Die heeft destijds in zoveel C-films gespeeld...quote:Op zondag 9 februari 2025 23:30 schreef mitt het volgende:
[ afbeelding ]
Onze Rutger Hauer speelde erin mee. Uit 2002.
Je zou een nieuwe sc openen, niet een nieuwe vraag stellenquote:
Lekker tegen een muur praten zekerquote:Op zondag 9 februari 2025 23:38 schreef drakin het volgende:
[..]
Je zou een nieuwe sc openen, niet een nieuwe vraag stellen
Grmbl..., lange titel..., lang geleden gezien.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:31 schreef mitt het volgende:
Sam Rockwell en Drew Barrymoore spelen de hoofdrol.
Regie: George Clooney
Eerste drie woorden zijn goedquote:
Met Al Pacino ? Of die film dat ze zelf zingt ?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:40 schreef mitt het volgende:
De laatste twee woorden is ook een filmtitel uit 95 met Michelle Pfeiffer en bekend door het liedje van Coolio.
De film waar ze op een zwarte school werkt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met Al Pacino ? Of die film dat ze zelf zingt ?
quote:
quote:One scene in the film that audiences obsessed over was the one in which an Asian client entered the brothel with a mysterious box containing an unknown object that is never revealed.
When he opens the box to show the prostitutes what is inside, Séverine is the only one who agrees to an encounter while the others turn away in horror.
Directorfound that the most common question people asked him about the film later concerned the contents of the box.
It was a question he found "senseless...I can't count the number of times people (particularly women) have asked me what was in the box, but since I myself have no idea, I usually reply, 'Whatever you want there to be.'"
Hint nodig.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:10 schreef Burnett het volgende:
Trivia van een klassieker die nu in de bioscoop te zien is: welke film, welke regisseur en wie speelt de hoofdrol?
[..]
Genre? Sci-fi?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:29 schreef drakin het volgende:
Titels van muziek uit welke film?
1. "Home" 2:04
3. "Panic" 0:59
6. "Unexpected Visitor" 0:32
11. "Birds" 3:45
12. "Outcast" 2:26
17. "Storm" 2:03
23. "Acceptance" 2:43
Ik plaats hier af en toe nog een nummer tussen als "hint"
Al is "Birds" wel een beetje vergezocht daarquote:
Titels van muziek uit welke film?quote:Nogmaals want kan het oorspronkelijke bericht niet meer aanpassen
Stand 2025:quote:
quote:The first American Palme d'Or winner since The Tree of Life (2011).
quote:With this film,became the fourth person to be nominated at the Academy Awards for Best Picture, Best Director, Best Screenplay, and Best Film Editing for the same film, after the Coen brothers for No Country for Old Men (2007) and Chloé Zhao for Nomadland (2020).
Oppenheimer?quote:
Mouline Rouge ?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Om in dezelfde hoek te blijven, welke film zoek ik aan de hand van de Oscars?
Oscar nominations
- Best Picture
- Best Director
- Best Cinematography
- Best Art Direction-Set Decoration
- Best Sound
- Best Film Editing
- Best Music, Original Dramatic Score
Oscar wins
- Best Supporting Actress
- Best Adapted Screenplay
Het helpt wanneer je de Oscars (en showbizz nieuws) dit jaar een beetje volgt voor een verdere link.
Een goede gok, maar ik zoek een iets oudere film.quote:
Cabaret ?quote:Op zondag 23 februari 2025 18:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Een goede gok, maar ik zoek een iets oudere film.
Wat betreft de actrice die de Oscar won voor deze film, ze is getrouwd geweest met een acteur en heeft met hem een dochter die een opvallende voornaam heeft. Verder was ze de eerste actrice die een Oscar won nadat ze in de Playboy heeft gestaan.
Nee, je zat eerder dichterbij vanwege de (afkomst van de) persoon in de hoofdrol.quote:
Nee, dit betreft wel twee namen die Oscars hebben gewonnen. Overigens 9 Oscar nominaties (voor acteren van deze cast) in een tijdspan van 10 jaar, waarvan dus maar eentje voor deze film. De andere Oscar nominatie was eerder dit jaar voor een film die al diverse prijzen heeft gewonnen.quote:
quote:Op maandag 24 februari 2025 09:11 schreef Burnett het volgende:
Kiefer Sutherland = Kevin Spacey
Kevin Bacon = Kim Basinger
quote:Op maandag 24 februari 2025 19:22 schreef mitt het volgende:
LA Confidential?
Edit: ja dat moet wel kloppen als ik ook de afkortingen zie.
Hebben allemaal in een bekende filmreeks gespeeld, behalve Mark Wahlberg?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:25 schreef mitt het volgende:
Ralph Fiennes
Daniel Craig
Hugh Jackman
Brendan Fraser
Mark Wahlberg
Wie hoort er niet bij, en waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |