Zeker! Tips zijn er niet uit, maar ze worden gereguleerd zodat ze niet de overhand krijgen. Er is dus ook geen spelregelverandering.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Uiteindelijk kun je ook gewoon zeggen dat ze een heel lang lijntje hebben gekozen met uiteindelijk heel veel uiteindes (dus mensen die het ook weten). Neem je toch ook zeker wat risico mee, ook al is jouw chauffeur met alles te vertrouwen. Hoe lullig het ook is, maar ook hun laken is niet helemaal wit gebleven. En dan voelde zij zich ook nog hartstikke veilig toen ze daar afgezet waren, levensgevaarlijke gedachtegang in Hunted.
De 'regels' zijn voornamelijk veranderd omdat Selmar ineens MVP dreigde te worden en wel heul veel tips kreeg op dag 1, het is namelijk ook niet dat dit voor het eerst gebeurd en hoort er ook gewoon een beetje bij. Zal ook nog wel een keer terugkomen vanuit de productie dan dat Selmar een hintje krijgt over een duo, beetje schwung kan ook geen kwaad.
Die soep wordt nooit zo heet gegeten… en vrijwel alle “ik kijk nooit meer”, leveren de volgende week gewoon weer commentaar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:12 schreef TheVulture het volgende:
Als ik de reacties van kijkers zo lees op diverse sociale media hebben de makers hier een hele dure fout gemaakt door die tipgevers op deze manier toe te staan. Denk dat een hoop mensen afhaken en die win je niet zomaar terug...
Ik hoop dat de productie er naast het reguleren van de socials ook voor heeft gezorgd dat die meiden weg kunnen komen om het speelveld weer iets gelijkwaardiger te maken.
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb het paar seizoenen gekeken, maar na loop van tijd werd het mij te obvious dat het allemaal wel erg nep is. Snap dat ze leuke TV moeten maken maar STUKTV doet dit toch wel iets verfijnder met jachtseizoen.
Er worden te veel nep camerapunten gebruikt, het is niet zo dat de opsporingsdiensten zo maar even in een camera kunnen inloggen van particulieren en deze beelden realtime te gebruiken in de show.
Die nep camerapunten zijn voor mij een grote red flag dat productie camera's ophangt ten tijde dat de Hunted mensen daar bijna aan moeten meewerken. Het is te gescript. Je kan namelijk niet weten welke routes de Hunted mensen nemen, dus als productie wel camera's kan plaatsen in die straten is het nepper dan nep. En hier val ik beetje over.
Want dat zegt dat eigenlijk dat er nog een heel ander team meegaat, naast de cameraman die sowieso naast de vluchters loopt.
Zal straks eens even kijken what the fuss is all about over dit nieuwe seizoen.
Ja en sinterklaas is ook echt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.
Tot zover de red flag.
Je begrijpt wel hoe monteren werkt toch?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en sinterklaas is ook echt.
Alleen heeft die geen cameraploeg bij zich, hoeft die zich niet iedere 24u(?) te verplaatsen en zal die niet schuwen om je om te leggen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
Nee daarom des te sneuer dat je ze dan verlinkt. Je weet dat het een spel is. Je hebt niks te winnen om de hunters te helpen. Helpt ze of vervolg je leven. Lars is het type dat een kind van 6 zou vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?
Dat is een beetje het dubbele in het verhaal, ze krijgen allemaal liften en slaapplaatsen omdat het een TV-programma is, of denk je werkelijk dat twee onbekenden die om 17.00 aan de deur staan en vertellen op de vlucht te zijn ook overal een slaapplaats zouden krijgen?
Ik gok dat dat in niet eens 25% van de gevallen zou lukken.
Net als @epicbeardman betwijfel ik dat ten zeerste.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen heeft die geen cameraploeg bij zich, hoeft die zich niet iedere 24u(?) te verplaatsen en zal die niet schuwen om je om te leggen.
Het zou gewoon een regel moeten zijn dat mensen die de deelnemers niet meehelpen ook niet mogen bijdragen aan hun opsporing. Maar goed zoals @:Selmar al zegt. Iedereen kijkt volgend seizoen toch weer incl mezelfWe zouden er gewoon echt eens collectief mee moeten stoppen. Neem wel aan dat op den duur dit programma te duur wordt voor de NPO met de te verwachten bezuinigingen.
Snap ook wel wat jullie zeggen, maar het hoort er natuurlijk wel een beetje bij in een zo realistisch mogelijke simulatie. Natuurlijk is dit niet helemaal realistisch door de spelelementen, maar het is nou eenmaal tv. Ik ga niet kijken naar een programma waarin iemand wint door 3 weken lang in een bunker te liggen en verder niks uit te voeren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?
Dat is een beetje het dubbele in het verhaal, ze krijgen allemaal liften en slaapplaatsen omdat het een TV-programma is, of denk je werkelijk dat twee onbekenden die om 17.00 aan de deur staan en vertellen op de vlucht te zijn ook overal een slaapplaats zouden krijgen?
Ik gok dat dat in niet eens 25% van de gevallen zou lukken.
Ik denk dat die lijn wel steeds dunner wordt, op een bepaald moment overspeel je als makers echt je hand. Tuurlijk mag er met tips gewerkt worden maar je krijgt ze nu gewoon op een presenteerblaadje aangeleverd zonder er eigen onderzoek voor te doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:33 schreef Selmar het volgende:
[..]
Die soep wordt nooit zo heet gegeten… en vrijwel alle “ik kijk nooit meer”, leveren de volgende week gewoon weer commentaar.
En er is ook echt geen sprake van een fout van productie, verraad is altijd een onderdeel geweest van Hunted. We hebben alleen besloten dat het niet de bedoeling is dat we iedereen pakken door tips, maar ook volgend jaar zullen er mensen door tips worden gepakt (als die blijven komen en voortvluchtigen hun gedrag niet aanpassen).
Dit ja, en dit is mijn ogen ook niet hoe het spel gespeeld hoort te worden. De Hunters moeten zelf door hun techniek, interview en opsporing achter info komen. Nu is het echt veel te makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Meh nee wat triest zeg. Vooral ook voor de deelnemers, once in a lifetime ding dat gewoon afgekapt wordt door een domme idioot die stoer wil doen, niet omdat je het zelf fout doet. Hopelijk blijven die chicks uit handen nu.
Nee en dat neem ik het programma ook wel kwalijk. Hier moet echt veel en veel beter over nagedacht worden, maar heel blij van @Selmar's posts hier word ik op dat gebied niet als hij stelt dat tips er niet uit zullen gaan. Het is en blijft ook gewoon een spel inderdaad, en daarbij gaat dit soort gedrag natuurlijk alleen maar meer gekopieerd worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit ja, en dit is mijn ogen ook niet hoe het spel gespeeld hoort te worden. De Hunters moeten zelf door hun techniek, interview en opsporing achter info komen. Nu is het echt veel te makkelijk gemaakt.
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee en dat neem ik het programma ook wel kwalijk. Hier moet echt veel en veel beter over nagedacht worden, maar heel blij van @:Selmar's posts hier word ik op dat gebied niet als hij stelt dat tips er niet uit zullen gaan. Het is en blijft ook gewoon een spel inderdaad, en daarbij gaat dit soort gedrag natuurlijk alleen maar meer gekopieerd worden.
Ik neem aan dat dit ook voor de rest van team Hunters geldt trouwensquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.
Om het kopiëren tegen te gaan gaat productie dus voortaan mijn socials beheren.
Het programma heet toch 'Hunted' en niet 'De Verklikkers'?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.
Om het kopiëren tegen te gaan gaat productie dus voortaan mijn socials beheren.
Pinbeelden worden gecreëerd met een gopro, maar die camera hangt daar wel (maar banken willen niet meewerken aan het programma). Er worden geen camera’s verzonnen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net als @:epicbeardman betwijfel ik dat ten zeerste.
Koppels verlaten een pand, toevallig hangt er net een particuliere beveiligingscamera waarmee je getoond wordt dat ze het pand verlaten.
Koppel belt aan voor een overnachting, dat wordt dan toevallig net vastgelegd door een particuliere beveiligingscamera.
Volgens mij is er zelfs al een keer toegeven door @:Selmar dat er soms camera's door de productie opgehangen worden, o.a. bij pin transacties, om dat zo goed mogelijk in beeld te kunnen brengen.
Ik geloof er niets van dat iemand van de productie dat soort toevallig aanwezige camera's opspoort, bij de eigenaar van de camera's de beelden opvraagt en naloopt om 10 seconden beeldmateriaal aan de uitzending toe te kunnen voegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |