Die van de supermarkt bederft minder snel door de vacuümverpakking, e-nummers etc. etc.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:41 schreef Moederenkind het volgende:
Waarom zou dat niet mogen?
In de supermarkt zie ik vaak schaaltjes gekookte pasta en lasagne in de koeling staan.
Ik bewaar regelmatig pasta in de koelkast en vriezer. Nog nooit ziek van geworden.
Jij ruikt werkelijk overal aan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:44 schreef CommissarisInjeanus het volgende:
2 dagen moet sowieso geen probleem zijn.
Altijd ruiken voor het eten en dan komt dat meestal wel goed
Bij pasta is het helaas zo dat de pasta papperig wordt als je het met saus erdoorheen gaat bewaren. Goede oplossing is invriezen i.p.v. in de koelkastquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:43 schreef Serinde het volgende:
Waarom zou het niet kunnen bij pasta?
Je kunt daar ook een spiegelei overheen gooien.quote:
Bacillus cereus inderdaad, ook bekend van gekookte rijst.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:19 schreef KV7blue het volgende:
Er zit pastasaus in van het merk Grand'Italia: Bolognese met rundvlees.
De pasta is idd gekocht in supermarkt.
Ga de pan in koelkast doen afgedekt met folie voor zekerheid, dagje zal wel kunnen idd.Was wel van plan om het de volgende dag opnieuw op te warmen, hoop dat het dan nog smaakt.
Ik las eens iets over een gevaarlijke bacterie bij pasta's, maar dat is pas na 2 dagen volgens mij.
Kan makkelijk joh.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:19 schreef KV7blue het volgende:
Ga de pan in koelkast doen afgedekt met folie voor zekerheid, dagje zal wel kunnen idd.Was wel van plan om het de volgende dag opnieuw op te warmen, hoop dat het dan nog smaakt.
Ik las eens iets over een gevaarlijke bacterie bij pasta's, maar dat is pas na 2 dagen volgens mij.
Daar is het wat laat voor en ook onzin, ligt nogal aan je pasta, je saus en hoe je deze gekookt hebt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef quirina het volgende:
Gatver.
Saus en pasta altijd vanelkaar apart houden. En pasta die overblijft kan je beter weggooien, gekookte pasta die weer opgewarmd wordt is niet lekker. Pasta is zo gekookt,
In principe eens, maar niet elke bacterie zie of ruik je.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Kan makkelijk joh.
Kijk, ruik, proef.
Ja, maar heel belangrijk: Check de temperatuur van je koelkast.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:19 schreef KV7blue het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:32 schreef Adames het volgende:
[..]
In principe eens, maar niet elke bacterie zie of ruik je.
Dit dus!quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef quirina het volgende:
Gatver.
Saus en pasta altijd vanelkaar apart houden. En pasta die overblijft kan je beter weggooien, gekookte pasta die weer opgewarmd wordt is niet lekker. Pasta is zo gekookt,
Wij koken zo vaak voor 2 dagen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef quirina het volgende:
Gatver.
Wat deze man zegt. Hoe smerig kun je zijn!quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dit dus!
Gewoon iedere dag vers en de rest wegflikkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |