Ah dus eigenlijk heb je al iets van 10.000 euro aan lessen uitgegeven maar vanwege de eerder genoemde sunk cost fallacy heb je die al uit je berekening gelaten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Proeflessen uitgezonderd is dit de 5e instructeur.
Deze ronde zit ik bij mn examen op 40 lessen wat het gemiddelde is volgens CBR. Hoeveel ik ooit hiervoor heb gedaan geen idee want er zitten soms jaren tussen.
Toen ik begon was ik nog zo jong dat mijn vader betaalde.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus eigenlijk heb je al iets van 10.000 euro aan lessen uitgegeven maar vanwege de eerder genoemde sunk cost fallacy heb je die al uit je berekening gelaten.
Het was eerder ook tegen de 100 lessen aan, en nu 40. 40 deze keer misschien. 5 instructeurs zegt ook wel wat natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus eigenlijk heb je al iets van 10.000 euro aan lessen uitgegeven maar vanwege de eerder genoemde sunk cost fallacy heb je die al uit je berekening gelaten.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Proeflessen uitgezonderd is dit de 5e instructeur.
Deze ronde zit ik bij mn examen op 40 lessen wat het gemiddelde is volgens CBR. Hoeveel ik ooit hiervoor heb gedaan geen idee want er zitten soms jaren tussen.
#bokt forumquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:13 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Paard&auto kan je ook een vaktijdschrift over in omloop brengen.
Helemaal niet want rekening houden met andere weggebruikers is echt geen onzeker gedrag eerder integendeel. Maar als jij denkt dat je het recht hebt om rond te rijden zonder rekening te houden met anderen dan klink jij niet echt als iemand die ik graag tegenkom op de weg.quote:
Je mag een wedje leggen hoorquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:25 schreef CoolGuy het volgende:
Maar goed, je rijbewijs betekent vrijheid, en het ís natuurlijk kut als je veel problemen hebt om dat te behalen. Ik hoop voor TS dat hij het haalt, maar ik zie het zwart in.
Ik hou niet van die enge sikjes van die geiten. Ik wil gewoon autorijden, met een trailer eraan.quote:
Moet je dan BE halen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik hou niet van die enge sikjes van die geiten. Ik wil gewoon autorijden, met een trailer eraan.
Nee, ik gok niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je mag een wedje leggen hoor
Precies wat ik al verwacht wat je ging zeggen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helemaal niet want rekening houden met andere weggebruikers is echt geen onzeker gedrag eerder integendeel. Maar als jij denkt dat je het recht hebt om rond te rijden zonder rekening te houden met anderen dan klink jij niet echt als iemand die ik graag tegenkom op de weg.
Jij bent er zeker zo een die over de doorgetrokken streep inhaalt als ie een L-auto zietquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies wat ik al verwacht wat je ging zeggen.
Ik hanteer, als automobilist met een motorrijbewijs, een defensieve rijstijl en let continu op wat er voor, achter en naast mij gebeurd. Daarbij heb ik liever te maken met zekere maar soms asociale bestuurders waarbij ik duidelijk in kan schatten in wat hun rijstijl is zodat ik daar de mijne niet op aan hoef te passen.
Bij onzekere rijders weet ik ook niet wat ik moet doen omdat zij het zelf al niet weten. Ik kan talloze voorbeelden noemen.
Ik rijd 50.000 kilometer per jaar voor mijn werk. Ik zit niet op de weg om zo snel mogelijk van a naar b te rijden. Ik weet heus wel wat ik doe en ik heb liever te maken met asociale bestuurders die dat ook weten dan met onzekere medeweggebruikers waarbij ik niet in kan schatten of ik nu opzij moet, of ik ze voor moet laten gaan, of ik ze in moet halen. Dat komt niet door mij maar door het vertwijfelde gedrag van die medeweggebruikers.
Bijzonder dat je dat er uit haalt. Voor mijzelf; ik rijdt liever met de cruise control aan 100km aan een stuk achter een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die over de doorgetrokken streep inhaalt als ie een L-auto ziet
Dat heb ik echt continu.
Het is verboden om over een doorgetrokken streep in te halen. Daarvoor kan je 180 - 300 euro boete krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bijzonder dat je dat er uit haalt. Voor mijzelf; ik rijdt liever met de cruise control aan 100km aan een stuk achter een vrachtwagen.
Voor jou; als je dat continue overkomt zal t misschien wel aan jou liggen.
Het is een beetje raar om als iemand die met 100 lessen en 5 instructeurs nog steeds moeite heeft met bochten die er 'ineens' zijn en geen bochten naar links kan maken iemand die 50k per jaar rijdt etc te gaan bekritiseren op wat hij wel of niet doet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is verboden om over een doorgetrokken streep in te halen. Daarvoor kan je 180 - 300 euro boete krijgen.
Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
Echt, je leeft in een heel bijzondere wereld. Cruisecontrol gebruiken betekent niet dat je niet zelf de juiste snelheid aan kan houden. Net zoals het rijden in een automaat niet zegt dat je niet kan schakelen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is verboden om over een doorgetrokken streep in te halen. Daarvoor kan je 180 - 300 euro boete krijgen.
Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
En ik denk dat als ik achter je zou rijden en je hebt daadwerkelijk het rijgedrag dat je beschrijft, ik precies hetzelfde zou doen en de boete op de koop toe zou nemen. Als je na zoveel lessen dat nog steeds continue hebt, is het vooral de rijinstructeur die veel geld verdiend en je misschien niet durft te zeggen dat het beter is te stoppen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die over de doorgetrokken streep inhaalt als ie een L-auto ziet
Dat heb ik echt continu.
Daar ben ik inderdaad mee bezig jaquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om als iemand die met 100 lessen en 5 instructeurs nog steeds moeite heeft met bochten die er 'ineens' zijn en geen bochten naar links kan maken iemand die 50k per jaar rijdt etc te gaan bekritiseren op wat hij wel of niet doet.
Zorg jij nou maar dat jij je rijbewijs haalt in plaats van mensen die al lang hebben aangetoond te kúnnen rijden te vertellen dat ze volgens jou toch ook niet zo goed kunnen rijden.
Als je elektrisch rijdt wordt het natuurlijk moeilijk schakelenquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Echt, je leeft in een heel bijzondere wereld. Cruisecontrol gebruiken betekent niet dat je niet zelf de juiste snelheid aan kan houden. Net zoals het rijden in een automaat niet zegt dat je niet kan schakelen.
Mijn rij instructeur zegt niet dat ik moet stoppen nee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:03 schreef Troel het volgende:
[..]
En ik denk dat als ik achter je zou rijden en je hebt daadwerkelijk het rijgedrag dat je beschrijft, ik precies hetzelfde zou doen en de boete op de koop toe zou nemen. Als je na zoveel lessen dat nog steeds continue hebt, is het vooral de rijinstructeur die veel geld verdiend en je misschien niet durft te zeggen dat het beter is te stoppen.
Gohquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn rij instructeur zegt niet dat ik moet stoppen nee.
En prima van mij mag je over de doorgetrokken streep inhalen hoor, de boete is voor jou
Klopt, want zij verdienen ook aan de vele rij-examensquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En het CBR ook niet want ik had een medische rijtest en die heb ik gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |