ontzettend overdrevenquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook weer overdreven.
wauw een vlag verbranden heeft ze getriggerd??? hoeveel israelische vlaggen zijn er wel niet verbrand??quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:03 schreef sturmpie het volgende:
[..]
we moeten wel realistisch blijven, er is 'n vlag verbrand en er is 'n vreemde taal gescandeerd, dat heeft 'n groep moslims getriggerd
Niet zoveel. Hij bleef in het buitenland. Had geen intentie om naar onze hoofdstad of land terug te gaan.quote:
en wat vind je van 't gedoogbeleid ?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:02 schreef Claudia_x het volgende:
Je beseft dat dat in onze rechtsstaat niet zo werkt?
Je beseft dat pro-Palestinademonstraten in Amsterdam ruim baan krijgen? Dat ze joden en een ieder met sympathie voor de Isralische zaak kunnen bedreigen en intimideren? Dat ze dan hooguit bestuurlijk worden verplaatst naar Amsterdam-Noord?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien ben ik veel te zuur of racistisch. Ik sluit het niet uit. Die internationale verontwaardiging past goed bij de driehoek Amsterdam (met halsema) alsof er alleen geweld richting maccabi Tel Aviv heeft plaatsgevonden en er verder niks aan de hand was. Het past in een agenda
het heeft allebei met moord te maken, 't is alleen 'n andere vorm, kortzichtig is iets anders imoquote:
Softdrugs moeten worden gelegaliseerd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en wat vind je van 't gedoogbeleid ?
Nou. Het is voor ons wel iets makkelijker om naar Arabieren (450m) of Palestijnen (14m) te wijzen. Net zoals die kant deze kant of vooral richting Israel wijst.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat kan alleen richting de Palestijnen![]()
Wel bij de juiste woestijnbewoners blijven.
Welke agenda?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien ben ik veel te zuur of racistisch. Ik sluit het niet uit. Die internationale verontwaardiging past goed bij de driehoek Amsterdam (met halsema) alsof er alleen geweld richting maccabi Tel Aviv heeft plaatsgevonden en er verder niks aan de hand was. Het past in een agenda
't geweld was vanzelfsprekend minder geweest als ze met hun vuile poten van die vlag hadden gebleven en slaapliedjes hadden gezongenquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze kwamen uit Isral, dat was al trigger genoeg.
Oh ja, de koning was ik nog vergeten. Ook onze koning komt uit een ei.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet zoveel. Hij bleef in het buitenland. Had geen intentie om naar onze hoofdstad of land terug te gaan.
Zelfs onze Koning moest berichten uit sturen en zich ermee bemoeien.
Want Schoof was nogal stil.
Hij voelt dit gewoon niet aan.
En toen die minister van Isral in het vliegtuig zat hier naartoe, ging schoof ook maar terug naar NL. Eindelijk.
Maar toen was alle berichtgeving vanuit Den Haag al van GW geworden. Inclusief het bezoek vanuit Isral.
Ik denk dat Schoof dit gewoon niet goed begrijpt of aanvoelt.
Maar als zelfs onze Koning begint te tweeten, dan moet je toch wel hier zijn als MP, denk ik.
Hij was op een belangrijke top begreep ik.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet zoveel. Hij bleef in het buitenland. Had geen intentie om naar onze hoofdstad of land terug te gaan.
Zelfs onze Koning moest berichten uit sturen en zich ermee bemoeien.
Want Schoof was nogal stil.
Hij voelt dit gewoon niet aan.
En toen die minister van Isral in het vliegtuig zat hier naartoe, ging schoof ook maar terug naar NL. Eindelijk.
Maar toen was alle berichtgeving vanuit Den Haag al van GW geworden. Inclusief het bezoek vanuit Isral.
Ik denk dat Schoof dit gewoon niet goed begrijpt of aanvoelt.
Maar als zelfs onze Koning begint te tweeten, dan moet je toch wel hier zijn als MP, denk ik.
wat een onzin geen nederlander kraait erna ... er zijn zoveel isralische vlaggen verbrand... maar als hun vlag word verbrand dan is de wereld te klein hypocrietquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou dit dan ook gebeuren wanneer ik een NL vlag zou verbranden en in het Nederlands iets zou roepen?
Bij Kockelmann ging het de eerste tien minuten over hoe Schoof en Wilders hadden gereageerd en niet over wat er gebeurd was. Smakeloos vond ik dat. Bontenbal zei later in het gesprek nota bene dat hij Halsema niet wilde recenseren. Nee, Halsema niet, maar zijn directe politieke opponenten wel. Zolang hij zichzelf maar kan profileren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij was op een belangrijke top begreep ik.
Er zijn meer ministers die het kunnen overnemen.
Het is heel naar wat er is gebeurd maar er zijn geen doden gevallen. De situatie was vanmorgen weer onder controle.
Het geweld was al voor die tijd gepland.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:08 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't geweld was vanzelfsprekend minder geweest als ze met hun vuile poten van die vlag hadden gebleven en slaapliedjes hadden gezongen
door de mossadquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het geweld was al voor die tijd gepland.
Was het slim nee. Was het de aanleiding tot de jodenjacht. Nee want dat was allang gepland.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:08 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't geweld was vanzelfsprekend minder geweest als ze met hun vuile poten van die vlag hadden gebleven en slaapliedjes hadden gezongen
Door tuig met de Engelse ziekte.quote:
Ik vond dat zo opmerkelijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh ja, de koning was ik nog vergeten. Ook onze koning komt uit een ei.
door de mossad, die hebben taxichauffeur klappen gegeven en vlag van de muur gegooidquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:13 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Was het slim nee. Was het de aanleiding tot de jodenjacht. Nee want dat was allang gepland.
Daarom kijk ik allang niet meer naar dat geouwehoer op tv over actualiteiten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Kockelmann ging het de eerste tien minuten over hoe Schoof en Wilders hadden gereageerd en niet over wat er gebeurd was. Smakeloos vond ik dat. Bontenbal zei later in het gesprek nota bene dat hij Halsema niet wilde recenseren. Nee, Halsema niet, maar zijn directe politieke opponenten wel. Zolang hij zichzelf maar kan profileren.
Ik vond het bericht van de koning ook opmerkelijk, maar vooral omdat z'n laatste zin wat dreigend op me overkwam.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond dat zo opmerkelijk.
Die tweets van ons koningshuis.
En dat Schoof op dat moment geen intentie had om terug te keren naar NL.
Onze hoofdstad stond figuurlijk in brand. En Schoof voelde het niet aan.
En toen was er alleen nog Wilders om.tweets uit te sturen. En er duiding aan te geven.
Wat een land.
Daar zijn we het eens keer over eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
door de mossad, die hebben taxichauffeur klappen gegeven en vlag van de muur gegooid
no way schoof had moeten zeggen.. elke moslim die op gepakt wordt is zijn nederlandse paspoort kwijt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:09 schreef sturmpie het volgende:
Schoof moet zeggen: ZE HADDEN VAN DIE VLAG MOETEN AFBLIJVEN !!!
Die top is er iedere paar maanden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij was op een belangrijke top begreep ik.
Er zijn meer ministers die het kunnen overnemen.
Het is heel naar wat er is gebeurd maar er zijn geen doden gevallen. De situatie was vanmorgen weer onder controle.
kan niet, de wet, je hebt de islam gewoon te accepteren net zoals de lelietjes van dalequote:Op zaterdag 9 november 2024 01:16 schreef Thorelf het volgende:
[..]
no way schoof had moeten zeggen.. elke moslim die op gepakt wordt is zijn nederlandse paspoort kwijt.
mee to allemaal te linksquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daarom kijk ik allang niet meer naar dat geouwehoer op tv over actualiteiten.
Wanneer wijs je naar een hele groep en wanneer (nog) niet? Wanneer zijn het de moslims en wanneer zijn het de joden die het probleem zijn? Zijn het niet gewoon Amsterdammers die het probleem zijn...?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je beseft dat pro-Palestinademonstraten in Amsterdam ruim baan krijgen? Dat ze joden en een ieder met sympathie voor de Isralische zaak kunnen bedreigen en intimideren? Dat ze dan hooguit bestuurlijk worden verplaatst naar Amsterdam-Noord?
Die agenda van jou slaat niet alleen nergens op, maar het tegenovergestelde is aan de hand. Amsterdamse gezagsdragers krijgen het nota bene niet eens uit hun mond dat de daders moslims zijn.
De hele wereld had het erover dat schoof niet meteen naar nl kwam? Of wat bedoel je nu?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Die top is er iedere paar maanden.
Je hebt geen idee wat dit doet met ons land. Schoof heeft de externe communicatie overgelaten aan Halsema en Wilders.
Hij was er niet.
Zelfs Biden sprak er over.
Goed gewerkt dus!
Gewoon door blijven gaan het met hetzelfde gedram...quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het geweld was al voor die tijd gepland.
Dat was een vliegtuigramp.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:26 schreef capricia het volgende:
Ik moet ook denken aan Beatrix, onze toenmalige koningin, die in de Bijlmer rondliep op de brokstukken van de flats. Kapot gemaakt door die El Al Boeing.
En dan kun je je letterlijk afvragen: wat deed zij daar, wat is precies haar toegevoegde waarde?
Want Ja, echt veel aan de situatie kon zij niet doen.
En toch heeft dat zoveel indruk gemaakt op de mensen die getroffen zijn. En ook op ons land.
En net dit, dit gevoel, dit snappen, dit maakt een leider.
En dat is Schoof helaas niet. Die voelt dit niet.
Her gaat om leiderschap. Dingen aanvoelen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat was een vliegtuigramp.
true vond het zo erg voor de israelische crew... dat zij hun leven verlieten toenquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:26 schreef capricia het volgende:
Ik moet ook denken aan Beatrix, onze toenmalige koningin, die in de Bijlmer rondliep op de brokstukken van de flats. Kapot gemaakt door die El Al Boeing.
En dan kun je je letterlijk afvragen: wat deed zij daar, wat is precies haar toegevoegde waarde?
En toch heeft dat zoveel indruk gemaakt op de mensen die getroffen zijn. En ook op ons land.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:26 schreef capricia het volgende:
Klopt het pro hamas tuig blijft maar drammen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:23 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gewoon door blijven gaan het met hetzelfde gedram...
Niet fijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Her gaat om leiderschap. Dingen aanvoelen.
Hoe denk jij dat onze Joodse community zich voelt in NL?
Ja. Het was een drama voor iedereen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:30 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true vond het zo erg voor de israelische crew... dat zij hun leven verlieten toen
[..]
Correctie: pro menselijkheidquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:30 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Klopt het pro hamas tuig blijft maar drammen.
Ok, ik snap het.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het was een drama voor iedereen.
En door daar heen te gaan en oprecht medeleven te tonen, kun je de angel er soms uithalen.
En dat is niet wat nu gebeurd is. Schoof bleef ik het buitenland tot hij echt niet anders meer kon. Niemand nam de leiding. En dus kon Wilders het voor zijn eigen standpunten gebruiken.
Was Schoof meteen terug naar NL gekomen, had hij de regie op zich genomen, waren die tweets van onze koninklijke familie niet nodig geweest, het had Wilders zich ook niet als MP hoeven opwerpen.
het slaat totaal nergens opquote:
Begrijp even niet wat je allemaal zegt hier. Zit je toevallig aan de drank?quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:40 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het slaat totaal nergens op
wat ze op 7 oktober hebben gedaan kan je niet verdedigen
dat is gewoon 'n ziekte geworden, die zijn mentaal ziek van de haat die mensen, daar moet je je niet mee willen vereenzelvigen, je moet die 2 partijen duidelijk maken dat ze ziek zijn en dat ze beter kunnen worden door met elkaar samen te leven als medcijn, elkaar helpen. gaza is nu compleet kapot geschoten dus er valt genoeg te helpen
quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:36 schreef capricia het volgende:
[..]
En door daar heen te gaan en oprecht medeleven te tonen, kun je de angel er soms uithalen.
En dat is niet wat nu gebeurd is. Schoof bleef ik het buitenland tot hij echt niet anders meer kon. Niemand nam de leiding. En dus kon Wilders het voor zijn eigen standpunten gebruiken.wat er ook gebeurt ik zal altijd pro israel zijn ..nee ik ben niet joods maar heb zo een diep gevoel voor deze mensen shalom love you
Was Schoof meteen terug naar NL gekomen, had hij de regie op zich genomen, waren die tweets van onze koninklijke familie niet nodig geweest, het had Wilders zich ook niet als MP hoeven opwerpen.
[..]
En dat is niet wat nu gebeurd is. Schoof bleef ik het buitenland tot hij echt niet anders meer kon. Niemand nam de leiding. En dus kon Wilders het voor zijn eigen standpunten gebruiken.
[..]
Wilders heeft dit volledig over kunnen nemen omdat er geen Minister President was om de boel te leiden, al was het maar qua communicatie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet fijn natuurlijk.
Maar waarom denk je dat in dit geval, wat geen ramp is waar talloze doden bij zijn gevallen, Schoof meteen had moeten terugkomen?
Ik ben het trouwens met je eens dat hij wat slapjes over kan komen, maar de minster van buitenlandse zaken en Wilders hadden toch al wat zaken overgenomen?
Nederland heeft een levensgroot probleem. Het vraagt om snelle, drastische wetswijzigingen om kei- en keiharde maatregelen in te voeren die alle burgers van Nederland moet beschermen tegen islamitisch terreurgeweld.quote:Telegraaf
Miljardair wil eigen bedrijf en platenlabel UMG van Damrak halen: geweldexplosie in Amsterdam reden voor exit
Amsterdam - De gewelddadige nacht in Amsterdam donderdag na de wedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv is voor hedgefondsmanager Bill Ackman genoeg reden om beleggingsfonds Pershing Square van de beurs te gaan halen.
Op socialmediakanaal X schrijft hij dat hij dat hij ’goedkeuring gaat vragen aan het bestuur van Pershing Square Holdings om de notering ervan op de beurs te schrappen’. Ackman en zijn familie hebben 23% van de aandelen. „De gebeurtenissen in Amsterdam gedurende de afgelopen 24 uur vormen een passend omslagpunt voor deze conclusie”, schrijft hij. „Het concentreren van de notering op n beurs, de LSE, en het verlaten van een rechtsgebied dat er niet in slaagt toeristen en minderheidsgroepen te beschermen, combineert goede zakelijke en morele principes.”
Ook muziek uit Amsterdam
Hij zegt ook in gesprek te zijn met platenlabel Universal Music Group (UMG), waar hij in het bestuur zit, en dat eveneens aan Euronext genoteerd staat. Wat Ackman betreft gaat dat bedrijf naar de beurs in de VS. „Pershing Square heeft het contractuele recht om ervoor te zorgen dat UMG in de VS genoteerd wordt. Wij zullen dit recht uitoefenen en uiterlijk ergens volgend jaar een Amerikaanse notering voor UMG realiseren.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |