abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215790412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dit vooral. Ik zie weinig wat op buitenaards lijkt bij deze drones, ze vertonen geen onmogelijke bewegingen.

Jup, maar waar ik me dan wel aan erger is de generalisatie van "zie je wel, het zijn gewoon drones man!" en vervolgens alle cases zo worden afgedaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215790453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jup, maar waar ik me dan wel aan erger is de generalisatie van "zie je wel, het zijn gewoon drones man!" en vervolgens alle cases zo worden afgedaan.
De verandering van definitie van UFO naar UAP was inderdaad wel een vreemde.
Maar het hele dossier is al te oud om alles af te gaan doen als drones. De oude zaken zoals bij Soesterberg.
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:59:11 #78
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215790573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:50 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De verandering van definitie van UFO naar UAP was inderdaad wel een vreemde.
Maar het hele dossier is al te oud om alles af te gaan doen als drones. De oude zaken zoals bij Soesterberg.
Aan UFO kleeft toch nog veel meer stigma dan aan UAP, dus wat dat betreft heeft het volgens mij wel gewerkt om het onder de noemer UAP serieuzer onderzocht te krijgen.

UFO staat in de volksmond gelijk aan vliegende schotel ( = buitenaardse wezens).
Bij UAP is dat niet meteen zo. Al heeft Grusch er die swung wel weer aangegeven..

En goed om bewust te blijven van de historie rond dit fenomeen, zoals Soesterberg of de Phoenix Lights bijvoorbeeld. Toen waren er nog geen drones.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:16:54 #79
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215790781
Interessant kort nieuws fragment geeft een beetje een indruk van de situatie.

twitter

Vind het wel opmerkelijk dat ze aangeven dat het ze beter lukt om dit met hun telefoons te filmen dan met de tv-camera's.

quote:
'they're above us right now, just moving back and forth.It's really difficult to show you with our camera's so we have to show you with our phones.'
Lokale politie:

quote:
'You initially just think it's people practicing with drones and then when we saw the amount of how many there are, and coordinated movements. It's really kind off jarring'
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:30:30 #80
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215790939
twitter
pi_215790982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
de Phoenix Lights bijvoorbeeld. Toen waren er nog geen drones.
Je hebt natuurlijk "I know what I saw" de documentaire van James Fox maar ik kwam vorige maand een leuke reconstructie tegen van ooggetuigen verslagen van deze case. Erg mooi gemaakt.

Bekijk deze YouTube-video
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_215791759
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 02:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Iedereen heeft tegenwoordig een camera. Maar we zitten nog steeds naar kutfilmpjes te kijken. Er zal toch een kr een professionele filmploeg ergens per ongeluk een keer een opname moeten kunnen maken? Als het wemelt van de ufo's?
Zijn wel bijna allemaal digitale camera's en zodra je daarmee gaat inzoomen gaat de kwaliteit snel achteruit. En als die UAP zo geavanceerd zijn hebben ze misschien ook wel technieken om digitale camera's te verstoren zodra ze dichter in de buurt komen ?
pi_215792474
Nancy Mace bij Redacted o.a. over de drones

Nancy Mace: "I want an alien body brought out before Congress"

zaterdag 7 december 2024 @ 02:31:22 #84
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215792558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:45 schreef Monomeism het volgende:
Dringend actie tegen ufo’s gevraagd: ’Nationale veiligheid en onze samenleving in gevaar’

https://www.telegraaf.nl/(...)amenleving-in-gevaar
[..]
Ik heb alleen een vraag. Op welke wijze is onze achterlijke samenleving in gevaar door iets wat (nog) niet is verklaard? Dat is toch niet heel erg duidelijk vermeld in het bericht. We zijn tot dusverre alleen maar een gevaar voor elkaar (en voor alles wat leeft) gebleken toch?
Ja echt onzin. Aandachtstrekkerij.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 7 december 2024 @ 02:32:23 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215792562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Zijn wel bijna allemaal digitale camera's en zodra je daarmee gaat inzoomen gaat de kwaliteit snel achteruit. En als die UAP zo geavanceerd zijn hebben ze misschien ook wel technieken om digitale camera's te verstoren zodra ze dichter in de buurt komen ?
Als ze zo geavanceerd zijn, zouden we ze niet eens zien, denk ik
  zaterdag 7 december 2024 @ 02:45:18 #86
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215792584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:47 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik heb toch wel redelijk scherpe beelden gezien maar daarmee ontstaat vaak direct de discussie dat ze CGI zijn.
Aan de andere kant heb ik ook weer vage maar bizarre beelden gezien die van veraf gefilmd zijn maar die ik toch bijzonder genoeg vind omdat ze op niets anders lijken dan wat ik ooit eerder heb gezien.
Het gefilmde is dan wel vaag en veraf maar hetgeen waar ik naar kijk lijkt op zich niet fake.
Omdat we niet weten waar we precies naar moeten kijken omdat we het met niets anders kunnen vergelijken, maakt dat alles nog eens extra vaag. Als het een vaag en van veraf gefilmd vliegtuig zou zijn dan zijn we minder kritisch want dan kunnen we het veel makkelijker identificeren als een vliegtuig omdat we het object vliegtuig en de vorm goed kennen omdat we ze dagelijks zien opstijgen, overvliegen en landen.
Ik heb beelden zat gezien, maar nog nooit n waarvan ik stijl achterover sloeg ofzo. Dat ik niet meteen weet wat het is vind ik geen reden om aan te nemen dat het aliens zijn. En dat vind ik dus een paradox. Als je kijkt hoeveel camera's erbij zijn gekomen de laatste jaren, zowel amateur (smartphone) als professioneel (tv, film, maar ook amateurs met professionele apparatuur). En als je dan het huidige aanbod filmpjes vergelijkt met dat van 20, 30, 80 jaar geleden, dan is het toch wat teleurstellend.
Dan vind ik de verhalen van piloten nog wat iets indrukwekkender. Maar dan wordt er gedaan alsof zij een feilloze waarneming hebben omdat ze zo goed getraind zouden zijn. En dat klopt natuurlijk ook niet. Ze zijn opgeleid als piloot.. Dat ze Venus kunnen onderscheiden van een ufo/uap vind ik niet zo'n kunst :)
  zaterdag 7 december 2024 @ 02:55:48 #87
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215792590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:33 schreef NatteLont het volgende:
Nancy Mace bij Redacted o.a. over de drones

Nancy Mace: "I want an alien body brought out before Congress"

Ja kom op, nu worden de believers een soort van gestalkt door uap's?
Het moet niet gekker worden
pi_215794351
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 02:45 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ik heb beelden zat gezien, maar nog nooit n waarvan ik stijl achterover sloeg ofzo.
Waarom zou je dat willen? Doen die piloten enz. ook niet hoor. Die willen gewoon weten wat het is.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_215795949
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 02:45 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ik heb beelden zat gezien, maar nog nooit n waarvan ik stijl achterover sloeg ofzo. Dat ik niet meteen weet wat het is vind ik geen reden om aan te nemen dat het aliens zijn. En dat vind ik dus een paradox. Als je kijkt hoeveel camera's erbij zijn gekomen de laatste jaren, zowel amateur (smartphone) als professioneel (tv, film, maar ook amateurs met professionele apparatuur). En als je dan het huidige aanbod filmpjes vergelijkt met dat van 20, 30, 80 jaar geleden, dan is het toch wat teleurstellend.
Dan vind ik de verhalen van piloten nog wat iets indrukwekkender. Maar dan wordt er gedaan alsof zij een feilloze waarneming hebben omdat ze zo goed getraind zouden zijn. En dat klopt natuurlijk ook niet. Ze zijn opgeleid als piloot.. Dat ze Venus kunnen onderscheiden van een ufo/uap vind ik niet zo'n kunst :)
Oh dat ben ik wel met je eens hoor. Ik kijk ook weleens op r/UFOs en 99% van de foto's en videos die daar voorbij komen vind ik totaal niet interessant en kunnen makkelijk uitgelegd worden als zijnde vogels, drones, ballonnen, vliegtuigen, helicopters etc etc en dan hebben we het nog niet eens over fakes of hoaxes. Helemaal nu met deze drone gekte kijkt iedereen voor het eerst in de lucht lijkt het en wordt het subforum overspoeld met beelden van wat overduidelijk gewoon vliegtuigen en helicopters zijn, compleet met de standaard rood/groen navigatie lichten duidelijk zichtbaar.

Die piloten verklaringen til ik idd veel zwaarder aan. En nee, natuurlijk hebben die ook niet altijd een feilloze waarneming maar als naast hun visuals zowel de radar, FLIR, en target lock systemen allemaal aanslaan op deze objecten dan speelt er echt wel wat denk ik.

Gister weer een podcast uitgekomen met US Navy piloot Ryan Graves en dat blijft toch rete interessant IMO.

pi_215795995
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Oh dat ben ik wel met je eens hoor. Ik kijk ook weleens op r/UFOs en 99% van de foto's en videos die daar voorbij komen vind ik totaal niet interessant en kunnen makkelijk uitgelegd worden als zijnde vogels, drones, ballonnen, vliegtuigen, helicopters etc etc. Helemaal nu met deze drone gekte kijkt iedereen voor het eerst in de lucht lijkt het en wordt het subforum overspoeld met beelden van wat overduidelijk gewoon vliegtuigen en helicopters zijn, compleet met de standaard rood/groen navigatie lichten duidelijk zichtbaar.

Die piloten verklaringen til ik idd veel zwaarder aan. En nee, natuurlijk hebben die ook niet altijd een feilloze waarneming maar als naast hun visuals zowel de radar, FLIR, en target lock systemen allemaal aanslaan op deze objecten dan speelt er echt wel wat denk ik.

Gister weer een podcast uitgekomen met US Navy piloot Ryan Graves en dat blijft toch rete interessant IMO.

Wat fascineert je wel aan het verhaal? Ik bedoel: je volgt het wel.
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:04:34 #91
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215796559
Dit zou toch ook wel een vrij bizarre verklaring zijn. Dat het Pentagon geavanceerde drones aan het testen is boven woongebieden..

quote:
'Drone warfare has become so critical, as we've seen in Ukraine, that the US military needs to test American drone capability in residential and urban area's'
8)7

Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.

twitter
pi_215796986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dit zou toch ook wel een vrij bizarre verklaring zijn. Dat het Pentagon geavanceerde drones aan het testen is boven woongebieden.
8)7
Waarom niet eigenlijk? Ik ben (bijna) nergens meer verbaasd over.
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:56:56 #93
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215797143
George Knapp beweert in Investigation Alien op Netflix dat ufo's in Rusland de juiste lanceercodes van een nucleaire raketinstallatie invoerden en zo bijna de 3e wereldoorlog zijn begonnen.

Sorry hoor.. 8)7
pi_215797289
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:56 schreef Parafernalia het volgende:
George Knapp beweert in Investigation Alien op Netflix dat ufo's in Rusland de juiste lanceercodes van een nucleaire raketinstallatie invoerden en zo bijna de 3e wereldoorlog zijn begonnen.

Sorry hoor.. 8)7
Geeft niet hoor. :) Bij het begin beginnen
― Thomas Sowell
pi_215797308
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 02:41 schreef Parafernalia het volgende:
ja wat je zegt, lichten in de lucht. Ik kan niet geloven dat aliens van minimaal enkele tientallen lichtjaren hierheen komen met zo'n kermis-drone, eerlijk gezegd.
• Interstellaire techniek om vele lichtjaren te overbruggen, check.
• Lichtjes omdat we anders niet in het donker op aarde kunnen navigeren, check.
pi_215797343
Hebben we de aanslag in de buurt van Bar Rosa opgemerkt? Er is iets dat luistert, en er is iets dat weet, en er is iets dat stuurt.
UAP

Ik moet toch altijd nog aan deze denken:
https://www.scientificame(...)o-extraterrestrials/
pi_215797658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:59 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wat fascineert je wel aan het verhaal? Ik bedoel: je volgt het wel.
Omdat het gewoon een fascinerend topic blijft. Alleen al de implicaties die het meebrengt voor ons als werkelijk blijkt dat er NHI aanwezig zijn hier op aarde blijft gewoon bizar om over na te denken. Of het nou kleine grijze aliens, geautomatiseerde AI drones en probes, interdimensionale verschijningen of misschien wel mensen uit de toekomst zijn. Wat betekend dat voor de mensheid ?

Maar ik ben gwn minder geinstresseerd in beeldmateriaal vanwege eerder genoemde redenen, tenzij er echt onverklaarbare dingen gebeuren. Massa sightings zoals de Phoenix lights, Varghina, Zimbabwe of mogelijke crash retrievals zoals Roswell e.d. en verklaringen en sightings van militair personeel ondersteund door data van sensoren en whistleblowers die onder ede bizarre dingen verklaren zijn veel interresanter IMO.
pi_215797781
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Omdat het gewoon een fascinerend topic blijft. Alleen al de implicaties die het meebrengt voor ons als werkelijk blijkt dat er NHI aanwezig zijn hier op aarde blijft gewoon bizar om over na te denken. Of het nou kleine grijze aliens, geautomatiseerde AI drones en probes, interdimensionale verschijningen of misschien wel mensen uit de toekomst zijn. Wat betekend dat voor de mensheid ?

Maar ik ben gwn minder geinstresseerd in beeldmateriaal vanwege eerder genoemde redenen, tenzij er echt onverklaarbare dingen gebeuren. Massa sightings zoals de Phoenix lights, Varghina, Zimbabwe of mogelijke crash retrievals zoals Roswell e.d. en verklaringen en sightings van militair personeel ondersteund door data van sensoren en whistleblowers die onder ede bizarre dingen verklaren zijn veel interresanter IMO.
Ik ook. Het fascineert me ook wat mensen dachten te zien als de Komeet van Haley langs kwam. De mensheid, en zijn vermogen tot denken en uitvinden. Maar ook het begrijpen, de natuurwetenschap en wiskunde. De paradigma's en de grenzen daarvan onderzoeken; en de diepgewortelde wens die te doorbreken.

[ Bericht 2% gewijzigd door yessie234 op 07-12-2024 17:29:46 ]
pi_215798938
Nieuwe foto van het object dat werd neergeschoten boven Yukon+

A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215798997
Lijkt net Pacman op de beelden, vinden jullie ook niet?
Alsof het projecties kan maken van iets dat in de toekomst nog plaats zou gaan vinden. Ik vind dit zo mysterieus en beangstigend tegelijkertijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')