abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2025 @ 17:22:11 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_216184159
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:18 schreef Sarabi het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die bieradventkalenders hadden? Zoja wat waren de betere boxen van dit jaar?

Wij hadden vooral persoonlijke samengestelde kalenders dus dat is wat lastig vergelijken. Als lid van The Guild hadden we natuurlijk ook die van Moersleutel. Zoals altijd goede bieren maar ik heb het idee dat ze wel ooit eens betere kalenders hebben samengesteld.
Nou, die van Rigters, was het laatste jaar. Was best wel veel mis mee, alsof de bottelmachine niet helemaal lekker liep. Totaal niet wat ik van ze gewend ben. En ik had van de Bierstudio in Hengelo de aftelkalender, die liep van de 25e tot en met de 1e. Die is op basis van Untappd, dus ook altijd uniek :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216184981
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, die van Rigters, was het laatste jaar. Was best wel veel mis mee, alsof de bottelmachine niet helemaal lekker liep. Totaal niet wat ik van ze gewend ben.
Weinig koolzuur? Wel jammer want normaal maken ze toch goede bieren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 januari 2025 @ 07:34:29 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216199047
Het FD over de Nederlandse Biermarkt in twee stukken
Machtspositie Heineken in Nederland brokkelt af, vooral in supermarkt
https://fd.nl/bedrijfslev(...)vooral-in-supermarkt

De Biermarkt zelf
https://fd.nl/bedrijfslev(...)sols-voor-het-terras

quote:
Waar dat tien jaar geleden nog boven de 42% zat, schommelde dat volgens een bron die anoniem wil blijven de afgelopen jaren rond de 38%. De omzet daalt en de winst staat onder druk, schetste Heineken in een brief aan de vakbonden bij de recente cao-onderhandelingen.
Overigens is de taart in zijn geheel is ook kleiner geworden. Zo'n 10% tov 2018 aldus het Heineken-onderhandelingsdocument.

[ Bericht 18% gewijzigd door borisz op 07-01-2025 07:43:55 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:39:05 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216199062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:34 schreef borisz het volgende:

[ afbeelding ]

De Biermarkt zelf
[..]

Wie drinkt dat dan ook vrijwillig. :{w
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:46:26 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216199087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:34 schreef borisz het volgende:

[ afbeelding ]

De Biermarkt zelf
[..]
Overigens is de taart in zijn geheel is ook kleiner geworden. Zo'n 10% tov 2018 aldus het Heineken-onderhandelingsdocument.
Hertog Jan, Leffe en dan Affligem zijn toch wel mijn favorieten uit de supermarkt ^O^

Ken niemand meer dje Heineken koopt en op tafel zet, behalve wat standvastige Amsterdamse collega's
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 7 januari 2025 @ 10:12:52 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216200214
De redding van Heineken is dat het nog veel wurgcontracten met de horeca heeft om dat spul van ze aan de man te brengen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216200255
Qua pils vind ik Heineken nog geen eens zo slecht. Maar valt inderdaad niet te vergelijken met het speciaal bier van bijvoorbeeld Affligem.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 17:01:06 #58
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_216282864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:16 schreef Sarabi het volgende:
Qua pils vind ik Heineken nog geen eens zo slecht. Maar valt inderdaad niet te vergelijken met het speciaal bier van bijvoorbeeld Affligem.
Dat gewoon door Heineken wordt gemaakt.
Allemaal schaalvertgroting, goedkopere ingrediënten (als hopextract ipv hop, glucosestroop ipv suiker). Ik vind het allemaal niet lekker meer.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_216282975
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:01 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Allemaal schaalvertgroting, goedkopere ingrediënten (als hopextract ipv hop, glucosestroop ipv suiker). Ik vind het allemaal niet lekker meer.
Ik bedoel meer dat je pils niet met speciaal bier moet vergelijken
pi_216284524
Heineken is gewoon prima pils. Net als HJ en de rest. Sterker nog, meeste zouden blind het verschil niet proeven, het zit tussen de oren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216287587
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:01 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Wat drink je nog wel qua bier dan?
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 00:01:51 #62
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_216288676
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Heineken is gewoon prima pils. Net als HJ en de rest. Sterker nog, meeste zouden blind het verschil niet proeven, het zit tussen de oren.
Heineken wordt gemaakt met hopextract
In Hertog-Jan zit mais

Dit zou je echt wel moeten proeven.
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 00:06:21 #63
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_216288708
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Wat drink je nog wel qua bier dan?
Ik drink al heel lang geen pils meer. En geen bieren die overgenomen zijn door Heineken, InBev, Swinckels etc. En geen bier met hopextract, geen bier met aroma's, geen bier met glucose-en/of fructosestroop, geen bier met kunstmatige zoetstoffen.

Dus echt de kleinere Nederlandse, mooie Duitse of Belgische bieren. Ik ga ook met enige regelmaat naar Duitsland en België om bier te halen. Het sterk blond van De Poes vind ik bijvoorbeeld een heel goed bier. Of de bieren van De Plukker uit Poperinge.
Een mooie Weizen of Dunkelweizen kan ik ook waarderen.
Bieren van Tesselaar (niet van Texels, dat is Heineken) vind ik ook goed.

Nou ja, er blijft genoeg over.
pi_216297340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 00:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Ik drink al heel lang geen pils meer. En geen bieren die overgenomen zijn door Heineken, InBev, Swinckels etc. En geen bier met hopextract, geen bier met aroma's, geen bier met glucose-en/of fructosestroop, geen bier met kunstmatige zoetstoffen.

Dus echt de kleinere Nederlandse, mooie Duitse of Belgische bieren. Ik ga ook met enige regelmaat naar Duitsland en België om bier te halen. Het sterk blond van De Poes vind ik bijvoorbeeld een heel goed bier. Of de bieren van De Plukker uit Poperinge.
Een mooie Weizen of Dunkelweizen kan ik ook waarderen.
Bieren van Tesselaar (niet van Texels, dat is Heineken) vind ik ook goed.

Nou ja, er blijft genoeg over.
En dat er mais in de Poes Blond zit vind je wel okay? Ik denk dat jij nog wel eens iets drinkt wat je hierboven eigenlijk niet zegt te willen drinken.
pi_216297406
In België wordt genoeg maltose en glucosesiroop gebruikt trouwens.

Maarja ik vind Kordaat ook wel prima pilsie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 21:15:45 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_216299854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
En dat er mais in de Poes Blond zit vind je wel okay? Ik denk dat jij nog wel eens iets drinkt wat je hierboven eigenlijk niet zegt te willen drinken.
Er is niets mis met mais, ik haalde het aan omdat je daardoor het verschil tussen Heineken en HJ wel zou moeten kunnen proeven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
In België wordt genoeg maltose en glucosesiroop gebruikt trouwens.
Als het op de declaratie staat dan pak ik een ander biertje.
pi_216368566
Nog mensen naar Brrrewda geweest? Wij konden helaas niet.

Het bierfestivalseizoen begint wel langzaamaan weer te beginnen *O* Komend weekend gaan we naar een klein festival in Wouw.
pi_216370344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef djkoelkast het volgende:
Als het op de declaratie staat dan pak ik een ander biertje.
Als het een klassiek biertje is, dan ik ook ja. Wil een tripel, quadrupel etc het liefst gewoon zo puur mogelijk. Als het een caramel covered chocolate brownie stout ofzo is boeit een beetje suiker me niet.

Wat me dan wel irriteert, is aroma's. Heb verschillende biertjes door de gootsteen gespoeld omdat je denkt een stout met hazelnoot te kopen, maar dan is het een aroma waar je glazuur bijna door van je tanden springt.
pi_216370473
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Als het een klassiek biertje is, dan ik ook ja. Wil een tripel, quadrupel etc het liefst gewoon zo puur mogelijk. Als het een caramel covered chocolate brownie stout ofzo is boeit een beetje suiker me niet.

Wat me dan wel irriteert, is aroma's. Heb verschillende biertjes door de gootsteen gespoeld omdat je denkt een stout met hazelnoot te kopen, maar dan is het een aroma waar je glazuur bijna door van je tanden springt.
Wordt wel een onbetaalbaar biertje als je wil dat ze echte hazelnoten gebruiken.
pi_216370549
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wordt wel een onbetaalbaar biertje als je wil dat ze echte hazelnoten gebruiken.
Heb er best wat gehad waar hazelnoten op het etiket en bij de allergenen zijn vermeldt, dus ga er vanuit dat er dan een bepaalde hoeveelheid echte hazelnoot in zit. Deze bijvoorbeeld https://moersleutel.com/nl/product/hazelnutcracker/ Smaken ook een stuk beter dan over the top nutella bier. Onbetaalbaar, relatief. Maar 8 euro voor een biertje is idd niet goedkoop.
pi_216370674
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:22 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Heb er best wat gehad waar hazelnoten op het etiket en bij de allergenen zijn vermeldt, dus ga er vanuit dat er dan een bepaalde hoeveelheid echte hazelnoot in zit. Deze bijvoorbeeld https://moersleutel.com/nl/product/hazelnutcracker/ Smaken ook een stuk beter dan over the top nutella bier. Onbetaalbaar, relatief. Maar 8 euro voor een biertje is idd niet goedkoop.
Een bepaalde hoeveelheid zeker, maar vaak in combinatie met aroma's.

En of 8 euro veel is, is weer een andere discussie :D
pi_216370694
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een bepaalde hoeveelheid zeker, maar vaak in combinatie met aroma's.

En of 8 euro veel is, is weer een andere discussie :D
Die aroma's hoeven ze dan niet apart op het etiket te vermelden?

Nouja prima als ze er een beetje in stoppen, maar sommige zijn echt too much. Die Dessert in a Can serie van Amundsen bijvoorbeeld, smaakt me te kunstmatig.
pi_216370735
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Die aroma's hoeven ze dan niet apart op het etiket te vermelden?

Nouja prima als ze er een beetje in stoppen, maar sommige zijn echt too much. Die Dessert in a Can serie van Amundsen bijvoorbeeld, smaakt me te kunstmatig.
Bij Moersleutel geloof ik best dat ze het alleen met echte noten voor elkaar krijgen. Dat is zo'n grote speler als je het over dit soort stouts hebt, die hebben allemaal supermooie en dure apparatuur daar voor.

Maar ik geloof dat de meeste brouwerijen het wel combineren. En als ze dat goed doen dan merk je daar ook niets van.
pi_216370776
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:33 schreef Sarabi het volgende:
En als ze dat goed doen dan merk je daar ook niets van.
Kijk dan vind ik het geen probleem inderdaad. Mag best wat gecheat worden, zolang het maar gewoon lekker bier is. En blijft persoonlijk, als ik zie hoe goed de Dessert in a Can het op untappd doet. Maar waren voor mij biertjes die ik direct door de gootsteen heb gespoeld na 1 slok.
pi_216370839
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Kijk dan vind ik het geen probleem inderdaad. Mag best wat gecheat worden, zolang het maar gewoon lekker bier is. En blijft persoonlijk, als ik zie hoe goed de Dessert in a Can het op untappd doet. Maar waren voor mij biertjes die ik direct door de gootsteen heb gespoeld na 1 slok.
Je moet sowieso geen waarde hechten aan Untappd ;)

Maar smaken verschillen natuurlijk ook. Ik hoop vooral dat die Dessert in a Can mensen naar de bierwereld trekken en dat ze daarna andere bierstijlen leren drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')