abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215515815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:21 schreef freak1 het volgende:

[..]
check, snap je punt.
Oke. Check.

Dan krijgen we dus het punt dat TS een auto wil verzekeren, op zijn naam, die niet eens zijn eigendom is. Maar eigendom van de zus (die momenteel 'geroyeerd' is). En die zus geef je ook nog eens op als 'regelmatig bestuurder'.

Dan gaan alle alarmbellen zo'n beetje wel af bij een verzekeringsmaatschappij.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:58:15 #102
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_215516745
ik wil weten waar die zus woont en wat het kenteken is want dan blijf ik ver uit de buurt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:01:55 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215516779
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
Wegens omstandigheden kan mijn zus geen autoverzekering sluiten.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar wil wel een auto kopen op mijn naam en verzekeren.
(Vragen naar waarom en of hey verstandig is etc. niet relevant)

Is dat mogelijk, want ik lees dingen zoals:

*Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je namelijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.
*De persoon die de autoverzekering op naam zet, moet een rijbewijs hebben. Deze eis stellen álle verzekeraars. Anders zou iemand zonder rijbewijs schadevrije jaren kunnen opbouwen
Drie keer een wijze raad die je waarschijnlijk niet wilt horen
1. Niet doen
2. Niet doen
3. Niet doen

Typisch het soort dingetje waarbij later het gehuil groot is en mensen als jij komen met: "ja maar dat kon ik toch niet weten"
pi_215782527
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Oke. Check.

Dan krijgen we dus het punt dat TS een auto wil verzekeren, op zijn naam, die niet eens zijn eigendom is. Maar eigendom van de zus (die momenteel 'geroyeerd' is). En die zus geef je ook nog eens op als 'regelmatig bestuurder'.

Dan gaan alle alarmbellen zo'n beetje wel af bij een verzekeringsmaatschappij.
Denk dat dat niet eens geaccepteerd wordt. Dus om het doorgang te laten vinden moet je dan gaan rommelen. Komen ze er dan een keer achter, dan gaat ook TS voortaan problemen krijgen met het afsluiten van verzekeringen.
  vrijdag 6 december 2024 @ 08:41:34 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215782990
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 07:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat dat niet eens geaccepteerd wordt. Dus om het doorgang te laten vinden moet je dan gaan rommelen. Komen ze er dan een keer achter, dan gaat ook TS voortaan problemen krijgen met het afsluiten van verzekeringen.
Verzekeringen zijn erg goed in ervoor te zorgen niet uit te betalen.
Zus rijdt schade,
Verzekering merkt de fraude
Verzekering betaald niet uit
TS en Zus moeten zelf veel schade betalen
pi_215783506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Verzekeringen zijn erg goed in ervoor te zorgen niet uit te betalen.
Zus rijdt schade,
Verzekering merkt de fraude
Verzekering betaald niet uit
TS en Zus moeten zelf veel schade betalen
TS en zus hebben het voortaan lastig om een verzekering af te sluiten.
pi_215783525
Waarschijnlijk een geval dat ze zich alleen bij de Vereende kan verzekeren a )¤ 800 per maand vanwege strafrechtelijk verleden of wanbetaling?

Pas hier mee op, als er echt stront aan het hek hangt dan ga je altijd nat met alle financiële gevolgen van dien.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:53:44 #108
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215783606
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:23 schreef Filosoofert het volgende:
Sow ik heb even gekeken wat zo'n autoverzekering voor "moeilijk te verzekeren" kost :o
[..]

Mooi hè? Ook met de gezondheidsonderzoeken, opleggingskosten( :') ) ed. weten ze voor elkaar wel mooie bonussen te garanderen. Ik ga het ook lachend aftikken hoor daar niet van, maar het is te bespottelijk voor woorden. Een wassen neus, maar het is nu eenmaal hoe het in dit landje is geregeld.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 10:02:52 #109
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215783693
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Mooi hè? Ook met de gezondheidsonderzoeken, opleggingskosten( :') ) ed. weten ze voor elkaar wel mooie bonussen te garanderen. Ik ga het ook lachend aftikken hoor daar niet van, maar het is te bespottelijk voor woorden. Een wassen neus, maar het is nu eenmaal hoe het in dit landje is geregeld.
Ja, maar het 1e probleem is natuurlijk niet wat dat kost. Het 1e probleem is vooral dat 'je' jezelf in een positie hebt gebracht waarin je valt in de categorie 'moeilijk te verzekeren'.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:05:24 #110
503714 SebbeSwensje
pi_215783725
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar het 1e probleem is natuurlijk niet wat dat kost. Het 1e probleem is vooral dat 'je' jezelf in een positie hebt gebracht waarin je valt in de categorie 'moeilijk te verzekeren'.
Whatever floats your boat vriend. Jarenlang probleemloos met mijn medicatie rondgereden, zelfs mijn motorrijbewijs in 1x gehaald onder invloed van. Het werd pas een probleem toen ik in discussie ging met de lokale droeftoeter alhier.
Appears.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 10:08:07 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_215783753
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Whatever floats your boat vriend. Jarenlang probleemloos met mijn medicatie rondgereden, zelfs mijn motorrijbewijs in 1x gehaald onder invloed van. Het werd pas een probleem toen ik in discussie ging met de lokale droeftoeter alhier.
Met je medicatie? Ja, maar dat is niet waar dit over gaat, dit gaat over dat de zus van TS een hele andere situatie heeft.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:10:07 #112
503714 SebbeSwensje
pi_215783783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Met je medicatie? Ja, maar dat is niet waar dit over gaat, dit gaat over dat de zus van TS een hele andere situatie heeft.
Mooie manier om het te pareren inderdaad. Net zoals je ook alles kunt goedpraten met die eerdere comment van je. Waarom is dit redelijk en een vuurpeloton niet?
Appears.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 10:16:11 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_215783850
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Mooie manier om het te pareren inderdaad. Net zoals je ook alles kunt goedpraten met die eerdere comment van je. Waarom is dit redelijk en een vuurpeloton niet?
Nou, je kunt klagen over dat een dergelijke verzekering heel veel geld kost, en dat is vervelend, maar dat is niet het eerste probleem. Het eerste probleem is dat je in een situatie zit waarin je in die categorie valt. De reden dat je daar in zit kan een aantal redenen zijn, en 1 van die redenen is medicatie vanwege een aandoening. Als je medicatie gebruikt dan heb je een aandoening, en een aandoening kies je over het algemeen niet zelf voor. Daar zit dus geen component eigen verantwoordelijkheid in.

Maar de situatie waarin de zus van TS zit, daar in zit wel dégelijk een component eigen verantwoordelijkheid. Dan is uit moeten wijken naar een dure verzekering dus een directe consequentie van een keuze die is gemaakt. Ik snap prima dat er dan altijd iets geroepen wordt van 'ja maar daar kon ik niks aan doen', maar dan is het weer wat bijzonder dat niet geprobeerd wordt om dáár iets aan te doen, maar in plaats daarvan gezocht wordt naar een workaround.

Dat laatste doe je vooral als of óf weet dat het eerste geen zin heeft, óf dat het teveel moeite kost en je op zoek bent naar een easy way out.

Hoewel dus beide situaties leiden tot 'moeilijk verzekerbaar' heb jij niet gekozen voor een aandoening waarvoor medicatie blijkbaar nodig is, terwijl dat bij de situatie uit de OP anders ligt.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:21:12 #114
503714 SebbeSwensje
pi_215783903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, je kunt klagen over dat een dergelijke verzekering heel veel geld kost, en dat is vervelend, maar dat is niet het eerste probleem. Het eerste probleem is dat je in een situatie zit waarin je in die categorie valt. De reden dat je daar in zit kan een aantal redenen zijn, en 1 van die redenen is medicatie vanwege een aandoening. Als je medicatie gebruikt dan heb je een aandoening, en een aandoening kies je over het algemeen niet zelf voor. Daar zit dus geen component eigen verantwoordelijkheid in.

Maar de situatie waarin de zus van TS zit, daar in zit wel dégelijk een component eigen verantwoordelijkheid. Dan is uit moeten wijken naar een dure verzekering dus een directe consequentie van een keuze die is gemaakt. Ik snap prima dat er dan altijd iets geroepen wordt van 'ja maar daar kon ik niks aan doen', maar dan is het weer wat bijzonder dat niet geprobeerd wordt om dáár iets aan te doen, maar in plaats daarvan gezocht wordt naar een workaround.

Dat laatste doe je vooral als of óf weet dat het eerste geen zin heeft, óf dat het teveel moeite kost en je op zoek bent naar een easy way out.

Hoewel dus beide situaties leiden tot 'moeilijk verzekerbaar' heb jij niet gekozen voor een aandoening waarvoor medicatie blijkbaar nodig is, terwijl dat bij de situatie uit de OP anders ligt.
Het probleem is eigenlijk geen van beide. Het werkelijke probleem is dat er vanalles wordt opgetuigd onder de noemer risicobeperking, terwijl we het gewoon hebben over ongebreidelde en ordinaire strafverzwaring en vergelding.
Appears.
pi_215783929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het probleem is eigenlijk geen van beide. Het werkelijke probleem is dat er vanalles wordt opgetuigd onder de noemer risicobeperking, terwijl we het gewoon hebben over ongebreidelde en ordinaire strafverzwaring en vergelding.
Als je dit soort mensen tegen fluttarieven moet gaan verzekeren, dan betaalt uiteindelijk iedereen er aan mij. Ik heb liever een scherpere premie. Wat boeit het mij dan dat ze wat notoire brokkenmakers buiten de deur houden?
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 10:30:07 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_215783969
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Don't do the crime if you can't do the time.

Je kunt niet stellen dat je maar gewoon wilt kunnen doen wat je wil, ook al mogen sommige dingen niet, en dan vervolgens het wél een probleem vinden dat daar consequenties aanhangen, maar het geen enkel probleem vinden dat je in beginsel iets probeerde te doen wat niet mag.

Keuzes hebben consequenties, en als je iets doet wat niet mag zijn de consequenties over het algemeen niet leuk. Dan kun je wel een probleem hebben met de consequenties, maar het issue is niet pas begonnen bij de consequenties.
pi_215784161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zit wel goede provisie op zo’n polissen |:)
pi_215784292
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:45 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
En die regels die die lui zijn veel strikter.
Krijg je standaard bloedonderzoeken na grote schade gok ik zo.

Zullen ook veel mensen tussen zitten met een verslavingsverleden of mensen waarvan je kan verwachten dat ze aan de medicatie zitten (al dan niet met een gele sticker).
Hell To The Liars
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:57:18 #119
503714 SebbeSwensje
pi_215784304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Don't do the crime if you can't do the time.

Je kunt niet stellen dat je maar gewoon wilt kunnen doen wat je wil, ook al mogen sommige dingen niet, en dan vervolgens het wél een probleem vinden dat daar consequenties aanhangen, maar het geen enkel probleem vinden dat je in beginsel iets probeerde te doen wat niet mag.

Keuzes hebben consequenties, en als je iets doet wat niet mag zijn de consequenties over het algemeen niet leuk. Dan kun je wel een probleem hebben met de consequenties, maar het issue is niet pas begonnen bij de consequenties.
Helemaal mee eens, maar ik vermoed zomaar dat wij er verschillende interpretaties op nahouden :)
Appears.
pi_215784330
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:45 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Je hebt er ook meer werk aan.
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:35:16 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215784788
Kennis van een vriend van mij. Huis brande af. Verzekering: hee, u blijkt een strafblad te hebben. Heeft verzwegen bij het afsluiten . Wij betalen niet uit.
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:37:46 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215784815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
TS en zus hebben het voortaan lastig om een verzekering af te sluiten.
En terecht
pi_215784985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kennis van een vriend van mij. Huis brande af. Verzekering: hee, u blijkt een strafblad te hebben. Heeft verzwegen bij het afsluiten . Wij betalen niet uit.
Dat is de reden dat ik na mijn verslaving de adviezen van anderen in de wind sloeg en netjes mijn geschiedenis vertelde en 45 euro per maand levensverzekering moest aftikken :')

Het zal je maar gebeuren.
Hell To The Liars
pi_215785044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ligt ook wel een beetje aan wat hij heeft gedaan, moet in causaal verband staan. Rijbewijs ontnomen staat in veel gevallen los van een schoorsteenbrand.

Is hij een brandstichter? :9
  vrijdag 6 december 2024 @ 12:37:17 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215785400
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:03 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ligt ook wel een beetje aan wat hij heeft gedaan, moet in causaal verband staan. Rijbewijs ontnomen staat in veel gevallen los van een schoorsteenbrand.

Is hij een brandstichter? :9
Nee, en nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')