Daarom stond er een vraagteken achter mijn zin. Je antwoord is dus, die zijn hier niet van af. Dankjewel voor dat antwoord.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:45 schreef freak1 het volgende:
[..]
die snap ik niet. aftrekposten of niet, je SV loon zoals bij het UWV is simpelweg alles waar je werkgever belasting over betaald voor jje. dus alles, inclusief bonussen, overtijd, 13e maand, vakantiegeld alles maar dan ook alles wat wit aan je betaald wordt.
aftrekposten komen daarna pas. dat boeit toch niks voor je loon?
ik snap niet waarom we allemaal zo moeilijk doen.
TS gaat van een systeem waarbij hij een maandelijks salaris krijgt + vakantiegeld + verschillende bonussen naar een systeem waarbij hij 1 vast salaris in de maand krijgt. ofwel, het SV loon ipv in pieken en dalen krijgt hij nu in vaste stukken per maand betaald.
of lees ik ergens over iets heen?
dan is dat toch gewoon je SV loon delen door 12?
Dit klopt,quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:40 schreef freak1 het volgende:
[..]
het UWV gebruikt al het loon wat je klrijgt. inclusief bonussen, overtijd, aandelen, whatever. alles wat je aan geld hebt gekregen van je werkgever en wat opgegeven is aan de belastingdienst.
. TS kan 2 dingen proberen te berekenen;
1)het potentieele salaris, dus wat hij mogelijkerwijs kan verdienen en daarop gebaseerd een nieuw salaris eisen.
2)het werkelijke salaris, inclusief alles wat TS omschrijft dus alle bonussen vakantiegeld e.d. en dan is dat UWV overzicht gewoon correct.
edit, na 12 keer herlezen, ik ga er overigens even vanuit dat TS momenteel al in deze rol zit, en dus nu van salaris + vakantiegeld + bonussen overgaat naar een vast salaris. ik ga er hierbij niet vanuit dat TS naar een nieuwe rol gaat waarbij dit allemaal nog onbekend is en dat er dus een combi plaatsvind van zowel deze verandering van salaris + bonus + vakantigeld naar vaste maandelijkse uitkering terwijl hij op deze rol solliciteerd.
oftewel dat TS dus al enkele jaren heeft van dit specifieke inkomen om zijn nieuwe salaris op te berekenen.
Ik had mijn salaris fout, ik verdien 79.520 volgens mijn loonstrookje.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
als je jaarsalaris boven de 75k ligt, dan wordt ie met 49.5% belast op het moment van uitbetalen, onder de 75k is dat 36,97%.
Dat is alleen op het moment van uitbetalen, overall over het hele jaar gerekend zijn er geen bijzondere tarieven (zie mijn post die net eerder was dan jouw post)
Neen, 50% resp 56%.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
als je jaarsalaris boven de 75k ligt, dan wordt ie met 49.5% belast op het moment van uitbetalen, onder de 75k is dat 36,97%.
Dat is alleen op het moment van uitbetalen, overall over het hele jaar gerekend zijn er geen bijzondere tarieven (zie mijn post die net eerder was dan jouw post)
je hebt gelijk, ik keek fout.quote:
Waarom is dat anders dan de "normale" belastingschijven? Want daar zie ik nogsteeds 37,48 en 49,5quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:00 schreef snabbi het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik keek fout.
- van 39.958 tot en met 75.518 is het 50,11%
- van 75.519 tot en met 134.929 is het 56,01%
Omdat dit de percentages zijn voor bijzondere beloningen als je loonheffingskorting laat toepassen. Dat zijn een aantal kortingen waar je recht op hebt als je loonheffing betaald. Bij je reguliere salaris wordt er rekening gehouden met deze kortingen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:33 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom is dat anders dan de "normale" belastingschijven? Want daar zie ik nogsteeds 37,48 en 49,5
Je belasting gaat per jaar. Dus over een heel jaar gezien gaat je jaarloon gewoon door de normale schijven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:33 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom is dat anders dan de "normale" belastingschijven? Want daar zie ik nogsteeds 37,48 en 49,5
Simpel gezegd: omdat je totale jaarloon door een bonus hoger wordt, krijg je minder loonheffingskorting. En de korting die je bij je normale salaris dan teveel hebt gekregen, betaal je door het verhoogde bijzonder tarief alvast terug zodat je dit niet pas bij je aangifte terug hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:33 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |