Sélina van Gool, de ex van zanger Gers Pardoel, komt maandag met een boek over de donkere periodes van hun relatie. Het gaat om ‘een aangrijpend en onthullend verhaal over onrecht, vastberadenheid en de strijd voor erkenning en herstel’, zo laat uitgeverij Kompas weten.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
Van Gool en Pardoes waren elkaars jeugdliefde en hadden 13 jaar een relatie. Die werd volgens Van Gool getekend door ‘extreem fysiek en mentaal partnergeweld’. In het boek Intieme Terreur vertelt Van Gool, die het online platform Intieme Terreur oprichtte, over de strijd voor haar kinderen, en haar eigen overleven. Ze schrijft ook over haar gevecht met instanties als Veilig Thuis en de Raad voor de Kinderbescherming.
Van Gool wil met haar boek vooral aandacht vragen voor vrouwen in Nederland die te maken met huiselijk geweld. Ze spreekt van ‘een systeem dat wegkijkt’ en hoopt met het delen van haar persoonlijke verhaal op verandering, ook voor haarzelf en haar kinderen. ‘Het is haar laatste wanhoopskreet voor een fundamentele verandering. De stilte moet doorbroken worden. De tijd voor actie is nu’.
Pardoel (42) werd in 2021 door Van Gool aangeklaagd wegens intimidatie, geweld en bedreiging. Twee jaar later vertelde hij eenmalig zijn kant van het verhaal aan de Belgische krant Het Nieuwsblad. ,,Wat ik weet, is dat ik haar nooit heb geslagen of van de trap geduwd. Want dat beweerde ze letterlijk. Moet ik dan gaan schreeuwen dat ik het niet heb gedaan? Ik wilde vooral dat die leugens zouden stoppen. Onze dochter en zoon worden straks volwassen. Dan gaan ze dingen teruglezen. Als ik op dat moment was gaan roepen, zou dat opnieuw reactie hebben uitgelokt. En ik wil niet dat mijn kinderen nóg meer leugens onder ogen zouden krijgen. Ik denk dat het nu al erg genoeg is’', verklaarde hij toentertijd.
Pardoel en Van Gool gingen in 2020 uit elkaar. Ze kregen een zoon en een dochter, Goud (9) en Rocci (8). Pardoel, die hits scoorde met Ik neem je mee, Bagagedrager en Louise, bracht dit weekend na lange tijd weer muziek uit. Zijn single Alweer Verliefd is onderdeel van zijn album dat volgend jaar wordt verwacht. Pardoel is sinds begin dit jaar samen met realityster Lie Meurs (29).
Het management van Gers Pardoel laat aan deze site weten geen uitgebreide reactie op de publicatie te geven. ,,We weten inhoudelijk niks over het boek’’.
https://www.ad.nl/show/se(...)er-onrecht~a2e19dfc/De volgende soap, of liep dit al in de media ? Ik ken ze geen van beiden geloof ik. Of hoor ik bv zijn liedje over een bagagedrager te kennen ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !