abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215673280
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
pi_215673307
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
Ja, nou, je moet denken in oplossingen toch :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 24 november 2024 @ 17:26:30 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215673310
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef exode het volgende:
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215673413
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Uhm nee, in de woonkamer staan:
een grote hoekbank, een eettafel met 4 stoelen en een tv kast met tv. Wij hebben geen losse kasten of andere kleinere meubels.

Het enige wat zou kunnen is ipv van de kast die nu tussen de haard en de keuken op maat is gemaakt door die andere vrouw in huis. Die kast zit vol speelgoed en erop staat onze Lego :) Daar wordt nu ook het winterdorp gebouwd.
Dus dan moeten we voor het speelgoed weer wat anders verzinnen, ik zou niet weten waar. Die apothekerskast is ook leeg als we ons keukenplan doortzetten. En nee het speelgoed kan er niet in, daar is ie dan weer te klein voor.

De kast:
Meteen goed te zien dat ie te hoog is, links is de uitbouw, de werkkamer is net zo hoog. En....nou ja, de kans is groot dat de vloer in de uitbouw 5 cm omhoog gaat vanwege vloerverwarming.

De kast die als enige in aanmerking zou komen voor verdwijnen, maar ik denk dat we die optie nog vervelender vinden dan de apothekerskast weg.

En het is een luxe probleem he. We komen er wel uit.
We dachten nooit over een oplossing zoals deze vanwege de apothekerskast. Maar ik sta er nu wel zo in dat een kast niet in de weg moet staan van een ideale opstelling van de keuken en veel extra kastruimte. Daardoor kan de werkkamer echt heel leeg worden met alleen een bureau en opslag van de Lego van de kinderen. En zelfs dat laatste hoeft niet. Ruimte voor een slaapbank waardoor mijn moeder vaker kan langskomen en ruimte om de was op te hangen ipv in de woonkamer.

Ik riep overigens nog: zo'n lichtstraat of daklicht in de werkkamer, dan ga je ook omhoog. Dat idee laat verloofde even bezinken.
pi_215673444
De kast is een opgeknapte, ouderwetse apothekerskast, loodzwaar van ijzer/staal/metaalsoortig. Wij hebben die in het Oosten van het lang gehaald met zo'n boedelbak. De mannen van de winkel hebben hem voor ons ingeladen. Thuis dachten we hem er wel uit te kunnen halen. Er zat geen beweging in....uiteindelijk hebben 6 mannen uit de straat en wij 2en hem uit de boedelbak getild en naar binnen. 4 keer onderweg gestopt omdat we hem niet hielden. Zo'n kast >:)

Dus als ie weg gaat, dan laten we hem wel uit het huis wegtakelen of zo.
pi_215673453
Ah, zo'n apothekerskast. Nee, die kan je niet inbouwen :D Ik dacht zo'n houten met allemaal van die schuiflaadjes.
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 18:03:29 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_215673534
Morgen kunnen we de adventskalender van de lokale bierboer ophalen. Vorig jaar ging ik alleen om alle dozen van de hele groep op te halen. Dit jaar gaat mijn vriend. Ik heb aangegeven dat ik graag mee wil en zie het probleem niet zo. Ik heb gisteren teveel gedaan en heb dat vannacht en vandaag moeten bekopen met flinke pijnsteken. Maar: vandaag niet meer zo veel en morgen is weer een dag verder. Bovendien had ik het bed afgehaald, spul in de vaatwasser gedaan en rondom de bank opgeruimd (iemand moest het doen!). Vandaag heb ik niets gedaan en morgen staat er ook niets op de planning. Ik ben van mening dat in de auto meerijden en even hoi zeggen moet kunnen, verder hoef ik niets te doen (ik ga zeker geen dozen slepen). Hij vindt me een domme kut dat ik dat wil na gisteren en vandaag. Ik kan wel wat (eerlijke!) input gebruiken. POLL

Mocht je vinden dat het moet kunnen, maar me gewoon een domme kut vinden, dat kan ook, maar an graag dat laatste gewoon zeggen zodat de poll niet vertekend :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215674179
Morgen even kijken hoe het gaat Troel :Y
Heb je teveel last, ga je niet en anders wel. Maar, geen tillerij enzo.

Serieus, er zijn stemmen voor de laatste optie :X
Je bent geen domme kut :*
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 19:27:41 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215674257
Ik zie ook het probleem niet in meerijden en een beetje kletsen, mits de gordel op je buik niet zeer doet.
Daarbij: wat maakt het uit of je nu denkt dat je mee wilt, als hij er nu al drama van maakt is het morgen voor jou alleen maar lastiger om "oeps, toch niet" te zeggen als je lijf morgen in de fuck you modus blijkt te zijn.

Beetje behoefte aan de deur uit en wat sociaal contact kan ik me wel voorstellen na zo'n ingreep.

Vooral onhandig van hem om op voorhand al moeilijk te doen, hij had beter iets van "Als je daar morgen fit genoeg voor bent, gezellig!" kunnen zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215674276
Kijk vooral uit Troel, mijn moeder heeft een paar jaar geleden haar baarmoeder laten verwijderen. Ze laadde ook de wasmachine in en uit, ging stofzuigen en het bed afhalen. Terwijl ze van alle kanten hulp kreeg. Ze is daarna opnieuw geopereerd omdat ze bloedingen kreeg. Uiteindelijk moesten ze haar darmen opnieuw 'ophangen' omdat die verzakt waren. Ze heeft enorm op haar donder gehad van de artsen (en ons)
  zondag 24 november 2024 @ 19:30:09 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_215674277
Tnx! Ik dacht even dat ik gek was geworden. Uiteraard ga ik niet mee als ik morgen heel slecht ben, maar daat kan ik altijd morgen nog aangeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215674889
Weet niet wat voor auto jullie hebben Troel, maar eventueel de stoel wat ophogen met een paar kussens zodat je buik niet in de verdrukking komt tijdens het zitten? Je zit dan wat rechterop.
If they say
pi_215674892
In de auto zitten en even hoi zeggen klinkt als een beter plan dan al die dingen die je gisteren allemaal hebt gedaan. Vooral leuke dingen doen omdat het kan en geen dingen doen omdat iemand het moet doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 24-11-2024 21:09:10 ]
pi_215674946
En hierom houd ik zo van dit forum O+ . @Troel, ik hoop dat je je morgen goed genoeg voelt om even mee te kunnen gaan om gedag te zeggen :*
Fake it till you make it...
  zondag 24 november 2024 @ 20:59:59 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215675114
Ik dacht dat je zoiets bedoelde exode
https://www.ok-kitchen.nl(...)_lh2_w_ant_07_ol.jpg
pi_215675127
Jij kent je lijf het beste lieve @Troel, als jij voelt dat het kan dan gewoon lekker meegaan.

Wat Leandra aangeeft inderdaad, ik kan mij ook goed voorstellen dat je er behoefte aan hebt om er even uit te gaan. En je mentale gesteldheid is net zo belangrijk als je lichamelijke, beiden dragen bij aan je herstel :*
pi_215675156
Als jij geen problemen hebt met wat langer rechtop zitten en je voelt je goed zonder pijn zie ik geen reden waarom je niet meekan, zolang je maar echt niet gaat tillen...

Bedenk wel dat je in een auto wat meer geforceerd zit dan bijvoorbeeld thuis op de bank, minder draaiopties.
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 november 2024 @ 21:07:10 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215675164
@Troel Ik werd wel getriggerd door "adventkalender van lokale bierboer" O+ Waarwathoe?

Kan me inleven in je drang om mee te willen. Soms moet het het dan tegen beter weten maar lekker doen. En erna dan wat hersteltijd pakken ofzo.
  zondag 24 november 2024 @ 21:22:37 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_215675291
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:07 schreef Quoi het volgende:
@:Troel Ik werd wel getriggerd door "adventkalender van lokale bierboer" O+ Waarwathoe?

Kan me inleven in je drang om mee te willen. Soms moet het het dan tegen beter weten maar lekker doen. En erna dan wat hersteltijd pakken ofzo.
Rigtersbier.nl :+

Ik leerde het kennen toen ze naar Buurse kwamen en ik nog het nieuws deed, bijna 10 jaar terug. Fijne mensen, lekker biertjes en de laatste kalender!

Overigens zit hier aan de overkant van de straat iemand van stanislausbrewskovitch.nl mocht je into craftbeer zijn

We hebben een auto waar ik niet zo erg rechtop hoef te zitten, dus daar zienik ook eigenlijk niet echt tegenop. En dat mentale dat is het ook gewoon. Normaal gesproken werk ik gewoon 2,5e dag en spreek ik mensen, ga ik de hort op, noem maar op. Mijn wereldje is zo ongelooflijk klein ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Troel op 24-11-2024 21:34:56 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 21:33:03 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_215675382
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 21:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als jij geen problemen hebt met wat langer rechtop zitten en je voelt je goed zonder pijn zie ik geen reden waarom je niet meekan, zolang je maar echt niet gaat tillen...

Bedenk wel dat je in een auto wat meer geforceerd zit dan bijvoorbeeld thuis op de bank, minder draaiopties.
Het zijn dozen met 24 flesjes, daar ga ik me echt niet aan wagen. Vorig jaar heb ik ze zelf gehaald en hebben de brouwers alles in mijn auto gezet. We halen altijd voor de hele vriendengroep en voor mij was het natuurlijk een thuiswedstrijd. Dus ik nam voor iedereen dan de doos mee. Nu is het niet echt meer thuiswedstrijd maar meer nostalgie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677110
Hoe voel je je vandaag Troel? Ik hoop dat je wereldje vandaag even wat groter kan zijn :*
If they say
pi_215677212
Aaah, geschiedenis valt uit en zoon heeft gisteravond zo hard geleerd voor zn proefwerk ;(
Tweede uur viel al uit dus nu moet ie pas om 10.30 naar school :')
If they say
  maandag 25 november 2024 @ 07:57:11 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677334
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 07:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoe voel je je vandaag Troel? Ik hoop dat je wereldje vandaag even wat groter kan zijn :*
Moe, maar de pijnscheuten zijn weg!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677403
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Yay, dan kun je lekker meegaan :) Geniet ervan!
If they say
pi_215677451
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat ontzettend fijn, hopelijk zet deze stijgende lijn voort!

@Mushanga71, wat balen voor je zoon! Hopelijk volgt de toets zo snel mogelijk zodat hij niet het gevoel krijgt helemaal opnieuw te moeten leren.

Eind van de ochtend hebben wij kennismakingsgesprek met de speltherapeut van onze 8 jarige. Zij en wij vinden dat heel spannend :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')