abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215514186

Slaat dit ergens op of is het gewoon fictie? Het is van een computerspel
pi_215514625
Laten we naar het specifieke deel in de afbeelding kijken dat ik kan ontcijferen. Ik zie dat er een formule is omcirkeld, die er ongeveer zo uitziet:

“En​(z)\=(k\=0∑∞​k!zk​)e−αz”

Dit lijkt op een vorm die lijkt op een genererende functie of een reeksontwikkeling. Hier zijn enkele observaties die zouden kunnen helpen bij het plaatsen van deze formule:

1: Exponential Functies: De termen e^(-αz) en (z^k / k!) zijn typisch voor wiskundige functies die te maken hebben met waarschijnlijkheidsberekeningen of combinatoriek. Exponentiële functies worden vaak gebruikt in de context van verdelingen (zoals de Poisson-verdeling in kansrekening).

2: Sommatie: De sommatie over 𝑘 met termen als (z^k / k!) doet denken aan de Maclaurin-reeks voor de exponentiële functie “e−z”

“ez\=k\=0∑∞​k!zk​”

Dit is een standaardreeks in de wiskunde en wordt vaak gebruikt voor benaderingen van exponentiële groei.

3: Parametrische Notatie: Het lijkt erop dat er variabelen zoals 𝑧 en 𝛼 worden gebruikt, wat suggereert dat dit een formule is waarin bepaalde parameters variabel kunnen worden ingesteld. Deze notatie lijkt op die in sommige speciale functies in de analyse, bijvoorbeeld in de theorie van partiële differentiaalvergelijkingen of in kwantummechanica, waar vergelijkbare termen en notaties voorkomen.

4: Mogelijke Interpretatie: De formule kan fictief zijn, maar als er een basis is in de wiskunde, zou deze structuur mogelijk gerelateerd kunnen zijn aan genererende functies die worden gebruikt in combinatorische wiskunde en statistiek.

Conclusie
Het is moeilijk met zekerheid te zeggen dat dit een werkelijke, algemeen bekende formule is, aangezien de schrijfwijze hier wat ongebruikelijk is. Het zou kunnen dat de formule elementen van echte wiskunde combineert op een manier die enkel bedoeld is voor esthetiek of sfeer in de film. Toch heeft het enkele herkenbare componenten zoals exponentiële termen en sommatie, die wiskundig plausibel zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  VIVA donderdag 7 november 2024 @ 23:28:23 #3
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_215514643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 23:24 schreef Fok-it het volgende:
Laten we naar het specifieke deel in de afbeelding kijken dat ik kan ontcijferen. Ik zie dat er een formule is omcirkeld, die er ongeveer zo uitziet:

“En​(z)\=(k\=0∑∞​k!zk​)e−αz”

Dit lijkt op een vorm die lijkt op een genererende functie of een reeksontwikkeling. Hier zijn enkele observaties die zouden kunnen helpen bij het plaatsen van deze formule:

1: Exponential Functies: De termen e^(-αz) en (z^k / k!) zijn typisch voor wiskundige functies die te maken hebben met waarschijnlijkheidsberekeningen of combinatoriek. Exponentiële functies worden vaak gebruikt in de context van verdelingen (zoals de Poisson-verdeling in kansrekening).

2: Sommatie: De sommatie over 𝑘 met termen als (z^k / k!) doet denken aan de Maclaurin-reeks voor de exponentiële functie “e−z”

“ez\=k\=0∑∞​k!zk​”

Dit is een standaardreeks in de wiskunde en wordt vaak gebruikt voor benaderingen van exponentiële groei.

3: Parametrische Notatie: Het lijkt erop dat er variabelen zoals 𝑧 en 𝛼 worden gebruikt, wat suggereert dat dit een formule is waarin bepaalde parameters variabel kunnen worden ingesteld. Deze notatie lijkt op die in sommige speciale functies in de analyse, bijvoorbeeld in de theorie van partiële differentiaalvergelijkingen of in kwantummechanica, waar vergelijkbare termen en notaties voorkomen.

4: Mogelijke Interpretatie: De formule kan fictief zijn, maar als er een basis is in de wiskunde, zou deze structuur mogelijk gerelateerd kunnen zijn aan genererende functies die worden gebruikt in combinatorische wiskunde en statistiek.

Conclusie
Het is moeilijk met zekerheid te zeggen dat dit een werkelijke, algemeen bekende formule is, aangezien de schrijfwijze hier wat ongebruikelijk is. Het zou kunnen dat de formule elementen van echte wiskunde combineert op een manier die enkel bedoeld is voor esthetiek of sfeer in de film. Toch heeft het enkele herkenbare componenten zoals exponentiële termen en sommatie, die wiskundig plausibel zijn.
Kom er maar in ChatGTP
What lies behind makes no sense in my mind
pi_215517472
Zou het geen code kunnen zijn voor een of ander geheimschrift?
Omdat het uit een computerspel komt?
Misschien kan TS zoeken op Youtube bij de 'walkthroughs'.
pi_215518257
mis
pi_215518912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:51 schreef Haushofer het volgende:
Knap, ik kan niet eens lezen wat daar staat :P
Als jij het zelfs niet weet :o ;)
pi_215519496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als jij het zelfs niet weet :o ;)
Nee, en dan heb ik al heel wat onduidelijke handschriften mogen ontcijferen in mijn leven :')
pi_215548434
Ik zie een afgekapte machtreeks voor -log(1-z), waar vervolgens een exponent van wordt genomen. Zou met complexe functietheorie te maken kunnen hebben. Daar heb je stellingen die zeggen dat een gehele functie die door een polynoom wordt begrensd, een polynoom moet zijn. De getoonde formule speelt volgens mij een rol bij generalisaties van dat idee.

Edit: gevonden op Wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hadamard_factorization_theorem

En deze: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Weierstrass_factorization_theorem

Hiermee moet je verder kunnen, lijkt me.

[ Bericht 30% gewijzigd door thabit op 11-11-2024 12:10:53 ]
pi_215608428
@LushiM Nog verder gekomen hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')