SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:07 schreef Waldko het volgende:
Bier heb ik altijd al vies gevonden. Het is alsof je pis drinkt en dan ook nog die vieze geur.nee als maar goed koud isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sterke drank dat kan ik niet drinken
sommigen slobberen zo een halve liter wodka op , nou dan ga ik echt doodwie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
ja dat herken ik welquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Lukt me niet. Heb t echt nodig om te ontspannen.
Vooral na een dag werken op een lege maag.
Heerlijk gevoel.
Eten doe ik dan amper
Het is volgens mij pas een verslaving als het je leven negatief beïnvloedt en je er dan niet mee kan stoppen omdat je niet kunt leven zonder.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
ik neem elke dag (avond na werk) een 6-pack biertjes.
Overzichtelijk, op is op. Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Als je moet drinken om je ontspannen gaat het al misquote:Op woensdag 18 december 2024 02:38 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is volgens mij pas een verslaving als het je leven negatief beïnvloedt en je er dan niet mee kan stoppen omdat je niet kunt leven zonder.
's avonds na het werk een 6-pack drinken om even te ontspannen is geen verslaving, maar een hulpmiddel om je leven wat plezieriger te maken.
Het is uiteraard gewoon een keuze, drinken om te ontspannen of omdat je het lekker vindt.
Als ik jou was zou ik niet te lang een six-pack per dag drinken. Dat is slecht voor je gezondheid. Maar je kunt zeker een aantal jaren zo drinken en dan herstellen door te minderen, heb ik ook gedaan. Ik drink nu al maanden gemiddeld een biertje per dag, en dat is gezond.
Fiks?!? Valt wel mee, door gewenning word je ook amper aangeschoten/dronken.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
6 bier per dag is toch wel fiks. Voel je je aangeschoten na die dagelijkse dosis?
Je vraag valt of staat met in hoeverre je er zo mee kunt stoppen.
Bij ~15 eenheden per dag zijn de kosten wel een beetje het laatste waar ik me druk om zou maken qua prio.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:47 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Fiks?!? Valt wel mee, door gewenning word je ook amper aangeschoten/dronken.
Door omstandigheden zit ik de laatste tijd aan de +/- 12 blikjes per dag.
Grote nadelen: A kosten, B energielevel...
Als je moet drinken om te ontspannen kan je eigenlijk niet meer terug en normaal van drank genieten, als je die grens over bent wordt het heel moeilijk...quote:Op woensdag 18 december 2024 23:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je moet drinken om je ontspannen gaat het al mis
Ik mag toch hopen dat jij je realiseert dat je een verslaving hebtquote:Op donderdag 19 december 2024 20:47 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
-"Gaat u vaak naar de hoeren?"quote:Op donderdag 19 december 2024 20:47 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Of stop gewoon met drinken. In ieder geval veel minder.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:05 schreef Koettie het volgende:
Nogmaals, voor alle heavy drinkers, investeer in een potje thiamine. Juist als je merkt dat je (erger dan normaal) moe bent want dat kan wijzen op een tekort. Te koop bij de kruidvat of etos.
Ik kan ook genieten van een biertje of wijntje, maar hoef dit niet iedere dag te hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zeg ik ook altijd over koffie.
Je mag best eens genieten.
Vraag me af, welke soort? Je hebt ze nl met 5% en ook met 11,6%quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
Het is wel belangrijke damage control tot je toe bent aan kappen ja. 4x25 per dag, 2x50 schijnt wat slechter opgenomen te worden. Apotheek is wel een stuk goedkoper en over-the-counter.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:05 schreef Koettie het volgende:
Nogmaals, voor alle heavy drinkers, investeer in een potje thiamine. Juist als je merkt dat je (erger dan normaal) moe bent want dat kan wijzen op een tekort. Te koop bij de kruidvat of etos.
Ja ik begin er wel echt klaar mee te zijn, de katers duren ook langer en zijn het gewoon niet meer waardquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Meer mensen die gewoon helemaal klaar zijn met drank? In m'n 20s echt elk weekend wel gezopen, maar nu ik in de 30 ben heb ik eigenlijk helemaal niks meer met alcohol.
Kater spoel je weg met drank he.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:31 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Ja ik begin er wel echt klaar mee te zijn, de katers duren ook langer en zijn het gewoon niet meer waard
Ja, dat is het beste advies natuurlijk, maar denk dat dat op dit punt weinig zin heeft om te zeggen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of stop gewoon met drinken. In ieder geval veel minder.
Een beetje alcohol, bijvoorbeeld een biertje per dag, is goed voor je hart en bloedvaten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:22 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik kan ook genieten van een biertje of wijntje, maar hoef dit niet iedere dag te hebben.
En iedere dag koffie is niet ongezond, alcohol wel
Maar goed, als jij normaal kan functioneren (op je werk) en niet bezopen over straat gaat zie ik verder niet in wat het probleem is
Nou, 'moet' zou ik niet zeggen. Daar lijkt weer dwang of verslaving aan te pas te komen.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je moet drinken om je ontspannen gaat het al mis
Dat is lang gedacht, maar blijkt wel iets genuanceerder te liggen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:09 schreef Libertarisch het volgende:
Een beetje alcohol, bijvoorbeeld een biertje per dag, is goed voor je hart en bloedvaten.
Dat is natuurlijk ook gewoon bewezen onzinquote:Op zaterdag 21 december 2024 21:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een beetje alcohol, bijvoorbeeld een biertje per dag, is goed voor je hart en bloedvaten.
Begin met een dagje geen alcohol. En koop andere lekkere drankjes. Zonder alcoholquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
Nee, alcohol verwijdt de bloedvaten. Het ontspant het cardiovasculair systeem.quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook gewoon bewezen onzin
Is apotheek goedkoper? Ga ik eens uitzoeken. Het wordt iig niet meer vergoed, tenzij in injectie vorm dus raad cliënten altijd etos aan. Regelmatig 2+1 gratis. Potje is meestal rond de 5 euro. 2x50mg is prima, 4x25mg ook.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is wel belangrijke damage control tot je toe bent aan kappen ja. 4x25 per dag, 2x50 schijnt wat slechter opgenomen te worden. Apotheek is wel een stuk goedkoper en over-the-counter.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het wordt pas een probleem (vooral voor je lever) als je chronisch teveel drinkt.
Ik had er toentertijd 1000 (van 25) voor 50 euro geloof ik. Apotheek kan er alleen niet al te happig op zijn als je hun hele voorraad opvraagt.quote:Op maandag 23 december 2024 07:26 schreef Koettie het volgende:
[..]
Is apotheek goedkoper? Ga ik eens uitzoeken. Het wordt iig niet meer vergoed, tenzij in injectie vorm dus raad cliënten altijd etos aan. Regelmatig 2+1 gratis. Potje is meestal rond de 5 euro. 2x50mg is prima, 4x25mg ook.
Wat klopt er nou niet?quote:
Hoe kom je erbij dat 2 x 50 slechter op wordt genomen?quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is wel belangrijke damage control tot je toe bent aan kappen ja. 4x25 per dag, 2x50 schijnt wat slechter opgenomen te worden. Apotheek is wel een stuk goedkoper en over-the-counter.
Dat is me toentertijd door een verslavingsarts in de kliniek verteld.quote:Op maandag 23 december 2024 11:26 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 2 x 50 slechter op wordt genomen?
Daar is de wetenschap niet over uit. Zelfs met 'een biertje per dag' zit je al boven de grens waarbij het eventueel een niet negatieve invloed kan hebben, al is er ook in dat geval nog geen causaal verband.quote:Op maandag 23 december 2024 11:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat klopt er nou niet?
Alcohol is goed voor de doorbloeding, en moet dus gezond zijn voor je hart en bloedvaten.
Stop hier mee en kijk eens hoe lang je dat vol houdt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
Met alcohol kan je lichamelijk met ondersteuning makkelijker afkicken dan heroine in mijn beleving.quote:Op maandag 23 december 2024 14:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken via via iemand die echt wel 4 maanden alleen maar in bed lag te drinken, totaal verwoest, 50 kilo afgevallen, etc. Echt klassiek alcoholisme.
Alcohol is wel echt de nummer één meest schadelijke drugs als je daar aan verslaafd bent. Staat niets voor niets op nummer drie met daarboven crack en heroïne, al is het bij heroïne gewoon 2-3 dagen afkicken en kan dat met alcohol niet.
Afkicken van alcohol (evenals benzo's) is potentieel gewoon dodelijk, delier alles. Maar heb het natuurlijk wel over de personen die echt alcoholist zijn zoals die persoon in mijn voorbeeld.quote:Op maandag 23 december 2024 14:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Met alcohol kan je lichamelijk met ondersteuning makkelijker afkicken dan heroine in mijn beleving.
Stop je met drinken is het gevoel wel naar als je het cold turkey doet.
Ik heb heroine verslaafden echt kapot zien gaan op het moment dat de methadon van het laatste stukje naar 0 gingen.
Maar ieder persoon is verschillend. De ene lever kan er bv ook beter tegen dan de andere.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar ik weet dat t niet gewoon is om het te doen.
Een getrouwde man kan dit ook niet doen als hij thuis komt.
Ik heb niemand thuis om me voor te schamen..
Echt niet, levercirrose is het primaire gevaar van alcohol.quote:Op maandag 23 december 2024 14:19 schreef Dven het volgende:
En stellen dat het 'vooral voor de lever' een probleem is wanneer je chronisch te veel drinkt, mwoah, dan weet je dus écht niet waar je het over hebt.
" There is therefore strong scientific evidence from Mediterranean and non-Mediterranean countries that moderate wine consumption increases longevity, reduces the risk of cardiovascular disease and does not appreciably influence the overall risk of cancer [134] even though it has to be underlined that not drinking alcohol is better for cancer prevention"quote:Op maandag 23 december 2024 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar is de wetenschap niet over uit. Zelfs met 'een biertje per dag' zit je al boven de grens waarbij het eventueel een niet negatieve invloed kan hebben, al is er ook in dat geval nog geen causaal verband.
Dan zijn ze goedkoper in de aanbieding bij de etos. Maar goed, is allemaal niet duur voor iets wat zo'n effect heeft. Stuk goedkoper dan twee biertjes per dag.quote:Op maandag 23 december 2024 10:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik had er toentertijd 1000 (van 25) voor 50 euro geloof ik. Apotheek kan er alleen niet al te happig op zijn als je hun hele voorraad opvraagt.In ieder geval de kosten niet en je voorkomt zenuwschade of Wernecke. Kan je van daaruit hulp zoeken om te stoppen.
Dat heeft even geduurd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat jij je realiseert dat je een verslaving hebt
Ik had vroeger een krantenwijk in de binnenstad, dus ik zag dagelijks "dames uit die industrie" zonder dat ik ze opzocht.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
-"Gaat u vaak naar de hoeren?"
-"Vaak, wat is vaak? De ene dag wat vaker dan de andere dag".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |