abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2025 @ 04:16:45 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216981407
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:45 schreef Idisrom het volgende:
Nu Europa geen Russisch gas meer afneemt, hebben de Russen vandaag die gaspijplijn gebruikt om de plaats Soedzja binnen te vallen. Volgens The Time of India zijn er 100 Russen door die gaspijplijn gegaan..
Dat zou wel een tactisch kunststukje zijn, Suriyak meldde vanacht dat in de Kurskregio nog minder dan 300km2 in Oekraïnse handen zou zijn.
Deepstate zit nog op 337.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216982734
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 04:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou wel een tactisch kunststukje zijn, Suriyak meldde vanacht dat in de Kurskregio nog minder dan 300km2 in Oekraïnse handen zou zijn.
Deepstate zit nog op 337.
Als ik de cijfers van DPA met zijn Frontline Changes (updates) erbij pak, dan is er in de oblast Koersk op 7 en 8 maart 56,3 km² door de Russen veroverd, en vanaf 22 februari is het totaal al 170 km².
Dan denk ik ook, dat er nu nog minder dan 300 km² van de oblast Koersk in Oekraïense handen is.
pi_216983581
Hoe zit het met vochansk en omgeving eigenlijk? Ligt dat al een half jaar stil?
pi_216984361
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:25 schreef BEFEM het volgende:
Hoe zit het met vochansk en omgeving eigenlijk? Ligt dat al een half jaar stil?
Dat klopt. Het gaat volgens Deepstate in totaal om 188 km², en dat was een half jaar geleden precies zo.
  zondag 9 maart 2025 @ 17:13:15 #130
56749 BlaZ
pi_216988099
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat klopt. Het gaat volgens Deepstate in totaal om 188 km², en dat was een half jaar geleden precies zo.
Afgaande op de laatste berichten lijkt het alsof delen van het front daar ingestort zijn.

Bekijk deze YouTube-video

Even wachten op bevestiging van de andere bronnen.
pi_216988313
Die doorbraak vanuit de gaspijpleiding kwam van meer dan 12 kilometer afstand. De Russen zijn dagen ondergronds bezig geweest om daar te komen met materieel op wielen, en bagage, voedsel en water op karretjes. Ik zag beelden van mensen met gasmaskers, maar er waren ook soldaten bij die een sigaret rookten, dat laatste lijkt mij in een gaspijpleiding de nieuwe vorm van Russische roulette.
De pijpleiding kwam uit bij Soedzja, en dat is midden in het huidige Oekraïense Koerskgebied. De Russische soldaten moesten het eerst hebben van het verrassingseffect, en daar moeten de andere Russische troepen nu op anticiperen om zo snel mogelijk ook het gebied van de gaspijpleidingsoldaten te bereiken.
Want anders wordt deze missie een ondergrondse versie van "Een brug te ver".

In ieder geval hebben de gaspijpleidingsoldaten geen last gehad van Oekraïense drone-aanvallen.
De uitkomst hiervan weten we over een paar dagen.

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Afgaande op de laatste berichten lijkt het alsof delen van het front daar ingestort zijn.

Bekijk deze YouTube-video

Even wachten op bevestiging van de andere bronnen.
Ik zie meerdere mappers die aangeven dat vooral aan de ooskkant het front aan het inkrimpen is voor de Oekraïners.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:09:41 #132
56749 BlaZ
pi_216989543
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:31 schreef Idisrom het volgende:
Die doorbraak vanuit de gaspijpleiding kwam van meer dan 12 kilometer afstand. De Russen zijn dagen ondergronds bezig geweest om daar te komen met materieel op wielen, en bagage, voedsel en water op karretjes. Ik zag beelden van mensen met gasmaskers, maar er waren ook soldaten bij die een sigaret rookten, dat laatste lijkt mij in een gaspijpleiding de nieuwe vorm van Russische roulette.
De pijpleiding kwam uit bij Soedzja, en dat is midden in het huidige Oekraïense Koerskgebied. De Russische soldaten moesten het eerst hebben van het verrassingseffect, en daar moeten de andere Russische troepen nu op anticiperen om zo snel mogelijk ook het gebied van de gaspijpleidingsoldaten te bereiken.
Want anders wordt deze missie een ondergrondse versie van "Een brug te ver".

In ieder geval hebben de gaspijpleidingsoldaten geen last gehad van Oekraïense drone-aanvallen.
De uitkomst hiervan weten we over een paar dagen.
[..]
Ik zie meerdere mappers die aangeven dat vooral aan de ooskkant het front aan het inkrimpen is voor de Oekraïners.
Ja, het is altijd even afwachten met duidelijkere bronnen en beelden.

Martinovka is in ieder geval ingenomen, daar zijn beelden van. Mala Lokna is ook bevestigd door middel van beelden.
pi_216994738
Volgens DPA is er op 9 maart 88 km² terrein veroverd door de Russen in de regio van Soedzja. Dan komt het totaal veroverd gebied in die regio vanaf 22 februari op 258 km².

De Russen zijn in die regio via de pijplijn doorgedrongen in het noordoosten van de stad Soedzja, maar zijn eveneens via de spoorbaan iets naar het noorden opgetrokken en hebben Kubatkin ingenomen. Een heel klein dorpje, maar dit dorpje ligt zo dicht bij de frontlijnen, zowel aan de westkant als aan de oostkant, dat hierdoor alle Oekraïense troepen ten noorden hiervan praktisch zijn ingesloten.

Het terugtrekken van de Oekraïense troepen uit het noorden van dit front verloopt ook moeizaam, want de Russen hebben de bruggen opgeblazen bij Soedzja. Die bruggen hadden de Oekraïners al vol met explosieven gestopt, om te voorkomen dat de Russen erover heen zouden trekken. Maar nu hebben de Russen zelf het laatste zetje gegeven in het opblazen van die bruggen. Het weer is ook omgeslagen, je ziet op de beelden ook geen sneeuw meer. Dat betekent dat met het ontdooien van de grond, de Oekraïense tanks en ander zwaar materieel alleen maar over een weg terug kunnen.

Wat ik ook voor het eerst hoorde, is dat er wachtende drones zijn. Ik weet niet welke partij ze gebruikt. maar dat zijn drones (in dit geval in het Koerskgebied) die al eerder naar de wegen zijn verzonden, en daar in de bermen wachten op voertuigen die zullen passeren. Zeg maar, vliegende bermbommen.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Op zo'n 6 kilometer ten zuiden van Pokrovsk heeft de Oekraïense 115-e brigade de helft van Shevchenko terugveroverd. Dat is toch wel een belangrijke plaats vanwege de vele verdedigingswerken die daar eerder waren aangelegd.
pi_216994781
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:27 schreef Idisrom het volgende:

De Russen zijn in die regio via de pijplijn doorgedrongen in het noordoosten van de stad Soedzja.

quote:
Wat ik ook voor het eerst hoorde, is dat er wachtende drones zijn. Ik weet niet welke partij ze gebruikt. maar dat zijn drones (in dit geval in het Koerskgebied) die al eerder naar de wegen zijn verzonden, en daar in de bermen wachten op voertuigen die zullen passeren. Zeg maar, vliegende bermbommen.
Goh. Af en toe vraag je je bij zulke ontwikkelingen toch ook af waarom daar niemand eerder aan gedacht heeft.

Verder wel bijzonder dat Rusland de laatste weken ineens zo succesvol lijkt, in Koersk en over de hele linie. Kan iemand me beknopt in Jip en Janneketaal toelichten hoe dat komt?

[ Bericht 8% gewijzigd door De_Pel op 10-03-2025 09:37:09 ]
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_216995203
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:31 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
Goh. Af en toe vraag je je bij zulke ontwikkelingen toch ook af waarom daar niemand eerder aan gedacht heeft.

Verder wel bijzonder dat Rusland de laatste weken ineens zo succesvol lijkt, in Koersk en over de hele linie. Kan iemand me beknopt in Jip en Janneketaal toelichten hoe dat komt?
Als je via een pijplijn onder de grond gaat, dan weet je zeker dat je tussentijds niet wordt opgemerkt door vijandige drones. En de Russische soldaten in die pijplijn schijnen dagen hebben moeten wachten op een geschikt moment.
Ik denk dat het een lang van te voren geplande actie van de Russen is. De Russen proberen en probeerden al enkele weken in het zuidwesten van dat front de hoofdweg te bereiken. Dat ging langzaam. Ik denk dat de Oekraïense verdediging zich daar op concentreerde. De stroomversnelling kwam halverwege vorige week, toen de Russen in het zuidoosten van dat front door de bossen in een keer zo'n zes kilometer konden oprukken. Hierdoor kwam de hele toegang naar het Koerskfront onder Russisch vuur te liggen.
En ik denk dat hierdoor de Oekraïense soldaten niet meer konden kiezen waar de prioriteit moest komen. En dan komen er plotseling in het midden van dat Oekraïense Koerskgebied de Russen uit een pijplijn rollen. Dan is de verrassing compleet.

Trouwens, in de oblast Donetsk bij de plaatsen Toretsk en ten zuiden en zuidwesten van Pokrovsk zijn de Russen de laatste weken juist niet succesvol.
pi_216995342
Overigens denk ik dat de pijplijnactie ook verkeerd had kunnen uitpakken voor de Russen, zoals 'Een brug te ver" voor de Geallieerden in september 1944.
pi_217003064
Gisteren werd Malaya Loknya met de oude vrouwengevangenis veroverd door de Russen. Vandaag zijn ze al tien kilometer zuidelijker; alles tussen Malaya Loknya en Kubatkin en alles ten oosten van Kubatkin is nu veroverd door de Russen. Volgens Balkan Mapper is minder dan 170 km² van de oblast Koersk nu nog in handen van de Oekraïners.
Dat is zo'n 700 km² minder dan op het hoogtepunt voor de Oekraïners tussen 22 en 29 augustus 2024.

Toch denk ik dat de laatste 170 km² voorlopig nog niet veroverd kan worden door de Russen. De Oekraïners hebben nu een kleiner gebied om te verdedigen, plus ze hebben de grootste plaats Soedzja als schuilplaats nog in handen. Dus ze hebben meer man per vierkante kilometer over.

Voor de Russen lijkt mij de beste manier om Soedzja in handen te krijgen, door in het noorden van de oblast Soemi nog dichterbij de toevoerweg H07proberen te komen, en zo de toevoer naar Soedzja nog grondiger af te gaan sluiten.
pi_217017804
Je hebt de plaats Soedzja en de 'agglomeratie' Soedzja. Dat laatste kun je een beetje vergelijken met Culemborg, waarvan het oude stadsdeel met omliggende wijken aan de oostkant van de spoorlijn ligt.

Gistermorgen werd het laatste dorp ten noorden van Soedzja door de Russen veroverd. Ook het gedeelte van de agglomeratie Soedzja waar de spoorlijn doorheen gaat met de industrieterreinen was gisteren door de Russen veroverd. Vanaf drie-vier uur 's middags lokale tijd werd de oostaknt van het centrum van Soedzja zelf bereikt, zowel via de zuidkant als vanaf de oostkant waar de rivier Reka Soedzja werd overgestoken.
De Oekraïense toevoer en afvoer naar Soedzja is praktisch helemaal afgesloten, omdat de Russen maar een paar honderd meter van de hoofdweg R-200/H-07af zitten ten noordwesten van Soedzja.

De Oekraïense soldaten die de dreigende omsingeling willen ontvluchten, kunnen dat alleen maar te voet doen via beboste paadjes, en dan vooral niet in grote aantallen tegelijk.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Het hele oostfront is vanaf begin maart een debacle voor de Russen tot nu toe. Vanaf het noorden van Koepjansk tot ten noordwesten van Velyka Novosilka aan de zuidkant hebben de Oekraïners bressen geslagen in de frontlijnen.
Maar notabene het front wat al sinds juli 2022 (!) stil lag, daar hebben de Russen in maart nu een paar vierkante kilometertjes veroverd.
  woensdag 12 maart 2025 @ 18:16:39 #139
56749 BlaZ
pi_217022929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:28 schreef Idisrom het volgende:
Je hebt de plaats Soedzja en de 'agglomeratie' Soedzja. Dat laatste kun je een beetje vergelijken met Culemborg, waarvan het oude stadsdeel met omliggende wijken aan de oostkant van de spoorlijn ligt.

Gistermorgen werd het laatste dorp ten noorden van Soedzja door de Russen veroverd. Ook het gedeelte van de agglomeratie Soedzja waar de spoorlijn doorheen gaat met de industrieterreinen was gisteren door de Russen veroverd. Vanaf drie-vier uur 's middags lokale tijd werd de oostaknt van het centrum van Soedzja zelf bereikt, zowel via de zuidkant als vanaf de oostkant waar de rivier Reka Soedzja werd overgestoken.
De Oekraïense toevoer en afvoer naar Soedzja is praktisch helemaal afgesloten, omdat de Russen maar een paar honderd meter van de hoofdweg R-200/H-07af zitten ten noordwesten van Soedzja.

De Oekraïense soldaten die de dreigende omsingeling willen ontvluchten, kunnen dat alleen maar te voet doen via beboste paadjes, en dan vooral niet in grote aantallen tegelijk.

Volgens deepstate is heel Soedzja ondertussen weer in Russische handen. Gonsjarovka en Zaolesjenka zullen ook vallen vandaag aangezien de toegangswegen daar zijn afgesloten. Het grote gevaar is dat de Russen profiteren van desorganisatie en een inval in de Sumi regio plegen.
  woensdag 12 maart 2025 @ 20:25:20 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217024837
Wat doen de Russische soldaten als de Koersk regio herovert is? Gaan ze dan verder drukken (Oekraïne in) of gaan ze de grens bewaken, of is het waarschijnlijker dat ze naar de Oblast regio's worden gestuurd om versterking te leveren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217025236
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
Wat doen de Russische soldaten als de Koersk regio herovert is? Gaan ze dan verder drukken (Oekraïne in) of gaan ze de grens bewaken, of is het waarschijnlijker dat ze naar de Oblast regio's worden gestuurd om versterking te leveren?
Ze gaan naar huis.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217025516
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
Beide waarschijnlijk.
Ik denk dat de Russen een klein stukje van de noordelijke kant van de oblast Soemy zullen willen bezetten, maar absoluut niet naar de hoofdstad van deze oblast zullen gaan. Ik denk een strook van zo'n 10 kilometer, en dat de rivieren die daar lopen de natuurlijke grens worden voor verdediging van dat stuk naar de oblast Koersk.

En ik denk dat een deel van de troepen naar ergens in de Donbass zullen worden gestuurd, na eerst een rustpauze gekregen te hebben.
  donderdag 13 maart 2025 @ 17:25:30 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217034217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 21:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Beide waarschijnlijk.
Ik denk dat de Russen een klein stukje van de noordelijke kant van de oblast Soemy zullen willen bezetten, maar absoluut niet naar de hoofdstad van deze oblast zullen gaan. Ik denk een strook van zo'n 10 kilometer, en dat de rivieren die daar lopen de natuurlijke grens worden voor verdediging van dat stuk naar de oblast Koersk.

En ik denk dat een deel van de troepen naar ergens in de Donbass zullen worden gestuurd, na eerst een rustpauze gekregen te hebben.
Rusland kan op dit moment niet doorstoten naar de Soemy regio zelf, het zal niet mogelijk zijn om de Noord Koreaanse soldaten in te zetten op Oekraiens grondgebied, dat is geopolitiek namelijk niet zo handig.

De meeste eenheden zullen richting de Donbass worden gestuurd, want je ziet daar dat Oekraine een bres heeft geslagen in de aanvalsplannen daar en gebied aan het terugveroveren zijn, vooral de belangrijke posities, iets wat voor Rusland maanden gaat kosten om weer ongedaan te maken.
En dat is ook gelijk het dilemma voor Rusland, men zel echt troepen in de Koersk en andere grensregio's moeten laten om te voorkomen dat Oekraine opnieuw gebied in Rusland gaat innemen, en dat kan niet meer met onvoorbereide dienstplichtigen, want Oekraine heeft toen laten zien wat er dan gebeurd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_217084165
Soedzja en de dorpen erom heen in de agglomeratie Soedzja zijn inmiddels stevig in Russische handen.
Op de manier hoe de Oekraïners zich uit de Koerskregio hebben teruggetrokken, verschillen de meningen.
Volgens de Oekraïense generaal Oleksandr Syrsky is de terugtrekking van zijn troepen gecoördineerd en gecontroleerd verlopen. Maar er zijn ook verhalen over plotseling omsingelingen van Oekraïense troepen. Dat laatste werd nog versterkt door een oproep van Trump op 14 maart om deze troepen te sparen met hun terugtrekking.
Vervolgens zegt Poetin, dat deze troepen tot vanochtend vroeg de tijd kregen om zich over te geven. Dan zal hun leven worden gegarandeerd en krijgen ze een waardige behandeling, volgens Poetin.
Vervolgens ontkent Zelensky daarna weer dat zijn troepen zijn ingesloten in de Koerskregio.

In ieder geval heb ik wel beelden gezien van Oekraïense gevangenen, waarbij mij opviel dat ze maar relatief kort in het Koerskfront zaten, en dat er ook enkelen bij waren die waren opgepakt met straatrazzia's. Maar deze beelden zeggen niks over de uiteindelijke aantallen. Dat moet later blijken.

Volgens Times of India geisteren is er nu nog 68 km² van de oblast Koersk in Oekraïense handen, en volgens Deepstate is dit gebied geslonken tot 110 km². Zeg maar, 8% tot 12% is er nog over t.o.v. het hoogtepunt op eind augustus 2024 van de Oekraïense invasie..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ook Russische militairen geven zich over. Ik zag op Kanal13 beelden van het front ten noorden van Koepjansk, dat tientallen Russen inclusief hun officieren zich overgaven aan de Oekraïners.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Netten worden belangrijker aan het front. Een paar weken geleden waren er beelden bij Chasiv Yar, waarbij de Russen kilometers lang netten hadden gespannen om beide zijkanten van de wegen, en maar ook boven de wegen. Dit om drones tegen te houden, een soort spinnenweb.
In het Reformatorisch Dagblad van vorige week woensdag stond een artikel hoe Urker visnetten naar Oekraïne gaan om de troepen ook te beschermen tegen Russische kamikazedrones.

Aan het oostfront zelf zijn weinig mutaties, beide kanten proberen bressen in de frontlijn te maken, wat beide partijen niet echt lukt. Alleen wat kleine bresjes.

De Russen hebben nu wel een bres geslagen in het Zaporidzjafront, ten zuidoosten zuidwesten van Orikhiv.
En dit is net het gebied, wat volgens velen Zelensky wil gebruiken om bij de energiecentrale van Zaporidzja te komen in de toekomst. Oorspronkelijk zou het idee van Zelensky c.s. zijn om het gebied in de oblast Koersk om te willen ruilen tegen de energiecentrale van Zaporidzja met omliggend gebied.

Dat zou in de toekomst nog steeds wel kunnen, maar dan zal er nu een gebied in de oblast Donetsk er tegenover moeten gaan staan als ruilmiddel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 18-03-2025 10:41:22 ]
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:40:52 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217113779
De militaire balans verschuift.

Nieuwe systemen geven overheden wereldwijd meer mogelijkheden op gebied van oorlogvoering:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217113821
Guevo, gelegen op het zuidoostelijke punt van het Oekraïense Koeskfront, is eergisteren ook veroverd door de Russen. Er blijft nu nog een klein gebied over voor de Oekraïners daar, met alleen een paar piepkleine dorpjes en verder nutteloos terrein. Dit kleine gebied zal voorlopig nog wel in Oekraïense handen blijven, gelet op dit stuk in De Telegraaf.

quote:
Oekraïense en Amerikaanse delegaties spreken vrijdag, zaterdag of zondag verder in Saudi-Arabië over de afspraken en over een eventuele uitbreiding van het gedeeltelijke bestand naar een volwaardig staakt-het-vuren. De Verenigde Staten zeiden eerder al dat er ook Russische diplomaten naar Saudi-Arabië komen om verder te praten.

Zelenski verwacht niet dat Poetin snel bereid is tot een volledig staakt-het-vuren. Dat zou te maken hebben met de aanwezigheid van Oekraïense militairen in de Russische regio Koersk. Die zijn daar de afgelopen weken flink teruggedrongen, maar volgens Zelenski zijn ze daar wel nog actief. De Oekraïense president denkt dat Poetin de Oekraïners daar eerst helemaal weg wil hebben voordat hij wil praten over een wapenstilstand.
Bron: update Live-blo0g Telegraaf 19 maart 2025 22:48 uur

De Russen zijn gisteren dus niet verder opgerukt in dat gebiedje, maar richten zich op de verdere verovering van de plaats Basivka, net over de grens in de oblast Soemi.
En de Oekraïners willen dat gebiedje blijkbaar ook nog niet verlaten, en gaan zelfs een nieuwe aanval beginnen richting Grafovka iets ten zuiden in de Russische oblast Belgorod (met de duim omhoog van Denys Daryov).

Ja, zo houd je redenen om de grondoorlog in stand te houden.

++++++++++++++++++++++++++++++++

De opmars van Oekraïne in de stad Toretsk lijkt tot stilstand te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 20-03-2025 09:52:19 ]
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:27:05 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217114204
@Idisrom

Heb jij de indruk dat oorlog inmiddels wel is stilgevallen en dat beide partijen ook weinig meer zoeken naar mogelijkheden gezien de politieke situatie dat er mogelijk een oplossing in het vooruitschiet ligt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217114345
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
@:Idisrom

Heb jij de indruk dat oorlog inmiddels wel is stilgevallen en dat beide partijen ook weinig meer zoeken naar mogelijkheden gezien de politieke situatie dat er mogelijk een oplossing in het vooruitschiet ligt?
De grote steden, zoals de stad Zaporidzja en de stad Kherson, maar ook de grotere steden in de oblast Donetsk Kramatorsk en Slovjansk zijn volgens mij onbereikbaar voor de Russen. Gezien de maandenlange moeizame ontwikkelingen bij relatief kleine steden als Chasiv Yar en Toretsk.
Buiten de Krim is 15% van Oekraïne in Russische handen, en dat zal volgens mij ook zo blijven, en daar hoeft niet meer een jaar lang om doorgevochten te worden.

Om een vergelijking met de Korea-oorlog te maken. Gedurende de eerste negen maanden van die oorlog vonden de grote mutaties plaats heen en weer. De laatste twee jaar van die oorlog was veel vechten en veel doden, maar nauwelijks verandering van de frontlinie.
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:49:46 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217114476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De grote steden, zoals de stad Zaporidzja en de stad Kherson, maar ook de grotere steden in de oblast Donetsk Kramatorsk en Slovjansk zijn volgens mij onbereikbaar voor de Russen. Gezien de maandenlange moeizame ontwikkelingen bij relatief kleine steden als Chasiv Yar en Toretsk.
Buiten de Krim is 15% van Oekraïne in Russische handen, en dat zal volgens mij ook zo blijven, en daar hoeft niet meer een jaar lang om doorgevochten te worden.

Om een vergelijking met de Korea-oorlog te maken. Gedurende de eerste negen maanden van die oorlog vonden de grote mutaties plaats heen en weer. De laatste twee jaar van die oorlog was veel vechten en veel doden, maar nauwelijks verandering van de frontlinie.
Helder, dus als geen van de partijen bereid of in in staat is om de kwalitatieve en kwantitatieve operationele inzet te verhogen dan is de oorlog feitelijk wel klaar dus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 21 maart 2025 @ 18:06:40 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217132263
Verschuivingen geteld in het type tank dat wordt gebruikt..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 6 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')