Dat weet TS niet want hij luncht nooit (op z'n werk).quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:30 schreef heywoodu het volgende:
Waarom zit je überhaupt te bellen tijdens je lunch?
Je weet zogenaamde high class functie high class phone calls.quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:30 schreef heywoodu het volgende:
Waarom zit je überhaupt te bellen tijdens je lunch?
Of die gaan "werken" op "kantoor" en daar dan met de "trein" of "auto" naartoe gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:59 schreef Lichtloper het volgende:
Herkenbare klacht. Dit zijn mensen die ook graag willen “mailen” achter hun “laptop”.
Ik opende dit topic voor deze reactie.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:48 schreef Socios het volgende:
Beter dan ‘stoer’ een kroketje ‘trekken’ bij de ‘automatiek’.
En boos om je heen kijkenquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:48 schreef Socios het volgende:
Beter dan ‘stoer’ een kroketje ‘trekken’ bij de ‘automatiek’.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:10 schreef Werkperd het volgende:
Hoi,
Ik heb last van collega's die graag volgens Amerikaanse cultuur willen leven. Tijdens gesprekken bijvoorbeeld gebruiken ze vaak Engelse woorden en als zij pauze willen houden dan noemen ze het lunch.
Lunch komt simpelweg niet voor in de Nederlandse bedrijfscultuur. Een lunch is doorgaans een uitgebreid maaltijd.
Je bent toch zielig als je in de kantine zit met een broodje pindakaas en vervolgens stoer aan de telefoon het een lunch noemt?
Jij vindt het woord 'lunch' stoer?quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:10 schreef Werkperd het volgende:
Hoi,
Ik heb last van collega's die graag volgens Amerikaanse cultuur willen leven. Tijdens gesprekken bijvoorbeeld gebruiken ze vaak Engelse woorden en als zij pauze willen houden dan noemen ze het lunch.
Lunch komt simpelweg niet voor in de Nederlandse bedrijfscultuur. Een lunch is doorgaans een uitgebreid maaltijd.
Je bent toch zielig als je in de kantine zit met een broodje pindakaas en vervolgens stoer aan de telefoon het een lunch noemt?
Nee. Mensen gedragen zich stoer vanwege hun functie en vinden op basis daarvan het woord pauzeren denigrerend. Daarom verkiezen ze het woord lunch boven pauzeren. Want ze zijn anders dan de rest.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:41 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Jij vindt het woord 'lunch' stoer?
Dat moet je dus ook gewoon lunch noemen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:17 schreef sp3c het volgende:
Ik zeg altijd pauze halverwege een voetbalwedstrijd, krijg je gezeur dat het 'rust' is
Das ook zoiets
Of 'break'quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet je dus ook gewoon lunch noemen.
Eerste helft, lunch, tweede helft.
pauze was toch bij de filmquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:17 schreef sp3c het volgende:
Ik zeg altijd pauze halverwege een voetbalwedstrijd, krijg je gezeur dat het 'rust' is
Das ook zoiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |