abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215529471
Want de goedheiligman komt al weer bijna naar Nederland dus ik ga vrijdag naar de kapper :)

zaterdag 9 november 2024 @ 12:58:54 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_215529477
Ik ga bijna nooit naar de kapper meer. Af en toe wat dode punten eruit.

Hier gelukkig een stuk beter dan gisteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215529492
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op A :D Dat scheelt leuk aan kosten.

En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:51 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_215529506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op A :D Dat scheelt leuk aan kosten.

En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215529549
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, onze wijk is de duurste in het dorp. Er staan ook appartementen en huizen te koop in het dorp die 2 ton lager in waarde dan ons huis zijn. Er is recent een huis verkocht die op de onze lijkt in de straat dus dat is makkelijk te achterhalen. In onze straat moet je sowieso niet zijn.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:10:43 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:

Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:22:57 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529630
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:23:39 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215529636
Beterschap nog @Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen. :@ )
pi_215529638
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
pi_215529645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Ik heb zelf al een oordeel ;)

De 1 is ambtenaar, de ander net begonnen als assistent stewardes. Net begonnen met werken. Wellicht onderschat ik het hebben van rijke ouders, maar dan hadden ze vast geen briefjes nodig.

Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig, maar niet nieuwsgierig genoeg om ze te bellen. We krijgen maandelijks dit soort briefjes.
pi_215529649
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.

Er is nogal wat veranderd :')
pi_215529652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Dat huis is verkocht voor 550.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:26:36 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529653
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Jawel, ze zijn alleen wat kleiner dan je standaard jaren 80 premie koopwoning, woonoppervlak onder de 100m² iig.
In principe is alles wat onder de NHG-grens zit tegenwoordig een "starterswoning".
De NHG-grens is nu ¤ 435.000 en volgend jaar ¤ 450.000.

Overigens zie ik in diverse nieuwbouwprojecten gezinswoningen voor ¤ 390.000 aangeboden worden die dan als starterswoning met bepaalde eisen verkocht worden, inkomensgrens, voorrang voor mensen die een woning van de lokale woningstichting bewonen, dat soort dingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:27:17 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:26 schreef exode het volgende:

[..]
Dat huis is verkocht voor 550.
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215529661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:24 schreef Schanu het volgende:
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
Dat is waar, veel zelf sparen helpt ook.
pi_215529673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk :X
De taxatie was 500k, de makelaar wilde een biedingsoorlog. Dat is gelukt.

Tegenover ons stond voor 650 te koop en is richting de 800 verkocht. Echt bizar.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:30:47 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:25 schreef Schanu het volgende:
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.

Er is nogal wat veranderd :')
10 jaar geleden is sowieso niet vergelijkbaar, het huis van @Nostalgist kwam in augustus 2012 in de verkoop (met een schitterende nieuwe badkamer), maar het duurde een miljoenmiljard bezichtigingen en het veranderen van de blauwe keuken naar wit voor het huis 9 maanden later met ¤ 27.000 verlies verkocht werd, en dan was de eerste vraagprijs ook al minder dan de hypotheek die erop zat, dus het zou sowieso met verlies verkocht worden.

Maar dat was echt een andere tijd, huizencrisis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215529849
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht :o
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215529902
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel ;)

Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215529946
Sociale woning. Huur wordt berekend naargelang mijn inkomen.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215529972
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht :o
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vind :+ dat is bizar groot.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215530049
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vind :+ dat is bizar groot.
Ja, dat :D

Hier (randstad, grote stad midden vh land) gaat een tussenwoning uit 2012 van 150m2 met tuin v 40-45m2 in een volksbuurt al weg voor 8.5 ton.
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:39:22 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_215530121
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:23 schreef BE het volgende:
Beterschap nog @:Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen. :@ )
Baarmoeder eruit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215530200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel ;)

Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?

Maar goed, ik denk dat ze beter elders kunnen zoeken. Daar komen ze vast zelf wel achter.
pi_215530275
Wat een prijzen ja. Ik denk niet dat we ons huis nu opnieuw zouden kunnen kopen. In ons dorpje in brabant gaat een tussenwoning van 100m2 al weg voor rond de 400k.
Ik vraag me echt af hoe zoveel mensen dat doen. Voor mijn gevoel verdienen we niet superweinig maar 8 ton zit er echt niet in. Ons huis zal nu 550 waard zijn dus een upgrade naar groter zie ik niet gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')