abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:53:00 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215653415
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
pi_215653461
quote:

[..]
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
pi_215653609
Die platendeal-voorwaarde is er denk ik alleen voor dit jaar vanwege het korte tijdsbestek om een nummer te selecteren. Maar ook binnen platenmaatschappijen zit weer een hiërarchie, want bedoelen ze dan de "grote" maatschappijen of ook de kleine/niche (independent)? In dat laatste geval zitten daar vaak nog wel 'wie?' artiesten bij.
pi_215653759
quote:

[..]
Zat S10 niet bij een platenmaatschappij?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:33:20 #130
163650 Greys
pi_215654795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:35:32 #131
163650 Greys
pi_215654831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
Hadden Mia en Dion echt een platendeal? Oh dat ben ik echt helemaal kwijt dan. Kan me bijna niet voorstellen. :@
Sowieso niet samen toch. Want ze hadden daarvoor volgens mij nooit samen gezongen. Maar elk apart dan misschien? Heb ik serieus gemist dan haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:56:53 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P

Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 20:06:56 #133
163650 Greys
pi_215655202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P
Ja dat is zo. Ben ook echt bang dat wie ze ook kiezen minstens de helft van NL op feesboek gaat gillen dat ze soberso Anouk hadden moeten kiezen. Het interesseert die mensen geen reet wat ze wel of niet heeft gezegd.

quote:
Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
Nee true.
En toch ben ik blij dat ze die eisen in het jaar van Duncan niet hadden. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215656512
Anouk heeft een nummer in gestuurd, en Cornald heeft al honderden nummers gehoord (zei Cornald bij Beau net)

[ Bericht 14% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 22:14:04 ]
C’est Davie :o)
pi_215656661
Meerdere bekende namen, kaliber Anouk. Heeft ook al iets interessants gehoord. Moet voor eind januari bekend zijn.
Staat eventueel open voor een nationaal songfestival (onder voorwaarden)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 23:27:37 ]
pi_215657276
Het is ook mogelijk dat die 'eis' van bij een platenmaatschappij onder contract staan, vooral bedoeld is om allerlei hopeloze figuren te ontmoedigen om iets in te sturen, dus vooraf al het kaf van het koren scheiden. Dat scheelt weer tijd. Maar als er een bijzonder geschikte song binnenkomt van iemand zonder contract, zullen ze daar wel soepel mee omgaan, mag ik hopen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:45 #138
163650 Greys
pi_215657281
Van wie moet het voor eind januari bekend zijn? Niet van Eurovision, toch?

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

(Alsof Anouk en Co dan nog inzenden... Nope.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:54:14 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657289
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 23:51 schreef Greys het volgende:

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

Head of Delegation vergadering is 10 maart 2025. Dat is de deadline vaak.
pi_215657303
STOP VOTING NOW.

De mailbox is gesloten!
  zaterdag 23 november 2024 @ 00:01:37 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657316
twitter
pi_215657319
quote:

Ik heb het gezien en het kwam er vooral op neer dat hij alleen voorstander is als ook met een nationale finale kwalitatieve inzendingen blijven komen, maar hij gaf wel aan dat grote namen als Ilse en Anouk dan waarschijnlijk niets zouden inzenden omdat ze misschien niet mee willen doen aan een publieke competitie in eigen land.
pi_215659041
quote:

Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:39:17 #144
163650 Greys
pi_215659045
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:38 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
Ah zo, dank!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:40:38 #145
163650 Greys
pi_215659055
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659056
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
pi_215659065
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:40 schreef Greys het volgende:
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:48:43 #148
163650 Greys
pi_215659129
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:41 schreef Dave het volgende:
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
_O- _O-
Ome Cor zou echt zo goed passen hier in de topics.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:49:40 #149
163650 Greys
pi_215659139
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:42 schreef Dave het volgende:

[..]
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
:D Ik ga kijken.
En hij vond het enorm leuk om te doen zei hij haha.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659172
331 liedjes zijn ingestuurd dit jaar.

Bron: Avrotros Instagram
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')