Ja. Dat kan bij iedere fase. Ligt aan de situatie en soort/vorm. Bij fase1 ook een operatie die bij fase 4 al heel wat moeilijker wordt. Dit omdat fase 4 met uitzaaiingen te maken heeft.quote:Op donderdag 14 november 2024 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Emma is 28 jaar, die testen krijg je pas vanaf 30 jaar als vrouw.
Als ik zo lees online kan chemotherapie ook bij stadium 1 bij de behandeling, hangt af van een aantal factoren.
quote:Op maandag 6 januari 2025 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kanker bij Emma Heesters blijkt uitgezaaid: ‘Behandeltraject nog niet klaar’
De kanker bij Emma Heesters blijkt uitgezaaid. Dat deelt de 28-jarige zangeres maandag op Instagram. In een update schrijft ze dat ze de allerlaatste chemo achter de rug heeft, maar dat haar behandeltraject nog niet klaar is. ‘Na een operatie van het verwijderen van lymfeklieren kreeg ik te horen dat mijn kanker uitgezaaid was (stadium 3).’
Heesters maakte in november bekend dat ze de diagnose baarmoederhalskanker had gekregen. Ze moest daarvoor chemotherapie ondergaan. De zangeres heeft inmiddels de laatste chemotherapie gehad, maar laat maandag weten dat ze slecht nieuws heeft gehad.
‘Helaas is mijn behandeltraject nog niet klaar. Eerst wees alles erop dat ik in stadium 1 zat, maar na een operatie van het verwijderen van lymfeklieren kreeg ik te horen dat mijn kanker uitgezaaid was (stadium 3).’ Heesters heeft de afgelopen weken daarom ook bestraling gehad. ‘De komende weken worden de laatste, zware, loodjes’, schrijft ze optimistisch.
https://www.ad.nl/show/ka(...)niet-klaar~ac8ec34e/
Poeh, ik schrik ervan.
Tegenwoordig valt dat reuze mee, hoor.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:15 schreef Eightyone het volgende:
En als je een dergelijk traject van chemo e.d. overleeft, is het nog maar de vraag hoe je eruit komt.
Ach maar 220 vrouwen sterven er per jaar aan in Nederland, is niks om je zorgen over te maken inderdaadquote:Op maandag 6 januari 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Onpopulaire mening: maar zo erg is dit toch niet? baarmoederhalskanker is goed te bestrijden. Ze komt er weer bovenop.
Gemiddeld zijn na 10 jaar 62 van de 100 dames die baarmoederhalskanker hebben (gehad) nog in leven. Bij stadium 1 na 5 jaar zelfs 92%. Nu lees ik dat Emma al in stadium 3 zit, en dan is het na 5 jaar nog maar 45%. Dus dat maakt de zaak evident al weer anders.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ach maar 220 vrouwen sterven er per jaar aan in Nederland, is niks om je zorgen over te maken inderdaad
Ik ben ervaringsdeskundige wat betreft een andere vorm; leef nog (had dit anders ook niet kunnen typenquote:Op maandag 6 januari 2025 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt dat reuze mee, hoor.
Ja. Maar is het zodanig dat je zou zeggen: 'jemig, kijk eens hoe ik eruit gekomen ben'. ?quote:Op maandag 6 januari 2025 12:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik ben ervaringsdeskundige wat betreft een andere vorm; leef nog (had dit anders ook niet kunnen typen), maar zenuwpijn kan bijvoorbeeld een restant zijn.
62 van de 100 dames zijn na 10 jaar nog in leven, bij stadium 3: 45 van de 100 dames na 5 jaar ook theunderdog:quote:Op maandag 6 januari 2025 12:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gemiddeld zijn na 10 jaar 62 van de 100 dames die baarmoederhalskanker hebben (gehad) nog in leven. Bij stadium 1 na 5 jaar zelfs 92%. Nu lees ik dat Emma al in stadium 3 zit, en dan is het na 5 jaar nog maar 45%. Dus dat maakt de zaak evident al weer anders.
Misschien moet je eerst lezen en kleine research doen voor je dat soort domme posts hier plaatst?quote:Op maandag 6 januari 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Onpopulaire mening: maar zo erg is dit toch niet? baarmoederhalskanker is goed te bestrijden. Ze komt er weer bovenop.
Toen ik dat laatste zei, was het tweede nog niet geplaatst hier.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
[..]
62 van de 100 dames zijn na 10 jaar nog in leven, bij stadium 3: 45 van de 100 dames na 5 jaar ook theunderdog:
[..]
Misschien moet je eerst lezen en kleine research doen voor je dat soort domme posts hier plaatst?
Oke man.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ach maar 220 vrouwen sterven er per jaar aan in Nederland, is niks om je zorgen over te maken inderdaad
Bericht over stadium 3 stond hier al 20 minuten voordat je je bericht plaatste, tenzij je 20 minuten gedaan hebt om die ene zin te typen.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toen ik dat laatste zei, was het tweede nog niet geplaatst hier.
Bij stadium 3 is de zaak evident anders dan bij stadium 1.
Dan had ik daar overheen gelezen. Zou je het prettig vinden als ik het verwijder? het doet je duidelijk iets, namelijk.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Bericht over stadium 3 stond hier al 20 minuten voordat je je bericht plaatste, tenzij je 20 minuten gedaan hebt om die ene zin te typen.
Nee, uitgezaaid vind ik zelf ook altijd heel eng klinken.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:50 schreef 12Beaufort het volgende:
Wat een sneu bericht.
Uitgezaaid is meestal niet goed.
Vroeger betekende dat toch vaak wel einde verhaal.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, uitgezaaid vind ik zelf ook altijd heel eng klinken.
Ja, uitgezaaid klinkt bij mij een beetje als "we hebben het niet meer onder controle."quote:Op maandag 6 januari 2025 14:57 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Vroeger betekende dat toch vaak wel einde verhaal.
Ik hoop het niet voor haar. 28 jaar is veel te jong.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |