abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215432811
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:22 schreef Cuendillar het volgende:
Er bestaat geen effectieve verenigde Arabische alliantie, omdat dat onmogelijk is. Daar hebben ze de culturen nou eenmaal niet voor. Ze haten elkaar nog erger dan Israël.
Tja, en daarom ook het gedrag van Iran. De Soennieten hebben Mekka en Medina al. Dus willen de Sjiieten uit Iran Jeruzalem hebben.
pi_215433098
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215434024
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een van mijn vormende documentaires was deze:
Bekijk deze YouTube-video

Deze Denen komen op een gegeven moment in gevecht met de Taliban. Ze schieten er een paar dood zonder eigen slachtoffers en na afloop is er een feestje.

De reactie in Denemarken was: wtf doen jullie met onze kinderen?

Of je het daar nu helemaal mee eens bent is een tweede, maar vergelijk die reactie eens met wat je in dat twitter filmpje ziet gebeuren. Dit is niet een random gast die een beetje doordraaide, maar iemand die wraak ging nemen op kinderen en huizen in de fik heeft gezet voor de lol. Zijn familie wist ervan. Zijn hele eenheid wist ervan. Dan gaat het al snel om 100 mensen waarvan niemand ingreep. Sterker: ze staan te janken op zijn begrafenis dat hij niet door kon met moorden.

Als dat geen teken is dat er wat grondig mis is met de IDF en de Israëlische samenleving, dan weet ik het niet meer.
Lekker makkelijk om een Deense reactie, van mensen die een ver van mijn bed show becommentariëren (en dan al tot heftige conclusies komen over wat hun kinderen mag worden aangedaan te zetten tegenover de reacties van mensen wier realiteit regelmatige bezoeken aan hun schuilkelder bevat.
pi_215435307
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:15 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Wat betreft verwijten over WMD's hebben jullie echt al heel lang geleden contact met de werkelijkheid verloren. Dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel. Zeker gezien de situatie in Syrië direct voortvloeit uit westerse 'investeringen'
1. Wie is jullie?
2 Assad heeft gifgas ingezet tegen zijn eigen bevolking?
3. Assad wordt gesteund door China, Rusland en Iran.
pi_215435317
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:55 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dikke kans dat Netanyahu de laatste president van Israel is,
Netanyahu is de premier van Israël.
  vrijdag 1 november 2024 @ 10:29:46 #126
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215435381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
1. Wie is jullie?
2 Assad heeft gifgas ingezet tegen zijn eigen bevolking?
3. Assad wordt gesteund door China, Rusland en Iran.
Met 'Jullie' bedoel ik in elk geval jou. :)
Heel veel sambal
pi_215437997
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215438080
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215438543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:19 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
:O
Intolerant voor intolerantie
pi_215439688
twitter

Dan is de verhouding ongeveer 1 burger per hamasshole. Het kan slechter. Veel proportioneler kan het denk ik niet, tenzij die Hamassholes ergens op een veldje ver van burgers gaan staan.
pi_215439832
Eigenaar van haaretz, Amos Schokken, speaking truth to power. Diepe buiging voor deze man.

twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:51:09 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215439970
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:37 schreef egayalS het volgende:
Eigenaar van haaretz, Amos Schokken, speaking truth to power. Diepe buiging voor deze man.

[ x ]
Hmm, nee hoor. Deze man spreekt geen waarheden maar leugens en ondermijnt zijn eigen land. De propaganda die er door Haaretz worden opgehoest vanuit zowel ideologische als financiële motieven, vormen een groot gevaar voor Israël omdat ze in het buitenland gretig worden gebruikt om meer haat op te weken tegen zowel Israël en Joden in het algemeen.

En in tegenstelling tot wat Schocken hier aan het beweren is moet er natuurlijk na de aanslagen van 7 oktober absoluut géén Palestijnse staat worden gesticht, want je gaat terroristen niet belonen voor hun terreur.

Gelukkig is er dan ook geen enkel fundament voor een Palestijnse staat. Een mogelijkheid hiertoe hebben de Palestijnen zoals we inmiddels wel weten zelf herhaaldelijk afgewezen.

Het feit dat Schocken refereert naar de Palestijnse terroristen van Hamas als 'vrijheidsstrijders' laat zien hoe geradicaliseerd het gedachtegoed van Haaretz is. Dit is een krant met een uitgesproken radicaal progressief links geluid wat langzaam naar landverraad neigt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:55:28 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215440012
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:10:23 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215440176
Het is bijzonder om trouwens een blik te werpen in de Haaretz fuik op de socials.

Wat reacties onder een gemiddelde (re)tweet:

En dat is dan een voorbeeld van de mensen die Haaretz steunen en lezen. Pro-Palestijnen, Pro-Iran, Pro-Rusland en onder een gemiddelde tweet bakken met antisemitische drek. Nou, wat een gezellige collectie aan abonnees zal Haaretz hebben. Die krijgen hun geld dus onder meer van Jodenhatende Poetin-supporters.
pi_215441525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dan is de verhouding ongeveer 1 burger per hamasshole. Het kan slechter. Veel proportioneler kan het denk ik niet, tenzij die Hamassholes ergens op een veldje ver van burgers gaan staan.
Vraag me toch af hoe ze onderscheid maken tussen Hamas en de burgers, aangezien Hamasleden gewoon in burgerkleding rondlopen.
pi_215441735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:19 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Kennelijk weet de tekenaar niet dat Egypte Gaza afsluit van de buitenwereld.
pi_215443714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 20:30 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Vraag me toch af hoe ze onderscheid maken tussen Hamas en de burgers, aangezien Hamasleden gewoon in burgerkleding rondlopen.
Je kijkt of ze op je schieten.
  zaterdag 2 november 2024 @ 08:04:41 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215444524
quote:

[..]
Twee mogelijkheden: 1) ze kijken naar activiteiten vanuit Hamas en schieten dan, of 2) ze schieten gewoon maar wat maar dan is de conclusie dat bijna 1 op de 2 burgers een Hamaslid is gezien de statistische kans.

Dat laatste lijkt me niet kloppen, dus moet het meer in de richting van 1 zitten.
pi_215445307
Plan lijkt nu sterk te zijn om alle Gazanen die nog leven in Zuid-Gaza op te sluiten (want Egypte wil ze niet hebben). Als ik Israel was zou ik dan de rest van Gaza weer volbouwen, zodat daar kolonisten kunnen wonen. Dit zorgt ervoor dat het IDF zowel druk is op de WestBank als op Gaza - wat zorgt voor nog meer 7 oktobers - wat weer zorgt voor nog meer van dit soort topics :)
pi_215445475
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

En dat is dan een voorbeeld van de mensen die Haaretz steunen en lezen. Pro-Palestijnen, Pro-Iran, Pro-Rusland en onder een gemiddelde tweet bakken met antisemitische drek. Nou, wat een gezellige collectie aan abonnees zal Haaretz hebben. Die krijgen hun geld dus onder meer van Jodenhatende Poetin-supporters.
Ik las vroeger veel Haaretz (had een abonnement O-) <deze eeuw - maar ik dacht ook toen nog dat een partij als D66 deugde dus ach.. Punt voor vergiffenis, laten we maar zeggen. :') ) en in de beginjaren van deze eeuw dacht ik zelf nog dat Haaretz en andere media outlets uit waren op nieuwsvergaring en informatie structuur aanbieden.

Nu begrijp ik steeds meer dat het meer bepaald een stemmingmakerij is en ik beter een opinieblad zou kunnen lezen - net zo veel nieuwswaarde.

En moet je voorstellen: dat noemt zich dan Ha'aretz.. :{
pi_215445783
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:25 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik las vroeger veel Haaretz (had een abonnement O-) <deze eeuw - maar ik dacht ook toen nog dat een partij als D66 deugde dus ach.. Punt voor vergiffenis, laten we maar zeggen. :') ) en in de beginjaren van deze eeuw dacht ik zelf nog dat Haaretz en andere media outlets uit waren op nieuwsvergaring en informatie structuur aanbieden.

Nu begrijp ik steeds meer dat het meer bepaald een stemmingmakerij is en ik beter een opinieblad zou kunnen lezen - net zo veel nieuwswaarde.

En moet je voorstellen: dat noemt zich dan Ha'aretz.. :{
Tja, dat is jeugdige naïviteit.

Helaas blijven iets te veel mensen in die fase hangen en radicaliseren daar zelf in. Men ziet simpelweg niet meer wat voor gedachtegoed men eigenlijk omarmd en lijkt te denken dat bijvoorbeeld Islamtische terreurgroeperingen eigenlijk goed zijn of dat de Jodenhaat in de Palestijnse samenleving 'te begrijpen valt'. Men keert zich zelfs tegen het enige Joodse land ter wereld, dat al decennialang bezig is barbaarse antisemitische Arabieren van zich af te slaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-11-2024 11:10:52 ]
pi_215446156
Twee weken terug had ik een documentaire gepost over de IDF oorlogsmisdrijven. Volgens de pro Israel brigade hier allemaal leugens. Blijkbaar had een van de daders het er toch moeilijk mee. Van zingend mensen hun huizen kapotmaken naar er lafjes tussenuit piepen omdat je bang bent naar de volgende oorlog te moeten.

https://edition.cnn.com/2(...)cide-intl/index.html

Dit was iemand die over honderden mensen heen is gereden. Veel dood, maar ook nog levend.
quote:
Guy Zaken, Mizrahi’s friend and co-driver of the bulldozer, provided further insight into their experience in Gaza. “We saw very, very, very difficult things,” Zaken told CNN. “Things that are difficult to accept.”

The former soldier has spoken publicly about the psychological trauma endured by Israeli troops in Gaza. In a testimony to the Knesset, Israel’s parliament, in June, Zaken said that on many occasions, soldiers had to “run over terrorists, dead and alive, in the hundreds.”

“Everything squirts out,” he added.

Zaken says he can no longer eat meat, as it reminds him of the gruesome scenes he witnessed from his bulldozer in Gaza, and struggles to sleep at night, the sound of explosions ringing in his head.

“When you see a lot of meat outside, and blood… both ours and theirs (Hamas), then it really affects you when you eat,” he told CNN, referring to bodies as “meat.”
Het hele artikel is zo geschreven. Deze man bestuurde de bulldozer waarmee die lichamen werden uitgeknepen, maar toch is hij niet meer dan iemand die het allemaal maar zag vanuit het raampje. Niet de dader, maar de observant.

En ondanks dat zijn vriend toegeeft dat ze over heel veel niet Hamassers heen zijn gereden heeft zijn zus het volgende te melden:
quote:
“It was hard,” she said, adding that she tried her best to overlook it. “I know he had a good heart.”
pi_215446375
De democraten zijn echt fascinerend. Het is nek aan nek in de race om het presidentschap. Michigan is mogelijk de swing state waar de beslissing zal vallen. Michigan is ook de staat waar de grootste groep Arabisch Amerikaanse voters zitten die traditioneel democratisch stemmen, maar nu zwaar gedesillusioneerd zijn in de Democratische partij en daarom aangeven dat dit keer in grote getalen third party te zullen zullen stemmen. Sommige polls heeft Harris even veel stemmen als Jill stein. En wat doen de Democraten? Ze sturen Bill Clinton naar Michigan om daar Israëlische talking points te verkopen. _O- Srsly. Hoe toon doof kan je zijn? :')

Clinton spreekt vanaf 1:47

-Rabia Al-Basri
pi_215446576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Twee weken terug had ik een documentaire gepost over de IDF oorlogsmisdrijven. Volgens de pro Israel brigade hier allemaal leugens. Blijkbaar had een van de daders het er toch moeilijk mee. Van zingend mensen hun huizen kapotmaken naar er lafjes tussenuit piepen omdat je bang bent naar de volgende oorlog te moeten.

Dit was iemand die over honderden mensen heen is gereden. Veel dood, maar ook nog levend.
[..]
Het hele artikel is zo geschreven. Deze man bestuurde de bulldozer waarmee die lichamen werden uitgeknepen, maar toch is hij niet meer dan iemand die het allemaal maar zag vanuit het raampje. Niet de dader, maar de observant.

En ondanks dat zijn vriend toegeeft dat ze over heel veel niet Hamassers heen zijn gereden heeft zijn zus het volgende te melden:
[..]

Zijn hier nu ook al enige bewijzen van, of blijft het bij anekdotes?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:57 schreef egayalS het volgende:
De democraten zijn echt fascinerend. Het is nek aan nek in de race om het presidentschap. Michigan is mogelijk de swing state waar de beslissing zal vallen. Michigan is ook de staat waar de grootste groep Arabisch Amerikaanse voters zitten die traditioneel democratisch stemmen, maar nu zwaar gedesillusioneerd zijn in de Democratische partij en daarom aangeven dat dit keer in grote getalen third party te zullen zullen stemmen. Sommige polls heeft Harris even veel stemmen als Jill stein. En wat doen de Democraten? Ze sturen Bill Clinton naar Michigan om daar Israëlische talking points te verkopen. _O- Srsly. Hoe toon doof kan je zijn? :')

Tot een aantal jaar geleden waren ook binnen de Democratische kringen uitgesproken pro-Israël standpunten de norm. Dus dit is niet zo vreemd, het zal ook heel erg aan het publiek liggen. Vergeet ook niet dat het merendeel van de Amerikaanse Joden nog altijd voor de Democraten stemmen.
pi_215446606
quote:

[..]
Zie je iemand in burgerkleding schieten, zo moeilijk is het niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215446614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:57 schreef egayalS het volgende:

Dan weet je dat die poll iig onzin is
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_215446678
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij vertelt het zelf, over wat hij gedaan heeft, in de Knesset. Daar is bewegend beeldmateriaal van. Hij vertelt het ook nog een keer bij CNN. Dat hij over lichamen rijdt daar is geen hard ondersteunend bewegend bewijs van.

In april vertelde hij samen met zijn maat Mizrahi op Israëlische televisie dat ze al zeker 5.000 huizen van terroristen hadden gesloopt. Op de vraag hoe ze wisten dat het huizen van terroristen waren, antwoordde ze dat elk huis een terroristen huis is.

Het over lichamen rijden daar is wel wat bewegend beeld van, niet veel. Van het slopen van huizen of het in de fik steken van huizen daar is wel veel bewegend beeldmateriaal van.

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 02-11-2024 12:44:43 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:42:13 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215446777
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Het begin is al fout dat "IDF oorlogsmisdrijven" zou bedrijven dat nl daarmee impliceert dat dit beleid zou zijn.
Dat onderdelen en leden van het IDF over de schreef gaan, is zeker mogelijk.
En ja, oorlog en extreem geweld doet wat met de psyche van mensen waarbij hamas de troeven heeft, om de gevolgen te laten stoppen.

Het is een aangrijpend verhaal van een individu die bereid was om hamas te bestrijden en daarna werd opgezadeld met PTSD aandoening. Het verhaal zie ik dan ook in dat licht waarbij hij zijn ervaring(en) deelt en mag delen.
Het is ergens ongepast het relaas dan te gebruiken als verkapt argument dat het zo verkeerd is om hamas te bestrijden en Israël verantwoordelijk te stellen voor alle trieste gevolgen.
Dat soldaten in tanks of bulldozers over, laat staan honderden, mensen heen moe(s)ten rijden, lijkt mij verzonnen quatsch om een publiek te shockeren. Ik ga vast "benieuwd" zijn naar de beelden en onweerlegbare bewijzen daarvoor. Niet heel moeilijk om de (doods)oorzaak van zg en-masse stukgereden skeletten aan te tonen.

Dat mensen onder "druk" en in "stress" verschrikkelijke dingen (kunnen) doen, is (mij) welbekend en maakt niet dat dit dus het IDF beleid zou zijn om dergelijke misdaden te begaan.
Ook het IDF is niet in staat om alle gevolgen van een - nofi, vaak ingebeeld - trauma bij soldaten, te laten helen of in het perspectief te plaatsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215446792
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Zijn social media posts waarop oorlogsmisdrijven te zien waren had ik al gepost, maar jij vond het toen niet nodig om te kijken melde je trots.
pi_215446811
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het begin is al fout dat "IDF oorlogsmisdrijven" zou bedrijven dat nl daarmee impliceert dat dit beleid zou zijn.
Dat onderdelen en leden van het IDF over de schreef gaan, is zeker mogelijk.

Als het geen beleid zou zijn, dan was er al in maand 1 wat gedaan aan de IDF tiktok filmpjes vol misdrijven. Dat is niet gebeurd. Om nog maar te zwijgen over wat we generaals en ministers hebben horen zeggen. De rest niet eens gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')