Jij bent niet de regelmatige bestuurder dus daar gaat het al mis.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
Wegens omstandigheden kan mijn zus geen autoverzekering sluiten.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar wil wel een auto kopen op mijn naam en verzekeren.
(Vragen naar waarom en of hey verstandig is etc. niet relevant)
Is dat mogelijk, want ik lees dingen zoals:
*Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je namelijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.
e persoon die de autoverzekering op naam zet, moet een rijbewijs hebben. Deze eis stellen álle verzekeraars. Anders zou iemand zonder rijbewijs schadevrije jaren kunnen opbouwen
om dan maar even het correcte antwoord te geven;quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar wil wel een auto kopen op mijn naam en verzekeren.
(Vragen naar waarom en of hey verstandig is etc. niet relevant)
Is dat mogelijk, want ik lees dingen zoals:
*Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je namelijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.
e persoon die de autoverzekering op naam zet, moet een rijbewijs hebben. Deze eis stellen álle verzekeraars. Anders zou iemand zonder rijbewijs schadevrije jaren kunnen opbouwen
quote:Gemiddeld bedraagt de eerste betaling (in 1x te voldoen) ¤ 1.250 en is inclusief:
Drie maanden premie (gem. 3 x ¤ 300 per maand) op basis van 0 schadevrije jaren
Een waarborgsom van ¤ 268, die je terugkrijgt bij beëindiging van de verzekering, op voorwaarde dat alle betalingen zijn voldaan.
Let op: de offerte is gebaseerd op nul schadevrije jaren. Heb je negatieve schadevrije jaren, dan betaal je tot 40% extra premie. Heb je schadevrije jaren opgebouwd? Dan krijg je een korting die kan oplopen tot 75%.
Wij doen alleen particuliere aanvragen.
Ok dit is o.a een oplossing om naar te kijkenquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:08 schreef Filosoofert het volgende:
Als je geen autoverzekering af kan sluiten om redenen is het zeer onverstandig om dat dan te omzeilen. I.g.v. ongeluk zal de scope er wat meer op komen te liggen en wordt de verzekering mogelijk ongeldig verklaard. Met alle gevolgen van dien.
Als het een financiële reden heeft (royement bijvoorbeeld) zou ik aanraden om een lokale verzekeringsagent te bellen.
Een andere optie is, auto kopen en meteen schorsen (al moet hij dan officieel wel van de openbare weg af). Dan is een verzekering ook niet verplicht. De dag dat je je rijbewijs haalt kun je hem dan uit de schorsing halen en het e.e.a. regelen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vroeg me naar aanleiding van de laatste zin in de OP af hoe mensen die bijvoorbeeld tijdens hun rijlessen alvast een auto kopen of mensen zonder rijbewijs die het wel leuk vinden om aan een auto te klussen het doen. Een Google-zoekactie van 1 minuut leert mij dat meerdere verzekeraars gewoon een verzekering aanbieden aan mensen zonder rijbewijs, maar dat je wel een regelmatige gebruiker moet opgeven op je polis. Als je dat gewoon doet lijkt het me weliswaar niet het meest verstandige wat je kunt doen, maar niet illegaal of ervoor zorgend dat je verzekering ongeldig wordt verklaard in geval van een ongeluk. Of kunnen regelmatige bestuurders ook afgewezen worden als zodanig?
Niet doen, vanwege onderstaande reden:quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
Het is niet voor niks dat zij geen autoverzekering zelf kan afsluiten.quote:Wegens omstandigheden kan mijn zus geen autoverzekering sluiten.
als TS de auto verzekerd en niet zijn zus als regelmatige gebruiker opgeeft cq de hoofdgebruiker, dan pleegt hij fraude en is de verzekering automatisch ongeldig wanneer ze erachter komen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vroeg me naar aanleiding van de laatste zin in de OP af hoe mensen die bijvoorbeeld tijdens hun rijlessen alvast een auto kopen of mensen zonder rijbewijs die het wel leuk vinden om aan een auto te klussen het doen. Een Google-zoekactie van 1 minuut leert mij dat meerdere verzekeraars gewoon een verzekering aanbieden aan mensen zonder rijbewijs, maar dat je wel een regelmatige gebruiker moet opgeven op je polis. Als je dat gewoon doet lijkt het me weliswaar niet het meest verstandige wat je kunt doen, maar niet illegaal of ervoor zorgend dat je verzekering ongeldig wordt verklaard in geval van een ongeluk. Of kunnen regelmatige bestuurders ook afgewezen worden als zodanig?
ook al denk je zelf van niet, de reden waarom je zus niet kan verzekeren is zeer relevant voor een correct antwoord. je hebt iig een reden waarom het niet kan op jouw naam of waartoe het kan leiden, maar als je, desnoods in grote lijnen, kan delen wat de reden is krijg je veel beter adviesquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:35 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ok dit is o.a een oplossing om naar te kijken
En voor de meeste mensen hier dan bedankt voor het reageren/helpen
Evr registratie (of het terecht is of niet hou ik er buiten). Zij is nu gewoon een leidinggevende voor een bedrijf met ruim modale salarisquote:Op maandag 28 oktober 2024 11:19 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook al denk je zelf van niet, de reden waarom je zus niet kan verzekeren is zeer relevant voor een correct antwoord. je hebt iig een reden waarom het niet kan op jouw naam of waartoe het kan leiden, maar als je, desnoods in grote lijnen, kan delen wat de reden is krijg je veel beter advies
Waarom is dit relevant?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef Enawh het volgende:
[..]
Evr registratie (of het terecht is of niet hou ik er buiten). Zij is nu gewoon een leidinggevende voor een bedrijf met ruim modale salaris
Nog 1,5 jaar. Dachten daarna overzetten naar haar naam
Boeit geen reet. Verzekeringsmaatschappij heeft liever een eerlijke werkloze die geen brokken maakt dan iemand met een goede baan die de verzekering probeert te tillen of voortdurend auto's in de poeier rijdt.quote:
Ik probeer de verzekering niet op te lichten als men dat hier denkt. Ik vroeg het mij af of het mogelijk is het te kopen/verzekeren zonder rijbewijs.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boeit geen reet. Verzekeringsmaatschappij heeft liever een eerlijke werkloze die geen brokken maakt dan iemand met een goede baan die de verzekering probeert te tillen of voortdurend auto's in de poeier rijdt.
in dit geval zou ik je dan ten zeerste afraden om de auto op je naam te zetten zonder haar als hoofdbestuurder op te geven. dat is namelijk, fraude. dat er al reeds een vermelding staat zal dan zeker niet verzachtend werken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef Enawh het volgende:
[..]
Evr registratie (of het terecht is of niet hou ik er buiten). Zij is nu gewoon een leidinggevende voor een bedrijf met ruim modale salaris
Nog 1,5 jaar. Dachten daarna overzetten naar haar naam
en daar heb je ruimschoots antwoord op gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:11 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik probeer de verzekering niet op te lichten als men dat hier denkt. Ik vroeg het mij af of het mogelijk is het te kopen/verzekeren zonder rijbewijs.
De verzekering op de naam van X zetten, terwijl Y de regelmatige bestuurder is, is de verzekering oplichten. Als ze er achter komen, kun jij de komende tijd, wegens omstandigheden, ook geen verzekering meer afsluiten.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:11 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik probeer de verzekering niet op te lichten als men dat hier denkt. Ik vroeg het mij af of het mogelijk is het te kopen/verzekeren zonder rijbewijs.
Ja kijk dit is nou duidelijk. Het kan maar dan mijn zus als hoofdbestuurder opgeven. Dat men hier niet mee eens is begrijp ik ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
en daar heb je ruimschoots antwoord op gehad.
jij mag zonder rijbewijs een auto kopen + verzekeren
je zus er dan in laten rijden mag alleen als zij als hoofdbestuurder wordt opgegeven
doe je dat niet? dan probeer je fraude te plegen.
Om heel eerlijk vraag ik me af of je dit wel moet willen. Ja, het is je zus dit dat, snap ik allemaal wel, maar het 'in het midden laten' of de registratie voor fraude van je zus terecht is leest, als ik heel eerlijk ben, alsof het terecht is maar dat je je zus hier niet wil afvallen, want als het onterecht was geweest had je dat wél direct gezegd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:37 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ja kijk dit is nou duidelijk. Het kan maar dan mijn zus als hoofdbestuurder opgeven. Dat men hier niet mee eens is begrijp ik ook.
Over die Vereende en assurantiebureau zal ik ook naar kijken.
Bedankt
los van of het verstandig is of niet, als hij de auto op zijn naam koopt en verzekerd, en ten tijde van verzekering duidelijk aan geeft wie de hoofdbestuurder is, zijn zus dus, staat de verzekering zelfs technisch op zijn zus haar naam. zijn probleem zal dus niet weggenomen worden. tenzij de verzekeringsmaatschappij geen check doet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Om heel eerlijk vraag ik me af of je dit wel moet willen. Ja, het is je zus dit dat, snap ik allemaal wel, maar het 'in het midden laten' of de registratie voor fraude van je zus terecht is leest, als ik heel eerlijk ben, alsof het terecht is maar dat je je zus hier niet wil afvallen, want als het onterecht was geweest had je dat wél direct gezegd.
In dat licht bezien weet ik niet of het een strak plan is om een verzekering op jouw naam te gaan afsluiten waarbij de gevolgen voor jou zijn op het moment dat je zus een ongeluk bouwt, met een zus die in ieder geval discutabel genoeg gedrag heeft laten zien dat blijkbaar een dergelijke registratie onderbouwd kon worden gedaan.
Nou omdat jij zo graag wilt weten;quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Om heel eerlijk vraag ik me af of je dit wel moet willen. Ja, het is je zus dit dat, snap ik allemaal wel, maar het 'in het midden laten' of de registratie voor fraude van je zus terecht is leest, als ik heel eerlijk ben, alsof het terecht is maar dat je je zus hier niet wil afvallen, want als het onterecht was geweest had je dat wél direct gezegd.
In dat licht bezien weet ik niet of het een strak plan is om een verzekering op jouw naam te gaan afsluiten waarbij de gevolgen voor jou zijn op het moment dat je zus een ongeluk bouwt, met een zus die in ieder geval discutabel genoeg gedrag heeft laten zien dat blijkbaar een dergelijke registratie onderbouwd kon worden gedaan.
Ik zal natuurlijk aangeven dat zij de hoofdbestuurster is. Zij betaald alles. Ik koop namens haar en verzeker op mijn naam.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:00 schreef freak1 het volgende:
[..]
los van of het verstandig is of niet, als hij de auto op zijn naam koopt en verzekerd, en ten tijde van verzekering duidelijk aan geeft wie de hoofdbestuurder is, zijn zus dus, staat de verzekering zelfs technisch op zijn zus haar naam. zijn probleem zal dus niet weggenomen worden. tenzij de verzekeringsmaatschappij geen check doet.
bij aangeven hoofdbestuurder wordt er o.a. gevraagd naar de geboortedatum van de regelmatige cq hoofdbestuurder en de naam en worden haar schadevrije jaren gechecked. dit om te voorkomen dat ouders met 200+ schadevrije jaren een auto goedkoop voor het kind verzekeren..
degene die verzekerd is feitelijk niets meer dan diegene die de rekening betaald. de hoofdbestuurder is degene voor wie de verzekering is. en dan zal die registratie vlot omhoog komen.
resume;
als TS de auto verzekerd en netjes zijn zus als hoofdbestuurder opgeeft met de juiste gegevens en de verzekering accepteerd dat, dan is er verder niets aan de hand.
maar daar zit geen voordeel aan ten opzichte van dat je zus zelf die auto koopt en verzekerd.
wat je het beste kan doen op dit moment, aangenomen dat je zus echt een auto nodig heeft, is een assurantie kantoor bellen en de situatie voor leggen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:04 schreef Enawh het volgende:
[..]
Nou omdat jij zo graag wilt weten;
Ik heb expres niet gezegd of het terecht is of niet om mensen gelijk af te zijn en niet avragen of in discussie willen en daardoor gelijk off-topic gaan.
En om jou een onderbouwd registratie te laten weten; haar identiteit werd misbruikt door iemand dichtbij ons en werd vertrouwd.
Maar om verder on-topic te gaan zal ik allerlei oplossing overwegen en over nadenken.
correctie;quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:07 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik zal natuurlijk aangeven dat zij de hoofdbestuurster is. Zij betaald alles. Ik koop namens haar en verzeker op mijn naam.
Ja omdat die registratie staat waren we al zeker van dat verzekeren op haar naam onmogelijk is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
correctie;
je verzekerd op haar naam omdat je haar hoofdbestuurder maakt, jij betaald enkel de rekening.
haar schadevrijen jaren worden dan ook gebruikt.
lees nou eens goed.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:20 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ja omdat die registratie staat waren we al zeker van dat verzekeren op haar naam onmogelijk is.
Ik zal naar een assutantie kantoor gaan voor advies ook
Maw, als hij het eerlijk doet heeft zus daar geen voordeel van. Dan kan zus het net zo goed zelf afsluiten en dat TS de kosten voor zus elke maand vergoed.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:25 schreef freak1 het volgende:
[..]
lees nou eens goed.
met die registratie is verzekeren NIET onmogelijk. je gaat gewoon fors meer betalen omdat de verzekeraar meer zekerheid wil. maar het is zeker NIET onmogelijk.
en als je eerlijk bent op je aanvraag dan maakt het dus niets uit of jij of zij die verzekering aanvraagt., het gaat om de hoofdbestuurder en die is in beide gevallen gelijk.
tadaa!quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maw, als hij het eerlijk doet heeft zus daar geen voordeel van. Dan kan zus het net zo goed zelf afsluiten en dat TS de kosten voor zus elke maand vergoed.
Maar dan is er dus geen sprake meer van dat TS de verzekering heeft, want het is Zus die de verzekering heeft.
Waarom niet? Ik heb als jong jongere, jaren auto gereden terwijl ie op naam van m'n vader stond: die had een zeer hoge No Claim korting.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Een auto verzekeren voor iemand anders lijkt me niet verstandig
Vroeger had je zo'n regeling idd, die bestaat volgens mij niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb als jong jongere, jaren auto gereden terwijl ie op naam van m'n vader stond: die had een zeer hoge No Claim korting.
met dien verstande dat dat om en nabij 40 a 50 jaar geleden was.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb als jong jongere, jaren auto gereden terwijl ie op naam van m'n vader stond: die had een zeer hoge No Claim korting.
Klopt!quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:03 schreef freak1 het volgende:
met dien verstande dat dat om en nabij 40 a 50 jaar geleden was.
Ik stond geregistreerd als de regelmatige bestuurder. Ik weet, van 30 jaar geleden, van een collega wiens vrouw geen rijbewijs had en bij een bank werkte; zij kon korting op de premie krijgen. Auto op haar naam (reed dus alleen op de bijrijdersstoel) en hij reed (haar)!quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:03 schreef freak1 het volgende:
als je nu een auto verzekerd wordt er altijd gevraagd "wie is de hoofdbestuurder". daar liegen = fraude. als jij de bestuurder bent van een hippe opel kadett (hip in jouw jeugd vermoed ik) en je veroorzaakt een ongeluk en je staat niet als hoofdbestuurder geregistreerd, gaat de verzekeraar echt wel vragen stellen. zoals, waar staat de auto normaal? waarom reed jij en niet de geregistreerde hoofdbestuurder? waarom is er een hippe auto op naam van een oude kerel geregeistreerd?
en daarbij liegen = fraude..
de huidige staat van zaken is dat de hoofdbestuurder leidend is voor de premie. als jij de verzekering afsluit met 20 schadevrije jaren en je geeft als hoofdbestuurder je vrouw op met 2 schadevrije jaren, wordt de premie (terecht) gebaseerd op de schadevrije jaren van je vrouw.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
Ik stond geregistreerd als de regelmatige bestuurder. Ik weet, van 30 jaar geleden, van een collega wiens vrouw geen rijbewijs had en bij een bank werkte; zij kon korting op de premie krijgen. Auto op haar naam (reed dus alleen op de bijrijdersstoel) en hij reed (haar)!
Welke omstandigheden?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:03 schreef Enawh het volgende:
[..]
Als dit werkelijk waar is dan zou ik er meer energie in steken die registratie te laten verwijderen, maar dat betekent waarschijnlijk ook aangifte doen tegen degene die het veroorzaakt heeft.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:04 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik heb expres niet gezegd of het terecht is of niet om mensen gelijk af te zijn en niet avragen of in discussie willen en daardoor gelijk off-topic gaan.
En om jou een onderbouwd registratie te laten weten; haar identiteit werd misbruikt door iemand dichtbij ons en werd vertrouwd.
Maar om verder on-topic te gaan zal ik allerlei oplossing overwegen en over nadenken.
Hoe dan?quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:04 schreef Enawh het volgende:
[..]
Heeft hij al gedaan. Even doorlezenquote:
Oh sorry. Zal ik in het vervolg doen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft hij al gedaan. Even doorlezen
Al kan ze het feitelijk wel, maar is het véél duurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |