Johannes Jacobus (Johan) Neeskens (Heemstede, 15 september 1951 – Algerije, 6 oktober 2024) was een Nederlands profvoetballer en voetbaltrainer. Hij speelde onder andere bij Ajax en FC Barcelona. Als speler was hij internationaal erg succesvol. Met Ajax won hij driemaal de Europacup I, tweemaal de Europese Supercup, eenmaal de wereldbeker en met FC Barcelona eenmaal de Europacup II. Met het Nederlands elftal werd hij tweemaal WK-finalist en eenmaal derde op het EK.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:58 schreef Jahr00n het volgende:
wie de neuk is johan neeskens en wat boeit het iemand
Gijp is niet zo van het daadwerkelijk iets opzoeken ipv gewoon wat onzin in de ether gooien. Dertig seconden op Google, ik zie een heel duidelijk lijstje met een ernstig gebrek aan 'food poisoning' erin.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:49 schreef tong80 het volgende:
“Ik zit dan een beetje te kijken, maar in Algerije is voedselvergiftiging doodsoorzaak nummer één, hè.”
Dom onzinnig gelul lijkt me juist de reden om naar dat programma te kijken, lekker belangrijk of dat allemaal waarheidsgetrouw is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Fok-it het volgende:
Hoeveel slechte beurten hebben die twee al niet gemaakt over de jaren? Het is een beetje zoals Trump he. Kijkers/stemmers blijven toch wel terugkomen. Simpel volk
Ze lokken wel kiezers naar (extreem) rechts. Kiezers die alles geloven. Of zich bevestigd zien in hun vooroordelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dom onzinnig gelul lijkt me juist de reden om naar dat programma te kijken, lekker belangrijk of dat allemaal waarheidsgetrouw is.
En Derksen noemt zich muziekliefhebber en kenner. Hij waardeert maar één genre de rest deugt niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:58 schreef Näsenbar het volgende:
Gijpvogel is de domste man van Nederland en Johan zegt alles om het maar niet om met de rest van de mensen eens te zijn zodat hij kan pronken met zijn originele mening. Het is echt een wonder dat die studio elke dag vol zit met mensen.
Toen die partij uit het niets zoveel zetels won. Derksen is een opportunist en trapte in de propaganda. Deze foto is exemplarisch voor hem. Want daarna koos ie voor BBB, NSC en daarna dacht ik VVD.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:17 schreef classpc het volgende:
Die tweede foto, hoe lang geleden is dat?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:03 schreef Marsenal het volgende:
Dit lijkt me toch bij uitstek kantinepraat.
Niet helemaal geschikt voor tv, dus, maar wel degelijk kantinepraat. Lekker ongenegeerd speculeren over de dood van een voetballer die alleen relevant was voor 40 plussers, je niet laten tegenhouden door enige vorn van kennis, heerlijk. Bitterballetje erbij, niks mee mee.
Dit is waarom er een miljoen mensen naar blijven kijken. Er gebeurt tenminste nog wat. Bij Jinek of al die andere zeurprogramma's hoef je niet te rekenen op iets spraakmakends.
Elke dag een uur vrijmaken voor dom gelulquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:53 schreef Bocaj het volgende:
Ik kijk elke dag! En ook nog de OranjeZondag.
Jullie zijn veel te links en kijken liever buitenhof of bar laat.
Jullie kunnen platte humor niet eens meer handelen!
Je hoeft geen tv te kijken héquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:53 schreef Bocaj het volgende:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:59 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Elke dag een uur vrijmaken voor dom gelul
Ik kijk altijd onder het eten. Heerlijk lachen om dommig Nederland.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Je hoeft geen tv te kijken hé
Jan Roos is er op uit om mensen doelbewust te kwetsen/beschadigen voor zijn eigen hachje, Gijp is gewoon een domme lul zonder filter die alles weglacht.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik kan Jan Roos beter verdragen dan Gijp.
Onderschat Gijp niet wat dat betreft. Hij heeft een egocentrisch karakter en het empathische gevoel van een metselaar in Frans-België.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:07 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Jan Roos is er op uit om mensen doelbewust te kwetsen/beschadigen voor zijn eigen hachje, Gijp is gewoon een domme lul zonder filter die alles weglacht.
Als je Gijp erger vindt dan Jan Roos, dan is het écht heel erg met hem gestemd..
Ik woon sinds een aantal jaren in Duitsland en kijk daarom tegenwoordig amper Nederlandse televisie (ik kijk eigenlijk alleen naar de NPO, de beste televisie van Nederland).quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Onderschat Gijp niet wat dat betreft. Hij heeft een egocentrisch karakter en het empathische gevoel van een metselaar in Frans-België.
Het is dan ook geen wonder dat Nederlandse presentatoren erg gewild zijn bij de Duitse televisie.. Rudi Carell, Sylvie Meis, Linda de Mol, Chantal Janzen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
@:Flitsbezorger daar zit wat in. Trouwens is de Duitse tv gruwelijk slecht. De nationale omroepen zijn saai en eenzijdig de commerciëlen hebben vrijwel geen "leuke" programma's. Ben echt een tv-junk en kijk al Duitse televisie sinds Klimbim en Pan Tau. Op ARD nog steeds Tatort en Wienerschnitzels im lederhozen tanzen mit Nana Mouskouri der Zirtaki.
Bron: Feestboekquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gijp is niet zo van het daadwerkelijk iets opzoeken ipv gewoon wat onzin in de ether gooien. Dertig seconden op Google, ik zie een heel duidelijk lijstje met een ernstig gebrek aan 'food poisoning' erin.
[ afbeelding ]
Ik blijf het altijd verwonderlijk vinden dat Rudi Carell vroeger een enorme superster was in Duitsland, maar in Nederland redelijk anoniem een normaal bestaan kon (blijven) leiden. Lijkt mij heerlijk als je dat bekendheid in de Duitstalige landen effe zat was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:38 schreef tong80 het volgende:
@:Flitserbezorger. Duits was mijn favoriete vak en vind het een schitterende taal. Had dan ook een 10 luistervaardigheid tentamen. Ik keek als broekie zelfs graag naar literaire programma's met Reich Ranitzki.
Nou, Kim van Kooten zei laatst dat haar vader kees van Kooten één van de echte origionele BBers is. Tegenwoordig ben je al BBer als je de deur van de koelkast in GTST opentrekt. Plus internet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik blijf het altijd verwonderlijk vinden dat Rudi Carell vroeger een enorme superster was in Duitsland, maar in Nederland redelijk anoniem een normaal bestaan kon (blijven) leiden. Lijkt mij heerlijk als je dat bekendheid in de Duitstalige landen effe zat was.
Ik ben een millennial dus ik kan mij dat anno 2024 niet meer voorstellen met sociale media
The irony..quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk altijd onder het eten. Heerlijk lachen om dommig Nederland.
Speaking to mequote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:31 schreef Cruzinats het volgende:
Voetbalpraatprogramma is nu ook al extreemrechts...
Kerel, je bent aan het afglijden je hebt het zelf alleen nog niet door, iets minder in je bubbel zitten.
Ja maar hullie juf.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:11 schreef Nober het volgende:
Gelukkig preken ze in alle andere tv programma's wel onafhankelijke peer reviewed waarheden zoals het heurt.
Philémon Wesseling ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan kijk ik liever naar die knapperd op de NPO in dat programma over de wallen, praat ook nog eens veel leuker dan die fossielen.
Ik zag eergisteren wel een goeie serie over de Wallen op NPO3. Volgens mij eerste aflevering. Een mooie jonge meid die in een sexshop werkte en Fetish was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nee, Kylie heet ze geloof ik.
Ja die bedoel ik! Aflevering 2 staat ook op NPO start. Erg leuke meid die haar bekkie wel bij zich heeft.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren wel een goeie serie over de Wallen op NPO3. Volgens mij eerste aflevering. Een mooie jonge meid die in een sexshop werkte en Fetish was.
Ik vond haar boeiend interessant. Niet te plaatsen, mooi en spannend. Die moeder was wel lachen. Zou zelf graag meegegaan naar de fetishparty.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik! Aflevering 2 staat ook op NPO start. Erg leuke meid die haar bekkie wel bij zich heeft.
Bwoh anders ik wel. Jammer alleen dat ze op oudere vrouwen valt, dus ik zou geen kans maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vond haar boeiend interessant. Niet te plaatsen, mooi en spannend. Die moeder was wel lachen. Zou zelf graag meegegaan naar de fetishparty.
@tong80quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:53 schreef Bocaj het volgende:
FF pissen. Ben trouwens rechts dragend.quote:
Maar mijn beste Tongie, ik praat dit niet goed maar dit is wel typisch iets van "als men geen reden geeft voor men zijn overlijden dan gaat men altijd nadenken hoe dat kan komen dan men de pijp uit ging"...quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:49 schreef tong80 het volgende:
René van der Gijp en Johan Derksen hebben een slechte beurt gemaakt bij veel kijkers van Vandaag Inside. De oud-voetballers en analisten speculeerden live op televisie over de doodsoorzaak van Johan Neeskens. Neeskens overleed ruim twee weken geleden op 73-jarige leeftijd in Algerije, waar hij aanwezig was voor een evenement van de KNVB.
[ afbeelding ]
Neeskens werd onwel en overleed uiteindelijk. Verdere details over het overlijden van de voormalig Oranje-international werden niet gecommuniceerd, maar dat weerhield Van der Gijp en Derksen er niet van om volop te speculeren over de doodsoorzaak van Neeskens. “Ik vind het overlijden van Johan Neeskens zó erg”, begon Van der Gijp zijn verhaal. “Ik zit dan een beetje te kijken, maar in Algerije is voedselvergiftiging doodsoorzaak nummer één, hè.”
Presentator Wilfred Genee reageerde met: “Nee, echt waar?” Van der Gijp: “Ja, want koelingen en zo doen ze niet aan in hotels. Als je in het ziekenhuis belandt, dan kun je beter in een buurland in een ziekenhuis belanden. Als je in Algerije wat krijgt, dan ben je weg.” Genee vroeg: “Zo is hij dus ook aan zijn einde gekomen?” Van der Gijp antwoordde met: “Waarschijnlijk wel, ja.”
Vervolgens mengde Derksen zich in de discussie: “Johan Neeskens heeft bij het Nederlands elftal en Barcelona altijd in tophotels gezeten. Hij wordt door de KNVB naar Algerije gestuurd en weet nergens van. Hij gaat daar water drinken uit de kraan en zijn tanden poetsen en eten.” Van der Gijp: “Als je in het ziekenhuis belandt, kun je beter naar de omringende landen gaan.”
“Dus zo is hij uiteindelijk aan zijn einde gekomen?”, vroeg tafelgast Albert Verlinde. Van der Gijp nuanceert zichzelf vervolgens: “Nee, weet ik niet!” Genee: “Het is onduidelijk, maar hij zat wel in een soort van eenzaamheid. Er was niemand bij hem.” Derksen: “Er waren eerst twee mensen bij hem, maar die zijn weggegaan.”
Op het YouTube-kanaal van Vandaag Inside werd een dag na de uitzending een videofragment geplaatst van het gesprek. Onder de video regent het reacties van kijkers die walgen van het gespeculeerd van de heren aan tafel. “Lekker chic dit. Beetje speculeren over iemands dood. Hou toch op man. Nare mensen”, luidt een van de topcomments (14 likes op het moment van schrijven).
Iemand anders reageert met: “Waarom zou je speculeren over zijn dood. Respectloos gedrag. Je weet er helemaal niks van.” Een ander reageert weer met: “Op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken staat geen enkele vermelding over wat de heren van Vandaag Inside beweren, zoals slechte medische zorg en of een onveilige voedselsituatie. Kwalijk om zoiets te verkondigen naar aanleiding van de dood van Johan Neeskens.”
[ afbeelding ]
https://www.msn.com/nl-nl(...)c3011f981e50b6e&ei=6
Totaal de weg kwijt deze twee gasten. Beledigen al tijden iedereen en z'n ouwe moer. Denken als voetbalkenners de wereldpolitiek te kunnen duiden. Derksen schuurt daarmee tegen extreem rechts aan. Heeft zonder schroom op FvD gestemd, en trapt in elk populistisch praatje van "foute" politici. Ontkent door zijn simpele wereldbeeld en ondeskundigheid complete rapporten van vooraanstaande onderzoekers en weterschappers. Volgens Derksen is er geen stikstof probleem want er zitten nog bladeren aan de boom als ie zijn hond uitlaat. Dan komt hij ook geen wolven tegen, dus daar is ook geen gevaar van te duchten. Als toetje houdt hij de hand boven het hoofd van mannen die schuldig worden bevonden aan seksuele en mentale intimidatie en seksueel overschrijdend gedrag.
Gijp zegt met een dildo op z'n hoofd dat homofielen niet voetballen en schaterlacht op de vreemdste en pijnlijkste momenten. Roxanne Knetemann: 'Het is vandaag 20 jaar geleden dat mijn vader overleed.' Gijp: 'Lache man ha ha ha, ouwe pik. Laat het gaan joh. Ha ha ha.' Het voorbeeld in de OP staat niet op zichzelf. Zonder feiten en kennis van zaken roepen ze, onder het mom van kantinepraat, de vreemdste en walgelijkste dingen. Dan kijk je toch niet, zeggen ze dan. Dat is het hem juist. Toen ze het nog alleen over voetbal hadden, keek ik alle uitzendingen. Samen met vaste analisten, Kieft, Boskamp, Kraaij Jr. was het 't beste en leukste voetbalprogramma op tv. Ik kijk nu niet meer alle uitzendingen, maar nog steeds minimaal één keer per week. Steeds word ik weer teleurgesteld. Als ik niet kijk, komen er vaak fragmenten of citaten van ze op internet. Meestal is het dan van het zelfde laken een pak. De vaste gasten die de plaats van de vroegere analisten hebben ingenomen zijn meestal van rechtste signatuur. Wierd Duk bijvoorbeeld, de aanhanger van Donald Trump. Een tegengeluid hoor je zelden. Ik wilde hier al eerder een topic over openen, ik liet het bij het VI-topic in TV. Nu dus toch maar gedaan, met deze OP over Johan Neeskens. Tenenkrommend dat ze hier over durven te speculeren. Doe dat thuis of achter de schermen. Of helemaal niet natuurlijk.
Dat doen ze dan maar thuis met z'n tweetjes.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:25 schreef stokj het volgende:
[..]
Maar mijn beste Tongie, ik praat dit niet goed maar dit is wel typisch iets van "als men geen reden geeft voor men zijn overlijden dan gaat men altijd nadenken hoe dat kan komen dan men de pijp uit ging"...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |