Ja wel dat ik het heb opgenomen, niet over gesproken dat ik ergens deel, maar er wordt niks ergs gezegd. ik ben gewoon benieuwd wat mensen ervan vinden... normaal ga ik dus naar huis na zo'n gesprek en heb ik niemand waar ik het mee kan delen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weet je chirurg dat je het opnam en is diegene ermee akkoord dat je het hier deelt?
Opnemen als deelnemer aan een gesprek mag, deze opnamen zonder toestemming van de deelnemers verspreiden mag niet.
Tevens ben je sterker dan je denkt… recent gaf je aan de komende maanden niet online te kunnen komen omdat je moest herstellen van een paniek aanval. En nu ben je er toch.
Geen. De wachttijden zijn enorm, minstens een jaar. Bovendien heb ik al eens hulp gezocht maar dat leverde niets op. Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef Guanabana het volgende:
Wat voor psychische hulp heb je op dit moment?
Dat is natuurlijk niet zo. Er bestaat zeker hulp, ook voor jou. Dat de wachtlijsten lang zijn en dat dat een probleem is dat is zeker zo. Toch zit er niets anders op dan die hulp wel te zoeken. Dan maar op de wachtlijst.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Geen. De wachttijden zijn enorm, minstens een jaar. Bovendien heb ik al eens hulp gezocht maar dat leverde niets op. Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.
Dit wil ik nogmaals plaatsen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wil me hier best nog in verdiepen maar eigenlijk alleen als TS het nu over de toekomst gaat hebben. Hoe ziet hij die voor zich? En niet meer praten over zijn kaak want dat is zijn stokpaardje en tevens valkuil.
TS, hoe ziet jouw leven er over tien jaar uit?
https://www.amsterdamumc.(...)hic-stoornis-bdd.htmquote:Op woensdag 26 maart 2025 14:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.
Dat is zo ongeveer de meest standaard reactie bij veel van soortgelijke aandoeningen: jezelf als uniek zien, jezelf terugtrekken, geen hulp vragen of aanvaarden, schaamte, schuld, zelfmedelijden, confrontatiemijdend gedrag. Allemaal overgoten in "dat geldt allemaal niet voor mij, ik ben speciaal". Ja, dat ben je nou juist net niet (binnen dat gebied).quote:
En dat is het probleem.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat mijn problematiek uniek is en dat er geen hulp voor bestaat.
We weten inmiddels al jaren waar deze TS mee zit, hij kan het alleen zelf niet loslaten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de meest standaard reactie bij veel van soortgelijke aandoeningen: jezelf als uniek zien, jezelf terugtrekken, geen hulp vragen of aanvaarden, schaamte, schuld, zelfmedelijden, confrontatiemijdend gedrag. Allemaal overgoten in "dat geldt allemaal niet voor mij, ik ben speciaal". Ja, dat ben je nou juist net niet (binnen dat gebied).
Wat is een puberlook dan? En hoe "hoort" een 40er zich dan te kleden precies volgens jou? Serieuze vraag.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:04 schreef Fushia2 het volgende:
Oh en kleed je naar je leeftijd. Je bent 40 en vrouwen verwachten dan geen puberlook meer
Heb jij zijn foto gezien?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is een puberlook dan? En hoe "hoort" een 40er zich dan te kleden precies volgens jou? Serieuze vraag.
Yea net gezien. Ja kweenie, ik zag een guy met gewoon een t-shirt aan en een vrij normaal kapsel? Rest van zijn lichaam, stond niet op de foto maar goed. Normaal een t-shirtje aan hebben buiten, zeker als het weer dat toelaat is toch niks geks aan?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:50 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Heb jij zijn foto gezien?
Prima als je dit thuis draagt, maar als je er altijd zo bijloopt snap ik dat de vrouwen hem niet zien staan.
Samen met het onverzorgde haar komt dit heel erg slordig over.
En dit terwijl de TS echt niet de lelijkste guy is.
Ik knip mijn haar al zo’n 20 jaar zelf simpelweg omdat naar de kapper gaan voor mij te confronterend is. Mijn gezichtsvorm is lang en verticaal dus ik style mijn haar op een manier die dat camoufleert met wat extra volume aan de zijkanten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Fushia2 het volgende:
Zoals ik je al jaren geleden zei:
Je bent een prima kerel, maar doe wat aan je haar. Probeer regelmatig naar de kapper te gaan.
En gebruik je luchtjes?
Jezelf goed verzorgen is het begin van alle succes.
Laat ik eerst even iets duidelijk maken. Ik heb een geluidsfragment van mijn kaakchirurg waarin ze precies uitlegt wat er mis was met mijn gezicht en wat er tijdens de operaties is gebeurd. Helaas mag ik dat hier niet delen maar ik kan wel letterlijk typen wat ze zei:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:20 schreef Kerelx het volgende:
Ik heb echt een pesthekel aan van die mensen die anderen vertellen hoe ze zich moeten kleden, hun kapsel moeten dragen, luchtjes moeten opdoen en die menen te weten wat vrouwen wel/niet aantrekt. Zal vast wel goed bedoelt zijn, maar ga anderen niet in je keurslijf proberen te krijgen. Ik zie ook niks mis met zijn kapsel of kleding, een t-shirt, nou nou, hij moet zeker de hele dag in een pak rondlopen voor jou.
Best wel een nasty manier om het te zeggen 😅 maar ik ga er maar vanuit dat je het positief bedoelt. Ik wil ook benadrukken dat ik absoluut niet knap hoef te zijn , integendeel,ik zou al tevreden zijn als ik er gewoon normaal uitzag. En ik geloof ook echt dat jij dat zo ziet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:14 schreef roos94 het volgende:
Foto bekeken.
Als ik je op straat zou zien lopen zou ik niet op of om kijken of uberhaupt iets denken. Bij iemand met een gruwelijk mismaakt gezicht zou ik wel opkijken of er even over nadenken. Je bent gewoon een average duizend in een dozijn meneer. Er is helemaal niets vreemds te zien.
Maar het maakt niks uit wat hier gezegd wordt. Je gaat het toch niet geloven.
Ik heb een paar dagen geleden mezelf eens van dichtbij bekeken, iets wat ik normaal altijd vermijd en eerlijk gezegd valt het op zich nog mee ondanks dat mijn anatomie niet helemaal klopt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:03 schreef Puzzie het volgende:
We weten inmiddels al jaren waar deze TS mee zit, hij kan het alleen zelf niet loslaten.
Ik heb vaker uitgebreider gereageerd maar het heeft gewoon weinig zin.
De rest vond ik niet zo relevant want ik heb totaal geen afkeer van mijn lichaam. Ik ben van nature zwaar gebouwd en op zich is dat prima. Maar op de een of andere manier voelt het toch ongemakkelijk omdat ik het gevoel heb dat mijn gezicht en lichaam niet bij elkaar passen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yea net gezien. Ja kweenie, ik zag een guy met gewoon een t-shirt aan en een vrij normaal kapsel? Rest van zijn lichaam, stond niet op de foto maar goed. Normaal een t-shirtje aan hebben buiten, zeker als het weer dat toelaat is toch niks geks aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |