----------------------------------------------------quote:PVV-minister wil geen helmplicht of leeftijdsgrens fatbike: ‘Het is gewoon een fiets met dikke wielen’
Het kabinet ziet vooralsnog niets in strengere regels voor fatbikes in het verkeer. PVV-minister Barry Madlener van Infrastructuur vindt maatregelen als een helmplicht of minimumleeftijd ‘wel erg ver gaan’. De fietsen zelf zijn het probleem niet, vindt hij, het gaat om het gedrag van de bestuurder.
Minister Madlener ‘begrijpt de zorgen’ over ongelukken met de elektrische fiets met dikke banden, zegt hij donderdag na een kabinetsoverleg op het Catshuis. “Je ziet natuurlijk steeds meer elektrische fietsen met dikke banden rijden. Dat zijn op zich grappige, stoere fietsen, maar vaak worden ze opgevoerd en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.”
De populariteit van de fatbike is het afgelopen jaar enorm toegenomen. Vooral jonge kinderen kunnen vaak niet omgaan met de snelle voertuigen. In juni riepen zo’n vijftig gemeenten, de Fietsersbond, Veiligheid NL en andere organisaties het ministerie van Infrastructuur nog op iets te doen aan de fatbike in het verkeer. Ook artsen trekken aan de bel.
Niet alle fatbikegebruikers mogen de dupe worden
Minister Madlener doet nog onderzoek naar de fatbike, maar de PVV-bewindspersoon voelt weinig voor allerlei verboden en grenzen, zo blijkt: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”
Een verbod op fatbikes voor kinderen onder de 16 jaar vindt Madlener daarom ‘wel een hele straffe maatregel’. Het ministerie kan wettelijk gezien namelijk alleen onderscheid maken op de snelheid van de fiets, niet op de dikte van de banden. Dus een leeftijdsgrens voor een fatbike betekent automatisch dat kinderen dan ook niet meer op andere elektrische fietsen mogen. Dat ziet Madlener niet zitten: “Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”
Helm is ‘heel verstandig’
Ook een helmplicht vindt Madlener ver gaan, al zegt hij er ook bij dat hij op termijn ‘geen enkele maatregel uitsluit’. “Ik vind het heel verstandig om een helm te dragen op de fiets. Ik doe het zelf ook soms. Maar het vergt wel een gedragsverandering. Niet iedereen wil een helm dragen, en zo ontneem je ook veel mensen het plezier om nog op de fiets te stappen. Mensen moeten juist genieten van de fiets.”
En, voegt de minister nog toe: “Ik wil niet een minister zijn van verboden op alles. Ik zou liever zien dat de nieuwe techniek, namelijk een elektrische fiets, goed gebruikt wordt op een veilige manier.” Hij roept mensen op: “Gedraag je in het verkeer, ga niet appen op de fiets en met van die oortjes in de weg op. Dat is gewoon levensgevaarlijk.”
https://www.parool.nl/ned(...)kke-wielen~b30940fc/
Dit zijn allemaal aannames.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Gaat ook wel gebeuren hoor. Ook op de normale fiets.
Gevolg zal zijn dat mensen massaal met de auto zullen gaan want dan is fietsen niet aantrekkelijk meer. Dat zal zorgen voor meer morbide obesitas, meer verkeersongelukken (want bij de meeste verkeersongelukken zijn automobilisten betrokken), meer milieuvervuiling, hogere kosten doordat wegen moeten worden verbreed of aangelegd, en uiteindelijk ook meer zorgkosten.
Gewoon elke migrant een gratis Fatbike geven en die dingen worden zo verboden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
----------------------------------------------------
"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"![]()
![]()
![]()
Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Mensen wennen doorgaans vrij snel aan dingen als het eenmaal verplicht is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Gaat ook wel gebeuren hoor. Ook op de normale fiets.
Gevolg zal zijn dat mensen massaal met de auto zullen gaan want dan is fietsen niet aantrekkelijk meer. Dat zal zorgen voor meer morbide obesitas, meer verkeersongelukken (want bij de meeste verkeersongelukken zijn automobilisten betrokken), meer milieuvervuiling, hogere kosten doordat wegen moeten worden verbreed of aangelegd, en uiteindelijk ook meer zorgkosten.
Dat is wel zoquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal aannames.
[..]
Gewoon elke migrant een gratis Fatbike geven en die dingen worden zo verboden.
In Australië heeft de helmplicht geleid tot minder fietsersquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mensen wennen doorgaans vrij snel aan dingen als het eenmaal verplicht is.
Dat is de schuld van ouders die hun kinderen een opgevoerde fatbike geven. Die zijn reeds verboden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
----------------------------------------------------
"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"![]()
![]()
![]()
Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is de schuld van ouders die hun kinderen een opgevoerde fatbike geven. Die zijn reeds verboden.
De vraag is of ze hem al opgevoerd geven of dat iemand anders dat regelt. Net als met scooters inde jaren 90, genoeg pubers die hem ergens anders lieten opvoeren. Thuis wisten ze daar vaak niets vanaf of keken ze de andere kant op, wat dat te gaat is er weinig veranderd. Maar kun je nagaan, die deden wel een helm op, terwijl zo'n fatbike net zo hard kan gaan als een niet opgevoerde scooter toen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Bedenk verder ook het politieke aspect van een helmplicht.
Wat voor types ouders geven hun kind een opgevoerde fatbike? Tokkies toch?
En waar stemmen tokkies meestal op, als ze al stemmen? de PVV toch?
En wie zit er nu in de regering?
Juist.
Ik doel dan ook niet op gewone fietsen of ebikes die niet harder gaan dan 20 ofzo.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In Australië heeft de helmplicht geleid tot minder fietsers
https://www.google.com/ur(...)Vg1iRbeXVwK7b3z9WlqA
Het rijden op een opgevoerde fiets is al illegaal en daar moet dus meer op worden gehandhaafd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
De vraag is of ze hem al opgevoerd geven of dat iemand anders dat regelt. Net als met scooters inde jaren 90, genoeg pubers die hem ergens anders lieten opvoeren. Thuis wisten ze daar vaak niets vanaf of keken ze de andere kant op, wat dat te gaat is er weinig veranderd. Maar kun je nagaan, die deden wel een helm op, terwijl zo'n fatbike net zo hard kan gaan als een niet opgevoerde scooter toen.
We gaan toe naar alle elektrische fietsen een helm. Het gaat veel harder dan fietsen, ook als je het niet opvoert en de ongelukken zijn enorm toegenomen. Ook een bejaarde fietser loopt veel meer gevaar bij een elektrische fiets.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het rijden op een opgevoerde fiets is al illegaal en daar moet dus meer op worden gehandhaafd.
Een brommer is ontworpen op 45 dan is een helm sowieso al aan te raden. Ook in Thailand waar je geen helm op hoeft deed ik op de brommer altijd een helm op. Probeer maar eens zonder, het is doodeng.
25 is echt niet zo hard hoor. Ieder normaal mens (onder de 100 kg en onder de 60 jaar) kan met een gewone stadsfiets op spierkracht 25 km/u rijden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We gaan toe naar alle elektrische fietsen een helm. Het gaat veel harder dan fietsen, ook als je het niet opvoert en de ongelukken zijn enorm toegenomen. Ook een bejaarde fietser loopt veel meer gevaar bij een elektrische fiets.
Maar als je heel hard fietst ben je denk ik in meer control over je fiets dan wanneer je met weinig inspanning zo hard gaat. Maar goed, ik ben het niet helemaal met je oneens. Dan nog zie ik graag (en met mij veel ziekenhuispersoneel en ambulances) dat een helmverplichting bij elektrische fietsen veel goed zal doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
25 is echt niet zo hard hoor. Ieder normaal mens (onder de 100 kg en onder de 60 jaar) kan met een gewone stadsfiets op spierkracht 25 km/u rijden.
Oudere mensen die vallen zouden dat zowel met een e-bike als met een niet-e-bike doen. Omdat ze niet meer snel genoeg kunnen reageren/anticiperen, of in het geval van een e-bike, omdat het nu eenmaal een vrij zware fiets is die ze niet meer in bedwang kunnen houden. Dus daar kan je nog zeggen dat een bejaarde op een e-bike meer risico loopt dan wanneer ze op een gewone fiets zouden stappen.
En in het geval van jongeren en hun (opgevoerde) fatbikes ligt het volledig aan jeugdige overmoed, gecombineerd met een zware fiets die ook nog eens beroerd handelbaar is door de idiote zitpositie, veel te hoge snelheid en het hoge zwaartepunt.
Vroeger waren die lelijke citta brommertjes met 2 gabbers erop toch ook altijd de dingen waar de meeste ongelukken mee gebeurden? precies dezelfde belachelijke geometrie als fatbikes nu.
Uhm op mijn ouwe barrel dat bijna uit mekaar valt (niet elektrisch dus) haal ik ook gemakkelijk de 25 hoor.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik doel dan ook niet op gewone fietsen of ebikes die niet harder gaan dan 20 ofzo.
Alles wat racefiets snelheden kunnen bereiken vind ik een ander verhaal. Tegenwoordig zijn ebikes de standaard, ook voor degene die misschien er beter niet aan beginnen. Dan moet je, in mijn optiek, kritisch kijken naar veiligheid.
Valt wel mee hoeveel harder je gaat op een niet opgevoerde elektrische fiets. Je kan de snelheid voornamelijk langer volhouden. Op een oud barrel haal ik de 25 ook wel, maar misschien niet 10 km lang.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We gaan toe naar alle elektrische fietsen een helm. Het gaat veel harder dan fietsen, ook als je het niet opvoert en de ongelukken zijn enorm toegenomen. Ook een bejaarde fietser loopt veel meer gevaar bij een elektrische fiets.
Vanuit het perspectief van het zorgpersoneel moet je autorijden maar helemaal verbieden want wat je wel niet tegenkomt aan vreselijke ongelukken?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar als je heel hard fietst ben je denk ik in meer control over je fiets dan wanneer je met weinig inspanning zo hard gaat. Maar goed, ik ben het niet helemaal met je oneens. Dan nog zie ik graag (en met mij veel ziekenhuispersoneel en ambulances) dat een helmverplichting bij elektrische fietsen veel goed zal doen.
`Nee, het gaat om de staat van de gewonden en de moeite die er gedaan wordt om het te voorkomen. In een auto heb je naast een gordel allerlei andere veiligheidsmaatregelen om ervoor te zorgen dat het aantal zwaargewonden en doden in het verkeer vele malen minder groot is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van het zorgpersoneel moet je autorijden maar helemaal verbieden want wat je wel niet tegenkomt aan vreselijke ongelukken?
Dan kan je alles wel verbieden.
Bij de meeste zware ongevallen is een automobilist betrokken. In landen zoals de VS waar mensen veel minder fietsen en veel meer autorijden ligt het cijfer verkeersdoden vele malen hoger dan in fietsland Nederland. Daarom werken maatregelen die fietsen ontmoedigen averechts.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
`Nee, het gaat om de staat van de gewonden en de moeite die er gedaan wordt om het te voorkomen. In een auto heb je naast een gordel allerlei andere veiligheidsmaatregelen om ervoor te zorgen dat het aantal zwaargewonden en doden in het verkeer vele malen minder groot is.
Ik heb genoeg fiets ervaring. Maar natuurlijk zegt jouw geen ene bal over landelijke cijfers.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Uhm op mijn ouwe barrel dat bijna uit mekaar valt (niet elektrisch dus) haal ik ook gemakkelijk de 25 hoor.
Dit is dus ook de reden dat de mening van mensen die weinig tot niet fietsen er in dezen weinig toe doet...
Een helm dragen op een elektrische fiets kun je toch niet ontmoedigend noemen? Vind je een gordel dan ook ontmoedigend om auto te gaan rijden? Als het ontmoedigend is voor een 12-jarige die graag gevaarlijke capriolen uithaalt, dan graag, want het enige wat je zou kunnen stellen is dat een helm dragen 'niet stoer' is. Maar een volwassen mens met minimaal een redelijk IQ gaat niet een helm weren omdat ie 'niet stoer' zou zijn. Ik zie ook genoeg scooterrijders met een helm op, blijkbaar is het daar wel stoer.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Bij de meeste zware ongevallen is een automobilist betrokken. In landen zoals de VS waar mensen veel minder fietsen en veel meer autorijden ligt het cijfer verkeersdoden vele malen hoger dan in fietsland Nederland. Daarom werken maatregelen die fietsen ontmoedigen averechts.
Dat is ontmoedigend en in Australië waar een helmplicht is ingevoerd is het aantal fietsers flink gedaald.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een helm dragen op een elektrische fiets kun je toch niet ontmoedigend noemen? Vind je een gordel dan ook ontmoedigend om auto te gaan rijden? Als het ontmoedigend is voor een 12-jarige die graag gevaarlijke capriolen uithaalt, dan graag, want het enige wat je zou kunnen stellen is dat een helm dragen 'niet stoer' is. Maar een volwassen mens met minimaal een redelijk IQ gaat niet een helm weren omdat ie 'niet stoer' zou zijn. Ik zie ook genoeg scooterrijders met een helm op, blijkbaar is het daar wel stoer.
Dat heb ik hier al meermaals vermeld. Het zijn dan motorvoertuigen zonder RDW-goedkeuring, kenteken en verzekering. En daarmee nu al verboden. Het is dus volgens onze wetgeving nu al geen enkel probleem om die opgevoerde en/of van gashendel voorziene fatbikes nu al van de weg te halen en in beslag te nemen etc.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:43 schreef Ridocar het volgende:
Een gewone fiets met dikke banden gaat niet vanzelf vooruit. Doet 'ie dat wel, dan is het een snor-, brom- of motorfiets, afhankelijk van de snelheid.
Een helm en een gordel zijn niet met elkaar te vergelijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een helm dragen op een elektrische fiets kun je toch niet ontmoedigend noemen? Vind je een gordel dan ook ontmoedigend om auto te gaan rijden? Als het ontmoedigend is voor een 12-jarige die graag gevaarlijke capriolen uithaalt, dan graag, want het enige wat je zou kunnen stellen is dat een helm dragen 'niet stoer' is. Maar een volwassen mens met minimaal een redelijk IQ gaat niet een helm weren omdat ie 'niet stoer' zou zijn. Ik zie ook genoeg scooterrijders met een helm op, blijkbaar is het daar wel stoer.
Eens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al meermaals vermeld. Het zijn dan motorvoertuigen zonder RDW-goedkeuring, kenteken en verzekering. En daarmee nu al verboden. Het is dus volgens onze wetgeving nu al geen enkel probleem om die opgevoerde en/of van gashendel voorziene fatbikes nu al van de weg te halen en in beslag te nemen etc.
Alleen is er in het Nederlandse verkeer nauwelijks nog sprake van handhaving.
En het is onverstandig om nu op basis van onderbuikgevoel maar wat nieuwe wetgeving te realiseren die vervolgens ook nauwelijks gehandhaafd kan en zal worden, waarmee het werkelijke probleem dus niet wordt opgelost.
Voor mij was dit de rede om geen speedbike te kopen, dan maar wat trager op een gewone electrische fiets, ik werk op 15km afstand en ga regelmatig op de (electrische) fiets. Mocht er een helmplicht komen gaat dat waarschijnlijk een heel stuk minder worden en gaan we weer vaker met de auto. Waarom? Omdat ik een helm niet fijn vind zitten op de fiets. En ja ik heb dat geprobeerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een helm dragen op een elektrische fiets kun je toch niet ontmoedigend noemen? Vind je een gordel dan ook ontmoedigend om auto te gaan rijden? Als het ontmoedigend is voor een 12-jarige die graag gevaarlijke capriolen uithaalt, dan graag, want het enige wat je zou kunnen stellen is dat een helm dragen 'niet stoer' is. Maar een volwassen mens met minimaal een redelijk IQ gaat niet een helm weren omdat ie 'niet stoer' zou zijn. Ik zie ook genoeg scooterrijders met een helm op, blijkbaar is het daar wel stoer.
1020 verkeersdoden?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef CarbonC het volgende:
Even kijken, wat is het vaakst betrokken bij een ongeluk?
[ afbeelding ]
bron.
Misschien eens wat meer doen aan de onveiligheid van auto's?
.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1020 verkeersdoden?
Schommelt al jaren tussen de 600 en 700 per jaar
https://swov.nl/nl/nieuws(...)en%20dalende%20trend.
Jawel, maar beide heb je dan nodig als je deel wil nemen aan het verkeer. Daarnaast zijn er nog steeds mensen die geen gordel omdoen, ondanks dat ie standaard in je auto zit. Voor én achterin.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een helm en een gordel zijn niet met elkaar te vergelijken.
Een gordel zit standaard in je auto en blijft daar.
Een helm moet je apart kopen en je moet hem overal mee heen slepen.
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel, maar beide heb je dan nodig als je deel wil nemen aan het verkeer. Daarnaast zijn er nog steeds mensen die geen gordel omdoen, ondanks dat ie standaard in je auto zit. Voor én achterin.
Heb je het dan over deze:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.
Je ziet ook een kaalslag bij de snorfiets sinds de helmplicht.
Alle 3 zijn onhandig als je even met de fiets ergens heen gaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb je het dan over deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Dan pak ik de auto wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.
Je ziet ook een kaalslag bij de snorfiets sinds de helmplicht.
Ja heerlijk toch, en met de auto ben je dan te veel tijd kwijt aan parkeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan pak ik de auto wel.
Ik doe graag boodschappen met de ebike. Zeker als ik geen grote spullen nodig heb. Ik fiets gerust een paar winkelcentra langs. Dingetje hier, Japanse groente daar (bij de toko).
En ik ga graag met een vriendin een rondje park fietsen.
Maar met een helm op, stopt dat voor mij.
Dan ga ik met de auto boodschappen halen. En niet meer dagelijks de kleine dingetjes op de fiets.
Als je van mijn dorp naar de stad gaat wordt het bijvoorbeeld wel moeilijk voor brommers zonder gebruik te maken van het vrijliggende fietspad. Met de auto rijd je over de autosnelweg en dat gaat natuurlijk ook weer niet voor brommers.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik doe niet aan vervoermiddelen die te gevaarlijk zijn om zonder helm te benutten omdat die met helm dan nog steeds te gevaarlijk zijn. Kijk naar motoren en brommers, die maken gewoon nog steeds veel te veel ongelukken.
Wat we in Nederland nog niet zo lang geleden deden was scheiden op snelheid. Dus ik zou zeggen op het fietspad hoef je nooit een helm op, en als je een helm op moet dan mag je niet op het fietspad.
De fatbike werd mede zo populair nadat de helmplicht bij snorfietsen werd ingevoerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als ik per se een Helm op moet op mijn electrische fiets dan pak ik de scooter wel.
Je ziet ook een kaalslag bij de snorfiets sinds de helmplicht.
Klopt, dus daarom juist een helmplicht bij alle e-bikes.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
De fatbike werd mede zo populair nadat de helmplicht bij snorfietsen werd ingevoerd.
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
----------------------------------------------------
"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"![]()
![]()
![]()
Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Ja sorry, het is niet mijn topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.
Nee, helmplicht bij snorfietsen was al stom.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Klopt, dus daarom juist een helmplicht bij alle e-bikes.
Motorrijders worden door ambulancepersoneel standaard 'donoren' genoemd. En toch mag er nog steeds motor worden gereden in Nederland. Vreemd....quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
Dan nog zie ik graag (en met mij veel ziekenhuispersoneel en ambulances) dat een helmverplichting bij elektrische fietsen veel goed zal doen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Wat je moet voorkomen is dat jongeren op een ebike mogen. Problem opgelost.
Het zijn 65 plussers die zichzelf doodrijden op hun e-bike (aantoonbaar). Niet de jongeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vandaar geen helmplicht voor ebikes. Hooguit voor minderjarigen
Het gaat dan ook niet alleen om overlijden he.quote:Op zondag 3 november 2024 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het zijn 65 plussers die zichzelf doodrijden op hun e-bike (aantoonbaar). Niet de jongeren.
Win/win situatie lijkt me.quote:Dus een leeftijdsgrens voor een fatbike betekent automatisch dat kinderen dan ook niet meer op andere elektrische fietsen mogen.
En wat nu als het aantal jongeren op Fatbikes verviervoudigd is? Dan doen ze het beter dan alle andere fietsers.quote:Op zondag 3 november 2024 10:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet alleen om overlijden he.
https://www.nporadio1.nl/(...)oor-strengere-regels
Beetje simpel gedacht. Iedereen ziet de problematiek. Die kan je idd negeren, of je kan meedenken hoe dit op te lossen. 14jarigen die door het verkeer heen crossen op veel te snelle dingen is simpelweg geen goed idee. Hoe je dat op moet lossen is wel een lastiger verhaal, want wie gaat het handhaven.quote:Op zondag 3 november 2024 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat nu als het aantal jongeren op Fatbikes verviervoudigd is? Dan doen ze het beter dan alle andere fietsers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |