Wegwezen en tot die tijd quiet quitten: het minimum doen om niet ontslagen te worden en alleen wat je nog leuk vindt.quote:Tevens gaat het financieel niet goed, bedrijf staat te koop en is in handen van investeerders.
Dit dus. Ik heb dat gelukkig al jong geleerd en ben dus nooit een harde werker geworden, je bereikt er over het algemeen niet veel mee.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef Aloria het volgende:
Inderdaad wegwezen daar, zolang je er nog werkt, je ook als junior opstellen.
Alles wat je extra doet per direct droppen, want je krijgt er niet voor betaald.
Je cv en alle problematieken die je hebt opgelost omschrijven en bij je cv pleuren, overal is personeelstekort, je hebt zo weer een nieuwe baan
Bij ons is het zo dat als je hard werkt je beloning kutklusjes van anderen zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb dat gelukkig al jong geleerd en ben dus nooit een harde werker geworden, je bereikt er over het algemeen niet veel mee.
Dit jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat als je hard werkt je beloning kutklusjes van anderen zijn.
Heb dit zelf ook gehad, dienst van 3 uur ( zorg ) kon ik in 2 uur draaien, zat elke dag dan bij een andere bewoner een bakje koffie te drinken en ze hadden altijd wat lekkers, zo kon ik heerlijk een uurtje kletsen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat als je hard werkt je beloning kutklusjes van anderen zijn.
Ga je ook aankaarten bij je huidige werkgever waarom je gaat? Benieuwd hoe deze reageert.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Peach_1985 het volgende:
Goed nieuws, vanmiddag gesprek gehad en aangenomen bij een nieuwe aannemer van het bedrijf waar ik nu werk dus ga nu doen wat ik eigenlijk al een beetje deed, maar wat dus niet de bedoeling was eigenlijk 😬 (Maar wat ze dus wel hadden toegezegd bij aanname) Krijg maandag/dinsdag een aanbod 🥳
Hopelijk wil mijn huidige werkgever me ook laten gaan per 1 december, maar denk dat dat wel goed komt aangezien het ook in hun belang is dat de werkzaamheden voor hun goed gaan.
wel even goed uitkijken in je contract voor een relatie of concurrentie beding.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef Peach_1985 het volgende:
Goed nieuws, vanmiddag gesprek gehad en aangenomen bij een nieuwe aannemer van het bedrijf waar ik nu werk dus ga nu doen wat ik eigenlijk al een beetje deed, maar wat dus niet de bedoeling was eigenlijk 😬 (Maar wat ze dus wel hadden toegezegd bij aanname) Krijg maandag/dinsdag een aanbod 🥳
Hopelijk wil mijn huidige werkgever me ook laten gaan per 1 december, maar denk dat dat wel goed komt aangezien het ook in hun belang is dat de werkzaamheden voor hun goed gaan.
Jazeker, ze weten al dat ik wegga en waarom. Het gesprek met de manager van mijn manager die ik had was goed, hij wist ook dat ik gisteren daar een gesprek had gehad. Ik ben ook niet bang dat dat in mijn nadeel werkt want het werk wat ik doe doe ik gewoon goed. En deze manager zei ook dat ik dan wellicht beter bij de aannemer zit.quote:Op zaterdag 2 november 2024 00:18 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Ga je ook aankaarten bij je huidige werkgever waarom je gaat? Benieuwd hoe deze reageert.
Staat er niet in gelukkig. Het is voor mijn huidige werkgever ook echt een win win dat ik daar kom te zitten, want de kwaliteit gaat omhoog. En voor deze aannemer ben ik ook echt een winst, want ik ken de systemen en de monteurs en hun kwaliteit. Nu hopen dat ze maandag/dinsdag met een mooi aanbod komen. Ze zouden het ook eerst pas maandag laten weten, maar hij belde gistermiddag al.quote:Op zaterdag 2 november 2024 06:00 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
wel even goed uitkijken in je contract voor een relatie of concurrentie beding.
Zeker als er al vanuit je huidige bedrijf zakelijke verbindingen liggen.
Dit. Als de werkgever jou als junior blijft betalen terwijl je jezelf al hebt bewezen dan zou ik mij inderdaad weer als junior gaan opstellen. Wil de werkgever meer zien dan moet hij maar met meer over de brug komen met een hogere schaal (medior of senior).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef Aloria het volgende:
Inderdaad wegwezen daar, zolang je er nog werkt, je ook als junior opstellen.
Alles wat je extra doet per direct droppen, want je krijgt er niet voor betaald.
Je cv en alle problematieken die je hebt opgelost omschrijven en bij je cv pleuren, overal is personeelstekort, je hebt zo weer een nieuwe baan
Mwah niet helemaal mee eens. Het geeft je vuurkracht voor een sollicitatie bij een eventuele volgende werkgever. Als je weigert laat je ook geen groei zien en dat roept juist bij de buitenwereld vragen op. Als je bereid bent om wel ergens een grens te trekken hierin en gewoon je biezen te pakken na, laten we zeggen, 3 jaar, is het niet per se weggegooide moeite.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:36 schreef HSG het volgende:
Na jaren werkervaring heb ik ook geleerd dat je niet zomaar extra werkzaamheden moet oppakken als daar niks tegenover staat. Jij wordt betaald voor werk waarvoor je aangenomen bent. Trap ook niet in het gelul over "flexibel" zijn want werkgevers maken daar misbruik van dus dat aalmoesje van 2% is gewoon een belediging en zou ook per direct dan alle extra's laten vallen. Maar goed je hebt inmiddels een nieuwe werkgever dus gefeliciteerd.
Gewoon zoals Veronica zijn.
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Dit. Als de werkgever jou als junior blijft betalen terwijl je jezelf al hebt bewezen dan zou ik mij inderdaad weer als junior gaan opstellen. Wil de werkgever meer zien dan moet hij maar met meer over de brug komen met een hogere schaal (medior of senior).
Klinkt alsof ze je kunnen missen want ze hebben geen tegenbod gedaan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 08:31 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Jazeker, ze weten al dat ik wegga en waarom. Het gesprek met de manager van mijn manager die ik had was goed, hij wist ook dat ik gisteren daar een gesprek had gehad. Ik ben ook niet bang dat dat in mijn nadeel werkt want het werk wat ik doe doe ik gewoon goed. En deze manager zei ook dat ik dan wellicht beter bij de aannemer zit.
Bij TS is het geval dat hij genoeg kennis en ervaring heeft en dat hij genoeg heeft gedaan om hoger te komen/meer hoort te verdienen en dat zijn manager zegt "ja maar jij bent junior". Wat moet hij dan nog meer doen om beter te krijgen?quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:35 schreef Daboman het volgende:
[..]
Mwah niet helemaal mee eens. Het geeft je vuurkracht voor een sollicitatie bij een eventuele volgende werkgever. Als je weigert laat je ook geen groei zien en dat roept juist bij de buitenwereld vragen op. Als je bereid bent om wel ergens een grens te trekken hierin en gewoon je biezen te pakken na, laten we zeggen, 3 jaar, is het niet per se weggegooide moeite.
Maar goed. Wel met mate. Overwerk accepteren zou ik dan weer niet zo snel doen als er geen tijd voor tijd wordt gegeven of er niet wordt uitbetaald. De overwerkvergoeding bestaat niet voor niets.
Dat doet mij denken aan dit verhaal.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:47 schreef Aloria het volgende:
[..]
Heb dit zelf ook gehad, dienst van 3 uur ( zorg ) kon ik in 2 uur draaien, zat elke dag dan bij een andere bewoner een bakje koffie te drinken en ze hadden altijd wat lekkers, zo kon ik heerlijk een uurtje kletsen.
Tot mijn collega's er achter kwamen, toen was ik nog geen uur bezig en werd ik al op de mobiel gebeld... ik loop zo enorm achter kom jij mij straks ondersteunen.....
Uh nee ik loop ineens ook zo gigantisch achter joh mijn werktempo ging van normaal naar heeeeeeel erg traag..... wat was dat een enorm kut team, werk was verder prima te doen, maar die collega's... mijn god
Zo zo wat wijs allemaal. Heerlijkquote:Op zondag 3 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze je kunnen missen want ze hebben geen tegenbod gedaan.
[..]
Bij TS is het geval dat hij genoeg kennis en ervaring heeft en dat hij genoeg heeft gedaan om hoger te komen/meer hoort te verdienen en dat zijn manager zegt "ja maar jij bent junior". Wat moet hij dan nog meer doen om beter te krijgen?
[..]
Dat doet mij denken aan dit verhaal.
Ik ben een zij 😊quote:Op zondag 3 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze je kunnen missen want ze hebben geen tegenbod gedaan.
[..]
Bij TS is het geval dat hij genoeg kennis en ervaring heeft en dat hij genoeg heeft gedaan om hoger te komen/meer hoort te verdienen en dat zijn manager zegt "ja maar jij bent junior". Wat moet hij dan nog meer doen om beter te krijgen?
[..]
Dat doet mij denken aan dit verhaal.
Die filmpjes zijn echt fantastisch, zit er al meer te bekijken. Misschien leer ik er nog wat nuttigs van ookquote:Op zondag 3 november 2024 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo zo wat wijs allemaal. Heerlijk
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:14 schreef Peach_1985 het volgende:
Geweldig aanbod gehad en mag ook per 2 december daar starten van mijn huidige werkgever dus aanbod geaccepteerd 🥳🥳🥳
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |