abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217186203
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weet je chirurg dat je het opnam en is diegene ermee akkoord dat je het hier deelt?
Opnemen als deelnemer aan een gesprek mag, deze opnamen zonder toestemming van de deelnemers verspreiden mag niet.

Tevens ben je sterker dan je denkt… recent gaf je aan de komende maanden niet online te kunnen komen omdat je moest herstellen van een paniek aanval. En nu ben je er toch.
Ja wel dat ik het heb opgenomen, niet over gesproken dat ik ergens deel, maar er wordt niks ergs gezegd. ik ben gewoon benieuwd wat mensen ervan vinden... normaal ga ik dus naar huis na zo'n gesprek en heb ik niemand waar ik het mee kan delen.

Ik zit nog steeds midden in zo'n aanval. Het voelt alsof ik mijn grip op de realiteit kwijt ben… alsof ik mijn sanity verloren heb. Maar toch kan ik op de een of andere manier nog redelijk rationeel denken. Het is een soort psychose maar dan met volledige controle. Bovendien ben ik zeer ervaren in dit soort aanvallen.

Na zo'n aanval... als ik nog leef, ben ik altijd extreem vermoeid, soms weken of maandenlang. Ik heb zo'n zeven jaar opgesloten en op bed gelegen. Een maand geleden is de politie hier met geweld binnengekomen. Buurtbewoners hadden alarm geslagen omdat ik nooit meer buitenkwam de laatste jaren kwam ik letterlijk de deur niet meer uit.

Ik voel me gewoon nog steeds extreem kut. Er is niks veranderd… Ja, ik sport weer, ja, ik doe dingen, maar qua gevoel is het niet anders. Eigenlijk heb ik het gevoel alsof ik al ben overleden. Mijn lichaam is heel sterk, maar van mijn geest is niks meer over.
Graag verwijderen
  woensdag 26 maart 2025 @ 13:48:41 #252
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217186538
Wat voor psychische hulp heb je op dit moment?
Koel en donker bewaren
pi_217187060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef Guanabana het volgende:
Wat voor psychische hulp heb je op dit moment?
Geen. De wachttijden zijn enorm, minstens een jaar. Bovendien heb ik al eens hulp gezocht maar dat leverde niets op. Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.

Ik wil overigens niemand bang maken voor mensen die een Kaak operatie overwegen. De kans dat er iets misgaat is uiterst klein en mijn vergroeiingen waren dermate ernstig dat het eigenlijk onmogelijk was om het nog helemaal perfect te kunnen herstellen.

Ik sport nu en omdat ik in de Heuvelrug woon, snoei ik de planten en voer ik de dieren. Ik moet veel reizen met een busje vol voedsel om de herten te voeren in verschillende kampen. Het is gemeentewerk, onbetaald maar het bevalt me op zich wel. Het enige is dat ik mezelf extreem haat.
Graag verwijderen
  woensdag 26 maart 2025 @ 14:56:56 #254
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217187277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 14:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Geen. De wachttijden zijn enorm, minstens een jaar. Bovendien heb ik al eens hulp gezocht maar dat leverde niets op. Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.
Dat is natuurlijk niet zo. Er bestaat zeker hulp, ook voor jou. Dat de wachtlijsten lang zijn en dat dat een probleem is dat is zeker zo. Toch zit er niets anders op dan die hulp wel te zoeken. Dan maar op de wachtlijst.
Jezelf haten, die 'psychose' klachten die je omschrijft, die paniek, dat is toch geen doen? Wat heb je te verliezen?
Koel en donker bewaren
  woensdag 26 maart 2025 @ 15:43:22 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217187642
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wil me hier best nog in verdiepen maar eigenlijk alleen als TS het nu over de toekomst gaat hebben. Hoe ziet hij die voor zich? En niet meer praten over zijn kaak want dat is zijn stokpaardje en tevens valkuil.

TS, hoe ziet jouw leven er over tien jaar uit?
Dit wil ik nogmaals plaatsen.

En ik begrijp niet dat je nu, na honderden posts, nog niet genoeg aandacht voor je probleem hebt gehad. Nog afgezien van het feit dat nagenoeg iedereen jou hulp adviseert. Maar je gaat maar door. Oeverloos. Helaas is er op een forum altijd wel iemand die er weer in meegaat.

Heb het over de toekomst. Hoe ziet je leven er over 10 jaar uit? Dat soort dingen. Vraag dáár hulp voor. Wat kun je doen? En zeg niet ‘niets’, want dan zijn al die honderden posts voor niets geweest.
pi_217194447
quote:
Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.
https://www.amsterdamumc.(...)hic-stoornis-bdd.htm

https://psychologenprakti(...)elde-lelijkheid-bdd/
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:39:02 #257
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217194514
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217194760
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:39 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Niet uniek idd.
Dat is zo ongeveer de meest standaard reactie bij veel van soortgelijke aandoeningen: jezelf als uniek zien, jezelf terugtrekken, geen hulp vragen of aanvaarden, schaamte, schuld, zelfmedelijden, confrontatiemijdend gedrag. Allemaal overgoten in "dat geldt allemaal niet voor mij, ik ben speciaal". Ja, dat ben je nou juist net niet (binnen dat gebied).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Spellchecker donderdag 27 maart 2025 @ 11:02:28 #259
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217194782
quote:

Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.

En dat is het probleem.
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:03:07 #260
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217194794
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is zo ongeveer de meest standaard reactie bij veel van soortgelijke aandoeningen: jezelf als uniek zien, jezelf terugtrekken, geen hulp vragen of aanvaarden, schaamte, schuld, zelfmedelijden, confrontatiemijdend gedrag. Allemaal overgoten in "dat geldt allemaal niet voor mij, ik ben speciaal". Ja, dat ben je nou juist net niet (binnen dat gebied).
We weten inmiddels al jaren waar deze TS mee zit, hij kan het alleen zelf niet loslaten.
Ik heb vaker uitgebreider gereageerd maar het heeft gewoon weinig zin.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:03:59 #261
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217194806
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef maily het volgende:

[..]
En dat is het probleem.
Juist ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217204445
Zoals ik je al jaren geleden zei:

Je bent een prima kerel, maar doe wat aan je haar. Probeer regelmatig naar de kapper te gaan.

En gebruik je luchtjes?

Jezelf goed verzorgen is het begin van alle succes.
pi_217204457
Oh en kleed je naar je leeftijd. Je bent 40 en vrouwen verwachten dan geen puberlook meer
  Miss 200.000.000! vrijdag 28 maart 2025 @ 10:14:42 #264
367000 roos94
pi_217204567
Foto bekeken.

Als ik je op straat zou zien lopen zou ik niet op of om kijken of uberhaupt iets denken. Bij iemand met een gruwelijk mismaakt gezicht zou ik wel opkijken of er even over nadenken. Je bent gewoon een average duizend in een dozijn meneer. Er is helemaal niets vreemds te zien.

Maar het maakt niks uit wat hier gezegd wordt. Je gaat het toch niet geloven.
  Moderator vrijdag 28 maart 2025 @ 10:20:24 #265
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217204627
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:04 schreef Fushia2 het volgende:
Oh en kleed je naar je leeftijd. Je bent 40 en vrouwen verwachten dan geen puberlook meer
Wat is een puberlook dan? En hoe "hoort" een 40er zich dan te kleden precies volgens jou? Serieuze vraag.
pi_217206450
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wat is een puberlook dan? En hoe "hoort" een 40er zich dan te kleden precies volgens jou? Serieuze vraag.
Heb jij zijn foto gezien?

Prima als je dit thuis draagt, maar als je er altijd zo bijloopt snap ik dat de vrouwen hem niet zien staan.

Samen met het onverzorgde haar komt dit heel erg slordig over.

En dit terwijl de TS echt niet de lelijkste guy is.
  Moderator vrijdag 28 maart 2025 @ 13:19:55 #267
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217206745
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:50 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Heb jij zijn foto gezien?

Prima als je dit thuis draagt, maar als je er altijd zo bijloopt snap ik dat de vrouwen hem niet zien staan.

Samen met het onverzorgde haar komt dit heel erg slordig over.

En dit terwijl de TS echt niet de lelijkste guy is.
Yea net gezien. Ja kweenie, ik zag een guy met gewoon een t-shirt aan en een vrij normaal kapsel? Rest van zijn lichaam, stond niet op de foto maar goed. Normaal een t-shirtje aan hebben buiten, zeker als het weer dat toelaat is toch niks geks aan?

To be honest, in mijn ervaring gaan vrouwen over het algemeen vooral goed op hoe je je presenteert als man, dus je zelfvertrouwen/houding (goeie dosis zelfvertrouwen en positieve houding hebben, maar niet overdrijven anders kom je wellicht arrogant over en dat wordt vaak ook niet goed opgevat) en gewoon leuke spontane babbel hebben met goeie dosis humor.

Je uiterlijk speelt absoluut ook mee, dat ontken ik niet... maar ik denk dat als je als man in een simpel t-shirtje en korte broek/spijkerbroek met gympies loopt, en dan wel jezelf zo neerzet zoals hierboven beschreven, het merendeel van de vrouwen je dan een toffe/leuke vent zullen vinden en je kleding en/of hoe je haar zit dan op de 2e plaats zullen komen.

(zolang de kleding gewoon wel schoon is, en niet met vlekken/scheuren etc uiteraard ;))
pi_217206749
Ik heb echt een pesthekel aan van die mensen die anderen vertellen hoe ze zich moeten kleden, hun kapsel moeten dragen, luchtjes moeten opdoen en die menen te weten wat vrouwen wel/niet aantrekt. Zal vast wel goed bedoelt zijn, maar ga anderen niet in je keurslijf proberen te krijgen. Ik zie ook niks mis met zijn kapsel of kleding, een t-shirt, nou nou, hij moet zeker de hele dag in een pak rondlopen voor jou.
pi_217206759

[ Bericht 100% gewijzigd door Kerelx op 28-03-2025 13:26:35 ]
pi_217224440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Fushia2 het volgende:
Zoals ik je al jaren geleden zei:

Je bent een prima kerel, maar doe wat aan je haar. Probeer regelmatig naar de kapper te gaan.

En gebruik je luchtjes?

Jezelf goed verzorgen is het begin van alle succes.
Ik knip mijn haar al zo’n 20 jaar zelf simpelweg omdat naar de kapper gaan voor mij te confronterend is. Mijn gezichtsvorm is lang en verticaal dus ik style mijn haar op een manier die dat camoufleert met wat extra volume aan de zijkanten.

Wat mijn uiterlijk betreft: ik zie er nu eenmaal jong uit, daar heb ik weinig invloed op. Mijn huid is nog net zo als die van een 25 jarige wat ook niet zo gek is als je niet rookt, niet drinkt en nauwelijks buiten komt. Als je huid van nature dik is, je niet grijs wordt en je haarlijn nog steeds die van een 20 jarige is dan blijf je er jong uitzien zelfs op mijn leeftijd.
Graag verwijderen
pi_217224513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:20 schreef Kerelx het volgende:
Ik heb echt een pesthekel aan van die mensen die anderen vertellen hoe ze zich moeten kleden, hun kapsel moeten dragen, luchtjes moeten opdoen en die menen te weten wat vrouwen wel/niet aantrekt. Zal vast wel goed bedoelt zijn, maar ga anderen niet in je keurslijf proberen te krijgen. Ik zie ook niks mis met zijn kapsel of kleding, een t-shirt, nou nou, hij moet zeker de hele dag in een pak rondlopen voor jou.
Laat ik eerst even iets duidelijk maken. Ik heb een geluidsfragment van mijn kaakchirurg waarin ze precies uitlegt wat er mis was met mijn gezicht en wat er tijdens de operaties is gebeurd. Helaas mag ik dat hier niet delen maar ik kan wel letterlijk typen wat ze zei:

"Jouw onderkaak is omlaag, naar voren en scheef gegroeid en je bovenkaak stond heel ver naar achteren. We hebben de kaken naar elkaar toe geopereerd en eerlijk is eerlijk: jij was de meest uitdagende patiënt uit mijn carrière."

Ik draag nog steeds dezelfde kapsels als vóór de operaties simpelweg om de boel te camoufleren. Mijn bovenkaak is flink naar voren gezet en daar heb ik niks over te klagen dat staat prima. Maar mijn onderkaak is gigantisch ingekort, eigenlijk te veel, waardoor mijn huid nu hangt (dubbele kin). Dat komt doordat het vel nergens heen kan als er bot wordt verwijderd. Bovendien beweegt mijn onderkaak tijdens het sluiten van mijn mond alleen naar voren wat het probleem nog eens extra benadrukt.
Graag verwijderen
pi_217224527
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:14 schreef roos94 het volgende:
Foto bekeken.

Als ik je op straat zou zien lopen zou ik niet op of om kijken of uberhaupt iets denken. Bij iemand met een gruwelijk mismaakt gezicht zou ik wel opkijken of er even over nadenken. Je bent gewoon een average duizend in een dozijn meneer. Er is helemaal niets vreemds te zien.

Maar het maakt niks uit wat hier gezegd wordt. Je gaat het toch niet geloven.
Best wel een nasty manier om het te zeggen 😅 maar ik ga er maar vanuit dat je het positief bedoelt. Ik wil ook benadrukken dat ik absoluut niet knap hoef te zijn , integendeel,ik zou al tevreden zijn als ik er gewoon normaal uitzag. En ik geloof ook echt dat jij dat zo ziet.
Graag verwijderen
pi_217224565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:03 schreef Puzzie het volgende:
We weten inmiddels al jaren waar deze TS mee zit, hij kan het alleen zelf niet loslaten.
Ik heb vaker uitgebreider gereageerd maar het heeft gewoon weinig zin.
Ik heb een paar dagen geleden mezelf eens van dichtbij bekeken, iets wat ik normaal altijd vermijd en eerlijk gezegd valt het op zich nog mee ondanks dat mijn anatomie niet helemaal klopt.

Ze hebben echt een enorme hoeveelheid bot uit mijn onderkaak verwijderd. Ja, ik had een lang gezicht maar bij die tweede ingreep hebben ze onvoorstelbaar veel weggehaald. Ik moet toch toegeven dat het lijkt alsof het nu beter in verhouding is. De focus van mijn gezicht is meer naar het midden verschoven.

Voor de operatie had ik een lang gezicht met een grote kin waardoor de aandacht daar vooral op lag. Na de ingrepen is die balans veranderd. Mijn bovenkaak is flink naar voren geplaatst waardoor bijvoorbeeld mijn neus prominenter is geworden.

Alles bij elkaar kan ik me daardoor goed voorstellen dat mensen niets bijzonders aan mijn gezicht opmerken en mij gewoon als normaal zien.
Graag verwijderen
pi_217224615
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Yea net gezien. Ja kweenie, ik zag een guy met gewoon een t-shirt aan en een vrij normaal kapsel? Rest van zijn lichaam, stond niet op de foto maar goed. Normaal een t-shirtje aan hebben buiten, zeker als het weer dat toelaat is toch niks geks aan?

De rest vond ik niet zo relevant want ik heb totaal geen afkeer van mijn lichaam. Ik ben van nature zwaar gebouwd en op zich is dat prima. Maar op de een of andere manier voelt het toch ongemakkelijk omdat ik het gevoel heb dat mijn gezicht en lichaam niet bij elkaar passen.
Graag verwijderen
pi_217224655
Weet je wat het is ts, ook al zou je een misvorming aan je kaak hebben (wat ik niet bij je terug zie op de foto), ook dan zou je een vrij normaal leven kunnen leiden en ik denk dat je dat ergens wel weet.

Ikzelf ken genoeg voorbeelden in mijn dagelijks leven van mannen waar visueel wat mee is (een iemand heeft een enorm zware overbeet zodat het lijkt alsof hij helemaal geen kin heeft, een ander werd al op zijn 17e kaal, en nog een ander is bijzonder klein) maar die mannen hebben het geaccepteerd en leiden een normaal leven.
Allemaal een vrouw, kinderen, huis en vaste baan.

En ik denk dat menig persoon wel zon iemand kent en dat er ook al tal voorbeelden zijn gegeven in al je topics.

Ikzelf denk dat als jij al een misvorming van je kaak hebt, het zodanig klein is dat het op de foto niet terug valt te zien, en dat het voor mensen in je dagelijks leven al helemaal niet te zien valt.

Ik denk dat jij dit ook ergens weet, en daarom je username die naam hebt gegeven.
Ergens weet je dat dit een delusion is en dat je iets aan het najagen bent wat je nooit kan vangen.

Dat die artsen beamen dat er iets fout is gegaan, dat kan ik snappen dat het je juist onrust geeft ipv rust. Maar je zal toch op de een of andere manier je vrede met je uiterlijk moeten gaan vinden. En onthoud ook, dat omdat een arts het kan zien, betekend niet dat de doorsnee persoon het kan zien.
Als ik aan een hartchirurg vraag hoe hij het met de gezondheid van de maatschappij vind gaan zal ik een antwoord krijgen dat hij denkt dat iedereen op sterven na dood is en elk product giftig is. Als ik aan een oncoloog vraag welke producten kankerverwekkend zijn zal zij zeggen dat het alle producten zijn.

Ken je het verhaal van narcissus? (Stay with me here) Die man die zichzelf verzoop omdat hij zo geobsedeerd was met zijn spiegelbeeld in een plas water?
Dat is vergelijkbaar met wat jij doet. Alleen ipv jezelf fantastisch vinden vind jij jezelf verschrikkelijk. Maar toch blijf je staren en je bezig houden met je uiterlijk. Je bent volledig in de greep van de hypnotiserende werking van je spiegelbeeld.

Wat ik probeer te zeggen is dat als je iemand maar genoeg onder de lens neemt er altijd wel wat aan op te merken is, en dat ik ook enorm hoop dat je de ggz nog een kans geeft.

Je kan immers zo hard geobsedeerd raken met iets dat je per ongeluk jezelf verdrinkt in je ellende.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')