abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215539953
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.

Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).

Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.

Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.

Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).

Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)

Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.

Mijn iris is bijna doorschijnend vandaar fotofobie.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215540416
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 13:54 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.

Mijn iris is bijna doorschijnend vandaar fotofobie.
Ik moet er nog meer over horen als ze bij de oogarts geweest is, maar haar oog draait niet naar binnen of naar buiten of zo. Aan de buitenkant niets van te zien. Het zit in haar papil (het deel aan de achterkant van het oog waar de oogzenuwen samen komen) dat hoort normaal een krater te zijn, maar is een berg bij haar. De andere kant heeft dat niet, maar was ook niet standaard van vorm.
pi_215540682
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.

Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).

Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.

Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.

Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).

Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)

Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
Heftig zeg! Sterkte morgen.
S. 2014
J. 2016
pi_215540776
Jeetje wat heftig Hillie! Hopelijk meer duidelijkheid bij de oogarts. En wat een ontzettend fijne/goede opticien!

Knuf Mush. Spoiler gemist maar klinkt niet fijn.

Wij speelden vandaag eindelijk weer een escaperoom. Het was al weer een jaar geleden. Hadden 6 minuten over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215541082
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:43 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja, is een hele ervaren opticien/optometrist. Man gaat daar al van jongs af aan naar toe en ben zelf een aantal jaar geleden ook naar hun overgestapt. Zij zijn gewoon super ervaren en bedreven in hun werk, heel fijn
Zeker fijn!
Fake it till you make it...
pi_215541737
Wat hebben jullie in huis voor morgen? (Sint Maarten)
Ik heb bij de Action 2piece Oreo koekjes gehaald, mocht het niet opkomen dan weet zoon er wel raad mee. Afgelopen jaren teveel snoep gehaald en dan vrat ik het zelf weer op :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215541749
Kleine marsjes, twixjes enzovoort voor Sint Maarten.
Fake it till you make it...
pi_215541832
Helemaal niks. Geen Sint Maarten hier.

Wat schrikken Hillie. Wel fijn dat je naar de opticien bent gegaan waar het herkend is. Hopelijk valt het morgen mee.
pi_215542038
Hier komt er 1 groepje langs de deur, er is 1 vereniging die loopt en die verdelen het dorp. Zij gooien al het gekregen snoep en geld op een hoop. Geld is voor de vereniging, snoep wordt eerlijk verdeeld onder alle lopers.
Ik heb een zak verpakte snoepjes.
pi_215542123
Hier wel Sint Maarten maar heb altijd een briefje op de deur: niet aanbellen, kinderverjaardag. Zoon dacht dan altijd als er aangebeld werd: aaaah, kadootjes :+

Zo. Net het één en ander uitgezocht en het kan dus bij een automaat dat er iets mis is en de auto tijdens het remmen vooruit schiet. Ik ben niet gek :) (althans, wat dit betreft O-) )
Maar zelfs met alle bewijzen zal ik niet geloofd worden want de auto is maanden geleden goedgekeurd :')

Ik word HELS van onrechtvaardigheid. Dat is één van mijn mankementen :') Paar keer schade gereden, tegen een pilaar ofzo (of zelf een deuk erin getrapt :@ ) en dat zeg ik dan ook gewoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze niet quoten plz.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mushanga71 op 11-11-2024 08:27:24 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 10 november 2024 @ 17:07:25 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215542220
Onze zebravink heeft weer een vriendje nadat z'n vorige vriendje ruim een week geleden overleed. Zo fijn om ze samen te zien zitten. Alleen was hij echt heel zielig.

En de vakantie met kerst is geboekt. Zo veel zin in!

Sterkte mush, het klinkt als een nare situatie.

En heel veel dinges bij de oogarts voor je jongste morgen! Eng!

Ik moet de hele week thuiswerken, omdat de straat voor ons kantoor vernieuwd wordt. Stiekem wel fijn, heb ik tijd om sinterklaas-cadeaus in te pakken en hoef ik niet te hanessen om dinsdag bij een huis te gaan kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 17:41:17 #112
148247 taxibabe
pi_215542548
Oh wat heftig hilliebillie, sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Hier in het dorp wordt zo goed als geen Sint Maarten gevierd, we hebben nog nooit kinderen aan de deur gehad.

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een cafetiere gekregen! *O*
@exode, wat is nu voor een stevige bak koffie een goede verhouding en beste methode? Ik heb nog geen maler, dus heb DE grove maling gehaald, maar ik had een slappe bak. :X
pi_215542986
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 17:41 schreef taxibabe het volgende:
Oh wat heftig hilliebillie, sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Hier in het dorp wordt zo goed als geen Sint Maarten gevierd, we hebben nog nooit kinderen aan de deur gehad.

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een cafetiere gekregen! *O*
@:Exode, wat is nu voor een stevige bak koffie een goede verhouding en beste methode? Ik heb nog geen maler, dus heb DE grove maling gehaald, maar ik had een slappe bak. :X
Oh yes!

Hoeveel kops heb je? De 2 a 3 of de 8 kops?
1 schepje meer dan het aantal koppen, water wat net van de kook af is erop gieten, roeren met een plastic lepel. Deksel erop (niet naar beneden duwen!) Minuut of 3 wachten, duwen, schenken.

Het soort koffie maakt ook uit, wij gebruiken espresso bonen.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:18:29 #114
148247 taxibabe
pi_215543029
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:14 schreef exode het volgende:

[..]
Oh yes!

Hoeveel kops heb je? De 2 a 3 of de 8 kops?
1 schepje meer dan het aantal koppen, water wat net van de kook af is erop gieten, roeren met een plastic lepel. Deksel erop (niet naar beneden duwen!) Minuut of 3 wachten, duwen, schenken.

Het soort koffie maakt ook uit, wij gebruiken espresso bonen.
Hij is best groot, dus ik denk 8 kops. Tnx! Wat gebruik je als schepje? Ik heb nu 2 eetlepels gedaan en ongeveer 2 kopjes water. Voor ons koffieapparaat hebben we ook espressobonen, maar ik heb dus nog geen maler :')
pi_215543040
De 8 kops is wat lastiger sterk te maken. Wij gebruiken zo'n koffie maatbeker. 9 schepjes, water tot het randje van de houder dus niet te hoog. Echt goed roeren. En gemalen koffie in de koelkast bewaren.

Serieuze zaak dat koffie maken.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:24:49 #116
148247 taxibabe
pi_215543081
Gewoon zo'n ding?

Maar 8 bakken is wel veel. Ik kan, neem ik aan, toch ook gewoon de helft maken?
pi_215543109
Dat heb ik nooit uitgeprobeerd, wij hebben een 8 en een 3 kops.

Het zou moeten kunnen neem ik aan. Ik zou dan voor 4 kopjes wel 5 schepjes doen en 4 kopjes water.
  zondag 10 november 2024 @ 18:31:14 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215543123
Wij hebben ook een grote, je kunt gewoon de helft maken. Wij laten m wat langer staan. En ik maal het liefst best fijn, dan heb ik voor m'n gevoel meer smaak. Maar wij gebruiken de cafetiere vooral op vakantie in de caravan, thuis ben ik vaak van het gemak van de nespresso.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:35:10 #119
148247 taxibabe
pi_215543155
Ik heb em inderdaad ook voor het kamperen gekregen, thuis gebruik ik gewoon het bonenapparaat. Maar ik wil wel de perfecte bak koffie maken met de cafetiere voordat we weer gaan kamperen :P :P
pi_215543208
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:35 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb em inderdaad ook voor het kamperen gekregen, thuis gebruik ik gewoon het bonenapparaat. Maar ik wil wel de perfecte bak koffie maken met de cafetiere voordat we weer gaan kamperen :P :P
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.

Het is ook persoonlijk, ik vind de koffie te lang laten staan bitter smaken en fijn malen te slappe koffie geven.

Ik vond de perfecte sterke koffie zoals ik boven beschreef maar ik hou echt van een sterke zwarte koffie. Nespresso vind ik bijvoorbeeld te slap, zelfs de espresso cupjes.

Schrijft de koffiesnob.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 19:03:07 #121
148247 taxibabe
pi_215543440
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:41 schreef exode het volgende:

[..]
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.

Het is ook persoonlijk, ik vind de koffie te lang laten staan bitter smaken en fijn malen te slappe koffie geven.

Ik vond de perfecte sterke koffie zoals ik boven beschreef maar ik hou echt van een sterke zwarte koffie. Nespresso vind ik bijvoorbeeld te slap, zelfs de espresso cupjes.

Schrijft de koffiesnob.
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.
Ik denk dat de grove maling die ik nu heb gekocht toch te fijn is voor mijn smaak :')
pi_215543504
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.
Ik denk dat de grove maling die ik nu heb gekocht toch te fijn is voor mijn smaak :')
Je kan voor op vakantie een compacte molen kopen, wij hebben er 1 van Bodum. Vers gemalen is ook sterker van smaak.

Wij hebben gewoon bonen uit de supermarkt, l'or espresso, sterkte 9.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 19:11:54 #123
148247 taxibabe
pi_215543519
Wij hebben deze:
https://www.jumbo.com/pro(...)intenso-1kg-637272ZK

Zat ff te neuzen op bol. Ik vond deze wel heel schattig :@ :
pi_215544532
Wat heftig Hillie, sterkte en succes morgen!

Mush heb niet alles meegekregen, maar ook sterkte, nare situatie zo zeg!

Ik heb Kim gevraagd wat uit te kiezen voor Sint maarten. Het zijn mini twixen ed geworden en uitdeelzakjes met verschillende snoepjes. Er komen hier meestal niet veel kinderen langs. Soms 5 tot 10 en de andere keer 30 of 40. Toch maar voorbereid zijn.
pi_215544559
He bah wat een heftigheden lees ik hier. ;(
Sterkte Hillie en Mush!

Wij kunnen kiezen of we meedoen met Sint Maarten qua huis waar aangebeld kan worden en aangezien ze ongeveer tijdens bedtijd van de peuter lopen doen we dat maar niet. Anders had ik denk ik mandarijnen en minimars etc gekocht ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')