Wat betreft het sporten, goed bezig man!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Bij mij kwam het van beide kanten. Anderen maakten me belachelijk om mijn uiterlijk maar ik was het daar ook volledig mee eens. Ik zag hetzelfde als zij en dat maakte het nog lastiger om ermee om te gaan. Het is één ding als anderen je bekritiseren maar als je zelf ook overtuigd bent dat er iets fundamenteel mis is wordt het bijna onmogelijk om daar nog los van te komen. Het was niet alleen hoe ik eruitzag maar ook het besef dat mijn gezicht daadwerkelijk misvormd raakte naarmate ik ouder werd. Dat maakte het voor mij veel moeilijker om zomaar door te gaan met het leven zoals jij dat beschrijft.
Ik hoef ook geen relatie meer. Ik had het wel graag één keer willen ervaren hoe het is, maar ja, iedereen bewandelt een ander pad. De kans is zeer reëel dat ik het nooit zou meemaken en daar zit ik niet echt meer mee.
Toch vraag ik me weleens af wat er door me heen zal gaan als ik op mijn sterfbed lig.
Inmiddels krijg ik wel betere hulp. Deze hulp is er in de eerste plaats op gericht om niet alles wat ik zeg direct af te doen als iets wat alleen maar in mijn hoofd zit en om te voorkomen dat er meteen labeltjes op me worden geplakt. Dat helpt mij veel meer. De mensen met wie ik heb gesproken vinden mij allemaal gewoon normaal overkomen, zonder tekenen van mentale aandoeningen. Ik heb er zelfs specifiek naar gevraagd of ze mij bijvoorbeeld wereldvreemd of autistisch vonden overkomen maar dat vonden ze totaal niet. Integendeel, ze vonden me vooral welbespraakt en redelijk intelligent. Maar misschien heb ik mezelf wel aangeleerd om normaal over te komen terwijl ik van binnen compleet abnormaal ben?
Ik probeer maar weer door te gaan. Ik ben zelf half Duits en merk dat die Duitse mentaliteit van nooit opgeven en altijd doorgaan toch in mijn genen zit. Dat doorzettingsvermogen lijkt bij veel Duitsers sterker aanwezig te zijn dan bij de gemiddelde Nederlander en ik voel dat ook in mezelf.
Ik kom in elk geval weer buiten, sport weer en heb een persoonlijke begeleider. Daarnaast ben ik opnieuw begonnen met krachttraining. Vroeger had ik echt ontzettend veel aanleg om een beer te worden en ik vraag me af of dat op deze leeftijd nog steeds kan. Maar ik ga het in ieder geval weer proberen. Bij mij zie je altijd snel resultaat, waarschijnlijk omdat ik van nature al atletisch en krachtig ben gebouwd.
Ook helpt het enorm in het verwerkingsproces dat ik nu eindelijk een fysieke diagnose heb gekregen; een groeistoornis in de condylus en discusverplaatsing. Al blijft het lastig om te beseffen dat ik mijn hele leven grotendeels heb overgeslagen en in isolatie heb doorgebracht. Maar ik ben er nog steeds. Ik besta nog.
Een chirurg gaat echt niet opereren als er maar 3mm afwijking is hoor, en zeker niet twee keer. En dat weet jij zelf ook wel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:23 schreef Lenny77 het volgende:
En dit
Trouwens: je opmerking over je foto niet te plaatsen omdat de mensen je hier dan belachelijk zouden maken klopt niet.
De mensen hier gaan zeggen dat je er prima uitziet en normaal. DAAR ben je bang voor. Je zou net opgelucht zijn als we zouden zeggen dat je lelijk bent. Dan krijg je bevestiging van die 3mm afwijking in je kaak die in jouw hoofd een afwijking van 10cm is.
Net zoals dat Zweeds meisje iets lelijk vindt aan zichzelf maar jij het niet ziet en er zelfs kwaad van bent geworden omdat ze wel mooi is, ziet de rest het bij jou ook niet.
Nah, als ik een post open over waar ik mee worstel komen mensen uit medelijden met me in contact. Dat voelt gewoon kunstmatig. Het moet op een natuurlijke manier ontstaan maar dat is met mijn uiterlijk gewoon onmogelijk gebleken. Online kan ik wel contact leggen, ik heb ook diverse contacten gehad maar uiteindelijk haken ze af omdat ik niet wil afspreken. Meestal ben ik sowieso niet hun typequote:Op donderdag 13 maart 2025 12:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus als mensen (in eerste instantie online) contact met je willen wijs je het bij voorbaat af omdat dat kunstmatig aanvoelt.
En je weet zeker dat je maar 1% kans hebt om iemand te treffen om contact mee op te bouwen.
Als je er zo in staat dan klopt je inschatting aardig, denk ik. Maar daar heb je zelf ook een (flink) aandeel in dus schuif het niet allemaal af op de grote boze buitenwereld.
Ja ja, het bashen van TS is begonnen. Leg eens uit hoe ik respectloos ben? Ik gaf haar juist een compliment. Maar mag ik dan niet geïrriteerd zijn dat sommige mensen er gewoon bijzonder goed uitzien al denken ze zelf van niet? Dat is toch frustrerend als je zelf weet wat je hebt doorgemaakt en sommige mensen hun uiterlijk niet eens goed kunnen zien ondanks dat het objectief gezien helemaal geen probleem is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wauw , lekker respectloos hoe je over die vrouw schrijft.
Waarom zou ik geen gelijk kunnen hebben als ik het telkens zo meemaak? Al mijn ervaringen sluiten aan op mijn gedachten en zelfs artsen hebben gezegd dat de verbetering enorm zou zijn als ik me zou opereren (dit was nog vóór de ingrepen). Het is niet dat ik me iets inbeeld, ik heb bewijs uit de praktijk en van professionals zelf.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:24 schreef maily het volgende:
Naar aanleiding van je topic op reddit.
En dat is verwijderd.
Maar echt TS, je bent zo overtuigd van je eigen gelijk.
En dat is heel jammer.
In Nederland wel zeker? Als je daar "slecht" antwoordt krijg je meestal een blik van "wat moet ik hiermee?" en wordt het gesprek snel afgerond. Het is in beide gevallen gewoon een formele begroeting dan echte interesse...quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef DjVero het volgende:
[..]
Amerikanen zijn helemaal niet meelevender, ze zijn hooguit uitbundiger, of zoals je zelf zegt 'gekunsteld', geveinsd. Ben je er ooit wel eens geweest? De standaard-begroeting: "hello, how r u doing?" wanneer je een winkel binnenloopt, moet je maar eens beantwoorden met "bad". Dan weten ze zich ineens geen raad.....
Maar dat terzijde. Pas een beetje op, Amerika draait al helemaal op entertainment.
[..]
Dit is eigenlijk ontzettend hypocriet van jou om zo te zeggen, maar soit.
As said: je bent niet lelijk. Maar al was je wel lelijk, ik zie oerlelijke vrouwen en mannen partners hebben. Het ligt aan je energie.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:06 schreef -Deluzion- het volgende:
Waar ik ook nog mee zit is dat als ik oude fotos van mijn vader zie uit de jaren 70/80, ik zie een absolute alpha man... 1.9m groot, gespierd, een goede kop met pikzwart haar en hij had totaal geen problemen met het krijgen van relaties. Mijn vader was echt gewild, moest de vrouwen van zich afslaan. Dan denk ik... ja, zo'n hoofd had ik ook moeten hebben als alles goed was gegroeid. Het doet ongelooflijk pijn als ik oude foto's van hem zie... en hoe hij zo'n gedrocht op de wereld heeft kunnen zetten...
Ik heb laatst diverse foto's van hem gezien met zijn vriendinnen, nog nooit eerder gezien wat het nog pijnlijker maakt.
Mijn vader zegt nooit meer iets over mijn relaties... bang om mij te kwetsen denk ik omdat hij weet dat ik altijd alleen ben gebleven.
Bedankt ja. Ik krijg uitstekende begeleiding. Ik krijg weleens paniekaanvallen als ik bezig ben maar gelukkig krijg ik uitstekende begeleiding van een sportpsycholoog die me helpt om ermee om te gaan, echt een top kerel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:03 schreef Cockwhale het volgende:
Wat betreft het sporten, goed bezig man!
Het moet op een natuurlijke manier ontstaan en online werkt dat niet voor jou maar je komt zelden buiten en hebt nauwelijks/geen sociaal leven.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nah, als ik een post open over waar ik mee worstel komen mensen uit medelijden met me in contact. Dat voelt gewoon kunstmatig. Het moet op een natuurlijke manier ontstaan maar dat is met mijn uiterlijk gewoon onmogelijk gebleken. Online kan ik wel contact leggen, ik heb ook diverse contacten gehad maar uiteindelijk haken ze af omdat ik niet wil afspreken. Meestal ben ik sowieso niet hun type
1 vrouw wilde wel afspreken, daar heb ik nog jarenlang contact mee gehad maar die stap was voor mij te groot. Ik wilde het liever zo laten, het in stand houden zodat ik nog een beetje sociaal contact had. Want in het echt ben ik een giga afknapper dus ik wilde het risico niet nemen om af te spreken.
Je hoeft niet altijd op je vader te lijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:06 schreef -Deluzion- het volgende:
Waar ik ook nog mee zit is dat als ik oude fotos van mijn vader zie uit de jaren 70/80, ik zie een absolute alpha man... 1.9m groot, gespierd, een goede kop met pikzwart haar en hij had totaal geen problemen met het krijgen van relaties. Mijn vader was echt gewild, moest de vrouwen van zich afslaan. Dan denk ik... ja, zo'n hoofd had ik ook moeten hebben als alles goed was gegroeid. Het doet ongelooflijk pijn als ik oude foto's van hem zie... en hoe hij zo'n gedrocht op de wereld heeft kunnen zetten...
Ik heb laatst diverse foto's van hem gezien met zijn vriendinnen, nog nooit eerder gezien wat het nog pijnlijker maakt.
Mijn vader zegt nooit meer iets over zijn relaties... bang om mij te kwetsen denk ik omdat hij weet dat ik altijd alleen ben gebleven.
Hier alweer vrouwen die in contact met je stonden en verdere stappen wilden en weeral jij die beslist voor hun dat jij hun type niet bent.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:33 schreef -Deluzion- het volgende:
ik heb ook diverse contacten gehad maar uiteindelijk haken ze af omdat ik niet wil afspreken. Meestal ben ik sowieso niet hun type
1 vrouw wilde wel afspreken, daar heb ik nog jarenlang contact mee gehad maar die stap was voor mij te groot. Ik wilde het liever zo laten, het in stand houden zodat ik nog een beetje sociaal contact had. Want in het echt ben ik een giga afknapper dus ik wilde het risico niet nemen om af te spreken.
Het probleem is dat ik nooit de andere kant heb meegemaakt. Ik ken alleen de kant van de afwijzingen. Ik weet niet hoe het is om gewoon normaal of positief benaderd te worden om eens te ervaren hoe het is als iemand écht interesse in je heeft. Mensen die zeggen dat uiterlijk geen rol speelt hebben meestal geen idee hoe het is om structureel buitengesloten te worden om iets waar je niets aan kunt doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het moet op een natuurlijke manier ontstaan en online werkt dat niet voor jou maar je komt zelden buiten en hebt nauwelijks/geen sociaal leven.
Leg me even uit waarom je uiterlijk (wat je online niet laat zien en ook offline niet toont omdat je er nooit op uitgaat) in de weg zit bij het leggen van contacten?
Je geeft mensen geen kans. Niet om op je af te knappen, maar ook niet om je leuk te vinden.
En natuurlijk heeft dat te maken met zelfbeeld, gekwetst voelen, onzekerheid en voor de veilige weg kiezen.
Maar vind je het dan niet een beetje apart om een hele groep die jou nooit ziet (omdat je dan wegvlucht) of geen idee heeft van je bestaan (omdat je hen nooit ontmoet) mede verantwoordelijk te maken voor jouw eenzaamheid?
Die houding, daar knappen mensen op af. Heeft niks met je uiterlijk te maken.
Omdat ik al 100 keer ben afgewezen ja. Zoiets sloopt je zelfvertrouwen en zelfbeeld volledig. Op een gegeven moment ga je niet meer naief hopen op een andere uitkomst want je hebt keer op keer bewezen gekregen dat het niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:23 schreef Lenny77 het volgende:
Hier alweer vrouwen die in contact met je stonden en verdere stappen wilden en weeral jij die beslist voor hun dat jij hun type niet bent.
Eigenlijk hoor jij de zin: 'niemand wil mij' niet meer uit te spreken.
JIJ wilt dat niemand je wil...
Nah, natuurlijk ben ik niet jaloers op mijn vader. Maar als ik naar zijn gezicht kijk kan ik het niet helpen om te denken: als ik deze groeistoornis niet had gehad dan had mijn gezicht er ongeveer zo uit moeten zien. En dan had mijn leven er waarschijnlijk compleet anders uitgezien.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:45 schreef maily het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd op je vader te lijken![]()
Is dat het?
Jaloers op je vader en zijn vriendinnen en relaties?
Mijn vader zei laatst ook zoiets. We praten er eigenlijk nooit over maar nu hij 80 is kwam het een keer ter sprake. Hij vond het vreemd dat ik nooit iemand heb gehad omdat hij vaak zat mensen ziet die volgens hem bepaald niet moeders mooiste zijn maar wel een partner hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:09 schreef Servieskast het volgende:
As said: je bent niet lelijk. Maar al was je wel lelijk, ik zie oerlelijke vrouwen en mannen partners hebben. Het ligt aan je energie.
Jezus, ik word elke x zo droog als jij post.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn vader zei laatst ook zoiets. We praten er eigenlijk nooit over maar nu hij 80 is kwam het een keer ter sprake. Hij vond het vreemd dat ik nooit iemand heb gehad omdat hij vaak zat mensen ziet die volgens hem bepaald niet moeders mooiste zijn maar wel een partner hebben.
"Maar jij kan niemand krijgen... hoe kan dat dan?" vroeg hij.
Tja, goeie vraag. Misschien ben ik wel de onaantrekkelijkste man op aarde qua uiterlijk. Het zou in ieder geval een hoop verklaren.
Ik snap het helemaal maar als ik er gewoon normaal had uitgezien, had ik dit gedrag ook nooit vertoond.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:53 schreef Servieskast het volgende:
Jezus, ik word elke x zo droog als jij post.
Als hoe dat zelf denkt dan straal je dat ook uit en dat trekt geen dames aan maar stoot dat gewoon af, maar dat is volgens mij ook al vaker gezegdquote:Op maandag 17 maart 2025 12:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn vader zei laatst ook zoiets. We praten er eigenlijk nooit over maar nu hij 80 is kwam het een keer ter sprake. Hij vond het vreemd dat ik nooit iemand heb gehad omdat hij vaak zat mensen ziet die volgens hem bepaald niet moeders mooiste zijn maar wel een partner hebben.
Tja, goeie vraag. Misschien ben ik wel de onaantrekkelijkste man op aarde qua uiterlijk. Het zou in ieder geval een hoop verklaren.
Qua uiterlijk zeer zeker niet, en dat valt op een min of meer wetenschappelijke wijze te beargumenteren. Het ding is wel, als jij mensen afwijst/afstoot/negeert en jezelf isoleert, dan is het logisch dat je geen contact en dus relatie krijgt. Kortom je gedrag maakt je onaantrekkelijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, ik werd ook echt fucking chagrijnig wakker vandaagquote:Op maandag 17 maart 2025 13:40 schreef Cupfighter het volgende:
Als hoe dat zelf denkt dan straal je dat ook uit en dat trekt geen dames aan maar stoot dat gewoon af, maar dat is volgens mij ook al vaker gezegd
Dat kan gebeuren, geen probleemquote:Op maandag 17 maart 2025 15:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, ik werd ook echt fucking chagrijnig wakker vandaagMijn gedrag is vandaag gewoon wat irritanter dan normaal, geef ik eerlijk toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |