abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215485267
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:43 schreef machtpen het volgende:

[..]
Airco kan ook aan kanaalleidingen dat wordt op grote schaal in de Vs en is hier ook aan het groeien. Waarbij er al lucht/lucht units zo groot als vrachtwagens zijn die bv een school kunnen verwarmen.

Die cv ketels en luchtbehandelingskasten is nog cop 1 verwarming en die gaan er de komende jaren allemaal uit.

Je moet bij een airco niet in de direkte luchtstroom gaan zitten dan merk je er ook niks van en heb je een comfortabele warmte.
Die cv ketels en luchtbehandelingskasten blijven de komende twintig jaar nog wel. Hooguit dat de warmtebatterij in een LBK uitgeschakeld wordt zodat een warmtepomp daarvan de verwarming overneemt. Ik sta regelmatig naast dat soort xxl warmtepompen en luchtverwarmers die grote kantoorpanden verwarmen, leuke techniek.
pi_215485347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet alles hoeft in 1x, niet alles hoeft in 1, 3 of 5 jaar.

En er bestaan ook 2e hands EV's inmiddels.

Je hebt echt geen ton nodig om dat te realiseren.
[..]
Verschillen hou je toch, doorgaans zal je in een appartement ook een lagere energiebehoefte hebben voor je warmtevoorziening.

Dat een warmtepomp niet kan/past in veel appartementen is niet de schuld van de warmtepomp.
[..]
Wordt er iemand uit z'n huis geschopt? ;)
Nee, ik moet er alleen uit als de sociale dienst beslist dat mijn garage toch spaargeld is en ik die moet verkopen, want dan dekt het onderpand de hypotheek niet meer en gaat de bank steigeren. Maar de vorige medewerker had daar begrip voor en heeft het niet vermeld.

Maar al met al is deze winter een elektrische deken de enige verwarming die ik kan betalen.

Zoals ik al heb verteld ben in ook van het gas af en is alles nu maximaal geïsoleerd (voornamelijk dankzij een ruime subsidie). Ik ben ook helemaal niet tegen zonnepanelen, warmtepompen of elektrische auto's. Als ik het geld had, zou ik die zeker ook overwegen.

Ik ben alleen allergisch voor de opvatting dat er maar 1 goede manier is om alles te doen. Bekijk het per geval, hou rekening met de wensen van de bewoners en ga dan rekenen aan een oplossing die de grootste meerwaarde heeft en waar ze blij mee zijn. Ok, dat is zeldzaam, ik weet het.
pi_215486793
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Die cv ketels en luchtbehandelingskasten blijven de komende twintig jaar nog wel. Hooguit dat de warmtebatterij in een LBK uitgeschakeld wordt zodat een warmtepomp daarvan de verwarming overneemt. Ik sta regelmatig naast dat soort xxl warmtepompen en luchtverwarmers die grote kantoorpanden verwarmen, leuke techniek.
Zakelijk onroerend goed moet ook verduurzamen en daar gaat en wordt op gehandhaafd. Dan moet er echt energiezuinig verwarming komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')