quote:[Een kortingsactie van een MediaMarkt-filiaal in het centrum van Rotterdam heeft geleid tot vernielingen en opstootjes. De politie heeft het plein bij de winkel inmiddels leeg geveegd.
De winkel zou vanwege het 25-jarig jubileum een uur opengaan in de nacht van zaterdag op zondag. In dat uur zouden klanten met flinke kortingen producten kunnen kopen. De actie had een flinke toeloop: de politie zegt dat er honderden mensen voor de winkel stonden.
Voordat de MediaMarkt openging, probeerden mensen het pand al binnen te dringen. Hierbij werd een glazen deur vernield. Door een rolluik konden mensen niet verder de winkel in, schrijft het AD. Op straat werd er volgens de politie gevochten en vuurwerk afgestoken.bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja is normaal toch in Rotterdam.quote:Op zondag 27 oktober 2024 02:50 schreef Origami94 het volgende:
Tokkies gonna tokkie
Verder een storm in een glas water
quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:07 schreef RamboDirk het volgende:
"NEDERLAND"
[ afbeelding ]Dat verboden te voeren bordjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, het centrum van Rotterdam is op een uitgaansnacht altijd compleet uitgestorvenquote:Op zondag 27 oktober 2024 07:17 schreef valentijn101 het volgende:
Kan me moeilijk voorstellen dat mensen midden in de nacht opstaan en naar de winkel gaan om een paar tientjes te besparen
Wereldvreemde mensen idd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, het centrum van Rotterdam is op een uitgaansnacht altijd compleet uitgestorven![]()
Maar wat een ongelooflijk dom idee zeg. Je gaat brainstormen over je 25 jarig jubileum, en dit is het beste wat je kan bedenken?!
Er stonden lui al sinds 07:00u die ochtend in de rijquote:Op zondag 27 oktober 2024 07:17 schreef valentijn101 het volgende:
Over wat voor korting hebben we het? Gratis IPhone bij aanschaf van een föhn of zo? Kan me moeilijk voorstellen dat mensen midden in de nacht opstaan en naar de winkel gaan om een paar tientjes te besparen
https://www.ad.nl/rotterd(...)and-binnen~a8f929a7/quote:Getuigen meldden dat een groep van ongeveer 25 mannen met bivakmutsen en sjaals probeerde voor te dringen in de meterslange rij, die liep tot aan de Coolsingel en de Karel Doormanstraat. Toen andere mensen, die al sinds 07.00 uur 's ochtends stonden te wachten, daar wat van zeiden, ontstonden er opstootjes. Ook op andere plekken in de rij was er onenigheid. Daarnaast werd er vuurwerk afgestoken.
Komt misschien wel omdat we een hele egalitaire samenleving hebben. Deftig of tokkiegedrag maakt voor de waardering dan (helaas) relatief weinig uit. "Mensen" met bivakmitsen zie je hier ook te vaak.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik schaam me vaak als nederlander rotterdammer, maar ik woon deftig hier langs de Oude Maas. Het tokkiegehalte is hoog en ik heb maar het verschil te maken dat er ook normale mensen bestaan. Ik nodig dan ook van harte @:ettovanbelgie uit in deze zitting te nemen.
Als je ziet wie op die actie afkomen is dat niet zo moeilijk, toch?quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:08 schreef ach het volgende:
Vraag me af hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen?
R'dam Zuid om 11 uur 's-avonds moet je niet zijn. Ik spreek uit ervaring. Mijn gezinsleden raad ik al jaren af de metro te nemen op bepaalde tijden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:12 schreef core2duo het volgende:
[..]
Komt misschien wel omdat we een hele egalitaire samenleving hebben. Deftig of tokkiegedrag maakt voor de waardering dan (helaas) relatief weinig uit. "Mensen" met bivakmitsen zie je hier ook te vaak.
In Rotterdam loopt helaas veel tuig rond, ik kan het weten, heb er 1 jaar verkering gehad met Wilmaquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je ziet wie op die actie afkomen is dat niet zo moeilijk, toch?
Gewoon een rotstad. Ik woon langs de rand best goed, maar ga met tegenzin de kant op.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:21 schreef Paul het volgende:
[..]
In Rotterdam loopt helaas veel tuig rond, ik kan het weten, heb er 1 jaar verkering gehad met Wilma
ik vond het ook geen fijne stad, veel capuchonjongeren/arme mensen/etcquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gewoon een rotstad. Ik woon langs de rand best goed, maar ga met tegenzin de kant op.
Simpel. Bij grote massa’s is er meer anonimiteit. En dat trekt nu eenmaal relschoppers aan. Want dan komen ze er mee weg.quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:08 schreef ach het volgende:
Vraag me af hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen?
Lekker bij zo'n Surinaams tentje wat eten, maar daarna weer vlot terug richting het hart!quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:25 schreef Paul het volgende:
[..]
ik vond het ook geen fijne stad, veel capuchonjongeren/arme mensen/etc
wilma woonde in Zuidquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zo zie je maar weer dat wij niet om kunnen gaan met dit soort acties.
[..]
Lekker bij zo'n Surinaams tentje wat eten, maar daarna weer vlot terug richting het hart!
En toch is het zo. Nederlanders en kortingen. Het blijft een fenomeen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:17 schreef valentijn101 het volgende:
Over wat voor korting hebben we het? Gratis IPhone bij aanschaf van een föhn of zo? Kan me moeilijk voorstellen dat mensen midden in de nacht opstaan en naar de winkel gaan om een paar tientjes te besparen
Ik was er gister nog, om 11 uur. In de Beijerlandselaan. Komt wel heel dichtbij zo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
R'dam Zuid om 11 uur 's-avonds moet je niet zijn. Ik spreek uit ervaring. Mijn gezinsleden raad ik al jaren af de metro te nemen op bepaalde tijden.
Vrouwen heb je overal, maar er is maar één Utrecht.quote:
klopt liefiequote:Op zondag 27 oktober 2024 08:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vrouwen heb je overal, maar er is maar één Utrecht.
Nederlandse mentaliteit. Check.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:37 schreef Nyamuk het volgende:
Overgewaardeerde winkelketen. Check.
Incompetente autoriteiten/politie. Check.
Geen medelijden mee
Waarom eigenlijk niet? MM heeft vaker acties gehad in de nacht, met spellen die dan uitkomen zoals "WoW", of een nieuwe playstation die vanaf dat moment verkocht werd. Ging altijd goed, maar dat was dan wel weer een heel ander publiek dan het agressief capuchon volk wat daar in Rotterdam loopt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Die figuren met bivakmutsen wilden nog wat extra korting bedingen denk ik?
Overigens ben ik het eens met andere users dat dit niet zo'n slimme actie was van Media Markt.
Ja, tof. En je punt? Of wil je alleen je nostalgiezooi promoten?quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:35 schreef -Hakuna- het volgende:
Terwijl in Rotterdam de pleuris uitbreekt vanwege wat nutteloze modern wegwerp rommel. Ben ik mij aan het verheerlijken aan degelijke en kwaliteits nostalgie op marktplaats en eBay, Grundig buizenradio kast (echt hout!) met Duall platenspeler ,Sony walkmans, Marantz versterkers uit 1979
Philips CD 100 CD speler (eerste uit 1983) en als klap op de vuurpijl een complete Philips set uit de Black Line serie. Machtig mooi spul
. Daar kan al die plastic digitale troep van Mediamarkt niet tegen op!
Mensen worden al snel gek als er (hoge) korting is, gecombineerd met schaarste. Iedereen is bang dat ze er net naast zullen grijpen, en maken dan elkaar collectief gek.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? MM heeft vaker acties gehad in de nacht, met spellen die dan uitkomen zoals "WoW", of een nieuwe playstation die vanaf dat moment verkocht werd. Ging altijd goed, maar dat was dan wel weer een heel ander publiek dan het agressief capuchon volk wat daar in Rotterdam loopt.
Ja in Rotterdam is dit niet slimquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? MM heeft vaker acties gehad in de nacht, met spellen die dan uitkomen zoals "WoW", of een nieuwe playstation die vanaf dat moment verkocht werd. Ging altijd goed, maar dat was dan wel weer een heel ander publiek dan het agressief capuchon volk wat daar in Rotterdam loopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |