abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215554527
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat niet om het inperken van meningsuiting, maar om het verschil tussen vrijheid en haat. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles kunt zeggen zonder dat er gevolgen zijn, vooral niet als het anderen pijn doet of discrimineert. Als je haat of geweld aanmoedigt, heeft dat niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Het gaat erom dat iedereen zich veilig en gelijk behandeld kan voelen. Het is niet zo simpel als je misschien denkt, het gaat om een balans tussen zeggen wat je denkt en rekening houden met anderen.
De vrijheid van meningsuiting is er juist voor de afwijkende meningen, voor controversiële meningen, want geaccepteerde meningen worden niet erg gevonden en hoef je dus niet te beschermen.

Weet je wat haat is? De wijze waarop Israël zich tegen de terreur van Hamas verdedigt 'genocide' noemen. Moet je je eens voorstellen dat je dat niet meer mag zeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215554531
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat gaat nachtwerk worden voor de spindokters in de wegkijkhoek, voor morgen moeten ze toch een gezamenlijk statement en hun script voor de talkshows hebben. Wilders heeft weer wat getweet dus dat is al één gelukje, maar ik gok dat ze het gewoon op baldadigheid gooien. Ergens in 1975 hebben Nederlandse jongeren ook wel eens een ei gegooid naar een tram, dus kom op we moeten het over Gaza hebben, die 25 miljoen dode kindjes, dat is pas erg.
Ik maak me vooral zorgen over de islamofobie die hierdoor nog erger toeneemt. Deze scooterjongeren hebben het al zo zwaar.
pi_215554532
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jouw opmerkingen doen mij pijn, zeker nu je het geweld tegen joden en de haat richting deze minderheidsgroep bagatelliseert. Ik vind dat jij moet stoppen met dit soort kwetsen teksten te plaatsen en roep je met klem op om meer rekening te houden met de gevoelens van anderen. Matig je postgedrag en toon respect voor mij alsjeblieft.
Nou, inderdaad, wat een hypocrisie.
pi_215554540
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat niet om het inperken van meningsuiting, maar om het verschil tussen vrijheid en haat. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles kunt zeggen zonder dat er gevolgen zijn, vooral niet als het anderen pijn doet of discrimineert. Als je haat of geweld aanmoedigt, heeft dat niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Het gaat erom dat iedereen zich veilig en gelijk behandeld kan voelen. Het is niet zo simpel als je misschien denkt, het gaat om een balans tussen zeggen wat je denkt en rekening houden met anderen.
In plaats van Jippie, nu een Hippie :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215554542
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:45 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik maak me vooral zorgen over de islamofobie die hierdoor nog erger toeneemt. Deze scooterjongeren hebben het al zo zwaar.
Die stageplekken worden nu nog lastiger te vinden maar dat ligt totaal niet aan hullie. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 11 november 2024 @ 22:47:20 #181
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215554549
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting is er juist voor de afwijkende meningen, voor controversiële meningen, want geaccepteerde meningen worden niet erg gevonden en hoef je dus niet te beschermen.

Weet je wat haat is? De wijze waarop Israël zich tegen de terreur van Hamas verdedigt 'genocide' noemen. Moet je je eens voorstellen dat je dat niet meer mag zeggen.
De ICJ en ICC zullen wel links zijn en antisemieten.

Bizar dat ze zomaar Israel beschuldigen van genocide terwijl ze op de meest ethische manier oorlog voeren en zelfs artsen, journalisten, hulpverleners, VN gezanten en kinderen beschermen tegen Hamas
pi_215554551
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die stageplekken worden nu nog lastiger te vinden maar dat ligt totaal niet aan hullie. :+
Ici Paris heeft vast nog wel een stageplek.
pi_215554553
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:45 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Laten we dat in ieder geval voorop stellen, de komende dagen/weken moet het dan ook vooral gaan over hoe we de groeiende islamofobie kunnen indammen. Ik denk zelf aan cursussen voor niet Islamitisch Nederland en een verplicht moskee bezoek voor iedere Nederlander. We moeten de verbinding blijven zoeken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215554554
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:44 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Verander Extreem-Rechts in Extreem-Links en je verhaal klopt aardig.
Ohhh you are (w)right :) :)
pi_215554562
quote:
9s.gif Op maandag 11 november 2024 22:47 schreef Origami94 het volgende:

Bizar dat ze zomaar Israel beschuldigen van genocide terwijl ze op de meest ethische manier oorlog voeren en zelfs artsen, journalisten, hulpverleners, VN gezanten en kinderen beschermen tegen Hamas
En dat kun je van Hamas niet zeggen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2024 @ 22:48:36 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215554568
Zijn er nou serieus lui die "islamofobie" (het blijft een achterlijk woord) het grootste probleem vinden ja? :D

Godverdomme :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215554569
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat?
Ze noemden het zelf zo en het was dat ook.

Hoezo opeens nu downgraden?
''Omdat''

(Vanuit FB(!))

Er is dus één (1!) (ÉÉN) user die zich niet zo fijn voelde bij de (notabene MP gebezigde) term ''jodenjacht'', dus dan is het ''gelegitimeerd'' om dat wat er werkelijk speelt niet meer als zodanig te benoemen.
  maandag 11 november 2024 @ 22:48:53 #188
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215554572
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En dat kun je van Hamas niet zeggen.
Weer zo'n ja maar.

Ja maar Hitler deed het ook
  maandag 11 november 2024 @ 22:49:17 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  maandag 11 november 2024 @ 22:49:20 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215554576
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles kunt zeggen zonder gevolgen, vooral als het anderen schade doet. Het gaat erom dat je de ruimte krijgt voor meningen die anders zijn, zolang die niet schadelijk zijn voor anderen. Als je haat zaait, dan moet je begrijpen dat dat gevolgen kan hebben.

Wat betreft Israël en Palestina: de acties van Israël kunnen wel als genocide gezien worden. Er is echt sprake van een systeem waarbij Palestijnen onderdrukt worden, hun rechten ontzegd worden, en ze gedwongen worden om te vluchten of te leven in gevaar. Het gaat niet alleen om een conflict, het is een patroon van geweld en uitbuiting. Het is belangrijk om verder te kijken dan wat je vaak hoort en de situatie in zijn geheel te begrijpen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215554578
quote:
9s.gif Op maandag 11 november 2024 22:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Weer zo'n ja maar.

Ja maar Hitler deed het ook
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Israël inderdaad moreel verheven is, niet dat Israël iets ergs mag doen omdat Hamas erg is.
  maandag 11 november 2024 @ 22:49:58 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215554582
quote:
Waarom zijn er geen fatbikes? Gaan ze niet met hun tijd mee?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 11 november 2024 @ 22:50:38 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215554589
quote:

[..]

Hadden de pallies nu zelf maar geageerd tegen Hamas. Dan had dat toxische wespennest ook geen parkeerplaats hoeven worden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 11 november 2024 @ 22:52:11 #194
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215554598
quote:
3s.gif Op maandag 11 november 2024 22:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Israël inderdaad moreel verheven is, niet dat Israël iets ergs mag doen omdat Hamas erg is.
Als je beschuldigd wordt door het Internationaal Strafhof en je bedreigd de aanklager daarvan ben je niet moreel verheven.

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
pi_215554602
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles kunt zeggen zonder gevolgen, vooral als het anderen schade doet. Het gaat erom dat je de ruimte krijgt voor meningen die anders zijn, zolang die niet schadelijk zijn voor anderen. Als je haat zaait, dan moet je begrijpen dat dat gevolgen kan hebben.

Wat betreft Israël en Palestina: de acties van Israël kunnen wel als genocide gezien worden. Er is echt sprake van een systeem waarbij Palestijnen onderdrukt worden, hun rechten ontzegd worden, en ze gedwongen worden om te vluchten of te leven in gevaar. Het gaat niet alleen om een conflict, het is een patroon van geweld en uitbuiting. Het is belangrijk om verder te kijken dan wat je vaak hoort en de situatie in zijn geheel te begrijpen.
Gelukkig komt de slimme Starhopper het aan ons uitleggen O+

(sorry, ik heb moeite om mijn gezicht in plooi te houden)
  maandag 11 november 2024 @ 22:54:28 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215554612
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gelukkig komt de slimme Starhopper het aan ons uitleggen O+

(sorry, ik heb moeite om mijn gezicht in plooi te houden)
Het is altijd fijn om waardering te krijgen :) Geef je mijn post een like? O+
pi_215554618
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het is altijd fijn om waardering te krijgen :) Geef je mijn post een like? O+
Ik ga er maar vanuit dat dit een retorische vraag is.
pi_215554621
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:52 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als je beschuldigd wordt door het Internationaal Strafhof en je bedreigd de aanklager daarvan ben je niet moreel verheven.

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Moet je je eens voorstellen: ondanks alle fouten van Israël zijn ze nog steeds moreel verheven boven Hamas. Zo erg is het namelijk met Hamas gesteld. En dat vind ik verschrikkelijk, in het bijzonder voor de burgerbevolking.

Maar goed, dat is niet meer ontopic. 't Zou fijn als je rekening houdt met de gevoelens van je medeposters als je je haat weer eens aan het spuien bent. Wat dat betreft ben ik het met @Starhopper eens.
pi_215554622
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zelden zulke onzin gelezen nikonlover.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 11 november 2024 @ 22:56:09 #200
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215554630
quote:

[..]

Eh nee, er is geen genocide volgens de ICJ.
Die hebben gezegd dat Israel moet oppassen, maar dat het gewoon door kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')