abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215418169
ik neem elke dag (avond na werk) een 6-pack biertjes.
Overzichtelijk, op is op. Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
5 Ferrari's op videoband!
pi_215418171
Ja.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215418193
Is dit een serieuze vraag? Zoek hulp.
pi_215418211
Elke dag maakt het wel een dingetje ja. Al zit je nog redelijk aan de safe side qua hoeveelheid, zou ik toch eens hulp gaan zoeken (in jouw geval best ambulant te doen)
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_215418212
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit een verslaving?
Stel het is verslaving volgens de wetenschap. Ga of wil je dan je gedrag aanpassen?

Stel het is geen verslaving volgens de wetenschap. Ga of wil je dan je gedrag aanpassen?

Dat soort vragen zijn veel relevanter voor je.
Hell To The Liars
  woensdag 30 oktober 2024 @ 13:27:26 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215418229
Aangezien je aangeeft dat je het nodig hebt: ja.
pi_215418376
Als vuistregel, wanneer je begint te twijfelen of je gebruik problematisch is, is het problematisch.

Ik zou eerst zelf proberen te minderen en als het niet lukt eens naar je huisarts gaan.
Er is op dit forum ook een topic over het stoppen.

Succes ts!
Twiddel
pi_215418412
quote:
Is dit een verslaving?
Als je er geen weken of maanden zonder kan, is het zorgelijk.

Mijn eerste stiefvader had ook de ziekte van Heineken, hij ontwikkelde rond z'n 45e diabetes, kreeg uiteindelijk alvleesklierkanker en in 2010 hebben we hem horizontaal afgevoerd. Hij is 56 geworden geloof ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-10-2024 14:14:11 ]
pi_215418556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:58 schreef summer2bird het volgende:
Als vuistregel, wanneer je begint te twijfelen of je gebruik problematisch is, is het problematisch.

Ik zou eerst zelf proberen te minderen en als het niet lukt eens naar je huisarts gaan.
Er is op dit forum ook een topic over het stoppen.

Succes ts!
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18

Linkje naar het topic.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
pi_215419160
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:23 schreef nostra het volgende:
. Al zit je nog redelijk aan de safe side qua hoeveelheid,
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215419285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.
Dat klopt (net als weken zonder kunnen overigens), daarom zeg ik ook dat hij hulp moet zoeken. Met de safe side bedoel ik meer de invloed die het nu nog op je leven heeft. Daar valt nu waarschijnlijk nog goed wat aan te doen zonder klinische behandeling.
pi_215419473
Probeer eens uit wat er gebeurd als je de blikjes bier niet neemt
pi_215419686
quote:
Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Als je zelf aangeeft 'dit nodig te hebben' is het idd een verslaving, een verslaving impliceert dat je geen vrije controle meer hebt over het gebruik, je niet kunt stoppen, je een sterk verlangen voelt dit te doen en het idee hebt minder te functioneren als je er geen toegang toe hebt.

Echter, dat an sich hoeft nog geen probleem te zijn, dat ontstaat als het gebruik voortdurend toeneemt:
als je zelf problemen in sociale of andere situatie ervaart die ontstaan door dit gebruik of deze gewoonte.
voortdurend ook geconfronteerd bent door problemen rondom herstel of de financiele kosten ervan.
en bij afgewoning je ontweningservaringen ervaart.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 30 oktober 2024 @ 17:15:14 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215419717
Ik zou me afvragen waarom je het nodig hebt. Je dempt het nu met alcohol, maar het zou ook iets anders (een andere verslaving) kunnen zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215419739
Verveling?
Ik zwaai naar dieren.
pi_215419802
Als je zonder kan niet
lol
pi_215419903
Probeer het volgende: Koop ze wel, drink ze niet.
Heb je er moeite mee, dan heb je een probleem. Stop ermee voor het erger wordt.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 17:50:19 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_215419987
Rene, ben jij het?
pi_215423204
De vraag stellen is hem beantwoorden ;)

Zijn natuurlijk ook gewoon mensen die er verder geen probleem mee hebben om een sixpack per avond weg te tikken, maar jij opent er hier een topic over dus dat zegt wel wat.
pi_215423724
Ja is officieel een verslaving. Betekent niet dat het slecht is. Is een baten / lasten afweging. Als het ervoor zorgt dat het leven met je vrouw (bijvoorbeeld) dragelijk blijft dan is het iets wat nodig is om te zorgen dat je leven wat oke blijft. Als je het doet zonder dat je ook nog maar wat te verliezen hebt dan is het een ander verhaal, maar bij 6 elke avond zou ik me niet al te druk maken. Op alcoholisme is een wat onevenredige reactie vanuit de samenleving, als je 12 peuken rookt per dag krijg je mildere reacties
pi_215423829
Nu reageert hij dat het wel 0,0 biertjes zijn.
Vakman pur sang
pi_215423837
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat doet hij nu al heel lang.
Laten staan werkt elke dag niet.
Vakman pur sang
pi_215424093
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Mijn dude als ik een frikandelbroodje koop dan ga ik hem eten ook. Natuurlijk zou ik moeite hebben met hem niet eten want ik koop alleen dingen die ik wil consumeren. Timing is relevanter in deze. Ik zou bijvoorbeeld geen frikandelbroodje eten tijdens het volksdansen oid.
Conscience do cost.
pi_215425286
Je bent een standaarddrinker
Edensnator over 'n out
  donderdag 31 oktober 2024 @ 08:55:17 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215425791
Als ik dit soort berichten lees ben ik zo ontzettend blij dat ik nog nooit alcohol heb genuttigd.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')