Stel het is verslaving volgens de wetenschap. Ga of wil je dan je gedrag aanpassen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
ik neem elke dag (avond na werk) een 6-pack biertjes.
Overzichtelijk, op is op. Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Als je er geen weken of maanden zonder kan, is het zorgelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
ik neem elke dag (avond na werk) een 6-pack biertjes.
Overzichtelijk, op is op. Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:58 schreef summer2bird het volgende:
Als vuistregel, wanneer je begint te twijfelen of je gebruik problematisch is, is het problematisch.
Ik zou eerst zelf proberen te minderen en als het niet lukt eens naar je huisarts gaan.
Er is op dit forum ook een topic over het stoppen.
Succes ts!
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:23 schreef nostra het volgende:
. Al zit je nog redelijk aan de safe side qua hoeveelheid,
Dat klopt (net als weken zonder kunnen overigens), daarom zeg ik ook dat hij hulp moet zoeken. Met de safe side bedoel ik meer de invloed die het nu nog op je leven heeft. Daar valt nu waarschijnlijk nog goed wat aan te doen zonder klinische behandeling.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verslaving zegt 0,0 over hoeveelheid.
Als je zelf aangeeft 'dit nodig te hebben' is het idd een verslaving, een verslaving impliceert dat je geen vrije controle meer hebt over het gebruik, je niet kunt stoppen, je een sterk verlangen voelt dit te doen en het idee hebt minder te functioneren als je er geen toegang toe hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Maar heb het wel nodig…
Is dit een verslaving?
Dat doet hij nu al heel lang.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Probeer het volgende: Koop ze wel, drink ze niet.
Heb je er moeite mee, dan heb je een probleem. Stop ermee voor het erger wordt.
Mijn dude als ik een frikandelbroodje koop dan ga ik hem eten ook. Natuurlijk zou ik moeite hebben met hem niet eten want ik koop alleen dingen die ik wil consumeren. Timing is relevanter in deze. Ik zou bijvoorbeeld geen frikandelbroodje eten tijdens het volksdansen oid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Ridocar het volgende:
Probeer het volgende: Koop ze wel, drink ze niet.
Heb je er moeite mee, dan heb je een probleem. Stop ermee voor het erger wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |