Eens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al meermaals vermeld. Het zijn dan motorvoertuigen zonder RDW-goedkeuring, kenteken en verzekering. En daarmee nu al verboden. Het is dus volgens onze wetgeving nu al geen enkel probleem om die opgevoerde en/of van gashendel voorziene fatbikes nu al van de weg te halen en in beslag te nemen etc.
Alleen is er in het Nederlandse verkeer nauwelijks nog sprake van handhaving.
En het is onverstandig om nu op basis van onderbuikgevoel maar wat nieuwe wetgeving te realiseren die vervolgens ook nauwelijks gehandhaafd kan en zal worden, waarmee het werkelijke probleem dus niet wordt opgelost.
Voor mij was dit de rede om geen speedbike te kopen, dan maar wat trager op een gewone electrische fiets, ik werk op 15km afstand en ga regelmatig op de (electrische) fiets. Mocht er een helmplicht komen gaat dat waarschijnlijk een heel stuk minder worden en gaan we weer vaker met de auto. Waarom? Omdat ik een helm niet fijn vind zitten op de fiets. En ja ik heb dat geprobeerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een helm dragen op een elektrische fiets kun je toch niet ontmoedigend noemen? Vind je een gordel dan ook ontmoedigend om auto te gaan rijden? Als het ontmoedigend is voor een 12-jarige die graag gevaarlijke capriolen uithaalt, dan graag, want het enige wat je zou kunnen stellen is dat een helm dragen 'niet stoer' is. Maar een volwassen mens met minimaal een redelijk IQ gaat niet een helm weren omdat ie 'niet stoer' zou zijn. Ik zie ook genoeg scooterrijders met een helm op, blijkbaar is het daar wel stoer.
1020 verkeersdoden?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef CarbonC het volgende:
Even kijken, wat is het vaakst betrokken bij een ongeluk?
[ afbeelding ]
bron.
Misschien eens wat meer doen aan de onveiligheid van auto's?
.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1020 verkeersdoden?
Schommelt al jaren tussen de 600 en 700 per jaar
https://swov.nl/nl/nieuws(...)en%20dalende%20trend.
Jawel, maar beide heb je dan nodig als je deel wil nemen aan het verkeer. Daarnaast zijn er nog steeds mensen die geen gordel omdoen, ondanks dat ie standaard in je auto zit. Voor én achterin.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een helm en een gordel zijn niet met elkaar te vergelijken.
Een gordel zit standaard in je auto en blijft daar.
Een helm moet je apart kopen en je moet hem overal mee heen slepen.
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel, maar beide heb je dan nodig als je deel wil nemen aan het verkeer. Daarnaast zijn er nog steeds mensen die geen gordel omdoen, ondanks dat ie standaard in je auto zit. Voor én achterin.
Heb je het dan over deze:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.
Je ziet ook een kaalslag bij de snorfiets sinds de helmplicht.
Alle 3 zijn onhandig als je even met de fiets ergens heen gaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb je het dan over deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Dan pak ik de auto wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.
Ja heerlijk toch, en met de auto ben je dan te veel tijd kwijt aan parkeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan pak ik de auto wel.
Ik doe graag boodschappen met de ebike. Zeker als ik geen grote spullen nodig heb. Ik fiets gerust een paar winkelcentra langs. Dingetje hier, Japanse groente daar (bij de toko).
En ik ga graag met een vriendin een rondje park fietsen.
Maar met een helm op, stopt dat voor mij.
Dan ga ik met de auto boodschappen halen. En niet meer dagelijks de kleine dingetjes op de fiets.
Als je van mijn dorp naar de stad gaat wordt het bijvoorbeeld wel moeilijk voor brommers zonder gebruik te maken van het vrijliggende fietspad. Met de auto rijd je over de autosnelweg en dat gaat natuurlijk ook weer niet voor brommers.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik doe niet aan vervoermiddelen die te gevaarlijk zijn om zonder helm te benutten omdat die met helm dan nog steeds te gevaarlijk zijn. Kijk naar motoren en brommers, die maken gewoon nog steeds veel te veel ongelukken.
Wat we in Nederland nog niet zo lang geleden deden was scheiden op snelheid. Dus ik zou zeggen op het fietspad hoef je nooit een helm op, en als je een helm op moet dan mag je niet op het fietspad.
De fatbike werd mede zo populair nadat de helmplicht bij snorfietsen werd ingevoerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dus daarom juist een helmplicht bij alle e-bikes.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
De fatbike werd mede zo populair nadat de helmplicht bij snorfietsen werd ingevoerd.
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
----------------------------------------------------
"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"![]()
![]()
![]()
Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Ja sorry, het is niet mijn topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.
Nee, helmplicht bij snorfietsen was al stom.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Klopt, dus daarom juist een helmplicht bij alle e-bikes.
Motorrijders worden door ambulancepersoneel standaard 'donoren' genoemd. En toch mag er nog steeds motor worden gereden in Nederland. Vreemd....quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
Dan nog zie ik graag (en met mij veel ziekenhuispersoneel en ambulances) dat een helmverplichting bij elektrische fietsen veel goed zal doen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.
Het zijn 65 plussers die zichzelf doodrijden op hun e-bike (aantoonbaar). Niet de jongeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vandaar geen helmplicht voor ebikes. Hooguit voor minderjarigen
Het gaat dan ook niet alleen om overlijden he.quote:Op zondag 3 november 2024 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het zijn 65 plussers die zichzelf doodrijden op hun e-bike (aantoonbaar). Niet de jongeren.
Win/win situatie lijkt me.quote:Dus een leeftijdsgrens voor een fatbike betekent automatisch dat kinderen dan ook niet meer op andere elektrische fietsen mogen.
En wat nu als het aantal jongeren op Fatbikes verviervoudigd is? Dan doen ze het beter dan alle andere fietsers.quote:Op zondag 3 november 2024 10:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet alleen om overlijden he.
https://www.nporadio1.nl/(...)oor-strengere-regels
Beetje simpel gedacht. Iedereen ziet de problematiek. Die kan je idd negeren, of je kan meedenken hoe dit op te lossen. 14jarigen die door het verkeer heen crossen op veel te snelle dingen is simpelweg geen goed idee. Hoe je dat op moet lossen is wel een lastiger verhaal, want wie gaat het handhaven.quote:Op zondag 3 november 2024 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat nu als het aantal jongeren op Fatbikes verviervoudigd is? Dan doen ze het beter dan alle andere fietsers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |