Daags na de met 2-0 gewonnen Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid werd er door Arne Slot al vooruitgeblikt op de volgende kraker. Zondag wacht op Anfield namelijk het duel met Manchester City, de ploeg die al zes wedstrijden op een overwinning wacht. ,,Het woord ‘makkelijk’ komt nooit in mij op als ik aan City denk.”![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
Manchester City zit in een dal. Dinsdagavond gaf de ploeg van Pep Guardiola tegen Feyenoord een 3-0 voorsprong weg en werd het uiteindelijk 3-3. Voor de zesde keer op rij werd er door de sterrenploeg niet gewonnen. ,,Ik weet dat veel mensen puur naar de resultaten kijken, maar als je ze analyseert dan zie je dat ze nog altijd een heel goed team hebben. Tegen Feyenoord waren ze ook dominant. Dat ze dan nog 3-3 spelen is nog nooit eerder gebeurd.”
,,Een van de redenen waarom Guardiola de beste manager ter wereld is, is dat hij altijd met oplossingen komt voor zijn problemen", vervolgt Slot. ,,Een van zijn problemen is dat Rodri eruit ligt. Maar we weten allemaal dat hij het wel weer oplost. Hopelijk voor ons gebeurt dat pas na zondag", aldus Slot, die de vraag kreeg of het nu makkelijker is om City te treffen. ,,Het woord ‘makkelijk’ komt nooit in mij op wanneer ik aan City denk.”
Onderlinge duelsHet verschil tussen de nummers één en twee van de Premier League bedraagt al acht punten in het voordeel van Liverpool. ,,Maar als je tegen een directe concurrent speelt, draait het niet om hoeveel punten wij of zij hebben. Liverpool en Manchester City hebben altijd bij elkaar in de buurt gestaan, dus de onderlinge wedstrijden zijn heel belangrijk. Net als tegen bijvoorbeeld Chelsea en Arsenal. Maar: zo'n wedstrijd is alleen belangrijk als je ook van andere teams wint.”
Slot kreeg tijdens de persconferentie opnieuw de lachers op zijn hand. Op de vraag waarom City al zoveel tegendoelpunten kreeg en Liverpool niet, zei hij: ,,Omdat wij nog niet tegen Tottenham Hotspur hebben gespeeld", verwees Slot naar de 0-4 zege van Spurs.
De oud-trainer van Feyenoord is op zijn hoede. ,,Want als iemand in deze trainerswereld met iets nieuws kan komen, is hij het wel. Dat is ook waarom hij zoveel managers inspireert. Als hij met iets nieuws komt, denkt eerst iedereen: hij is gek. Daarna doen ze hem na en daarna vinden ze het een goed idee. Laten we het gewoon zondag afwachten.”
https://www.ad.nl/voetbal(...)e-beste-is~a8983b00/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !