abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215399488
Wegens omstandigheden kan mijn zus geen autoverzekering sluiten.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar wil wel een auto kopen op mijn naam en verzekeren.
(Vragen naar waarom en of hey verstandig is etc. niet relevant)

Is dat mogelijk, want ik lees dingen zoals:

*Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je namelijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.
*De persoon die de autoverzekering op naam zet, moet een rijbewijs hebben. Deze eis stellen álle verzekeraars. Anders zou iemand zonder rijbewijs schadevrije jaren kunnen opbouwen
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 10:04:13 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215399495
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar wil wel een auto kopen op mijn naam en verzekeren.

*Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je namelijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.
*De persoon die de autoverzekering op naam zet, moet een rijbewijs hebben. Deze eis stellen álle verzekeraars. Anders zou iemand zonder rijbewijs schadevrije jaren kunnen opbouwen
Jij bent niet de regelmatige bestuurder dus daar gaat het al mis.
Breitling - Instruments for Professionals
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 oktober 2024 @ 10:07:17 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215399524
Leuk als zij dan iemand dood rijd, dan ben jij de lul qua verzekeringen enzovoorts.
Als je zus geen auto kan hebben is dat pech voor haar. Daar is het OV voor.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215399542
Als je geen autoverzekering af kan sluiten om redenen is het zeer onverstandig om dat dan te omzeilen. I.g.v. ongeluk zal de scope er wat meer op komen te liggen en wordt de verzekering mogelijk ongeldig verklaard. Met alle gevolgen van dien.

Als het een financiële reden heeft (royement bijvoorbeeld) zou ik aanraden om een lokale verzekeringsagent te bellen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215399626
quote:

om dan maar even het correcte antwoord te geven;

-jazeker kan jij een verzekering afsluiten zonder rijbewijs. daar zitten echter een aantal nadelen aan vast. allereerst kan het niet bij alle maatschappijen, dat moet je dus even checken. dan is het ook belangrijk waarom je geen rijbewijs hebt. als je het nooit hebt gehaald dan wordt je eerder geaccepteerd dan dat het is ingenomen of dat je een rijontzegging hebt. dus het vragen naar waarom is zeker wel relevant

maar nu wordt het lastig. waar @CoolGuy al naar refereerde, de verzekering gaat jou vragen naar de hoofdbestuurder. en dat kan jij niet zijn, want jij hebt geen rijbewijs. en dan kun je 2 dingen doen. allereerst kun je liegen en iemand anders opgeven. je ouders of je partner. maar daarmee pleeg je niet alleen fraude, je loopt er meteen kans mee dat de verzekering ongeldig wordt verklaard en de schade op je wordt verhaald.
als je je zus als hoofdbestuurder op gaat geven, wat ze feitelijk is, komt ze dus in beeld bij de verzekeringsmaatschappij. en ja, die gaan er echt wel achterkomen wie de hoofdbestuurder is. de eerste zorg bij schade is altijd "hoe kunnen we ervoor zorgen dat we niet hoeven uit te keren".. en als die auto regelmatig bij je zus staat geparkeerd, dan wijzen ze haar snel aan als hoofdbestuurder.

verder kun je wel zeggen dat het waarom irrelevant is, maar dat maakt het nog niet irrelevant.

sowieso kan je zus altijd die auto kopen en verzekeren., de premie kan echter schofterig hoog zijn. zelfs al heb je fraude gepleegd zijn er nog speciale maatschappijen. die je gaan accepteren

dus, concreet, ja jij kan zonder rijbewijs een auto verzekeren
als jij hem verzekerd en je zus gebruikt hem pleeg je fraude, wat niet alleen gevolgen voor je zus heeft, voor je dekking, maar ook voor jezelf. eenmaal als fraudeur gekenmerkt en je mag je leven lang bij de fraude-verzekeringsmaatschappij tegen een bizar tarief verzekeren.

dus.. ja, heel verstandig :')
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215399676
Ik vroeg me naar aanleiding van de laatste zin in de OP af hoe mensen die bijvoorbeeld tijdens hun rijlessen alvast een auto kopen of mensen zonder rijbewijs die het wel leuk vinden om aan een auto te klussen het doen. Een Google-zoekactie van 1 minuut leert mij dat meerdere verzekeraars gewoon een verzekering aanbieden aan mensen zonder rijbewijs, maar dat je wel een regelmatige gebruiker moet opgeven op je polis. Als je dat gewoon doet lijkt het me weliswaar niet het meest verstandige wat je kunt doen, maar niet illegaal of ervoor zorgend dat je verzekering ongeldig wordt verklaard in geval van een ongeluk. Of kunnen regelmatige bestuurders ook afgewezen worden als zodanig?
pi_215399681
Sow ik heb even gekeken wat zo'n autoverzekering voor "moeilijk te verzekeren" kost :o

quote:
Gemiddeld bedraagt de eerste betaling (in 1x te voldoen) ¤ 1.250 en is inclusief:

Drie maanden premie (gem. 3 x ¤ 300 per maand) op basis van 0 schadevrije jaren
Een waarborgsom van ¤ 268, die je terugkrijgt bij beëindiging van de verzekering, op voorwaarde dat alle betalingen zijn voldaan.
Let op: de offerte is gebaseerd op nul schadevrije jaren. Heb je negatieve schadevrije jaren, dan betaal je tot 40% extra premie. Heb je schadevrije jaren opgebouwd? Dan krijg je een korting die kan oplopen tot 75%.

Wij doen alleen particuliere aanvragen.
pi_215399810
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:08 schreef Filosoofert het volgende:
Als je geen autoverzekering af kan sluiten om redenen is het zeer onverstandig om dat dan te omzeilen. I.g.v. ongeluk zal de scope er wat meer op komen te liggen en wordt de verzekering mogelijk ongeldig verklaard. Met alle gevolgen van dien.

Als het een financiële reden heeft (royement bijvoorbeeld) zou ik aanraden om een lokale verzekeringsagent te bellen.
Ok dit is o.a een oplossing om naar te kijken

En voor de meeste mensen hier dan bedankt voor het reageren/helpen
pi_215399823
Ik zou dit vooral niet doen. Als je zus iets veroorzaakt ben jij de sjaak.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215399893
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vroeg me naar aanleiding van de laatste zin in de OP af hoe mensen die bijvoorbeeld tijdens hun rijlessen alvast een auto kopen of mensen zonder rijbewijs die het wel leuk vinden om aan een auto te klussen het doen. Een Google-zoekactie van 1 minuut leert mij dat meerdere verzekeraars gewoon een verzekering aanbieden aan mensen zonder rijbewijs, maar dat je wel een regelmatige gebruiker moet opgeven op je polis. Als je dat gewoon doet lijkt het me weliswaar niet het meest verstandige wat je kunt doen, maar niet illegaal of ervoor zorgend dat je verzekering ongeldig wordt verklaard in geval van een ongeluk. Of kunnen regelmatige bestuurders ook afgewezen worden als zodanig?
Een andere optie is, auto kopen en meteen schorsen (al moet hij dan officieel wel van de openbare weg af). Dan is een verzekering ook niet verplicht. De dag dat je je rijbewijs haalt kun je hem dan uit de schorsing halen en het e.e.a. regelen.
pi_215400058
quote:
Niet doen, vanwege onderstaande reden:
quote:
Het is niet voor niks dat zij geen autoverzekering zelf kan afsluiten.
pi_215400210
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
als TS de auto verzekerd en niet zijn zus als regelmatige gebruiker opgeeft cq de hoofdgebruiker, dan pleegt hij fraude en is de verzekering automatisch ongeldig wanneer ze erachter komen.
en ja, de verzekeraar kan een regelmatige bestuurder afwijzen
en dank u meneer Dood,
pi_215400233
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:35 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ok dit is o.a een oplossing om naar te kijken

En voor de meeste mensen hier dan bedankt voor het reageren/helpen
ook al denk je zelf van niet, de reden waarom je zus niet kan verzekeren is zeer relevant voor een correct antwoord. je hebt iig een reden waarom het niet kan op jouw naam of waartoe het kan leiden, maar als je, desnoods in grote lijnen, kan delen wat de reden is krijg je veel beter advies
en dank u meneer Dood,
pi_215400332
Auto verzekeren en dan een chauffeur inhuren. (Wie wordt dan de regelmatige bestuurder?)
pi_215400530
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:19 schreef freak1 het volgende:

[..]
ook al denk je zelf van niet, de reden waarom je zus niet kan verzekeren is zeer relevant voor een correct antwoord. je hebt iig een reden waarom het niet kan op jouw naam of waartoe het kan leiden, maar als je, desnoods in grote lijnen, kan delen wat de reden is krijg je veel beter advies
Evr registratie (of het terecht is of niet hou ik er buiten). Zij is nu gewoon een leidinggevende voor een bedrijf met ruim modale salaris

Nog 1,5 jaar. Dachten daarna overzetten naar haar naam
pi_215400547
Ik zou hiervoor gaan, TS

Het is mogelijk om een IVR-registratie en/of een EVR-registratie vroegtijdig te laten verwijderen. Financiële instellingen mogen namelijk niet zomaar een registratie plaatsen. Vooral bij een EVR-registratie moet er sprake zijn van een zwaardere verdenking van een strafbaar feit of een vermoeden van schuld. Dit moet ook aangetoond kunnen worden door de registrerende partij. Hierdoor is er ruimte om de registratie aan te vechten en in sommige gevallen vroegtijdig te laten verwijderen.

En anders zal ze het toch echt zelf op moeten lossen. Ik zou me hier geenszins in mengen.

Ik zou voor die 1,5 jaar een dure verzekering nemen (kan ze ook betalen blijkbaar)....

Zonder te frauderen ga je niet voor elkaar krijgen wat je wilt.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 11:54:05 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_215400560
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef Enawh het volgende:

[..]
Evr registratie (of het terecht is of niet hou ik er buiten). Zij is nu gewoon een leidinggevende voor een bedrijf met ruim modale salaris

Waarom is dit relevant?
pi_215400576
Ja, het kan.

En ja, je krijgt problemen als je zus met jouw auto een ongeluk maakt en je haar niet als regelmatige bestuurder op hebt gegeven (en de verzekeraar er achter komt dat ze dat wel was).

Die kans is wel groot, omdat jij als eigenaar zonder rijbewijs niet de regelmatige bestuurder kan zijn.
pi_215400686
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom is dit relevant?
Omdat er al iemand aan mij vroeg
pi_215400700
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:07 schreef Enawh het volgende:

[..]
Omdat er al iemand aan mij vroeg
Boeit geen reet. Verzekeringsmaatschappij heeft liever een eerlijke werkloze die geen brokken maakt dan iemand met een goede baan die de verzekering probeert te tillen of voortdurend auto's in de poeier rijdt.
pi_215400727
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Boeit geen reet. Verzekeringsmaatschappij heeft liever een eerlijke werkloze die geen brokken maakt dan iemand met een goede baan die de verzekering probeert te tillen of voortdurend auto's in de poeier rijdt.
Ik probeer de verzekering niet op te lichten als men dat hier denkt. Ik vroeg het mij af of het mogelijk is het te kopen/verzekeren zonder rijbewijs.
pi_215400748
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef Enawh het volgende:

[..]

in dit geval zou ik je dan ten zeerste afraden om de auto op je naam te zetten zonder haar als hoofdbestuurder op te geven. dat is namelijk, fraude. dat er al reeds een vermelding staat zal dan zeker niet verzachtend werken.

maar, iets wat je zelf prima had kunnen vinden, is dat een evr registratie er niet tot leid dat je niet meer kan verzekeren. dat kan gewoon. o.a. bij de vereende. https://vereende.nl/kenni(...)-een-evr-registratie . of gewoon je lokale assurantie kantoor even vragen.
als de EVR onterecht is, dan kun je hem laten weghalen. is hij terecht dan via de vereende of assurantie kantoor.

nogmaals, de auto op jouw naam zetten en ahar er in laten rijden is fraude, tenzij zij als hoofdbestuurder wordt opgegeven maar dan ben je in feite terug bij af..
en dank u meneer Dood,
pi_215400761
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:11 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ik probeer de verzekering niet op te lichten als men dat hier denkt. Ik vroeg het mij af of het mogelijk is het te kopen/verzekeren zonder rijbewijs.
en daar heb je ruimschoots antwoord op gehad.

jij mag zonder rijbewijs een auto kopen + verzekeren
je zus er dan in laten rijden mag alleen als zij als hoofdbestuurder wordt opgegeven
doe je dat niet? dan probeer je fraude te plegen.
en dank u meneer Dood,
pi_215400826
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:11 schreef Enawh het volgende:

[..]
De verzekering op de naam van X zetten, terwijl Y de regelmatige bestuurder is, is de verzekering oplichten. Als ze er achter komen, kun jij de komende tijd, wegens omstandigheden, ook geen verzekering meer afsluiten.
  maandag 28 oktober 2024 @ 12:24:53 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215400851
Een auto verzekeren voor iemand anders lijkt me niet verstandig
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_215400940
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:14 schreef freak1 het volgende:

[..]
en daar heb je ruimschoots antwoord op gehad.

jij mag zonder rijbewijs een auto kopen + verzekeren
je zus er dan in laten rijden mag alleen als zij als hoofdbestuurder wordt opgegeven
doe je dat niet? dan probeer je fraude te plegen.
Ja kijk dit is nou duidelijk. Het kan maar dan mijn zus als hoofdbestuurder opgeven. Dat men hier niet mee eens is begrijp ik ook.

Over die Vereende en assurantiebureau zal ik ook naar kijken.
Bedankt
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 12:52:28 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_215401063
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:37 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ja kijk dit is nou duidelijk. Het kan maar dan mijn zus als hoofdbestuurder opgeven. Dat men hier niet mee eens is begrijp ik ook.

Over die Vereende en assurantiebureau zal ik ook naar kijken.
Bedankt
Om heel eerlijk vraag ik me af of je dit wel moet willen. Ja, het is je zus dit dat, snap ik allemaal wel, maar het 'in het midden laten' of de registratie voor fraude van je zus terecht is leest, als ik heel eerlijk ben, alsof het terecht is maar dat je je zus hier niet wil afvallen, want als het onterecht was geweest had je dat wél direct gezegd.

In dat licht bezien weet ik niet of het een strak plan is om een verzekering op jouw naam te gaan afsluiten waarbij de gevolgen voor jou zijn op het moment dat je zus een ongeluk bouwt, met een zus die in ieder geval discutabel genoeg gedrag heeft laten zien dat blijkbaar een dergelijke registratie onderbouwd kon worden gedaan.
pi_215401140
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Om heel eerlijk vraag ik me af of je dit wel moet willen. Ja, het is je zus dit dat, snap ik allemaal wel, maar het 'in het midden laten' of de registratie voor fraude van je zus terecht is leest, als ik heel eerlijk ben, alsof het terecht is maar dat je je zus hier niet wil afvallen, want als het onterecht was geweest had je dat wél direct gezegd.

In dat licht bezien weet ik niet of het een strak plan is om een verzekering op jouw naam te gaan afsluiten waarbij de gevolgen voor jou zijn op het moment dat je zus een ongeluk bouwt, met een zus die in ieder geval discutabel genoeg gedrag heeft laten zien dat blijkbaar een dergelijke registratie onderbouwd kon worden gedaan.
los van of het verstandig is of niet, als hij de auto op zijn naam koopt en verzekerd, en ten tijde van verzekering duidelijk aan geeft wie de hoofdbestuurder is, zijn zus dus, staat de verzekering zelfs technisch op zijn zus haar naam. zijn probleem zal dus niet weggenomen worden. tenzij de verzekeringsmaatschappij geen check doet.
bij aangeven hoofdbestuurder wordt er o.a. gevraagd naar de geboortedatum van de regelmatige cq hoofdbestuurder en de naam en worden haar schadevrije jaren gechecked. dit om te voorkomen dat ouders met 200+ schadevrije jaren een auto goedkoop voor het kind verzekeren..
degene die verzekerd is feitelijk niets meer dan diegene die de rekening betaald. de hoofdbestuurder is degene voor wie de verzekering is. en dan zal die registratie vlot omhoog komen.

resume;
als TS de auto verzekerd en netjes zijn zus als hoofdbestuurder opgeeft met de juiste gegevens en de verzekering accepteerd dat, dan is er verder niets aan de hand.
maar daar zit geen voordeel aan ten opzichte van dat je zus zelf die auto koopt en verzekerd.
en dank u meneer Dood,
pi_215401180
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou omdat jij zo graag wilt weten;

Ik heb expres niet gezegd of het terecht is of niet om mensen gelijk af te zijn en niet avragen of in discussie willen en daardoor gelijk off-topic gaan.

En om jou een onderbouwd registratie te laten weten; haar identiteit werd misbruikt door iemand dichtbij ons en werd vertrouwd.

Maar om verder on-topic te gaan zal ik allerlei oplossing overwegen en over nadenken.
pi_215401218
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:00 schreef freak1 het volgende:

[..]
los van of het verstandig is of niet, als hij de auto op zijn naam koopt en verzekerd, en ten tijde van verzekering duidelijk aan geeft wie de hoofdbestuurder is, zijn zus dus, staat de verzekering zelfs technisch op zijn zus haar naam. zijn probleem zal dus niet weggenomen worden. tenzij de verzekeringsmaatschappij geen check doet.
bij aangeven hoofdbestuurder wordt er o.a. gevraagd naar de geboortedatum van de regelmatige cq hoofdbestuurder en de naam en worden haar schadevrije jaren gechecked. dit om te voorkomen dat ouders met 200+ schadevrije jaren een auto goedkoop voor het kind verzekeren..
degene die verzekerd is feitelijk niets meer dan diegene die de rekening betaald. de hoofdbestuurder is degene voor wie de verzekering is. en dan zal die registratie vlot omhoog komen.

resume;
als TS de auto verzekerd en netjes zijn zus als hoofdbestuurder opgeeft met de juiste gegevens en de verzekering accepteerd dat, dan is er verder niets aan de hand.
maar daar zit geen voordeel aan ten opzichte van dat je zus zelf die auto koopt en verzekerd.
Ik zal natuurlijk aangeven dat zij de hoofdbestuurster is. Zij betaald alles. Ik koop namens haar en verzeker op mijn naam.
pi_215401219
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:04 schreef Enawh het volgende:

[..]

Ik heb expres niet gezegd of het terecht is of niet om mensen gelijk af te zijn en niet avragen of in discussie willen en daardoor gelijk off-topic gaan.

En om jou een onderbouwd registratie te laten weten; haar identiteit werd misbruikt door iemand dichtbij ons en werd vertrouwd.

Maar om verder on-topic te gaan zal ik allerlei oplossing overwegen en over nadenken.
wat je het beste kan doen op dit moment, aangenomen dat je zus echt een auto nodig heeft, is een assurantie kantoor bellen en de situatie voor leggen.
uiteindelijk komt het toch neer op dat, wie dan ook de auto gaat verzekeren, je zus als hoofdbestuurder moet worden opgegeven. daar komt dan die EVR registratie omhoog. of niet als de verzekeraar slecht checked. maar dat is een kansspel.

dus;
het maakt niet uit wie de auto verzekerd, uiteindelijk moet je zus als hoofdbestuurder worden opgegeven. daar heeft de terechtheid van de registratie niets mee te maken. die registratie is er, klaar.

de enige manier om daaromheen te werken is door haar niet op te geven als hoofdbestuurder en dat is dus fraude.
en dank u meneer Dood,
pi_215401225
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:07 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ik zal natuurlijk aangeven dat zij de hoofdbestuurster is. Zij betaald alles. Ik koop namens haar en verzeker op mijn naam.
correctie;
je verzekerd op haar naam omdat je haar hoofdbestuurder maakt, jij betaald enkel de rekening.
haar schadevrijen jaren worden dan ook gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door freak1 op 28-10-2024 13:14:27 ]
en dank u meneer Dood,
pi_215401357
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
correctie;
je verzekerd op haar naam omdat je haar hoofdbestuurder maakt, jij betaald enkel de rekening.
haar schadevrijen jaren worden dan ook gebruikt.
Ja omdat die registratie staat waren we al zeker van dat verzekeren op haar naam onmogelijk is.
Ik zal naar een assutantie kantoor gaan voor advies ook
pi_215401392
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:20 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ja omdat die registratie staat waren we al zeker van dat verzekeren op haar naam onmogelijk is.
Ik zal naar een assutantie kantoor gaan voor advies ook
lees nou eens goed.
met die registratie is verzekeren NIET onmogelijk. je gaat gewoon fors meer betalen omdat de verzekeraar meer zekerheid wil. maar het is zeker NIET onmogelijk.
en als je eerlijk bent op je aanvraag dan maakt het dus niets uit of jij of zij die verzekering aanvraagt., het gaat om de hoofdbestuurder en die is in beide gevallen gelijk.
en dank u meneer Dood,
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 13:31:16 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_215401430
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:25 schreef freak1 het volgende:

[..]
lees nou eens goed.
met die registratie is verzekeren NIET onmogelijk. je gaat gewoon fors meer betalen omdat de verzekeraar meer zekerheid wil. maar het is zeker NIET onmogelijk.
en als je eerlijk bent op je aanvraag dan maakt het dus niets uit of jij of zij die verzekering aanvraagt., het gaat om de hoofdbestuurder en die is in beide gevallen gelijk.
Maw, als hij het eerlijk doet heeft zus daar geen voordeel van. Dan kan zus het net zo goed zelf afsluiten en dat TS de kosten voor zus elke maand vergoed.

Maar dan is er dus geen sprake meer van dat TS de verzekering heeft, want het is Zus die de verzekering heeft.
pi_215401447
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maw, als hij het eerlijk doet heeft zus daar geen voordeel van. Dan kan zus het net zo goed zelf afsluiten en dat TS de kosten voor zus elke maand vergoed.

Maar dan is er dus geen sprake meer van dat TS de verzekering heeft, want het is Zus die de verzekering heeft.
tadaa!
en dank u meneer Dood,
pi_215401596
quote:
15s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Een auto verzekeren voor iemand anders lijkt me niet verstandig
Waarom niet? Ik heb als jong jongere, jaren auto gereden terwijl ie op naam van m'n vader stond: die had een zeer hoge No Claim korting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215401650
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Waarom niet? Ik heb als jong jongere, jaren auto gereden terwijl ie op naam van m'n vader stond: die had een zeer hoge No Claim korting.
Vroeger had je zo'n regeling idd, die bestaat volgens mij niet meer.

Knalde je je eerste auto tegen een ander, was alleen papa boos want die ging gelijk aantal treden naar beneden :D
Hell To The Liars
pi_215401658
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef blomke het volgende:

[..]
met dien verstande dat dat om en nabij 40 a 50 jaar geleden was.

als je nu een auto verzekerd wordt er altijd gevraagd "wie is de hoofdbestuurder". daar liegen = fraude. als jij de bestuurder bent van een hippe opel kadett (hip in jouw jeugd vermoed ik) en je veroorzaakt een ongeluk en je staat niet als hoofdbestuurder geregistreerd, gaat de verzekeraar echt wel vragen stellen. zoals, waar staat de auto normaal? waarom reed jij en niet de geregistreerde hoofdbestuurder? waarom is er een hippe auto op naam van een oude kerel geregeistreerd?
en daarbij liegen = fraude..
en dank u meneer Dood,
pi_215401696
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:03 schreef freak1 het volgende:

met dien verstande dat dat om en nabij 40 a 50 jaar geleden was.
Klopt!

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:03 schreef freak1 het volgende:
als je nu een auto verzekerd wordt er altijd gevraagd "wie is de hoofdbestuurder". daar liegen = fraude. als jij de bestuurder bent van een hippe opel kadett (hip in jouw jeugd vermoed ik) en je veroorzaakt een ongeluk en je staat niet als hoofdbestuurder geregistreerd, gaat de verzekeraar echt wel vragen stellen. zoals, waar staat de auto normaal? waarom reed jij en niet de geregistreerde hoofdbestuurder? waarom is er een hippe auto op naam van een oude kerel geregeistreerd?
en daarbij liegen = fraude..
Ik stond geregistreerd als de regelmatige bestuurder. Ik weet, van 30 jaar geleden, van een collega wiens vrouw geen rijbewijs had en bij een bank werkte; zij kon korting op de premie krijgen. Auto op haar naam (reed dus alleen op de bijrijdersstoel) en hij reed (haar)!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215401723
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Klopt!
[..]
Ik stond geregistreerd als de regelmatige bestuurder. Ik weet, van 30 jaar geleden, van een collega wiens vrouw geen rijbewijs had en bij een bank werkte; zij kon korting op de premie krijgen. Auto op haar naam (reed dus alleen op de bijrijdersstoel) en hij reed (haar)!
de huidige staat van zaken is dat de hoofdbestuurder leidend is voor de premie. als jij de verzekering afsluit met 20 schadevrije jaren en je geeft als hoofdbestuurder je vrouw op met 2 schadevrije jaren, wordt de premie (terecht) gebaseerd op de schadevrije jaren van je vrouw.

mocht je jezelf als hoofdbestuurder aangeven, dan krijg je uiteraard een premie gebaseerd op jouw schadevrije jaren.
echter, een verzekering zal ten alle tijden vragen gaan stellen als de hoofdbestuurder ten tijde van een ongeluk niet de bestuurder is.
vraag 1:waarom was jij de bestuurder? en als er dan 2 autos met dezelfde hoofdbestuurder binnen 1 gezin met 2 rijbewijzen geregistreerd staan heb je wat uit te leggen.
en dank u meneer Dood,
pi_215401890
quote:
[..]
Welke omstandigheden?
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:47:59 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215401917
quote:

[..]

Als dit werkelijk waar is dan zou ik er meer energie in steken die registratie te laten verwijderen, maar dat betekent waarschijnlijk ook aangifte doen tegen degene die het veroorzaakt heeft.

Ik snap sowieso niet dat je zoiets laat gaan als een ander het veroorzaakt heeft maar vervolgens zelf frauduleuze methodes gaat zoeken om die registratie te ontwijken.
Dat klinkt iig al niet alsof die registratie onterecht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215401946
quote:

[..]

Hoe dan?
Het lijkt alsof je probleem op probleem probeert te stapelen.
pi_215403685
Het kan, maar als je zus een schade rijdt gaat de verzekeraar de verzekering met terugwerkende kracht ontbinden omdat ze de verzekering nooit hadden gesloten als jij de feiten juist had medegedeeld. Daar gaat het Kifid gewoon in mee, en dan zit jij (en je zus) met nog meer gebakken peren.

Laat haar gewoon anderhalf jaar bij De Vereende uitzitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215404292
En nee TS het is niet zielig voor je zus. Ik heb het zelfs mijn eigen zoon geweigerd. Niet mijn probleem :W
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215404438
Nooit doen.
De stelling dat je zus geen autoverzekering kan afsluiten, is niet waar. Wat de reden ook is, bij 'De Vereende' moet ook jouw zus een autoverzekering kunnen afsluiten.

In theorie zou jij wel een autoverzekering kunnen afsluiten, omdat het de auto is die verzekerd is en niet de bestuurder. Echter in de praktijk zal de verzekeringsmaatschappij een schade op jou verhalen.
Top tip: doe het niet, ook niet voor familie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215404568

[ Bericht 100% gewijzigd door Vincent_student op 28-10-2024 20:06:23 ]
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:04:40 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215404579
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Vertel.
Heeft hij al gedaan. Even doorlezen ;)

Al kan ze het feitelijk wel, maar is het véél duurder.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215404664
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heeft hij al gedaan. Even doorlezen ;)

Al kan ze het feitelijk wel, maar is het véél duurder.
Oh sorry. Zal ik in het vervolg doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')