Goedkoop?quote:Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef Alloch87 het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam op een vrachtschip naar Spanje reizen?
Is een andere ervaring dan met auto, vliegtuig, privé jacht, fietsquote:Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef Alloch87 het volgende:
Nou neequote:
Voor de leut. En om het gepeupel te mijden natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef Alloch87 het volgende:
Ah.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nee
Reken op honderd euro per persoon per dag, en datzelfde voor de auto.
Waar boek je zoiets?quote:Op donderdag 7 november 2024 15:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nee
Idem, prijzen vallen me relatief mee eigenlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:23 schreef Bargehassus het volgende:
Lijkt me een heel leuke ervaring!
*Noteert in achterhoofd.
Klopt, enkele reis.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:31 schreef KvanG het volgende:
Is dit een enkele reis? Anders snap ik niet waarom je je auto meeneemt.
Waarom? Vertrouw je het niet? Begrijp ik iets niet?quote:Op donderdag 7 november 2024 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de liefhebbers van zo'n reis zou ik eerst deze 3 delen lezen
Bob Evers:
- Avonturen in de Stille Zuidzee
- Drie jongens op een onbewoond eiland
- De strijd om het goudschip
We zijn nu aangemeerd in Bilbao. Morgen zullen wij in Vigo van boord gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Hoeveel dagen duurt de vrachtbootreis naar Spanje?
Dat ia toch niet duur voor 2 dagen begreep ik uit je post?quote:Op donderdag 7 november 2024 15:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nee
Vrijdag was het bewolkt, vandaag werd het zonnig. We kijken wat uit over zee, lezen een boekje, luisteren podcast, treden om 7:30, 11:30 en 17u aan voor eten en ‘s nacht slapen we elk in onze eigen hut.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het weer? En wat doe je zo de hele dag?
Ik met het DE label op de koffiezetter. Deze koffiezetters kon je kopen van de DE punten.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:09 schreef sigme het volgende:
Ontbijt stond klaar onze eetzaal (de “drivers mess”, wij zitten ook in drivers cabins). Verschillende heren van de crew lieten ons gister een en ander zien, waaronder ook de code voor de deur naar de mess van de crew, en de keuken daar, en dat we daar zelf ons eten kunnen halen. En dan in onze eigen mess opeten. Waar we ook een eigen koffiezetapparaat hebben.
[ afbeelding ]
Maar toen ik vanochtend die kant op ging voor gemalen koffie om die eigen koffie te kunnen zetten werden de keukendames heel nerveus van rondzwervende passagiers. Zij kwamen liever alles brengen en halen en dat wij mooi op ons terreinzouden blijven. Mij ook best. Maar later kwam een van de dames nog speciaal naar ons toe om te zeggen dat we toch onszelf moesten/mochten bedienen.
Dus bij de eerstvolgende maaltijd (11:30) hebben we die gehaald waar de bemanning ook eten haalt. Warm buffet.
[ afbeelding ]
En toe
[ afbeelding ]
Dit schip is de Finneco III. Ik denk dat de I & II geen sauna aan boord hebben, of in elk geval niet voor passagiers.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:02 schreef AnneX het volgende:
Een Fins schip zonder sauna zou om te huilen zijn.
Mogen jullie die gebruiken?
En zijn er catering dames(!?) aan boord?
Stimmt!quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:06 schreef golfer het volgende:
Volg.
Maar in tegenstelling tot wat er in de Engelse tekst staat (shared double cabin) hebben jullie dus single cabins?
Maar het is 4 dagen varenquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat ia toch niet duur voor 2 dagen begreep ik uit je post?
Belgie - spanje, benzine, tol, eten/drinken en evt een hotel als je geen lange stukken wil rijden.
Lijkt mij goedkoper dan wel net zo duur?
Nederlands fabrikaat. We hebben er zelf thuis ook een staanquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik met het DE label op de koffiezetter. Deze koffiezetters kon je kopen van de DE punten.
Ze gaan wel hel erg lang mee.
Jaquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
ToffeVrachtbootPositie
De brandende vragen:
- mochten jullie in de sauna ?
- op welke delen van de boot mocht je rondstruinen?
- en natuurlijk de meest belangrijke vraag: hoe was de zeegang? Veel wiebel?
Wiegen bij kalme zee… uhoh mijn waardeloos zwakke maagquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja
We mogen wat over de dekken struinen, niet heel helder wat wel wat niet maar na dag 2 hebben ze alle kettingen verder opengelaten. Ik denk dat we OK bevonden waren.
Binnen mogen we alleen op het deel voor de passagiers komen, plus de gang naar de mess om eten te halen.
De zee is kalm en dit schip *enorm* groot. Het wiegt wat. Vooral van voor naar achter en soms een beetje links/rechts.
Weer eens wat anders dan met de auto of met Ryan Air.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef Alloch87 het volgende:
Zeker. Het is *onze* prive-boot. Onze variant van een all-inclusive vakantiequote:Op maandag 11 november 2024 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zijn jullie deze trip de enige passagiers?
Inclusief sauna!quote:Op maandag 11 november 2024 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker. Het is *onze* prive-boot. Onze variant van een all-inclusive vakantie
Had je langer willen varen?quote:Op maandag 11 november 2024 17:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is de uitgang
[ afbeelding ]
En zo is het uit met de pret!
[ afbeelding ]
Leuk tripje hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |