Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
Het leuke is lang niet voor ieder kind en het gezin erachter hetzelfde. En er zijn meer kinderen dan je denkt die Sinterklaas niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Omdat leuk niet voor iedereen leuk is. Leren is ook niet voor iedereen leuk, maar een noodzakelijk kwaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Leren kan op veel verschillende manieren. Dat lukt alleen niet als je, om wat voor reden dan ook, stress ervaart. Een surprise moeten maken, verkleed moeten komen met carnaval, een eindejaarsstunt, al dat soort dingen kunnen als enorm stressvol ervaren worden. Misschien niet door de grootste groep, maar zeker door een groep leerlingen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:40 schreef LauriLynne het volgende:
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
Dat zal zeker mogelijk zijn. Alleen dat was volgens mij niet alleen waar livelink op doelde.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |