abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215515069
De blockchain explorer laat duidelijk zien dat er grote bedragen zijn getransfeerd 5 dagen geleden vanui mijn MetaMask wallet.. heb ik niet gedaan. Wat kan ik nu doen, behalve huilen?
  vrijdag 8 november 2024 @ 02:28:47 #2
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215515081
Niks, dat is crypto voor jou.
pi_215515092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 02:23 schreef MeneerPresident het volgende:
MetaMask wallet
Aangifte doen, maar ik ben bang dat jij het gewoon kwijt bent.

En je natuurlijk afvragen hoe het mogelijk is dat zij toegang tot jouw wallet gekregen hebben. Dus je telefoon en computer etc goed doorlichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 08-11-2024 02:56:11 ]
pi_215515101
Oeps.
pi_215515222
Tjah een wallet in je browser, wat kan daar nou fout gaan....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215515782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 05:53 schreef raptorix het volgende:
Denk je dat dat de reden is? Ik probeer na te gaan of ikzelf ergens nalatig ben geweest..
pi_215517317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:24 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Denk je dat dat de reden is? Ik probeer na te gaan of ikzelf ergens nalatig ben geweest..
Naja, normaal gesproken is het geen broddel programmeerwerk mag ik verwachten, maar in een browser is natuurlijk altijd meer risico.
pi_215517331
Heb je trouwens een officieele metamask plugin installed? Want dat is echt wat ik het vaakst hoor.
En heb je ergens je seed phrase ingevoerd? Bijvoorbeeld in een tekstbestand of online?
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:56:14 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215517376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:24 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Nou dat lijkt me wel ja.
Huilen dan.
pi_215519185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:53 schreef raptorix het volgende:
Heb je trouwens een officieele metamask plugin installed? Want dat is echt wat ik het vaakst hoor.
En heb je ergens je seed phrase ingevoerd? Bijvoorbeeld in een tekstbestand of online?
Ik denk dat ik wel ergens ooit mijn seedphrase heb opgeschreven maar ik weet niet meer waar :'l

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou dat lijkt me wel ja.
Ja in welk opzicht? Dat wil ik juist weten. Zeggen dat ik nalatig was zonder uitleg heb ik niet veel aan.
pi_215519192
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:53 schreef raptorix het volgende:

Ja, metamask plugin in chrome browser.
pi_215519200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 05:53 schreef raptorix het volgende:
Uitleg aub? Wat kan er fout gaan? Wat raad je aan? Niet meer gebruiken?
pi_215519734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:16 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Opschrijven van Passphrase is goed, maar niet op je computer opslaan.
Als je al een browserextensie gebruikt, zet er dan alleen kleine bedragen op, het beste is gewoon om of een goede hardware wallet te gebruiken, of anders te kijken of er een goede open source wallet is, deze staan vast op de website.
pi_215519810
Wat ik zie is dat criminelen vrijwel altijd direct toeslaan bij crypto als ze toegang hebben tot je coins, dus als er iets misgegaan is, is dat waarschijnlijk ook diezelfde dag gebeurd.

Heb je die dag iets geïnstalleerd, vage sites bezocht, bijlage geopend, gereageerd op / iets gedaan met een mail, etc?

Hebben er andere mensen in je huis / kamer toegang tot je PC?

Het beste hou je coins in een eigen wallet en gebruik je alleen exchanges of Metamask als je coins wil verplaatsen of verhandelen.

En uiteraard niets op je PC bewaren of een aparte PC (oude laptop?) voor je crypto en deze alleen aanzetten als er iets met coins moet gebeuren.

Codes, passphrases, etc op papier bewaren.
En praat er niet over, ook niet met familie of vrienden.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-11-2024 14:07:18 ]
pi_215520427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:16 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
MetaMask alleen gebruiken om te rommelen met smart contracts, overmaken kleine bedragen etcetera. Crypto bewaar je het liefst in een hardware wallet en als je het wil gebruiken stort je dat (kleine) bedrag naar MetaMask.

Wat er fout is gegaan is gissen natuurlijk, wat opties die bij me opkomen:
- Er zit malware op je toestel met een keylogger en je hebt ergens je private key getyped
- Je bent een malafide smart contract aangegaan via MetaMask en je wallet is gedrained
- Je hebt je private key / seedphrase ergens in een bestand op je laptop_, de cloud of je NAS staan
- Je hebt je private key in een wachtwoordmanager staan die gehackt is (LastPass?)
- Iemand in je omgeving heeft het briefje gevonden waarop je je key hebt opgeschreven

Wel enorm klote voor je, dit is echt mijn nachtmerrie.
pi_215520457
wat is je 0x? Zo ingewikkeld is het niet. Je hebt toestemming gegeven hiervoor via een smartcontract en dat is dan terug te zien. Of je hebt ergens je private key digitaal opgeslagen, ergens ingetypt.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215523461
quote:
Het is een paar keer doorgestuurd en daarna naar Kucoin exchange gegaan.
pi_215523628
raar dat ze 1k hebben laten liggen. Maar meerdere chains zijn leeggehaald. Dan hebben ze je private key gehad
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215524658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:20 schreef Mortaxx het volgende:
raar dat ze 1k hebben laten liggen. Maar meerdere chains zijn leeggehaald. Dan hebben ze je private key gehad
Klopt dat? Als ik mijn private key invul, vraagt hij mij om een nieuw wachtwoord te kiezen. Volgens deze logica zouden diegene die mijn private key hebben toch ook het wachtwoord moeten hebben veranderd?
pi_215524717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Klopt dat? Als ik mijn private key invul, vraagt hij mij om een nieuw wachtwoord te kiezen. Volgens deze logica zouden diegene die mijn private key hebben toch ook het wachtwoord moeten hebben veranderd?
Ze hoeven geen metamask gebruikt te hebben
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')