Wees daar maar niet zo zeker van, de discussie wordt niet meer zo fel gevoerd, maar is niet verdwenen.quote:Op zondag 17 november 2024 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen enkele stad gaat haar vingers er nog aan branden. Het is ook helemaal geen discussie meer buiten de krochten van het internet.
Zo ben ook jij opgegroeid met een compleet andere piet, de huidige kinderen groeien niet op met zwarte pietquote:Op zondag 17 november 2024 14:29 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Wees daar maar niet zo zeker van, de discussie wordt niet meer zo fel gevoerd, maar is niet verdwenen.
Hoewel zwarte piet op de achtergrond is geraakt, is hij zeker niet verdwenen uit het hoofd en hart van de mensen.
Het is niet verdwenen uit de samenleving. Je weet wat ik bedoel.quote:Op zondag 17 november 2024 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo ben ook jij opgegroeid met een compleet andere piet, de huidige kinderen groeien niet op met zwarte piet
‘In het hoofd en hart van de mensen’
Kon je dat typen zonder in lachen uit te barsten?
Nee, dat zwart zal nooit meer terugkomen. Langzamerhand zal dat verdwijnen tot op een punt dat het helemaal niet meer mag. Bedrijven hebben hun commercie al aangepast, de media laten al geen Zwarte Piet meer zien en liedjes zijn al aangepast.quote:Op zondag 17 november 2024 14:41 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Het is niet verdwenen uit de samenleving. Je weet wat ik bedoel.
We zullen zien, ik denk niet dat alleen roetveegpiet de norm wordt maar zwart ook weer terugkomt
Dat is niet te verwaarlozen, het is eigenlijk een familiefeest, vroeger was mijn oom Zwarte Piet en ik herkende hem niet omdat hij helemaal zwart was. Ik hoorde hem wel ergens, maar ik legde de link niet. Omdat ik hem dus niet herkende.quote:Op zondag 17 november 2024 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is nu eenmaal een neveneffect wat te verwaarlozen valt.
Ja dat kan.quote:Op zondag 17 november 2024 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet te verwaarlozen, het is eigenlijk een familiefeest, vroeger was mijn oom Zwarte Piet en ik herkende hem niet omdat hij helemaal zwart was.
Dat is de bedoeling van een familiefeest. Anders heet het geen "familiefeest."
Ja maar dat bedoelt juist iedereen met "de traditie is verbroken."quote:Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Zo kijkt iedereen er weer anders naar. Jij ziet een familiefeest, met ZP zie ik een racistenfeest.
En sinds wanneer zie je dat laatste?quote:Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Zo kijkt iedereen er weer anders naar. Jij ziet een familiefeest, met ZP zie ik een racistenfeest.
Vroeger bij ons op het zwembad was de badjuffrouw Zwarte Piet, die veranderde haar stem een beetje en geen kind die dat in de gaten had. Mijn zoontje ook niet. Terwijl hij elke week zwemles van haar had.quote:Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Waar zit dan precies de gulden middenweg?quote:Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Die is er niet meer sinds we de euro hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 15:27 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Waar zit dan precies de gulden middenweg?
Qua onherkenbaarheid is die er niet. Dan zou je een clowngezicht moeten maken, weet ik veel.quote:Op zondag 17 november 2024 15:27 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Waar zit dan precies de gulden middenweg?
Op school.quote:Op zondag 17 november 2024 15:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
En sinds wanneer zie je dat laatste?
Ja, maar dan is iedereen dus herkenbaar.quote:Op zondag 17 november 2024 15:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Qua onherkenbaarheid is die er niet. Dan zou je een clowngezicht moeten maken, weet ik veel.
Kijkend naar de algemene discussie. Het weglaten van zwarte schminck, kroeshaar en gouden oorbellen is genoeg.
Ik begrijp je hier, maar ik zou hier geen oplossing voor weten.quote:Op zondag 17 november 2024 15:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan is iedereen dus herkenbaar.
Marineblauwe schmink was ook goed geweest. Dan zijn ze niet zwart, maar toch nog onherkenbaar.
Maar roetveeg is echt 3 x niks. Tenminste, de hele "bonding "van het feest is dan weg. Omdat je allemaal vreemden moet gaan inhuren.
Dat is echt dikke onzin. 100%.quote:Op zondag 17 november 2024 13:32 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Heb jij kinderen? Ik kan je vertellen dat het zeer zeker niet zo is, die hebben dat heel snel door en voorbij is het sprookje, weg magie.
Dat is ook te laat, ik heb me er bij neergelegd.quote:Op zondag 17 november 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik begrijp je hier, maar ik zou hier geen oplossing voor weten.
Oke, dat is wel vergaand. Hiermee verdwijnt het uiterlijk voorkomen van Zwarte Piet. Ik heb liever dat Zwarte Piet gewoon zwart blijft. Dus waarom zou Zwarte Piet dan veranderd moeten worden als jij daar racisme in ziet en ik niet?quote:Op zondag 17 november 2024 15:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Qua onherkenbaarheid is die er niet. Dan zou je een clowngezicht moeten maken, weet ik veel.
Kijkend naar de algemene discussie. Het weglaten van zwarte schminck, kroeshaar en gouden oorbellen is genoeg.
Het is racisme. Het is een karikatuur op een negerslaaf.quote:Op zondag 17 november 2024 16:04 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Oke, dat is wel vergaand. Hiermee verdwijnt het uiterlijk voorkomen van Zwarte Piet. Ik heb liever dat Zwarte Piet gewoon zwart blijft. Dus waarom zou Zwarte Piet dan veranderd moeten worden als jij daar racisme in ziet en ik niet?
Ik vind van niet. Je kan beter je kijk op Zwarte Piet aanpassen ipv gaan eisen dat het aangepast moet worden.quote:Op zondag 17 november 2024 16:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is racisme. Het is een karikatuur op een negerslaaf.
Hou toch op.quote:Op zondag 17 november 2024 16:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is racisme. Het is een karikatuur op een negerslaaf.
Ik bepaal zelf wel wat ik doe kerel. En dat feest met dat figuur in die vorm deugt voor geen meter.quote:Op zondag 17 november 2024 16:19 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Je kan beter je kijk op Zwarte Piet aanpassen ipv gaan eisen dat het aangepast moet worden.
Rustig nou, niet boos worden. Het is juist een hartstikke mooi feest met dat figuur in die vorm!quote:Op zondag 17 november 2024 16:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel wat ik doe kerel. En dat feest met dat figuur in die vorm deugt voor geen meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |