Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op ADat scheelt leuk aan kosten.
En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Nou, onze wijk is de duurste in het dorp. Er staan ook appartementen en huizen te koop in het dorp die 2 ton lager in waarde dan ons huis zijn. Er is recent een huis verkocht die op de onze lijkt in de straat dus dat is makkelijk te achterhalen. In onze straat moet je sowieso niet zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op ADat scheelt leuk aan kosten.
En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Ik heb zelf al een oordeelquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Dat huis is verkocht voor 550.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Jawel, ze zijn alleen wat kleiner dan je standaard jaren 80 premie koopwoning, woonoppervlak onder de 100m² iig.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijkquote:
Dat is waar, veel zelf sparen helpt ook.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:24 schreef Schanu het volgende:
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
De taxatie was 500k, de makelaar wilde een biedingsoorlog. Dat is gelukt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk
10 jaar geleden is sowieso niet vergelijkbaar, het huis van @Nostalgist kwam in augustus 2012 in de verkoop (met een schitterende nieuwe badkamer), maar het duurde een miljoenmiljard bezichtigingen en het veranderen van de blauwe keuken naar wit voor het huis 9 maanden later met ¤ 27.000 verlies verkocht werd, en dan was de eerste vraagprijs ook al minder dan de hypotheek die erop zat, dus het zou sowieso met verlies verkocht worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:25 schreef Schanu het volgende:
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.
Er is nogal wat veranderd
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vindquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht![]()
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Ja, datquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vinddat is bizar groot.
Baarmoeder eruit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:23 schreef BE het volgende:
Beterschap nog @:Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen.)
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel![]()
Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |