abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215592780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:10:17 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_215592801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Het leuke is lang niet voor ieder kind en het gezin erachter hetzelfde. En er zijn meer kinderen dan je denkt die Sinterklaas niet leuk vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:11:18 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215592815
quote:

[..]
Omdat leuk niet voor iedereen leuk is. Leren is ook niet voor iedereen leuk, maar een noodzakelijk kwaad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215592894
quote:

[..]
Leren kan op veel verschillende manieren. Dat lukt alleen niet als je, om wat voor reden dan ook, stress ervaart. Een surprise moeten maken, verkleed moeten komen met carnaval, een eindejaarsstunt, al dat soort dingen kunnen als enorm stressvol ervaren worden. Misschien niet door de grootste groep, maar zeker door een groep leerlingen.

Ik mis echt de optie om er aan mee te mogen doen, in plaats van dat het wordt opgelegd. Gelukkig snapt de school van Sjaak het wel en is alles optioneel O+
pi_215593145
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:44:37 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215593208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:40 schreef LauriLynne het volgende:
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215593564
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
Dat zal zeker mogelijk zijn. Alleen dat was volgens mij niet alleen waar livelink op doelde.
Er werd hier voorgesteld om al de ‘leuke’ dingen onder schooltijd af te schaffen. Daar ben ik het niet voor. Ten eerste lijkt het mij best lastig om te bepalen waar de grens tussen alleen leuk en ook gewoon leerzaam is. Bezoek aan een theatervoorstelling, de bieb of een museum zijn gewoon ook erg leerzaam naast dat ze leuk kunnen zijn. Daarnaast denk ik als je alleen maar droge stof gaat aanbieden je weer andere kinderen in het leersysteem gaat kwijtraken. Mijn dochter gaat nog niet naar school, dus wellicht piep ik wel anders over een paar jaar.
Ik denk zelf dat we moeten zorgen dat we niet doorslaan in de hoeveelheid leuke dingen (de zaken kiezen met een duidelijk en belangrijk leerdoel) en ruimte moeten bieden aan degene voor wie leuke dingen niet leuk zijn. Echter alles maar afschaffen is niet de kant die ik graag op zou gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')