abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215507499

Na het oefentripje TRV / Vrachtbootreis Gent - Göteborg ; verlaat verslag hadden we nu tijd (en geld :P ) voor een iets langere zeereis.
Ons vrachtbootreisbureau had een uitstekende trip in portefeuille.

Voor de reis van België naar Spanje konden we kiezen uit welke haven te vertrekken; Antwerpen of Zeebrugge. In Antwerpen opstappen was een dag langer aan boord. Zeebrugge en een dag later kwam ons beter uit, dus zijn we daar aan boord gegaan. Rond 10u ‘s avonds. Aan boord hanteert men de Finse tijd, dus aan boord was het toen al 23u.

Grote boot! Onze auto staat ergens middenin het ruim.

Een bemanninglid bracht naar onze hutten. We hebben elk een hut. Er is een eet/zitzaal voor ons. Daar kunnen we ook koffie/thee zetten en staat een met wat hapjes &drankjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 07-11-2024 15:24:10 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215507521
Nadat we in Zeebrugge scheep waren gegaan voor onze reis naar Spanje, voer de boot naar Antwerpen. ‘s Heren wegen zijn ondoorgrondelijk.

In Antwerpen moest er een lading tankcontainers geruild worden voor zeecontainers.
Dit schip is een RoRo: roll on roll off. Dus niet speciaal voor containers handig. Wel voor opleggers, stukgoed, grote machinerie.

Op het open achterdek kunnen dan nog wel wat containers, die moeten getakeld worden.

We hebben elk een eigen hut, want dit schip heeft geen tweepersoonshutten. Dus slapen we gescheiden. Dat kwam niet slecht uit, ik wilde graag op tijd op voor het ontbijt (7u scheepstijd) en liefste wilde liever uitslapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 07-11-2024 15:27:17 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215508520
Waarom zou je in hemelsnaam op een vrachtschip naar Spanje reizen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 november 2024 @ 15:07:08 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215508714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef Alloch87 het volgende:
Goedkoop?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215508733
quote:
Is een andere ervaring dan met auto, vliegtuig, privé jacht, fiets ;)
pi_215508838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Goedkoop?
Nou nee :')
Reken op honderd euro per persoon per dag, en datzelfde voor de auto.
pi_215508849
quote:
Voor de leut. En om het gepeupel te mijden natuurlijk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 november 2024 @ 15:17:19 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215508850
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215508872
quote:

[..]
Waar boek je zoiets?

-edit- Oh dat staat in de tweede zin... :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 7 november 2024 @ 15:23:02 #10
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215508933
Lijkt me een heel leuke ervaring!

*Noteert in achterhoofd.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215508996
Leuk, ik zou het niet doen, ik ga heen en weer vanuit Portugal met de auto voor dat bedrag (inclusief tol). Jullie moeten alsnog nog een behoorlijk eind rijden toch?
pi_215509399
Voor de liefhebbers van zo'n reis zou ik eerst deze 3 delen lezen ;)

Bob Evers:
- Avonturen in de Stille Zuidzee

- Drie jongens op een onbewoond eiland

- De strijd om het goudschip
  donderdag 7 november 2024 @ 16:40:30 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215509595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:23 schreef Bargehassus het volgende:
Lijkt me een heel leuke ervaring!

*Noteert in achterhoofd.
Idem, prijzen vallen me relatief mee eigenlijk.

Complimenten voor uw gebruikersnaam en toebehoren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_215509764
Ontbijt stond klaar onze eetzaal (de “drivers mess”, wij zitten ook in drivers cabins). Verschillende heren van de crew lieten ons gister een en ander zien, waaronder ook de code voor de deur naar de mess van de crew, en de keuken daar, en dat we daar zelf ons eten kunnen halen. En dan in onze eigen mess opeten. Waar we ook een eigen koffiezetapparaat hebben.

Maar toen ik vanochtend die kant op ging voor gemalen koffie om die eigen koffie te kunnen zetten werden de keukendames heel nerveus van rondzwervende passagiers. Zij kwamen liever alles brengen en halen en dat wij mooi op ons terreinzouden blijven. Mij ook best. Maar later kwam een van de dames nog speciaal naar ons toe om te zeggen dat we toch onszelf moesten/mochten bedienen.

Dus bij de eerstvolgende maaltijd (11:30) hebben we die gehaald waar de bemanning ook eten haalt. Warm buffet.

En toe
pi_215510439
Is dit een enkele reis? Anders snap ik niet waarom je je auto meeneemt.
pi_215510462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:31 schreef KvanG het volgende:
Is dit een enkele reis? Anders snap ik niet waarom je je auto meeneemt.
Klopt, enkele reis.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:21:14 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215522048
Hoeveel dagen duurt de vrachtbootreis naar Spanje?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:26:30 #18
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_215522119
Dit lijkt mij dus geweldig :D
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:51:27 #19
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215522414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de liefhebbers van zo'n reis zou ik eerst deze 3 delen lezen ;)

Bob Evers:
- Avonturen in de Stille Zuidzee

- Drie jongens op een onbewoond eiland

- De strijd om het goudschip
Waarom? Vertrouw je het niet? Begrijp ik iets niet? :?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215529787
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Hoeveel dagen duurt de vrachtbootreis naar Spanje?
We zijn nu aangemeerd in Bilbao. Morgen zullen wij in Vigo van boord gaan.
pi_215530188
Twee dagen! Twee hele dagen bijna zonder een spoortje internet.
Zee.

We hebben het overleefd. Ternauwernood, want brand.

Oefening, en we waren gewaarschuwd. Maar ze deden wel net alsof, met echte zuurstoftanks op de rug heldhaftig op de opgespoorde brandhaard inrennen met brandslang en gezekerd door heldhafige matrozen op dek. Met sigaret. Niet overdrijven immers.

Verder was het aan boord zoals het hoort. Niks te doen, driemaal daags eten. Boekje lezen, podcastje luisteren, over zee staren.
Daar werden we nog getrakteerd op springende bruinvissen O+
pi_215530307
Ons schip is nog best nieuw, gebouwd in 2022.
Niet in een Engelssprekend land denk ik.

Ik probeer me er aan te houden.

De Finse rederij heeft ook wat instructies opgehangen voor de enkele passagier:

Moeten jullie raden wat wij aan boord hebben *O*

Een eigen wasserette én sauna :7
pi_215530340
Hoe is het weer? En wat doe je zo de hele dag?
We have far more in common than that which devides us..
pi_215530896
Een Fins schip zonder sauna zou om te huilen zijn.
Mogen jullie die gebruiken?

En zijn er catering dames(!?) aan boord?
pi_215531317
We reizen gezellig mee @sigme & liefste *O* *G*
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:06:34 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215531367
Volg.
Maar in tegenstelling tot wat er in de Engelse tekst staat (shared double cabin) hebben jullie dus single cabins?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215531595
quote:

[..]
Dat ia toch niet duur voor 2 dagen begreep ik uit je post?

Belgie - spanje, benzine, tol, eten/drinken en evt een hotel als je geen lange stukken wil rijden.

Lijkt mij goedkoper dan wel net zo duur?
pi_215532095
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het weer? En wat doe je zo de hele dag?
Vrijdag was het bewolkt, vandaag werd het zonnig. We kijken wat uit over zee, lezen een boekje, luisteren podcast, treden om 7:30, 11:30 en 17u aan voor eten en ‘s nacht slapen we elk in onze eigen hut.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:27:07 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_215532144
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:09 schreef sigme het volgende:
Ontbijt stond klaar onze eetzaal (de “drivers mess”, wij zitten ook in drivers cabins). Verschillende heren van de crew lieten ons gister een en ander zien, waaronder ook de code voor de deur naar de mess van de crew, en de keuken daar, en dat we daar zelf ons eten kunnen halen. En dan in onze eigen mess opeten. Waar we ook een eigen koffiezetapparaat hebben.
[ afbeelding ]

Maar toen ik vanochtend die kant op ging voor gemalen koffie om die eigen koffie te kunnen zetten werden de keukendames heel nerveus van rondzwervende passagiers. Zij kwamen liever alles brengen en halen en dat wij mooi op ons terreinzouden blijven. Mij ook best. Maar later kwam een van de dames nog speciaal naar ons toe om te zeggen dat we toch onszelf moesten/mochten bedienen.

Dus bij de eerstvolgende maaltijd (11:30) hebben we die gehaald waar de bemanning ook eten haalt. Warm buffet.
[ afbeelding ]
En toe
[ afbeelding ]
Ik met het DE label op de koffiezetter. Deze koffiezetters kon je kopen van de DE punten.
Ze gaan wel hel erg lang mee.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215532165
ToffeVrachtbootPositie *O* O+

De brandende vragen:
- mochten jullie in de O+ sauna O+ ?
- op welke delen van de boot mocht je rondstruinen?
- en natuurlijk de meest belangrijke vraag: hoe was de zeegang? Veel wiebel? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215532175
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:02 schreef AnneX het volgende:
Een Fins schip zonder sauna zou om te huilen zijn.
Mogen jullie die gebruiken?

En zijn er catering dames(!?) aan boord?
Dit schip is de Finneco III. Ik denk dat de I & II geen sauna aan boord hebben, of in elk geval niet voor passagiers.

Deze is dus speciaal voor ons, en we mogen ‘m gebruiken. Maar datgaan we niet doen. De wasserette wel!

Er zijn meerdere dames aan boord. Er zijn 26 bemanningsleden. Daarvan zijn er twee vast keukenpersoneel, dat zijn twee dames (Filippijns). Een Finse dame is oppercontroleur denk ik. De anderen zijn matroos ofzo. De rest van de bemanning is ook Filippijns & Fins.
pi_215532195
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:06 schreef golfer het volgende:
Volg.
Maar in tegenstelling tot wat er in de Engelse tekst staat (shared double cabin) hebben jullie dus single cabins?
Stimmt!

Oh, en er is beslist geen alcohol te krijg aan boord.
pi_215532229
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat ia toch niet duur voor 2 dagen begreep ik uit je post?

Belgie - spanje, benzine, tol, eten/drinken en evt een hotel als je geen lange stukken wil rijden.

Lijkt mij goedkoper dan wel net zo duur?
Maar het is 4 dagen varen :P

Dit tripje kost rond de 1300 euro, met de auto zijn we zo’n 400 kwijt voor benzine & tol, reken daar nog 50 bij als we in een F1 willen overnachten.

Vliegen blijft het goedkoopst, zelfs als je de autohuur in Spanje erbij rekent.
pi_215532250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik met het DE label op de koffiezetter. Deze koffiezetters kon je kopen van de DE punten.
Ze gaan wel hel erg lang mee.
Nederlands fabrikaat. We hebben er zelf thuis ook een staan :D
Ze hebben er Finse koffie bij en dat is *geen* snelfiltermaling. Veel te grof. Dus we gebruiken dubbel filter, dat wordt redelijke koffie.
pi_215532292
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
ToffeVrachtbootPositie *O* O+

De brandende vragen:
- mochten jullie in de O+ sauna O+ ?
- op welke delen van de boot mocht je rondstruinen?
- en natuurlijk de meest belangrijke vraag: hoe was de zeegang? Veel wiebel? :D
Ja
We mogen wat over de dekken struinen, niet heel helder wat wel wat niet maar na dag 2 hebben ze alle kettingen verder opengelaten. Ik denk dat we OK bevonden waren.
Binnen mogen we alleen op het deel voor de passagiers komen, plus de gang naar de mess om eten te halen.

De zee is kalm en dit schip *enorm* groot. Het wiegt wat. Vooral van voor naar achter en soms een beetje links/rechts.
pi_215532367
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja
We mogen wat over de dekken struinen, niet heel helder wat wel wat niet maar na dag 2 hebben ze alle kettingen verder opengelaten. Ik denk dat we OK bevonden waren.
Binnen mogen we alleen op het deel voor de passagiers komen, plus de gang naar de mess om eten te halen.

De zee is kalm en dit schip *enorm* groot. Het wiegt wat. Vooral van voor naar achter en soms een beetje links/rechts.
Wiegen bij kalme zee… uhoh mijn waardeloos zwakke maag :X

Maar het klinkt nog steeds zo tof O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215538742
We hebben bijna 24u in Bilbao gelegen. Dat is langer dan gepland/gebruikelijk, gewoonlijk zijn ze na een dikke 12u weer op pad volgens het standaardschema. Maar we varen!

Van eerdere schattingen heb ik de indruk gekregen dat het ongeveer 12u varen is naar Vigo, dus dan komen we daar midden in de nacht aan.

We hadden al een overnachting geboekt in een stadje iets verderop, in Portugal. Ik weet niet of die om 3u ‘s ochtends de deur nog opendoen dus ik heb maar even een berichtje die kant op gestuurd.
pi_215542830
Na een paar uren varen en eens kijken hoe ver we al waren en hoe ver we nog moesten gingen we toch twijfelen aan die 12u. Zouden we beter wakker kunnen blijven vannacht? Of slapen en dat ze je wekken als de auto van boord moet? Of zouden ze ons laten liggen en pas na ontbijt er af sturen?

Dus de kap’tein gebeld (of in elk geval de brug)
Met de vraag wanneer wij ongeveer van boord zouden gaan. Morgen ná de lunch pas :D
Dus we kunnen rustig gaan slapen. En dan nog ontbijten. En dan nog lummelen. En dan nog lunchen :Y)

Ik heb de accomodatie in Portugal bericht gestuurd dat we een hele dag later komen.
pi_215542919
Wat een geweldig avontuur. Verplicht een paar dagen onthaasten O+
Spoilers!
pi_215547831
We werden wakker op volle zee. En te laat voor het ontbijt, doordat ik mijn wekker had gezet… voor de dagen die ik op de boot dacht te zullen zijn :+

Toen was het wel nog donker. Omdat we een ruime bocht om de noordwestpunt van Spanje maakten, voeren we vanochtend tegen de opkomende zon in.
pi_215547908
quote:
Weer eens wat anders dan met de auto of met Ryan Air.
pi_215548360
Mocht je in de buurt komen: https://516arouca.pt/en/

Je moet wel van tevoren de kaartjes kopen.
pi_215548531
Ná de lunch zouden we aankomen in Vigo. De lunch is genuttigd. Goed moment omdaar even wat foto’s van te plaatsen.

Hier haalt de bemanning, en wij, driemaal daags eten. Lunch & avondeten zijn warm.

We hebben ook wat eten & broodrooster, magnetron, koffiezetapparaar & waterkoker in onze passagiersmess.
pi_215548776
Zijn jullie deze trip de enige passagiers?
pi_215549223
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zijn jullie deze trip de enige passagiers?
Zeker. Het is *onze* prive-boot. Onze variant van een all-inclusive vakantie :7
pi_215550302
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 12:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Zeker. Het is *onze* prive-boot. Onze variant van een all-inclusive vakantie :7
Inclusief sauna!
Waar je geen gebruik van maakt }:| :|W
pi_215551368

Daar is de uitgang

En zo is het uit met de pret!

Leuk tripje hoor :Y
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 11 november 2024 @ 18:54:04 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215552109
Tof hoor die trip. En het bijbehorende verslag. :)
pi_215554840
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 17:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is de uitgang

[ afbeelding ]
En zo is het uit met de pret!

[ afbeelding ]
Leuk tripje hoor :Y
Had je langer willen varen?
Toffe reis *O*
pi_215612208
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')