quote:
Op vrijdag 15 november 2024 22:44 schreef Troel het volgende:[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
Dat zal zeker mogelijk zijn. Alleen dat was volgens mij niet alleen waar livelink op doelde.
Er werd hier voorgesteld om al de ‘leuke’ dingen onder schooltijd af te schaffen. Daar ben ik het niet voor. Ten eerste lijkt het mij best lastig om te bepalen waar de grens tussen alleen leuk en ook gewoon leerzaam is. Bezoek aan een theatervoorstelling, de bieb of een museum zijn gewoon ook erg leerzaam naast dat ze leuk kunnen zijn. Daarnaast denk ik als je alleen maar droge stof gaat aanbieden je weer andere kinderen in het leersysteem gaat kwijtraken. Mijn dochter gaat nog niet naar school, dus wellicht piep ik wel anders over een paar jaar.
Ik denk zelf dat we moeten zorgen dat we niet doorslaan in de hoeveelheid leuke dingen (de zaken kiezen met een duidelijk en belangrijk leerdoel) en ruimte moeten bieden aan degene voor wie leuke dingen niet leuk zijn. Echter alles maar afschaffen is niet de kant die ik graag op zou gaan.