abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215425740
Ik kwam er eerder dit jaar achter dat een collega, ook aangenomen met dezelfde functietitel, wel andere werkzaamheden 600 euro meer verdient dan mij. Ik ben destijds intern binnen gekomen op deze functie en deze hebben ze gecreëerd voor mij, omdat deze eigenlijk niet open stond, ik heb een bepaalde technische kennis in de telecom, maar gezien dit netwerktype achterhaald is is het steeds lastiger om mensen te vinden hiervoor.
In juni heb ik aangekaart dat ik niet vind kloppen dat deze collega zoveel meer verdient gezien zijn ervaring + diploma's (geen diploma's), maar hij was wel een oud collega van de manager. Toen werd aangegeven dat er een herwaardering kwam van alle functies op onze afdeling en afgelopen tijd werd mij ook voorgehouden dat de manager hier druk mee bezig was samen met HR. Puntje bij paaltje is er niks gebeurd en deze manager is zo goed als weg.
Ik heb destijds nooit een hele duidelijke functieomschrijving gehad, we hebben wel gezeten met z'n allen om hier vorm aan te geven en ik heb al deze werkzaamheden ook wel opgepakt, maar nu zit ik terug te lezen en ik heb eigenlijk 2 verschillende functies lopen uitvoeren en hiernaast nog een hele hoop andere werkzaamheden erbij opgepakt, vind ik niet erg, want ik had verwacht met die herwaardering dat ik wel salaris erbij zou krijgen. In het begin is er overigens ook gezegd dat ik moest kijken naar processen die beter moesten, ook gedaan en bij 1 afdeling hiervoor ook duidelijke richtlijnen op papier gezet en hierdoor een hoop geld bespaard voor het bedrijf. Heb 1 project om een bepaald probleem op te lossen wat al jaren speelde zelf gedaan en succesvol afgerond.
Ik heb vorige week nogmaals aangekaart met mijn manager hoe het zit met die herwaardering en die komt er dus niet, gisteren wel een gesprek gehad met zijn manager en dit had hij wel moeten doen.
Nu is het alleen zo dat ik dus gisteren hoorde dat ze echt van mij gaan verwachten dat ik op tactisch niveau zaken ga aanpakken dus echt processen verbeteren en dit proberen door te voeren. Dit is destijds niet zo gecommuniceerd toen ik werd aangenomen en doordat hij nu zo duidelijk was begrijp ik nu ook wat mijn manager bedoelde dat ik teveel in de processen zelf zit. Ondanks dat ik ontzettend veel zaken heb opgepakt beweert hij dus nu dat ik op junior niveau zit en die collega die zoveel meer verdient op senior niveau.
De gesprekken over de functies destijds geven nu weer wat anders aan dan wat deze manager zegt. Al met al heb ik dus keihard gewerkt, goede zaken aan het licht gebracht en opgelost, maar een andere functieschaal + salaris gaat er dus niet komen. Ik zit tevens wel behoorlijk ver in mijn schaal dus hoe erg ik ook mijn best heb gedaan, ik ga er maar 2% bij krijgen en het blijkt dat ik in dezelfde schaal zit en eronder als collega's van andere afdelingen die minder moeilijke werkzaamheden doen waarvoor weinig kennis nodig is.

Dit bedrijf heeft er overigens een handje van om je een bepaalde titel te geven die weinig zegt en je dan werkzaamheden te laten doen die niet kloppen. Ook worden sommige collega's behoorlijk teveel betaald voor wat ze doen, woorden van mijn eigen manager.

Maar nu blijkt dus dat ik heel veel heb gedaan op operationeel vlak, ook mensen aansturen etc., maar dat dit dus niet is wat ze van mij willen, ze willen mij als een soort procesmanager, maar er dus niet voor betalen. Tevens is dit niet wat er destijds gezegd is bij mijn aanname. Als ik echt mijn technische kennis wil gebruiken en meer operationeel bezig wil zijn zou ik beter naar een aannemer kunnen gaan. Ze hebben er wel vertrouwen in dat ik het kan op tactisch niveau, maar wil ik dit?
Tevens stoort het me behoorlijk dat ze nu dus zeggen dat ik goed functioneer op juniorniveau terwijl ik behoorlijk complexe problemen heb opgelost.

Ik heb nu een vast contract, veel vrijheid, auto van de zaak, arbeidsvoorwaarden zijn mager en salaris dus ook. En werkzaamheden blijken dus anders te zijn dan wat me destijds verteld is. Mijn manager die nu weg is geeft aan dat hij mij ook coaching on the job heeft gegeven, maar ik heb dat gevoel totaal niet.

Ik weet nu dus ook niet echt wat er nu van mij verwacht wordt, weet wel welke richting me ze op willen hebben. Ik ben alleen een aanpakker, heb liever directe invloed op wat ik doe en geen zin in politieke spelletjes en veel moeite moeten doen om zaken te veranderen. Ook al heb ik al veel zaken voor elkaar gekregen dit jaar dus ik kan het wel. Ik vind dat ik mezelf bewezen heb dit jaar, mijn manager die weg is niet. Een andere manager is er nog niet en Tevens gaat het financieel niet goed, bedrijf staat te koop en is in handen van investeerders.

Ik loop dus een beetje vast. Gisteren al wel een kennismakingsgesprek gehad bij een detacheringsbureau en vrijdag een sollicitatiegesprek bij een aannemer.
pi_215425795
Inderdaad wegwezen daar, zolang je er nog werkt, je ook als junior opstellen.
Alles wat je extra doet per direct droppen, want je krijgt er niet voor betaald.

Je cv en alle problematieken die je hebt opgelost omschrijven en bij je cv pleuren, overal is personeelstekort, je hebt zo weer een nieuwe baan
pi_215425984
Simpel: Als de zaak hard voor je is, geen hart meer voor de zaak hebben.

quote:
Tevens gaat het financieel niet goed, bedrijf staat te koop en is in handen van investeerders.
Wegwezen en tot die tijd quiet quitten: het minimum doen om niet ontslagen te worden en alleen wat je nog leuk vindt.
pi_215426267
Inderdaad, probleem is alleen nu een beetje dat ik niet echt weet wat er nu op dit moment van mij precies verwacht wordt.

Verwacht overigens wel snel iets anders te hebben en hopelijk is de opzegtermijn van 1 maand dan bespreekbaar.

Motivatie is ook compleet weg merk ik wel, maar ik heb afgelopen 8 maanden ook voor 3 man lopen werken op sommige momenten en ook in de avond en weekenden soms nog bezig geweest dus ik doe het rustig aan nu ook..
pi_215426269
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef Aloria het volgende:
Alles wat je extra doet per direct droppen, want je krijgt er niet voor betaald.

Je cv en alle problematieken die je hebt opgelost omschrijven en bij je cv pleuren, overal is personeelstekort, je hebt zo weer een nieuwe baan
Dit dus. Ik heb dat gelukkig al jong geleerd en ben dus nooit een harde werker geworden, je bereikt er over het algemeen niet veel mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215426582
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Ik heb dat gelukkig al jong geleerd en ben dus nooit een harde werker geworden, je bereikt er over het algemeen niet veel mee.
Bij ons is het zo dat als je hard werkt je beloning kutklusjes van anderen zijn. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215427926
Een mismatch tussen wat jij meent te leveren en wat zij vinden dat je levert; daar ga je niet uitkomen. Met een halfslachtige toezegging tot een functiewaardering en niet doen, zou het duidelijk moeten zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_215428440
Gesprek zou dan nu moeten zijn: als je wil dat ik op tactisch niveau werk, aan wie kan ik de operationele taken delegeren?
pi_215430294
Die onderwaardering is echt killing voor de motivatie inderdaad, ik heb ook zoiets meegemaakt in m'n vorige baan. Ik ben gewoon om me heen gaan kijken, ik kreeg nog wel een promotie, maar het was nog steeds een stuk minder dan collega's kregen en er was me nog een schaal hoger beloofd dan ik kreeg ook. Beetje zuur als dat uit komt bij je promotie. Dus ik was er wel klaar mee en solliciteerde uiteindelijk op een interne functie die een logische vervolgstap is.

M'n collega's van die afdeling missen me nog wel, maar de onderwaardering mis ik niet. Uiteindelijk steeg ik binnen een jaar ruim 20% in salaris aangezien ze in m'n nieuwe functie wel een fatsoenlijk salaris boden en ik hoef er nog een stuk minder voor te doen ook. Ironisch genoeg moet ik m'n oude afdeling nog ondersteuning verlenen (het was een interne overplaatsing) anders mocht ik niet naar m'n nieuwe functie.
pi_215430613
Je wordt bij elke werkgever wel op de één of andere manier genaaid door hogerhand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215430622
quote:
99s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Bij ons is het zo dat als je hard werkt je beloning kutklusjes van anderen zijn. _O-
Dit ja _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215432501
quote:
99s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Heb dit zelf ook gehad, dienst van 3 uur ( zorg ) kon ik in 2 uur draaien, zat elke dag dan bij een andere bewoner een bakje koffie te drinken en ze hadden altijd wat lekkers, zo kon ik heerlijk een uurtje kletsen.
Tot mijn collega's er achter kwamen, toen was ik nog geen uur bezig en werd ik al op de mobiel gebeld... ik loop zo enorm achter kom jij mij straks ondersteunen.....

Uh nee ik loop ineens ook zo gigantisch achter joh mijn werktempo ging van normaal naar heeeeeeel erg traag..... wat was dat een enorm kut team, werk was verder prima te doen, maar die collega's... mijn god
pi_215442835
Dubbel
pi_215442843
Goed nieuws, vanmiddag gesprek gehad en aangenomen bij een nieuwe aannemer van het bedrijf waar ik nu werk dus ga nu doen wat ik eigenlijk al een beetje deed, maar wat dus niet de bedoeling was eigenlijk 😬 (Maar wat ze dus wel hadden toegezegd bij aanname) Krijg maandag/dinsdag een aanbod 🥳
Hopelijk wil mijn huidige werkgever me ook laten gaan per 1 december, maar denk dat dat wel goed komt aangezien het ook in hun belang is dat de werkzaamheden voor hun goed gaan.
pi_215443794
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Peach_1985 het volgende:
Goed nieuws, vanmiddag gesprek gehad en aangenomen bij een nieuwe aannemer van het bedrijf waar ik nu werk dus ga nu doen wat ik eigenlijk al een beetje deed, maar wat dus niet de bedoeling was eigenlijk 😬 (Maar wat ze dus wel hadden toegezegd bij aanname) Krijg maandag/dinsdag een aanbod 🥳
Hopelijk wil mijn huidige werkgever me ook laten gaan per 1 december, maar denk dat dat wel goed komt aangezien het ook in hun belang is dat de werkzaamheden voor hun goed gaan.

Ga je ook aankaarten bij je huidige werkgever waarom je gaat? Benieuwd hoe deze reageert.
pi_215444287
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Peach_1985 het volgende:

wel even goed uitkijken in je contract voor een relatie of concurrentie beding.

Zeker als er al vanuit je huidige bedrijf zakelijke verbindingen liggen.
pi_215444624
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 00:18 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Ga je ook aankaarten bij je huidige werkgever waarom je gaat? Benieuwd hoe deze reageert.
Jazeker, ze weten al dat ik wegga en waarom. Het gesprek met de manager van mijn manager die ik had was goed, hij wist ook dat ik gisteren daar een gesprek had gehad. Ik ben ook niet bang dat dat in mijn nadeel werkt want het werk wat ik doe doe ik gewoon goed. En deze manager zei ook dat ik dan wellicht beter bij de aannemer zit.
pi_215444652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 06:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
wel even goed uitkijken in je contract voor een relatie of concurrentie beding.

Zeker als er al vanuit je huidige bedrijf zakelijke verbindingen liggen.
Staat er niet in gelukkig. Het is voor mijn huidige werkgever ook echt een win win dat ik daar kom te zitten, want de kwaliteit gaat omhoog. En voor deze aannemer ben ik ook echt een winst, want ik ken de systemen en de monteurs en hun kwaliteit. Nu hopen dat ze maandag/dinsdag met een mooi aanbod komen. Ze zouden het ook eerst pas maandag laten weten, maar hij belde gistermiddag al.

Ben echt super blij dat dit zo loopt, qua arbeidsvoorwaarden ga ik er hoe dan ook op vooruit dus dat is heel fijn.
pi_215445090
Na jaren werkervaring heb ik ook geleerd dat je niet zomaar extra werkzaamheden moet oppakken als daar niks tegenover staat. Jij wordt betaald voor werk waarvoor je aangenomen bent. Trap ook niet in het gelul over "flexibel" zijn want werkgevers maken daar misbruik van dus dat aalmoesje van 2% is gewoon een belediging en zou ook per direct dan alle extra's laten vallen. Maar goed je hebt inmiddels een nieuwe werkgever dus gefeliciteerd. :)

Gewoon zoals Veronica zijn.

Bekijk deze YouTube-video

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef Aloria het volgende:

Dit. Als de werkgever jou als junior blijft betalen terwijl je jezelf al hebt bewezen dan zou ik mij inderdaad weer als junior gaan opstellen. Wil de werkgever meer zien dan moet hij maar met meer over de brug komen met een hogere schaal (medior of senior).

[ Bericht 31% gewijzigd door HSG op 02-11-2024 09:43:49 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215446734
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:36 schreef HSG het volgende:
Na jaren werkervaring heb ik ook geleerd dat je niet zomaar extra werkzaamheden moet oppakken als daar niks tegenover staat. Jij wordt betaald voor werk waarvoor je aangenomen bent. Trap ook niet in het gelul over "flexibel" zijn want werkgevers maken daar misbruik van dus dat aalmoesje van 2% is gewoon een belediging en zou ook per direct dan alle extra's laten vallen. Maar goed je hebt inmiddels een nieuwe werkgever dus gefeliciteerd. :)

Gewoon zoals Veronica zijn.

[..]
Dit. Als de werkgever jou als junior blijft betalen terwijl je jezelf al hebt bewezen dan zou ik mij inderdaad weer als junior gaan opstellen. Wil de werkgever meer zien dan moet hij maar met meer over de brug komen met een hogere schaal (medior of senior).

Mwah niet helemaal mee eens. Het geeft je vuurkracht voor een sollicitatie bij een eventuele volgende werkgever. Als je weigert laat je ook geen groei zien en dat roept juist bij de buitenwereld vragen op. Als je bereid bent om wel ergens een grens te trekken hierin en gewoon je biezen te pakken na, laten we zeggen, 3 jaar, is het niet per se weggegooide moeite.

Maar goed. Wel met mate. Overwerk accepteren zou ik dan weer niet zo snel doen als er geen tijd voor tijd wordt gegeven of er niet wordt uitbetaald. De overwerkvergoeding bestaat niet voor niets.
pi_215446786
Laat je niks wijsmaken. Bij de juiste werkgever is het juist goed om wat extra’s te doen en vooral efficiënt en goed te werken in het belang vh bedrijf.
Zo heb ik jonge gasten, zonder de juiste diploma’s op zien werken in korte tijd naar leidinggevende posities met hoge lonen.
Die zijn dan na een jaar of 5-6 ook weer weg maar dan met een hele goede basis voor nog betere banen. Of een eigen onderneming

Wees niet de magere middenmoter
Vakman pur sang
pi_215457940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 08:31 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Jazeker, ze weten al dat ik wegga en waarom. Het gesprek met de manager van mijn manager die ik had was goed, hij wist ook dat ik gisteren daar een gesprek had gehad. Ik ben ook niet bang dat dat in mijn nadeel werkt want het werk wat ik doe doe ik gewoon goed. En deze manager zei ook dat ik dan wellicht beter bij de aannemer zit.
Klinkt alsof ze je kunnen missen want ze hebben geen tegenbod gedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:35 schreef Daboman het volgende:

[..]
Mwah niet helemaal mee eens. Het geeft je vuurkracht voor een sollicitatie bij een eventuele volgende werkgever. Als je weigert laat je ook geen groei zien en dat roept juist bij de buitenwereld vragen op. Als je bereid bent om wel ergens een grens te trekken hierin en gewoon je biezen te pakken na, laten we zeggen, 3 jaar, is het niet per se weggegooide moeite.

Maar goed. Wel met mate. Overwerk accepteren zou ik dan weer niet zo snel doen als er geen tijd voor tijd wordt gegeven of er niet wordt uitbetaald. De overwerkvergoeding bestaat niet voor niets.
Bij TS is het geval dat hij genoeg kennis en ervaring heeft en dat hij genoeg heeft gedaan om hoger te komen/meer hoort te verdienen en dat zijn manager zegt "ja maar jij bent junior". Wat moet hij dan nog meer doen om beter te krijgen?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:47 schreef Aloria het volgende:

[..]
Heb dit zelf ook gehad, dienst van 3 uur ( zorg ) kon ik in 2 uur draaien, zat elke dag dan bij een andere bewoner een bakje koffie te drinken en ze hadden altijd wat lekkers, zo kon ik heerlijk een uurtje kletsen.
Tot mijn collega's er achter kwamen, toen was ik nog geen uur bezig en werd ik al op de mobiel gebeld... ik loop zo enorm achter kom jij mij straks ondersteunen.....

Uh nee ik loop ineens ook zo gigantisch achter joh mijn werktempo ging van normaal naar heeeeeeel erg traag..... wat was dat een enorm kut team, werk was verder prima te doen, maar die collega's... mijn god
Dat doet mij denken aan dit verhaal. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door HSG op 03-11-2024 11:39:45 ]
pi_215459657
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Bij TS is het geval dat hij genoeg kennis en ervaring heeft en dat hij genoeg heeft gedaan om hoger te komen/meer hoort te verdienen en dat zijn manager zegt "ja maar jij bent junior". Wat moet hij dan nog meer doen om beter te krijgen?
[..]

Zo zo wat wijs allemaal. Heerlijk
Vakman pur sang
pi_215472777
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ik ben een zij 😊
Het is allemaal achteraf gelul, zeggen dat ik niet in de processen mee moet draaien, maar er is ook niet iemand binnen de organisatie die dit dan wel op kan pakken..

Het is een bende nu binnen de afdeling ook, want er is nog geen vervanger en die komt ook pas in januari waarschijnlijk en dan pas zouden ze misschien de functie gaan herwaarderen.. Maar ze hadden ook beloofd dat ik kon doorgroeien naar een bepaalde functie en nu willen ze een andere kant op die ik niet eens wist, ja waarschijnlijk hebben ze ook wel gezien dat ik daar toch wel goed in ben, maar dat komt ook juist doordat ik in de processen zat..

Ik zit nu in ieder geval te wachten op het aanbod van mijn eventuele nieuwe werkgever, duurt lang als je erop zit te wachten..

En woensdagochtend nog een gesprek bij een andere grote speler mocht dit toch niks worden..
pi_215477364
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo zo wat wijs allemaal. Heerlijk
Die filmpjes zijn echt fantastisch, zit er al meer te bekijken. Misschien leer ik er nog wat nuttigs van ook :+
pi_215486025
Geweldig aanbod gehad en mag ook per 2 december daar starten van mijn huidige werkgever dus aanbod geaccepteerd 🥳🥳🥳
pi_215489341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:14 schreef Peach_1985 het volgende:
Geweldig aanbod gehad en mag ook per 2 december daar starten van mijn huidige werkgever dus aanbod geaccepteerd 🥳🥳🥳
Gefeliciteerd. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')