neveneffecten. Leuk dat je het aanhaalt, past bij de jaren '80.

Over CIA, NSA en hun investeringen in AI-start ups is de laatste jaren veel gepubliceerd. Wil niet zeggen dat andere landen dit niet deden, en er zijn ook wel eens fake Front Stores in de lucht gehouden als afleidingsmanoeuvre om de ander te foppen, waarbij niet zelden dubbelspel, en driedubbelspel werd gespeeld. Ik vind de affaire Sloot daar in passen.
pi_215704983
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 07:52 schreef Beathoven het volgende:
In wat minder woorden…

De broncode

[ afbeelding ]

Of

[ afbeelding ]
:)

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 28-11-2024 09:56:30 (asdfasdf) ]
pi_215705867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 08:39 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik begrijp je woorden niet helemaal goed, is dit de beruchte Beathoven word salad?

Natuurlijk kunnen de mogelijkheden van een uitvinding, blunder of scam van Sloot opnieuw gewogen worden. Of iemand het interesseert of niet. Of wil je het naar de vuilnishoop van gedebunkte technische claims transporteren?
Ik zit niet in de hoek dat ‘Sloot’ bewust een scam opzette, maar in de hoek dat hetgeen wat Pieper in hetgeen zag zwaar overschat is door Pieper zelf en zijn team daarin “tot op zekere hoogte” in volgde, maar dat men gaandeweg toch een heel zwaar “oh nee..” moment had toen langzamerhand duidelijk werd dat de potentie er niet was.

En omdat het type harde zakenman (zie Trump) die Pieper is “nooit fouten toegeeft” zijn investeringen mogelijk gebleven en is “het verhaal” uiteindelijk als wonder vermarkt en voor Pieper de prullenbak ingegaan om de reputatie van Pieper zelf te redden. Dát vervolg is een scam. Hij trok zich namelijk ook terug van het verhaal na de netwerk docu. Ik zie dat als een begraven blunder.

Ik vind de octrooi aanvragen het enige wat er echt concreet ligt als iets waar op geschoten kan worden. Voor de rest vind ik het verhaal eromheen veel minder spannend dan anderen dat vinden. Het is een jongensboek en als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook wel.

quote:
Mysterieuze, nooit ontrafelde uitvinding, scam of blunder, zoiets opschrijven op een manier die voor jongeren en digibeten te begrijpen is, zonder ernstige omissies op het technisch vlak.

Dat is zoeken naar de vorm van een verslag-vertelling. Het technische gedeelte van wat bekend is van de vinding, ook uit de octrooiaanvragen, zijn de microdetails die horen in elk betoog over deze zaak. Iedereen heeft met al zijn losse flodders ondertussen wel op de technische haalbaarheid van de claims van deze zaak geschoten.

Het mysterie van het kastje en het kaartje mag een mysterie blijven, gedebunkt worden, en toch onderdeel zijn van een grotere, macro vertelling.

Om je tegemoet te komen, herinnerde ik mij nog deze:

Mensen die dachten dat Sloots coderingssysteem iets te maken had met kleurcodering van pixels die het afspelen van deze films mogelijk maakte. Waarbij ze zich afvroegen of Sloot iets bedacht waarmee hij een bruggetje bouwde tussen hoe kleur door middel van licht gemengd werd, en kleurmenging van verf, zeg maar een RAL-code. Dat hij iets heel handig gecodeerd had, op basis van de kleur van pixels waarmee alle films weergegeven konden worden. Met slechts drie lichtbundels kan je immers alle kleuren weergeven, zwart en wit licht bestaat niet, zwarte en witte verf wel, en toch nemen mensen die kleuren op dezelfde manier waar. Dat was het uitgangspunt van die gedachte, maar hoe ze dat verder uitgewerkt hebben, weet ik niet.

Nu chatbot en AI gemeengoed zijn geworden, denk ik dat ik met de beschrijving van geschiedenis van AI een ingang kan vinden om het verhaal van Sloot levend te houden, en ook knappe koppen van nu, uitgedaagd worden te onderzoeken wat het geweest zou kunnen zijn, en iedereen mag zijn eigen overtuiging daarbij hebben: wonder, blunder, scam. Verhaal voor in de kroeg. Nadenken, mening vormen, publiek debat, politiek debat over techniek in de zgn ' informatiesamenleving".

Persoonlijk geloof ik ook niet in de technische haalbaarheid van wat het pretendeerde te zijn. Dat die pretentie misbruikt zou kunnen geweest, dat geloof ik dan weer wel. Net zoals ik bij dhr. Sloot geen enkel gekend aspect van de menselijke psyche bij voorbaat uitsluit.

Maar waar hebben die mensen dan wel naar zitten kijken, dat vraag ik me af, en die vraag is in zoverre beantwoord, dat ze naar een demo kastje hebben zitten kijken en Sloot hoopte op betere codering die passend was binnen de octrooi aanvraag, en commercieel te vermarkten.

Wat Reagan betreft, zowel Trickle Down, als Trickle Up economy hebben (ongewenste) neveneffecten. Leuk dat je het aanhaalt, past bij de jaren '80.

Over CIA, NSA en hun investeringen in AI-start ups is de laatste jaren veel gepubliceerd. Wil niet zeggen dat andere landen dit niet deden, en er zijn ook wel eens fake Front Stores in de lucht gehouden als afleidingsmanoeuvre om de ander te foppen, waarbij niet zelden dubbelspel, en driedubbelspel werd gespeeld. Ik vind de affaire Sloot daar in passen.
Het is allemaal mogelijk, maar bij de meeste grootse verhalen is er ook wel enigszins een regel dat de werkelijkheid vaak vele malen saaier is dan waar het grootse verhaal naartoe gewerkt wordt.

Dat duister (geworden) zaken en vormen van oplichting door AIVD en CIA zouden zijn gemonitord of gemonitord zouden kunnen zijn, is niet een punt wat voor mij het verhaal versterkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 28-11-2024 10:47:05 ]
  donderdag 28 november 2024 @ 10:44:03 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215705898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 08:39 schreef yessie234 het volgende:

Hoe kleuren gecodeerd worden voor op beeldschermen
https://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')