Wij hebben een stagiere van Marokkaanse afkomst. Maar die kan eigenlijk maar heel basic de Syriers helpen. Onze tolken komen uit Syrië en kunnen wel ook de Jeminiten en wat mensen uit sommige Afrikaanse landen helpen.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Morgane89 het volgende:
Ja, daar loop ik op m'n werk ook steeds tegenaan. Ik mailde vanmiddag een tolk Arabisch voor een nieuwe klus. Die blijkt heel goed te zijn in Syrisch Arabisch, maar geen Marokkaans Arabisch te verstaan. Wist ik veel dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn
Magimixquote:Op donderdag 7 november 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder kan ik slecht wennen aan die bug met de merknamen. Ik weet inmiddels welk merk foodprocessor Kaatje overweegt maar bij @:leeharveyoswald kan ik er niet achterkomen
S. (Syriër) was vorige zomer op vakantie naar Marokko en heeft daar gewoon gezellig met iedereen gekletst. Hij vond wel dat ze rare woorden en een grappig accent hadden. Maar dat vonden ze van hem ook.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onder goed opgeleide Arabieren is er wel een soort ABN voor Arabischsprekenden. Maar de velen spreken niet veel meer dan hun eigen dialect.
Fijn!quote:Het ging best aardig met de Eritrese man. Ik heb een lesboek special voor Tigrinya sprekenden. We hebben dagen van de week, maanden, seizoenen, en wat etenswaren geoefend. Volgende week weer. Hij beloofde elke dag te oefenen.
Word play jokes in English.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik was na aan het denken over een ander taalding.
In het NL heb je het grapje: hoe doe je een olifant in een ? Olie eruit, deur open, fant erin, deur dicht.
Nou kwam ik erachter dat je in het Engels kunt zeggen: How do you transport an elephant? Well, you first pack its trunk.
Maar hoe vind ik nog meer van die min of meer equivalente woordgrapjes.
Vriend van me zei chatgpt maar ik heb eerder een middag moppen zitten tappen met AI en dat ging niet zo heel goed, dus ik wil liever zelf wat opzoeken op de een of andere manier
Als je een bericht quote is het wel leesbaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder kan ik slecht wennen aan die bug met de merknamen. Ik weet inmiddels welk merk foodprocessor Kaatje overweegt maar bij @:leeharveyoswald kan ik er niet achterkomen
Oh ja, dat was het.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:35 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Als je een bericht quote is het wel leesbaar.
Ik kan met de mini best veel, da's aangedreven met een staafmixer. Lastig is dat je die steeds ingedrukt moet houden en dat lukt me echt niet. Ook parmezaanse kaas raspen lukt niet met dat ding. Degene die ik nu besteld heb kan best veel maar niet overdreven veel. Enige accessoire die ik van de standmixer ga missen nu is de ijsmaker. Maar aan de andere kant heb ik dat ook al 2 jaar niet meer gedaan. Dus kan best zonder.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat was het.
Ik moet me nog eens inlezen in de foodprocessoren. We gebruiken hem niet vaak. Eigenlijk alleen om kool en wortel te raspen, verder nauwelijks. Voor andere dingen hebben we andere machines. M.agimix zal overkill zijn in elk geval.
ontvrienden.quote:
Congratz!quote:Op donderdag 7 november 2024 19:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een heleboel verjaardagswensen, lief!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |