Stel het is verslaving volgens de wetenschap. Ga of wil je dan je gedrag aanpassen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
ik neem elke dag (avond na werk) een 6-pack biertjes.
Overzichtelijk, op is op. Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Als je er geen weken of maanden zonder kan, is het zorgelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:58 schreef summer2bird het volgende:
Als vuistregel, wanneer je begint te twijfelen of je gebruik problematisch is, is het problematisch.
Ik zou eerst zelf proberen te minderen en als het niet lukt eens naar je huisarts gaan.
Er is op dit forum ook een topic over het stoppen.
Succes ts!
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:23 schreef nostra het volgende:
. Al zit je nog redelijk aan de safe side qua hoeveelheid,
Dat klopt (net als weken zonder kunnen overigens), daarom zeg ik ook dat hij hulp moet zoeken. Met de safe side bedoel ik meer de invloed die het nu nog op je leven heeft. Daar valt nu waarschijnlijk nog goed wat aan te doen zonder klinische behandeling.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.
Als je zelf aangeeft 'dit nodig te hebben' is het idd een verslaving, een verslaving impliceert dat je geen vrije controle meer hebt over het gebruik, je niet kunt stoppen, je een sterk verlangen voelt dit te doen en het idee hebt minder te functioneren als je er geen toegang toe hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Dat doet hij nu al heel lang.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Probeer het volgende: Koop ze wel, drink ze niet.
Heb je er moeite mee, dan heb je een probleem. Stop ermee voor het erger wordt.
Mijn dude als ik een frikandelbroodje koop dan ga ik hem eten ook. Natuurlijk zou ik moeite hebben met hem niet eten want ik koop alleen dingen die ik wil consumeren. Timing is relevanter in deze. Ik zou bijvoorbeeld geen frikandelbroodje eten tijdens het volksdansen oid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
En nu wil je een medaille? Lekker constructief antwoord deugneus.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort berichten lees ben ik zo ontzettend blij dat ik nog nooit alcohol heb genuttigd.²
Nee, maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen in mijn schoenen zouden willen staan. Maar daar is topicstarter niet meer geholpen. Al twijfel ik aan de oprechtheid van zijn post.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:13 schreef Mrmime het volgende:
[..]
En nu wil je een medaille? Lekker constructief antwoord deugneus.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen in mijn schoenen zouden willen staan.²
Waarom niet? Dit tere lichaampje is nog nooit in contact geweest met drugs of alchohol. Dat is prijzenswaardig. Een beetje kift is begrijpelijk en zal ik je niet op veroordelen.quote:
Geen kift hoor. Meer oprecht medelijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit tere lichaampje is nog nooit in contact geweest met drugs of alchohol. Dat is prijzenswaardig. Een beetje kift is begrijpelijk en zal ik je niet op veroordelen.²
Ik waardeer het. Al moet ik zeggen dat ik niet weet wie we je bent.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:12 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Geen kift hoor. Meer oprecht medelijden.Je act is gewoon een beetje triest.
En dat is mede gebaseerd op je reacties in andere topics.
Ik zou voor Cold Turkey methode gaan. En alles wat je triggert om te gaan drinken elimineren. Dat gaat van vrienden tot stress-triggers tot aangelegenheden. Alles. En zoek een vervanging van de gewoonte. Bijvoorbeeld sapkuurtjes.quote:Maar ga je TS nog helpen of niet
Geen alcohol of drugs nemen is geen deugd. 3% ofzo krijgt problemen met het gebruik daarvan, de overige gebruikers hebben gewoon een normaal leven. Ik vind het wat raar dat je denkt dat veel mensen jou willen zijn omdat er mensen bestaan die iets tot in het extreme doorvoeren..quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen in mijn schoenen zouden willen staan. Maar daar is topicstarter niet meer geholpen. Al twijfel ik aan de oprechtheid van zijn post.²
Ze een avond niet kopen lijkt me net zo waardevol als test.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat is juist het punt. Het gaat om het experiment. Zonder bier in huis is het makkelijk om een avondje niet te drinken, met bier in huis weet ts meteen of het een probleem is. Daarna kan hij beslissen om te stoppen, bij voorkeur cold turkey.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Mijn dude als ik een frikandelbroodje koop dan ga ik hem eten ook. Natuurlijk zou ik moeite hebben met hem niet eten want ik koop alleen dingen die ik wil consumeren. Timing is relevanter in deze. Ik zou bijvoorbeeld geen frikandelbroodje eten tijdens het volksdansen oid.
Maar de hoeveelheid wel over verslaving..quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.
Lukt me niet. Heb t echt nodig om te ontspannen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 07:35 schreef R_Nest het volgende:
Gewoon even 2 dagen stoppen.
Begin je enorm te zweten en hallucineren dan ben je verslaafd.
Zeg ik ook altijd over koffie.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort berichten lees ben ik zo ontzettend blij dat ik nog nooit alcohol heb genuttigd.²
Elke dag een sixpack en niet zonder kunnen, is wat anders dan ‘eens genieten’.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zeg ik ook altijd over koffie.
Je mag best eens genieten.
Als je het echt nodig hebt dan weet je zelf het antwoord wel he.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Lukt me niet. Heb t echt nodig om te ontspannen.
Vooral na een dag werken op een lege maag.
Heerlijk gevoel.
Eten doe ik dan amper 🤣
De volgende dag weer 8 boterhammen op werk
Zolang je het zelf geen probleem vindt en 'het lekker ontspannen' vindt, is er geen probleem heaquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Heerlijk gevoel.
Eten doe ik dan amper 🤣
Dat klopt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zolang je het zelf geen probleem vindt en 'het lekker ontspannen' vindt, is er geen probleem hea
Maar ja, als je anderen gaat vragen over deze levenswijze is het wel weer een probleem.
Het feit dat je dit topic opent, geeft stiekem al aan dat je het zelf dus wel als een probleem ervaart.
En waarom moet je iedere dag ontspannen? Waar komt die drang vandaan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Heerlijk gevoel.
Eten doe ik dan amper 🤣
Is het uit met je vriendin?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar ik weet dat t niet gewoon is om het te doen.
Een getrouwde man kan dit ook niet doen als hij thuis komt.
Ik heb niemand thuis om me voor te schamen..
6 ?? Iedere avond??quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
nee ik ook niet , maar 6 blikken bierquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar ik weet dat t niet gewoon is om het te doen.
Een getrouwde man kan dit ook niet doen als hij thuis komt.
Ik heb niemand thuis om me voor te schamen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |