abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 november 2024 @ 11:54:45 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215517999

Kees Smit (Heiloo, 20 januari 2006) is een Nederlands voetballer, die bij voorkeur uitkomt als middenvelder. Hij brak in 2024 door vanuit de jeugdopleiding van AZ.

Jong AZ
Smit begon met voetballen bij De Foresters en ging in 2015 op 9-jarige leeftijd naar de jeugdopleiding van AZ. Op 23 januari 2023 maakte hij zijn debuut in het profvoetbal namens Jong AZ tegen Helmond Sport. Hij speelde vier wedstrijden dat seizoen en het jaar erop werd hij basisspeler bij Jong AZ. Hij maakte ook deel uit van het team van AZ onder 19 dat in het seizoen 2022/23 de UEFA Youth League won. Op 18 september scoorde Smit tegen Jong Ajax zijn eerste doelpunt in het profvoetbal. Op 1 maart 2024 was hij voor het eerst aanvoerder van Jong AZ, toen het met 1-1 gelijkspeelde tegen FC Eindhoven.

Op 10 maart 2024 maakte Smit in de Eredivisie tegen Excelsior Rotterdam zijn debuut voor AZ. Die zomer werd hij samen met onder meer Zico Buurmeester en Lewis Schouten definitief overgeheveld naar het eerste elftal.

:T

Kees Smit was donderdagavond de grote uitblinker bij AZ in de wedstrijd tegen Fenerbahēe met een heerlijke treffer en assist. Na de wedstrijd bleef de achttienjarige middenvelder broodnuchter over zijn heldenrol.

"Ik ging gewoon lekker dribbelen", vertelt Smit over zijn grandioze treffer tegen Fenerbahēe. "Eigenlijk niet normaal dat die er dan in gaat. Ik dacht zelfs dat ik de bal te ver voor me uitschoot. Maar die verdediger gleed ineens, dus moest ik nog een actie maken, bedacht ik. Daarna zat hij er lekker in volgens mij."

De achttienjarige middenvelder kreeg van de mensen bij Ziggo Sport al de bijnaam Kees 'Lionel' Smit. Daar kon de AZ-speler wel om lachen. "Dat wil ik zelf niet zeggen. Maar het was wel een mooie actie, ja. Ik ben vooral heel erg blij dat ik heb gescoord. Een onbeschrijfelijk gevoel. Ik ben gewoon heel trots op mezelf en op het team."

Smit is in ieder geval erg blij dat hij zijn team zo heeft kunnen helpen. "Ik ben blij dat hij er zo inging. Eigenlijk heb ik mezelf wel verrast. Niet dat ik zenuwen had, maar ik wilde me wél laten zien. Ik ben blij dat alles zo uitpakt, maar het is niet normaal. Ik sprak mijn moeder, die is heel trots."

^O^ w/ :7

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215524041
Stormlooptopic.jpg
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 november 2024 @ 19:54:57 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_215524110
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:48 schreef Dagoduck het volgende:
Stormlooptopic.jpg
Ach, deze tijden komen nooit meer terug.....

VBL / Messi, de nieuwe wereldster.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 november 2024 @ 20:12:33 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215524320
Valentijn Driessen is zeer complimenteus over Kees Smit. De achttienjarige aanvaller nam zijn ploeg AZ helemaal bij de hand en bezorgde de Alkmaarders met een fraaie assist en nog mooiere treffer de volle buit tegen José Mourinho's Fenerbahēe (3-1).

Net nadat Smit donderdagavond het veld van het AFAS Stadion betrad, kwam Fener op gelijke hoogte. Youssef En-Nesyri dompelde de thuissupporters met zijn doelpunt in rouw, maar Smit toverde al heel snel weer de lach op de gezichten van de AZ-fans.

Na een heerlijk hakballetje van Sven Mijnans deed Smit al helemaal iets om je vingers bij af te likken. Met een fantastische en snelle voetbeweging fopte hij Rodrigo Becćo, die stomverbaasd langsgleed en lijdzaam toe moest zien hoe Smit zijn kunstwerkje behendig afrondde.

Driessen haalt Smit als voorbeeld aan als het gesprek gaat over salarisongelijkheid tussen jonge spelers en nieuwe aanwinsten. “Ik vind dat Kees Smit ook gelijk een salarisverhoging verdient”, begint de journalist van De Telegraaf in de podcastserie Kick-Off.

"Hij had voor zijn goal nog een chip die net op het doel landde. Daarvoor gaf hij nog een geweldige assist”, doelt Driessen op de bijzonder slimme steekbal van Smit op Denso Kasius, die daarna de keeper omspeelde en voor de 3-1 eindstand tekende.

"Ik heb hem eerder gezien bij de Onder 19 van AZ in die baby Champions League", wijst de chef sport van de ochtendkrant naar de Youth League-eindzege van de jeugdige AZ'ers in 2022/23, waarin de Alkmaarders onder meer FC Barcelona en Real Madrid (0-3 en 4-0) overtuigend versloegen.

"Ook daarin was hij gewoon een uitblinker. De man kan geweldig voetballen en hij deed me denken aan Florian Wirtz van Duitlsand", trekt Driessen een vergelijking met een van 's werelds grootste talenten. Hij ziet meerdere parallellen.

"Hij heeft ook van die afgezakte kousen, kan geweldig dribbelen, geweldig passeren, heel koel voor de goal", somt de journalist op. "Ik ben benieuwd wat zijn favoriete positie is. Is dat achter de spits? Ik zou het doodzonde vinden als hij straks kapot wordt gemaakt omdat hij van box-to-box moet gaan lopen."

"Alsjeblieft, dicht bij de vijandelijke goal, want daar kan hij het verschil maken. Dit is gewoon een rasvoetballer en wie dat niet ziet snapt er echt heel weinig van", besluit Driessen zijn lofzang over de veelbelovende voetballer.

https://www.msn.com/nl-nl(...)7357c74f541ec1&ei=22

Trouwste user 2022 dinsdag 26 november 2024 @ 19:35:31 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215690278
Kees Smit maakt ook buiten de landsgrenzen grote indruk. De Spaanse krant Mundo Deportivo wijdt een artikel aan de achttienjarige middenvelder van AZ, die zondag tegen Sparta Rotterdam (1-2 zege) voor het eerst in de basiself stond.

Smit heeft in Nederland al de nodige complimenten gekregen: Valentijn Driessen vergeleek hem met Florian Wirtz, de analisten van Rondo noemden Smit het grootste talent van Nederland, Hans Kraay junior dichtte hem een grote toekomst toe en Ibrahim Afellay noemde hem zondagavond bij Studio Voetbal een ‘uitzonderlijk talent’.

Smit was een belangrijke speler van het AZ dat in 2022/23 de UEFA Youth League won; de Alkmaarders schakelden onderweg onder meer Barcelona en Real Madrid. In Spanje waren ze dus al bekend met hem en maandag volgt een uitgebreid artikel van Mundo Deportivo over de speler die pas vier officiėle duels voor het eerste elftal speelde. "Kees Smit, totaalvoetbal", luidt de kop. "De middenvelder van AZ is een van de meest veelbelovende talenten in Nederland. Hij is sterk in de mandekking en de dribbel en combineert zijn fysieke kracht met technische kwaliteiten.”

'Eredivisie is broedplaats voor talent'
“De Eredivisie en Nederland in het algemeen zijn altijd een broedplaats voor talent geweest. Ibrahimovic, Cruijff, Rijkaard, Robben, Van Nistelrooij, De Boer, Ronaldo, Romįrio, Van Basten, Bergkamp, Koeman, Van Bommel, Kluivert, Gullit…”, somt men op. “De nieuwste naam die is opgekomen vanuit een van 's werelds grootste talentfabrieken is Kees Smit. De middenvelder maakte indruk op de fans tijdens zijn debuut in de Europa League, waar hij zichzelf presenteerde als een speler met uitzonderlijk talent en vaardigheden. Maar eigenlijk heeft hij dit niveau de afgelopen jaren al laten zien in de jeugdteams van AZ, waar hij een van de meest opvallende spelers in de opleiding was.”

Dit seizoen heeft Smit zijn plek bij AZ ‘onmiskenbaar opgeėist’, zo klinkt het. “Hij beschikt over een buitengewone individuele techniek. Hij onderscheidt zich in het dribbelen en met lange passes. Naast zijn verfijnde balgevoel heeft hij een fysiek waarmee hij opvalt, zelfs tegen spelers die twee keer zo oud zijn als hij. Dit heeft zijn aanpassing aan het profvoetbal opmerkelijk soepel gemaakt, en het is verbazingwekkend hoe snel hij zijn kwaliteiten laat zien.”

'Beste positie van Smit nog onduidelijk'
Toch moet Smit nog ‘definitief bepalen wat zijn beste positie is’, stelt de krant, die verwacht dat Smit in de toekomst een wat meer offensieve rol krijgt. “Zijn kwaliteiten komen het best tot hun recht als dynamische middenvelder in een 4-3-3-systeem, maar hoewel hij een goed verdedigend inzicht heeft, laat hij ook zien een neusje voor de goal te hebben. Alles wijst erop dat zijn techniek en helderheid in het dribbelen, vooral bij subtiele bewegingen zoals een panna, hem dichter bij een rol als aanvallende middenvelder zullen brengen.”

“Hoe dan ook, Smit blijft een complete middenvelder”, concludeert Mundo Deportivo. “Hij beschikt over een aangeboren talent om ballen te veroveren en heeft een positioneel inzicht dat superieur is aan dat van de meeste spelers in zijn leeftijdscategorie. Hij speelt met zijn hoofd omhoog en weet het spel te verdelen met nauwkeurige lange passes.”

https://www.msn.com/nl-nl(...)819f2458731044&ei=14

dinsdag 26 november 2024 @ 20:57:56 #6
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215691419
De nieuwe Daley Sinkgraven.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 november 2024 @ 21:08:19 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_215691540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:57 schreef Näsenbar het volgende:
De nieuwe Daley Sinkgraven.
Moet ik die kennen ? Oh ja, de zoon van.

woensdag 27 november 2024 @ 11:27:03 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215695895
"Kevin" Smit
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:36:42 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215714489
Laten we maar even wachten met het opportunistisch op het schild hijsen van dit soort ventjes. Vorige week drama, al een keer te laat en daardoor bank en nu weer rood pakken.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')