abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215509407
*O*
pi_215509421
Ja, het moest idd Dari zijn.
pi_215509491
Ja, daar loop ik op m'n werk ook steeds tegenaan. Ik mailde vanmiddag een tolk Arabisch voor een nieuwe klus. Die blijkt heel goed te zijn in Syrisch Arabisch, maar geen Marokkaans Arabisch te verstaan. Wist ik veel dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn :D
pi_215509571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Morgane89 het volgende:
Ja, daar loop ik op m'n werk ook steeds tegenaan. Ik mailde vanmiddag een tolk Arabisch voor een nieuwe klus. Die blijkt heel goed te zijn in Syrisch Arabisch, maar geen Marokkaans Arabisch te verstaan. Wist ik veel dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn :D
Wij hebben een stagiere van Marokkaanse afkomst. Maar die kan eigenlijk maar heel basic de Syriers helpen. Onze tolken komen uit Syrië en kunnen wel ook de Jeminiten en wat mensen uit sommige Afrikaanse landen helpen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215509728
Gefeliciteerd Loon babe :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215509792
Onder goed opgeleide Arabieren is er wel een soort ABN voor Arabischsprekenden. Maar de velen spreken niet veel meer dan hun eigen dialect.

Het ging best aardig met de Eritrese man. Ik heb een lesboek special voor Tigrinya sprekenden. We hebben dagen van de week, maanden, seizoenen, en wat etenswaren geoefend. Volgende week weer. Hij beloofde elke dag te oefenen.
Spoilers!
pi_215509800
Ik Iran krijgen ze trouwens al op de basisschool Arabisch, zoals wij hier Engsls krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-11-2024 17:35:09 ]
Spoilers!
pi_215509808
Verder kan ik slecht wennen aan die bug met de merknamen. Ik weet inmiddels welk merk foodprocessor Kaatje overweegt maar bij @LeeHarveyOswald kan ik er niet achterkomen :D
Spoilers!
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:20:57 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215509845
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder kan ik slecht wennen aan die bug met de merknamen. Ik weet inmiddels welk merk foodprocessor Kaatje overweegt maar bij @:leeharveyoswald kan ik er niet achterkomen :D
Magimix
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215509891
@derLudolf gaf al antwoord. Ik wist het omdat ik er ook naar gekeken heb.
Maar ik heb net de machine besteld. Heb er plek voor op het 2e aanrecht en volgens mij kan die ook in de lade eronder. Nog makkelijker.
Ding heeft een paar fijne voordelen. Je kunt bij één van de snijschijven 6 diktes instellen en het vulgat is heel breed
pi_215509916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onder goed opgeleide Arabieren is er wel een soort ABN voor Arabischsprekenden. Maar de velen spreken niet veel meer dan hun eigen dialect.
S. (Syriër) was vorige zomer op vakantie naar Marokko en heeft daar gewoon gezellig met iedereen gekletst. Hij vond wel dat ze rare woorden en een grappig accent hadden. Maar dat vonden ze van hem ook.

Was de truc dat de koran overal in hetzelfde Arabisch is?
quote:
Het ging best aardig met de Eritrese man. Ik heb een lesboek special voor Tigrinya sprekenden. We hebben dagen van de week, maanden, seizoenen, en wat etenswaren geoefend. Volgende week weer. Hij beloofde elke dag te oefenen.
Fijn!
pi_215509933
Ik was na aan het denken over een ander taalding.

In het NL heb je het grapje: hoe doe je een olifant in een ? Olie eruit, deur open, fant erin, deur dicht.

Nou kwam ik erachter dat je in het Engels kunt zeggen: How do you transport an elephant? Well, you first pack its trunk.

Maar hoe vind ik nog meer van die min of meer equivalente woordgrapjes.

Vriend van me zei chatgpt maar ik heb eerder een middag moppen zitten tappen met AI en dat ging niet zo heel goed, dus ik wil liever zelf wat opzoeken op de een of andere manier :s)
pi_215509935
MANMANMAN IK WILDE TYPEN
pi_215509941
K O E L K A S T
  donderdag 7 november 2024 @ 17:35:43 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215509951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik was na aan het denken over een ander taalding.

In het NL heb je het grapje: hoe doe je een olifant in een ? Olie eruit, deur open, fant erin, deur dicht.

Nou kwam ik erachter dat je in het Engels kunt zeggen: How do you transport an elephant? Well, you first pack its trunk.

Maar hoe vind ik nog meer van die min of meer equivalente woordgrapjes.

Vriend van me zei chatgpt maar ik heb eerder een middag moppen zitten tappen met AI en dat ging niet zo heel goed, dus ik wil liever zelf wat opzoeken op de een of andere manier :s)
Word play jokes in English.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 november 2024 @ 17:35:47 #16
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215509952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder kan ik slecht wennen aan die bug met de merknamen. Ik weet inmiddels welk merk foodprocessor Kaatje overweegt maar bij @:leeharveyoswald kan ik er niet achterkomen :D
Als je een bericht quote is het wel leesbaar.
pi_215509977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Als je een bericht quote is het wel leesbaar.
Oh ja, dat was het.

Ik moet me nog eens inlezen in de foodprocessoren. We gebruiken hem niet vaak. Eigenlijk alleen om kool en wortel te raspen, verder nauwelijks. Voor andere dingen hebben we andere machines. M.agimix zal overkill zijn in elk geval.
Spoilers!
pi_215510034
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja, dat was het.

Ik moet me nog eens inlezen in de foodprocessoren. We gebruiken hem niet vaak. Eigenlijk alleen om kool en wortel te raspen, verder nauwelijks. Voor andere dingen hebben we andere machines. M.agimix zal overkill zijn in elk geval.
Ik kan met de mini best veel, da's aangedreven met een staafmixer. Lastig is dat je die steeds ingedrukt moet houden en dat lukt me echt niet. Ook parmezaanse kaas raspen lukt niet met dat ding. Degene die ik nu besteld heb kan best veel maar niet overdreven veel. Enige accessoire die ik van de standmixer ga missen nu is de ijsmaker. Maar aan de andere kant heb ik dat ook al 2 jaar niet meer gedaan. Dus kan best zonder.
Oh ja, en de meesten hebben stand 1 en 2 en soms puls. Deze heeft traploze versnelling. Vind ik fijn.

Deze is het dus
https://www.kenwoodworld.(...)-990ss/p/FDM72.990SS
pi_215510318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gefeliciteerd Loon babe :*
Klinkt als die knappe blonde van de salarisadministratie :P

Maar gefeliciteerd @Lonaa *O* :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215510330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Vriend van me zei chatgpt
ontvrienden.

Chatgpt is een lulautomaat wat niet bedoeld is om ware informatie uit te spugen, maar gewoon met een grammaticaal correct verhaal te komen -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215510952
Ik zag een heleboel verjaardagswensen, lief! Lekker dagje gewerkt en nu gewassen en gestreken op de bank. Straks een beetje bezoek.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 19:12:02 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215510998
Gefeliciteerd @Lonaa
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 november 2024 @ 19:55:34 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_215511638
Gefeliciteerd Lonaa.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 7 november 2024 @ 20:02:22 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215512947
Van harte lonaa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')