ESCbeatquote:Moldova is the latest country to confirm participation in Eurovision 2025.
Moldovan broadcaster TRM confirmed the country will be present in Basel, as part of an official press release.
As in the past years, Moldova will select the entry via a national selection.
The submission window will open soon, so stay tuned!
Natalia Barbu represented Moldova at Eurovision 2024 with the song “In The Middle”.
She failed to qualify for the grand final.
Niks meer aan doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:44 schreef Momo het volgende:
We hadden vandaag de nummers moeten krijgen, ik weet waarom ze er niet zijn. Dit weekend zijn de audities al.
Er staan wel wat inzendingen online, maar moet je maar zien of ze mee mogen doen aan de live audities.
Gelukkig hoeven we deze upload niet te missen, Wijn ja, Rusland nee.![]()
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:46 schreef NailQueen het volgende:
Maar zie ik nu goed dat Moldavi geen terugkerende naam gaat sturen sinds 2019?
quote:Apparently there is a returnee after all
Ex-participant of the Sunstroke Project Anton Ragoza's back in a new project Carnival Brain
Geen ramp maar de inzending voor Tudor was wel interessant. Even een revampje erover heen en het heeft potentie om het goed te doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:38 schreef H_T het volgende:
Ik ben er bijTudor heb ik net gezien (die zijn tekst vergeten leek te zijn, arme man). Heb ik daarvoor nog leuke rampen gemist?
Royals had een typisch Moldavisch saxofoon nummer, Nr 11 kan ik niet zo goed beschrijven een vrouw met een lage stem en snor die Beethoven pakje aan had.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:38 schreef H_T het volgende:
Ik ben er bijTudor heb ik net gezien (die zijn tekst vergeten leek te zijn, arme man). Heb ik daarvoor nog leuke rampen gemist?
Oh dat was wel een vrouw?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Royals had een typisch Moldavisch saxofoon nummer, Nr 11 kan ik niet zo goed beschrijven een vrouw met een lage stem en snor die Beethoven pakje aan had.
Ik had er drag van gemaaktquote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht van wel, al weet ik niet hoe die gene zich zelf ziet natuurlijk....
Voor of na de prostaatreclame?quote:
Er was een brandweerman en alles! Geen Lidl-reclamequote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb weer het belangrijkse gemist
'Devil doesn't sleep' zo te zien. Toch zijn, zo'n greenroom met luxaflex op de achtergrondquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:00 schreef H_T het volgende:
Wat staat er over de duivel op zijn nektattoo?
Vind je dit wel een keeper?quote:
Het lijkt ook best lang te durenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:28 schreef NailQueen het volgende:
'Please remember me'
Ja dat moet je niet met zo'n zaaddodend nummer aankomen
Volgens de gids is daar nu de film 8 Yearsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:29 schreef NailQueen het volgende:
Wordt dit trouwens nog uitgezonden op Outtv met onze alwetende GJ?
Aan deze zangeres te zien was een reclame voor anti-pluisshampoo ook welkom geweestquote:
Ja, only in Moldova dit soort dingenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:44 schreef NailQueen het volgende:
hiervoor kijk je naar de audities van moldavie
Ja, die koters hebben duidelijk zin om daar te zijnquote:
Best wel eigenlijkquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:02 schreef NailQueen het volgende:
Het was even een chaos in de keuken (iets met bloem voor bechamelsaus dat overal was behalve in de pan). Heb ik iets gemist?
En een dame van in de veertig die een band had van 10-jarigen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ah iemand die op telefoon keek. Ik hoorde het nummer wel op de achtergrond
Oh ik schatte 14quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:06 schreef Momo het volgende:
[..]
En een dame van in de veertig die een band had van 10-jarigen.
Katy Rain is best degelijk inderdaadquote:
Zou wel terecht zijn overigensquote:
De CV ketel deed hier lastig, dus ik was even weg. Dit zou de finale kunnen halen. Maar dat lijkt me dan het plafond.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:48 schreef NailQueen het volgende:
Deze vond ik het beste van allemaal. Even een revampje erover heen en het kan er prima mee door.
Hopelijk is hij nog in staat om te herkansen in 2026!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:26 schreef NailQueen het volgende:
Justice voor deze strijder
Leuk, een mysterie.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:39 schreef Momo het volgende:
Dit was dus de jurywinnaar, maar niemand weet wie dit is schijnbaar in Moldavi
Bron: Eurovoixquote:Moldovan broadcaster TRM has announced Etapa Națională has been cancelled – and that the country will withdraw from Eurovision 2025.
The announcement was made in a press conference by Moldova 1’s Director, Corneliu Durnescu, and Moldova’s Head of Delegation, Daniela Crudu. They said that the decision was made “following a detailed analysis of the current situation, as well as the economic, administrative and artistic challenges.”
The announcement comes days after the auditions round for Etapa Națională 2025 was held and twelve acts had been selected to compete in a televised final on February 22.
Ik weet niet of het meer een financieel probleem is, want er waren wel een paar inzendingen die wel de finale hadden kunnen halen met een ok staging. Maar dan moeten die artiesten zelf wel geld hebben ervoor he. Dat gaat om tienduizenden euro's. Moldavi is ruim het armste land van Europa, gemiddeld inkomen is 500 euro per maand.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:21 schreef NailQueen het volgende:
Dit is echt sneu voor de artiesten (behalve die ene). Er zaten echt inzendingen tussen die potentie hadden.
Kunnen sommige artiesten nog een belletje plegen met San Marino? Of is dit inschrijving al gesloten?quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of het meer een financieel probleem is, want er waren wel een paar inzendingen die wel de finale hadden kunnen halen met een ok staging. Maar dan moeten die artiesten zelf wel geld hebben ervoor he. Dat gaat om tienduizenden euro's. Moldavi is ruim het armste land van Europa, gemiddeld inkomen is 500 euro per maand.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
EBU moet er wel voor zorgen dat het niet een wedstrijd wordt enkel voor West Europa, als landen willen deelnemen moeten niet teveel financile obstakels zijn.
Dat is nou ook weer niet een bedrag waarvan je zegt, wow, bizar hoog.quote:According to the statement, the EBU charges Moldova a participation fee of 21,486 euros.
Ja en ze zijn ook wel regelmatig smaakmakers op het Songfestival. Best zonde dit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
Dat is nou ook weer niet een bedrag waarvan je zegt, wow, bizar hoog.
En blijkbaar wordt deze beslissing vooral genomen omdat ze zelf vinden dat de kwaliteit van de inzendingen niet hoog genoeg is, waardoor ze toch geen kans maken en ze het geld beter ergens anders aan kunnen besteden, zoals het verbeteren van hun selectieproces. Dat is niet onredelijk, denk ik.
Het is wel jammer omdat Moldavi nou uitgerekend een land is dat wel wat pro-Europese positiviteit kan gebruiken.
De echte kosten van zo’n ESF-deelname zitten ook meer in de podiumact, de accomodatie, de reis ernaartoe enzo. Naar het schijnt had de Moldavische omroep dit jaar in de onderhandelingen duidelijk gemaakt dat ze alleen een reiskostenvergoeding wilden geven aan de deelnemende artiest, en dat die de rest zelf moest betalen. Wellicht ook benvloed door de kwaliteit van de voorselectie, waarmee het duidelijk werd dat een leuk resultaat toch al onwaarschijnlijk was. Daar had alleen niemand interesse in, dus hadden ze opeens geen inzending meer.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
Dat is nou ook weer niet een bedrag waarvan je zegt, wow, bizar hoog.
En blijkbaar wordt deze beslissing vooral genomen omdat ze zelf vinden dat de kwaliteit van de inzendingen niet hoog genoeg is, waardoor ze toch geen kans maken en ze het geld beter ergens anders aan kunnen besteden, zoals het verbeteren van hun selectieproces. Dat is niet onredelijk, denk ik.
Het is wel jammer omdat Moldavi nou uitgerekend een land is dat wel wat pro-Europese positiviteit kan gebruiken.
Wellicht een reden waarom die rare Sasha met 2 nummers aan kwam zetten. En helaas waarom ook ons vriend Tudor is uitgenodigd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De echte kosten van zo’n ESF-deelname zitten ook meer in de podiumact, de accomodatie, de reis ernaartoe enzo. Naar het schijnt had de Moldavische omroep dit jaar in de onderhandelingen duidelijk gemaakt dat ze alleen een reiskostenvergoeding wilden geven aan de deelnemende artiest, en dat die de rest zelf moest betalen. Wellicht ook benvloed door de kwaliteit van de voorselectie, waarmee het duidelijk werd dat een leuk resultaat toch al onwaarschijnlijk was. Daar had alleen niemand interesse in, dus hadden ze opeens geen inzending meer.
Misschien kan Kirkorov volgend jaar weer inspringen om redding te brengen
Maar die zullen die kosten ook niet kunnen betalen in het hypothetische geval dat ze winnen. Ik denk dat ze er wel voor moeten zorgen dat er artiesten een nummer indienen die zelf geld hebben, of van zichzelf of een platenmaatschappij.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wellicht een reden waarom die rare Sasha met 2 nummers aan kwam zetten. En helaas waarom ook ons vriend Tudor is uitgenodigd.
Ja, maar ja, daar kan de EBU dan weinig aan doen. Tenzij ze een soort steunfonds opzetten voor arme Oostblok-landen om toch mee te kunnen doen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De echte kosten van zo’n ESF-deelname zitten ook meer in de podiumact, de accomodatie, de reis ernaartoe enzo.
Mwah dit kan best doorgaan naar de finalequote:Op woensdag 22 januari 2025 14:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar ja, daar kan de EBU dan weinig aan doen. Tenzij ze een soort steunfonds opzetten voor arme Oostblok-landen om toch mee te kunnen doen.
En, laten we eerlijk zijn, als er echt een goed nummer tussen had gezeten hadden ze wel een manier gevonden. Dan komt er wel ergens wat geld binnengerold.
Met een revampje erover heen had dit het best aardig gedaan. Geen hoogvlieger maar finale was mogelijk geweest.quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar ja, daar kan de EBU dan weinig aan doen. Tenzij ze een soort steunfonds opzetten voor arme Oostblok-landen om toch mee te kunnen doen.
En, laten we eerlijk zijn, als er echt een goed nummer tussen had gezeten hadden ze wel een manier gevonden. Dan komt er wel ergens wat geld binnengerold.
We hebben nu Montenegro terug maar hun inzending (en nationale finale) is helaas nog geen zekerheidje dat ze volgend jaar weer meedoen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:01 schreef Nexum het volgende:
Moldavi, Macedoni, Bulgarije, Roemeni, Bosni… nou dat wordt leuk. We raken elk jaar steeds meer Balkan- en Oost Europese landen kwijt. Dat is toch onwijs ruk. Ik hoef echt niet elk jaar naar een wedstrijd te kijken dat wordt gedomineerd door Zweden, Zwitserland en Itali
Moldavi zou voor de 20e keer deelnemen, en heeft de finale maar 6 keer gemist. Mede daardoor zal de noodzaak voor weer een kwalificatie en een middenmootuitslag niet zo gevoeld worden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met een revampje erover heen had dit het best aardig gedaan. Geen hoogvlieger maar finale was mogelijk geweest.
Je zou zeggen: why not?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |