abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 november 2024 @ 11:15:15 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215435778
twitter

LATER MEER
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215435835
Dat kan niet alleen vanwege de resultaten zijn, want zo slecht zijn die niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215435961
#WelkomMaurice
lol
pi_215435973
Erik ten Hag schijnt nog tijd te hebben?
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:40:56 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_215436007
Waren wel slecht, zeker thuis. De selectie is kwalitatief erg sterk. Als je dan thuis gelijk speelt tegen Almere, Fortuna en verliest van GAE en er uit kansloos afgaat tegen Heerenveen en de bijna zeperd van gisteren dan werkt het niet meer. Daarbij was hij vanaf het begin al zesde keus. Rijsdijk heeft geen uitstraling, wel hersens, maar verbaal niet erg best naar spelersgroep en ook de pers. Bij tegenvallende resultaten heb je wel iemand met overwicht nodig bij een spelersgroep, het experiment met hem is helaas mislukt
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:41:28 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215436014
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ontslag-rijsdijk#_=_

Steijn op pole position bij Sparta na ontslag Rijsdijk
pi_215436018
Dit was een van de laatste trainers, die ik had verwacht, dat-ie als eerste zou worden ontslagen.
pi_215436027
ANNOUNCE STEIJN
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:44:18 #9
43642 Bayswater
pi_215436037
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:41 schreef maxi-mus het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ontslag-rijsdijk#_=_

Steijn op pole position bij Sparta na ontslag Rijsdijk
Wordt bij Sparta nog steeds op handen gedragen. Meeste supporters zien hem graag terug komen.
Life lies a slow suicide
pi_215436045
Blijkbaar is er zelfs al gesproken met Steijn. Daar moet echt goed iets mis zijn bij Sparta.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 november 2024 @ 11:47:28 #11
80791 crew  Paul
pi_215436063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:45 schreef GereDathan het volgende:
Blijkbaar is er zelfs al gesproken met Steijn. Daar moet echt goed iets mis zijn bij Sparta.
tijd dat Utrecht morgen er 3 puntjes maakt in deze verwarring _O_
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:47:34 #12
43642 Bayswater
pi_215436068
quote:
Rijsdijk was assistent onder Steijn dus wellicht ook met Rijsdijk al doorgenomen. Er worden weinig trainers ontslagen na een 6-1 overwinning.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:48:26 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215436076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:47 schreef Bayswater het volgende:

[..]
Rijsdijk was assistent onder Steijn dus wellicht ook met Rijsdijk al doorgenomen. Er worden weinig trainers ontslagen na een 6-1 overwinning.
Het stond na 90 minuten 1-1 tegen amateurs hé.
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:49:58 #14
43642 Bayswater
pi_215436089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:47 schreef Paul het volgende:

[..]
Aan FC Utrecht hebben de spelers een pesthekel na de play offs afgelopen seizoen dus daar laden zij zich wel voor op. .
Life lies a slow suicide
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:50:01 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215436090
quote:
Hoezo, toch een prima trainer gebleken voor dat soort clubs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:51:03 #16
43642 Bayswater
pi_215436095
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ach, Ajax ging er vorig jaar nog af bij diezelfde amateurs.
Life lies a slow suicide
pi_215436121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:40 schreef Bayswater het volgende:
Waren wel slecht, zeker thuis. De selectie is kwalitatief erg sterk. Als je dan thuis gelijk speelt tegen Almere, Fortuna en verliest van GAE en er uit kansloos afgaat tegen Heerenveen en de bijna zeperd van gisteren dan werkt het niet meer. Daarbij was hij vanaf het begin al zesde keus. Rijsdijk heeft geen uitstraling, wel hersens, maar verbaal niet erg best naar spelersgroep en ook de pers. Bij tegenvallende resultaten heb je wel iemand met overwicht nodig bij een spelersgroep, het experiment met hem is helaas mislukt
Je zou als club ook eens kunnen overwegen om zo iemand dan assistent in te zetten, volgens mij is het geen type hoofdtrainer. Net als bijvoorbeeld Jan Wouters ook bij voorkeur niet op de voorgrond acteert.
pi_215436127
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Hoezo, toch een prima trainer gebleken voor dat soort clubs.
Dat is het zeker.

Maar als ze al (nagenoeg) rond zijn met je opvolger vóór je ontslag dan is er iets goed mis. Dan komt het niet door resultaten van 1 of 2 wedstrijden.
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:56:43 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215436138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is het zeker.

Maar als ze al (nagenoeg) rond zijn met je opvolger vóór je ontslag dan is er iets goed mis. Dan komt het niet door resultaten van 1 of 2 wedstrijden.
Zo gaan wel meer clubs te werk, was al langer bekend dat dit een doodlopende weg is. Zo koop je wat tijd, zie ook Man Utd die binnen ‘een paar dagen’ rond is met die Portugees.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215436140
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:47 schreef Paul het volgende:

[..]
Ik zou vooral niet voor de buis klaar gaan zitten morgen.
pi_215436142
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Zo gaan wel meer clubs te werk, was al langer bekend dat dit een doodlopende weg is. Zo koop je wat tijd, zie ook Man Utd die binnen ‘een paar dagen’ rond is met die Portugees.
Ten Hag draait al vanaf dag 1 niet. Dat is een totaal onvergelijkbare situatie.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 november 2024 @ 12:00:22 #22
80791 crew  Paul
pi_215436155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou vooral niet voor de buis klaar gaan zitten morgen.
hoezo niet :(
pi_215436162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:00 schreef Paul het volgende:

[..]
hoezo niet :(
Het duurt dan zolang tot het zondag 14:30 is en de wedstrijd begint.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 november 2024 @ 12:05:54 #24
80791 crew  Paul
pi_215436195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het duurt dan zolang tot het zondag 14:30 is en de wedstrijd begint.
ohja hihi
pi_215436203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat kan niet alleen vanwege de resultaten zijn, want zo slecht zijn die niet.
Sparta speelt vooral thuis echt verschrikkelijk slecht.
En dan krijg je wel een zeer slechte stemming bij de fans

Echter, afgelopen week hebben een aantal dragende spelers verlengd, dus ik denk dat daarbij ook gesproken is over de lange termijn, en Rijswijk is natuurlijk niet de aansprekende trainersfiguur met charisma
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215436299
Begreep dat Maurice er wel weer zin aan heeft.
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:48:18 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215436590
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:14 schreef Wotte het volgende:
Begreep dat Maurice er wel weer zin aan heeft.
We categoriseren 22 december 2024 alvast als KNOTSGEK.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215436802
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:48 schreef Caland het volgende:

[..]
We categoriseren 22 december 2024 alvast als KNOTSGEK.
Het ligt wel voor de hand in iedergeval
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2024 @ 18:20:53 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_215439709
Een interview van Gerard Nijkamp, technisch directeur van Sparta Rotterdam, is niet in goede aarde gevallen bij Gertjan Verbeek. Nijkamp gaf dat interview aan ESPN kort na het ontslag van Jeroen Rijsdijk en ging daarbij in op een vraag over Maurice Steijn.

Eerder op de dag werd bekend dat Rijsdijk niet langer de trainer is van Sparta. De Kasteelheren ontsloegen de oefenmeester daags na de 1-6 zege (na verlenging) tegen de amateurs van USV Hercules.

Steijn is volgens diverse media, waaronder De Telegraaf en het Algemeen Dagblad, de beoogde nieuwe trainer. Er wordt verwacht dat een terugkeer van de Hagenees spoedig zal worden afgerond. Nijkamp verschijnt voor de camera's van ESPN.

De verslaggever van de betaalzender legt hem voor dat hij heeft gehoord dat er de laatste weken al gesprekken zouden zijn geweest tussen Sparta en Steijn. "Nu lijkt voor mij één plus één twee", zegt de journalist.

"Als dat het geval zou zijn geweest dan snap ik dat, maar dat is niet het geval", aldus Nijkamp. "Wat wel het geval is, is dat je gewoon praat met trainers in het werkveld. Ik heb ongetwijfeld ook wel een keer met Maurice gesproken, maar dan gewoon vanuit zijn ervaringen bij Ajax of vanuit de fijne samenwerking die we hebben gehad."

"Dus het is niet zo dat ik de laatste weken of maanden met Maurice heb gesproken", besluit Nijkamp. Ondertussen vreet Verbeek zich op in de studio van De Voetbalkantine. "Dit is toch schaamteloos. Wat een slecht interview. Schei uit zeg", foetert de voormalig coach.

"Hij zit gewoon te liegen", vindt Verbeek. "Je merkt gewoon aan alles dat ze al veel langer grote twijfels hebben over de trainer die er zat. Ik zei al: die uitslag tegen Hercules afgelopen donderdag was niet eens doorslaggevend",

https://www.msn.com/nl-nl(...)e-liegen/ar-AA1tlnEg

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:22:19 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215439721
Nijkamp is inderdaad een slappe lul

Gênant interview
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2024 @ 18:23:29 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_215439728
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:22 schreef Caland het volgende:
Nijkamp is inderdaad een slappe lul

Gênant interview
Ik ken hem niet, zag hem net in Sportjournaal. Geen prettige uitstraling en het lijkt me ook geen groot licht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 november 2024 @ 20:54:36 #32
43642 Bayswater
pi_215441961
Nijkamp heeft Sparta gebracht naar dat we na jaren KKD nu ontevreden met een 11e plek in de Eredivisie. Dat zegt eigenlijk al genoeg over zijn capaciteiten. Wij houden hem graag nog even. Logisch dat hij al trainers heeft gepolst omdat dat vorig jaar na het plotselinge vertrek van Steijn helemaal misging en hij uiteindelijk maar assistenttrainer Rijsdijk aanstelde.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:50:29 #33
43642 Bayswater
pi_215454808
Life lies a slow suicide
pi_215458953
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Er zijn meer profclubs die problemen hebben met tot op het bot gemotiveerde amateurs.
Ze willen bij Sparta heel graag Steijn terug en hadden nu zogenaamd een goede reden .
Maar ik zie het als een mes in de rug van Rijsdijk.
  maandag 4 november 2024 @ 10:24:07 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215471810
quote:
Laten we afspreken dat we Sparta niet meer een club van stand noemen

Columnist en Sparta-supporter Hugo Borst heeft een vervelend gevoel overgehouden aan het ontslag van Jeroen Rijsdijk, die op Het Kasteel weer wordt opgevolgd door zijn voorganger Maurice Steijn. ,,Laten we afspreken dat we Sparta niet meer van stand noemen.”

Sparta is een club van stand. Zeggen ze. Zeggen we. Oudste profclub van Nederland, opgericht in 1888. In de steentijd vaak landskampioen. Als profclub Nederland lukte dat nog één keer (1959). Decennia waren we na Ajax, Feyenoord en PSV best of the rest. Jan van Beveren (we hebben vaak uitstekende keepers gehad) was de allerbeste.

Sparta had bijzondere voetballers. Bok de Korver, Tinus Bosselaar, Jørgen Kristensen, Louis van Gaal en natuurlijk René van der Gijp. De gebroeders Gérard en Dennis de Nooijer waren het kantelpunt, denk ik. Begin deze eeuw begon het verval. We degradeerden. Een bankroet dreigde. Godzijdank redde mijn neef Hans Sparta een aantal keer. Denk dat hij er 12 miljoen euro heeft ingepompt. We kwamen terug. Daalden weer af. Er kwam een mooie lichting met Kevin Strootman, parels die weinig geld opleverden. We waren straatarm, kregen schulden.

Bestuurders in die barre tijden bedoelden het misschien goed, maar driekwart was incompetent. Ze deden maar wat. Of deden niks, ja pluchekleven. Lachen deden we wel. Met Jules. Deelder was Sparta’s uitblinker. Zijn Sparta-gedichten waren van Champions League-niveau.

Op het 21ste eeuwse trainerskerkhof van Sparta staan de zerken van Mike Snoei, Gert Aandewiel, Frans Adelaar, Jan Everse, Michel Vonk, Adrie Bogers, Gert Kruys, Alex Pastoor… Laat ik niet schijnheilig doen: sommige heb ik, als supporter of als voetbaljournalist, een zetje gegeven. Er is er weer eentje bijgezet. Het ontslag is zeer onrechtvaardig.

Niet Henk Fraser van RKC Waalwijk (tot zondag op 1 punt) werd ontslagen, maar Jeroen Rijsdijk. Hij is, wás, de onbekende trainer van Sparta. Anderhalf jaar geleden volgde hij de succesvolle Maurice Steijn op. Rijsdijk haalde vorig jaar de play-offs met minder materiaal dan Steijn had en stond elfde met elf punten uit tien wedstrijden. Die waren voornamelijk buitenshuis gehaald. Sparta speelde goed bij Willem II (winst), FC Twente (gelijk) en PSV (nipt verlies). Thuis tegen Feyenoord speelde Sparta gelijk. Op Het Kasteel voetbalde Sparta vrij beroerd. De duurste aankoop (Shunsuke Mito) stelde hij niet op.

Tien uur na een ruime overwinning - vrijdagmorgen - kreeg Jeroen Rijsdijk van de directie te horen dat zijn tot en met de zomer van 2025 doorlopende contract per direct was ontbonden. Daarmee had Sparta, die vermeende club van stand, de twijfelachtige eer om de eerste eredivisieclub te zijn die de trainer ontsloeg. De voetbalwereld vindt het onnodig of idioot.

Drogredenen en leugentjes volgden: de trainer werd afgemaakt door de technisch directeur. Zoiets doe je niet. Die trainer, een nette, aardige, intelligente kerel, is een echte voetbalman. De clubman lag goed bij vrijwilligers en jeugdtrainers. De Sparta-spelers hadden op maandag nog hun vertrouwen in Rijsdijk uitgesproken.

Waarschijnlijk ging het dinsdag fout. Toen legde Rijsdijk technisch directeur Gerard Nijkamp op zijn Rotterdams uit hoe het bij Sparta beter zou kunnen. Deze schuwe voorbijganger pikte de bemoeienis niet. Hij wendde zich tot de boekhouder, die zich algemeen directeur mag noemen. Deze kleine denker mobiliseerde de raad van commissarissen. De baas daarvan, Leo Ruijs, een captain of industry, keurde het onverkwikkelijke ontslag goed.

Zoals verwacht werkte het schokeffect zondag natuurlijk niet. Sparta speelde tegen FC Utrecht (1-4) als een natte krant. Ook Maurice Steijn gaat Sparta geen Europees voetbal bezorgen. Met deze dure selectie eindig je in de eredivisie tussen plek 9 en 14.

Enfin. Laten we afspreken dat we Sparta niet meer van stand noemen. In het stadion zitten zondags beschaafde mensen, maar op directie- en bestuursniveau heeft Sparta smakeloze lui.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215472542
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:23 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik ken hem niet, zag hem net in Sportjournaal. Geen prettige uitstraling en het lijkt me ook geen groot licht.

Nijkamp was de technisch directeur van FC Cincinnati die Ron Jans ontsloeg vanwege het meezingen van een rapnummer met N woorden in de kleedkamer. dus dan weet ik al genoeg :')
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')