Als het geld oplevert, is alles ineens ok. Jeweetoch...quote:Op maandag 4 november 2024 21:23 schreef monkyyy het volgende:
Het extreem Woke Algerije, waar LGBT letterlijk tegen de wet is, stuurt een transgender voor het Olympische boxen?
Waarom gaat nu.nl er vanuit dat Khelif niet door die test komt?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:26 schreef Mylene het volgende:
Boksbond voert verplichte geslachtstest in, Khelif mag niet naar Eindhoven
De nieuwe boksbond World Boxing gaat geslachtstesten verplicht invoeren bij bokswedstrijden. Olympisch kampioene Imane Khelif is daardoor niet welkom bij een wedstrijd in Eindhoven, tenzij ze een dergelijke test heeft ondergaan.
De geslachtstest is voortaan een verplicht onderdeel voorafgaand aan bokstoernooien. "De invoering van de verplichte testen maakt deel uit van het Sex, Age and Weight-beleid. Op die manier willen we de veiligheid van alle deelnemers en een gelijkwaardig speelveld voor mannen en vrouwen garanderen", laat World Boxing weten in een verklaring.
Het betekent dat Khelif voorlopig niet mee mag doen aan toernooien onder de vlag van World Boxing. Dat geldt dus ook voor het toernooi in Eindhoven, dat donderdag begint. World Boxing heeft de Algerijnse bond hierover geïnformeerd. Khelif heeft nog niet gereageerd op het nieuws.
In Eindhoven zou de 26-jarige Khelif eigenlijk haar comeback maken, nadat ze maandenlang niet in de ring had gestaan. De Algerijnse deed vorig jaar wel mee aan het toernooi in Eindhoven en pakte daar ook de titel.
In februari mocht Khelif niet deelnemen aan de WK. Dat toernooi wordt georganiseerd door de omstreden boksbond International Boxing Association (IBA), die na allerlei vergrijpen niet officieel meer wordt erkend door het internationaal olympisch comité (IOC). World Boxing wordt dat sinds kort wel en mag in 2028 het olympisch bokstoernooi in Los Angeles organiseren.
https://www.nu.nl/sport-o(...)-naar-eindhoven.html
Ik denk dat het vooral heel slecht verwoord is door Nu.nl. Volgens mij bedoelen ze "Tenzij" hij die test doet (en op miraculeuze wijze doorstaat) is hij niet welkom.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom gaat nu.nl er vanuit dat Khelif niet door die test komt?
Hij/zij staat nog altijd ter discussie 😉quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral heel slecht verwoord is door Nu.nl. Volgens mij bedoelen ze "Tenzij" hij die test doet (en op miraculeuze wijze doorstaat) is hij niet welkom.
Testiculos habet, sed male pendentes.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom gaat nu.nl er vanuit dat Khelif niet door die test komt?
quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct, het is een radicaal-feministische site dus alles wordt bekeken door die lens. Skepsis over die bron lijkt me niet meer dan normaal.
Maar over dit onderwerp hebben ze wel gelijk, alle informatie die beschikbaar is spreekt voor zich. Het is allemaal nogal mosterd na de maaltijd want er komt een nieuwe boks-bond die zeer waarschijnlijk de procedures van de andere bonden gaat volgen en dan kan dit niet meer voor komen.
Terechte vraag, benieuwd of er nog antwoord op komt.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar het is toch gewoon een vent toch?
Op basis van het artikel denk ik niet dat hij/zij moedwillig doet alsof ze vrouw is zodat ze tegen vrouwen kan boxen.quote:Op maandag 4 november 2024 22:28 schreef HSG het volgende:
Dan ben je toch ook het laagste van het laagstDoen alsof je een vrouw bent zodat je vrouwen in elkaar kan rossen en de gouden medaille kan winnen omdat je niet tegen de mannen kan presteren.
Eerst nog oprechte excuses aan zijn tegenstanders afgelopen jaar bij de Olympische Spelen en een schadevergoeding.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:34 schreef Hathor het volgende:
Medaille afpakken en uit de boeken verwijderen. Dat is alles wat er nog rest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |