abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215856072
11 uninteresting appointments.
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 12:09:43 #277
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_215856105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:06 schreef Szura het volgende:
Wat is er met Niels Albert?
Die had in de wandelgangen vernomen dat Mathieu slechts drie crossen zou rijden. Columnpje schrijven.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:13:09 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215856138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:06 schreef Szura het volgende:
Wat is er met Niels Albert?
Niels A. had opgevangen dat Mathieu maar 3 crosses zou rijden (Maasmechelen, Hoogerheide en WK).
pi_215856182
Dat is meer dan verwacht. Eens kijken of het weer zo eenvoudig gaat.
pi_215856222
"Ik heb er een tijdje over nagedacht", verklaart Van der Poel waarom het een poos geduurd heeft voor zijn programma kenbaar gemaakt is.

"Na gesprekken met het teammanagement en de staf heb ik een solide programma uitgetekend. Een meer compact programma met, laat ons zeggen, 2 Wereldbeker-races en het WK was een optie, maar ik denk dat het meer zinvol is om een uitgebreider pakket crossen te rijden."

"Toen ik die beslissing had genomen, heb ik vrij snel de races opgelijst waar ik wilde deelnemen. Ik heb het geluk dat ik de vrijheid krijg om te koersen waar ik het meest kan genieten. Het is geen toeval dat er met Zonhoven, Mol en Koksijde enkele typische zandcrossen op het menu staan."

Van der Poel reed vorig jaar 14 crossen. Opvallend: Benidorm laat hij in de laatste rechte lijn naar het WK links liggen. De wereldkampioen schrapt 2 weekends in januari.

"We pakken het lichtjes anders aan deze winter. Vorig jaar begon ik in topvorm, maar op het WK had ik niet mijn beste gevoel. Nu wil ik proberen te pieken naar het WK met een specifieke voorbereiding tijdens mijn stage. Daardoor is het beter om dat trainingskamp niet te onderbreken."

Van der Poel steekt zijn ambities voor het WK niet weg. "Dat unieke record van De Vlaeminck is het enige wat ik nog kan bereiken in deze sport. Het WK is dus het enige echte doel, al hoop ik natuurlijk mee te doen in alle andere crossen. Maar zoals gezegd: ik zal dit seizoen iets later pieken."

Zal dan niet zoals vorig jaar na een paar honderd meter koers vertrokken zijn.
pi_215856334
4x Wout vs Thieu
pi_215856419
Diegem krijgt voor het eerst sinds 2013 een winnaar die niet Van Aert of Van der Poel heet :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_215857232
Het speculeren kan beginnen of Eli dichter is gekomen of dat Nys Jr kan volgen :9

Het antwoord is natuurlijk 2x Nee
pi_215857264
Voor de leuke statistieken, Matje heeft nog 12 wereldbeker overwinningen nodig om naast Nys te komen (50 tegen 38) maar heeft het klassement pas 1x gewonnen _O-
pi_215857335
Mol, Loenhout, Dendermonden en Maasmechelen krijgen we dus een duel.

Op de overige data kunt u de tv uitlaten en wat anders gaan doen. Einde tijdperk aantrekkelijk cross seizoen bij de heren. Jammer.

Gelukkig is er ook goed nieuws want PuckGodin maakt dit weekend haar rentree.
The owls are not what they seem
  vrijdag 13 december 2024 @ 14:07:29 #286
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215857451
Van Nieuwenhuis nog steeds geen spoor
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215857503
In Mol zijn we erbij, zin in!
pi_215859453
twitter

Del Grosso dit weekend terug in het veld.
pi_215859754
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:40 schreef franklop het volgende:
Diegem krijgt voor het eerst sinds 2013 een winnaar die niet Van Aert of Van der Poel heet :+
quote:
Organisator Diegem Cross zwaar ontgoocheld door ontbreken Van Aert én Van der Poel: “We dachten dat Mathieu een speciale band had met onze wedstrijd”

Na Wout van Aert heeft nu ook Mathieu van der Poel zijn veldritprogramma bekendgemaakt. De wereldkampioen rijdt elf crossen en maakt dus ook elf organisatoren blij, maar moet ook mensen teleurstellen. In Diegem - dat noch Van der Poel noch Van Aert aan de start krijgt - zijn ze zwaar ontgoocheld. “We dachten dat hij een speciale band had met onze wedstrijd.”

MVDP begint op 22 december in Zonhoven aan z’n veldritcampagne en zal elf wedstrijden rijden, met als hoogtepunt het WK in Liévin op 2 februari. Van der Poel pakt zo uit met meer veldritten dan de meeste waarnemers hadden verwacht, maar toch is niet iedereen gelukkig. In Diegem, een van de klassiekers op de veldritkalender, grijpen ze naast Van der Poel én Van Aert. Tot grote ontgoocheling van organisator Francis Bosschaerts. “We dachten nochtans dat Mathieu ging komen. Hij rijdt hier al twaalf jaar achter elkaar, hij heeft hier elf keer gewonnen. We wisten zeker dat hij er weer bij zou zijn. Wij dachten dat hij een speciale band met onze wedstrijd had, omdat hij hier al zo vaak heeft gereden. We zijn er zwaar door ontgoocheld”, zo reageert hij bij Wielerflits.

Het financiële aspect heeft niet meegespeeld bij Van der Poel om Diegem over te slaan, zo is Bosschaerts zeker. “Iemand als Mathieu bepaalt gewoon zelf waar hij wil rijden en waar niet. Dan sturen ze hun contract door, waarna ik dat moet tekenen en de gevraagde som moet betalen. Daar worden nooit onderhandelingen over gevoerd. Er is deze keer geen enkel contact geweest. Bij de meeste andere renners kan je zelf kiezen of je op hun aanbod ingaat of niet, en desnoods onderhandelen over hoeveel je wil geven. Maar bij Mathieu, Wout en Tom Pidcock is het te nemen of te laten, als ze bij jou willen komen rijden.”

“Het is wel heel ontgoochelend, zeker omdat we één van de vier organisaties zijn – naast Ruddervoorde, Merksplas en Gullegem – die alles op zichzelf doen. Al de rest is van Golazo en Flanders Classics. Daar speelt meer het financiële. Wij zijn zo onnozel om al dertig jaar gratis te werken, maar niet iedereen kan dat doen. Maar ik durf dat niet de reden noemen dat Mathieu en Wout hier nu niet rijden. We hebben ze altijd gehad, er waren van in het begin nooit problemen. Hier zijn altijd de beste renners. Deze keer niet, maar daar kunnen we verder weinig aan doen.”

Bosschaerts steekt niet onder stoelen of banken dat het nieuws hard binnenkomt, maar sluit toch positief af. “Misschien gaat het wel de meest spannende cross van de kerstperiode zijn zonder de dominantie van Van der Poel en Van Aert.” Onder andere Thibau Nys en bij de vrouwen Puck Pieterse zijn er op 30 december wel bij in Diegem.
Extra alertheid gevraagd bij de Brienenoord de komende twee weken.
pi_215860551
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:40 schreef franklop het volgende:
Ook een beetje eigen schuld van Diegem. Van vorig jaar weet ik het niet, maar twee jaar geleden werd de mannenwedstrijd drie kwartier tot een uur uitgesteld, om op de Belgische TV tussen de vrouwen- en de mannenwedstrijd een soort GTST-achtig programma uit te kunnen zenden met reclameblokken erom heen.
Dan eindigt zo'n wedstrijd voor de mannen toch veel te laat.

En ik snap Mathieu ook wel. Beter naar Besançon om daar een normale WC-wedstrijd te rijden.
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:03:53 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215860714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ook een beetje eigen schuld van Diegem. Van vorig jaar weet ik het niet, maar twee jaar geleden werd de mannenwedstrijd drie kwartier tot een uur uitgesteld, om op de Belgische TV tussen de vrouwen- en de mannenwedstrijd een soort GTST-achtig programma uit te kunnen zenden met reclameblokken erom heen.
Dan eindigt zo'n wedstrijd voor de mannen toch veel te laat.

En ik snap Mathieu ook wel. Beter naar Besançon om daar een normale WC-wedstrijd te rijden.
Dat zal nu ook weer gebeuren. Of dat de reden is dat Mathieu hem skipt weet ik niet :P

quote:
De meest besproken rondjes in het veldrijden komen er weer aan. Op maandag 30 december is Diegem het decor van de tweede Turbo Cross, met opnieuw heel wat mooie namen. Vandaag maakte Average Rob de deelname van onder meer Jonathan Borlée en Luca Brecel bekend.

De eerste editie van de Turbo Cross in Diegem was een verpletterend succes, en dat hopen organisatoren Average Rob en zijn broer Arno The Kid te overtreffen.

Met een cross in estafettevorm komen ze met een vernieuwde concept. 40 deelnemers: 20 mannen en 20 vrouwen die elkaar afwisselen en elk een rondje rijden.
Tsja... Was leuk voor een keer zou ik zeggen...
pi_215861055
MatjeGod die gewoon flink gaat crossen, ach @Koffieplanter
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:16:26 #293
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215861566
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef DeeBee het volgende:
MatjeGod die gewoon flink gaat crossen, ach @:Koffieplanter
Zo hey, in 2 maanden tijd 11 keer een uurtje koersen tegen Joran Wyseure en Toon Vandebosch. Die is tegen Sanremo al helemaal uitgepierd.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215861814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:07 schreef Szura het volgende:
Van Nieuwenhuis nog steeds geen spoor
Gezien het interview bij de NOS een tijdje geleden, verwacht hij zelf niet dat hij nog gaat crossen dit seizoen
pi_215865801
Ruben en Pol zijn live vanuit Herentals.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:38:09 #296
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_215865804
SkibergGenot
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:39:06 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215865812
Puckgodin
pi_215865819
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:39 schreef Szura het volgende:
Puckgodin
Morgen pas.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:44:36 #299
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215865843
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:39 schreef DiegoFuser het volgende:

[..]
Morgen pas.
Oh balen
pi_215865850
Brand zowaar eens goed weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')