Dat ligt ook aan de politiek zelf hoor. Er wordt kennelijk geschetst dat alles alleen opgelost kan worden met een noodwet en dat het breken van rechtsstaat daarvoor acceptabel is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)l-genoeg-ingeleverd/
Er was een plan de Staten-Generaal buiten werking te zetten op dit punt. Dat is een aanranding van de democratie. PVV-stemmers kiezen voor dit staatsgreepje...en lukt het niet... dan nog liever het hele kabinet laten aftreden.
Something is rotten in the state of Denmark and the Netherlands
Mijn angst is helemaal niet opgelost hoor.. ik heb nu geen tijd om te zoeken, maar ik kan je vanavond wat bronnen (ook wat breder dan enkel Nederland) laten zien die hele andere cijfers laten zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dan kan ik je gerust stellen, die cijfers zijn er niet.
[..]
https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
Dus jouw angst is al opgelost, asielzoekers zijn niet crimineler dan mensen die hier al wonen.
Völkischer Beobachter? Volk en Vaderland? Der Stürmer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mijn angst is helemaal niet opgelost hoor.. ik heb nu geen tijd om te zoeken, maar ik kan je vanavond wat bronnen (ook wat breder dan enkel Nederland) laten zien die hele andere cijfers laten zien.
Geen betrouwbaardere dan het ministerie van Justitie, dus je kunt je de moeite besparen. Je wil alleen niet geloven dat jouw vooroordeel niet klopt, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mijn angst is helemaal niet opgelost hoor.. ik heb nu geen tijd om te zoeken, maar ik kan je vanavond wat bronnen (ook wat breder dan enkel Nederland) laten zien die hele andere cijfers laten zien.
Er zijn veel verschillende soorten onderzoek, onder verschillende mensen (dóór verschillende mensen) en met diverse soorten opzet. Veel mensen komen niet verder dan het droppen van dergelijke links en slikken dan alles voor zoete koek. Maar doe geen moeite, want hier gaan we toch niet uitkomen denk ik. Mijn persoonlijke ervaringen wegen ook mee in mijn mening (die overigens helemaal niet zo radicaal/extreem is hoor).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen betrouwbaardere dan het ministerie van Justitie, dus je kunt je de moeite besparen. Je wil alleen niet geloven dat jouw vooroordeel niet klopt, zo lijkt het.
Het ministerie van justitie, nota bene onder een VVD minister, heeft onderzoek gedaan en daaruit blijkt gewoon onomstotelijk dat een asielzoeker niet crimineler is dan een Nederlander en dat er in de buurt van asielzoekerscentra niet meer criminaliteit is dan in een andere buurt.
Weet je welke groep vooral oververtegenwoordigd is onder criminaliteit en misdrijven? Mannen, vooral jonge mannen. Dat verband is vele malen sterker aanwezig dan 'asielzoeker vs niet-asielzoeker' of 'Turk vs Nederlander'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat zijn de Steije Hofhuis, Ruud Koopmans en Jan van de Beek figuren ja. Lekker schnabbelen in het rechtse uitbuiters circuitje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:51 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Er zijn veel verschillende soorten onderzoek, onder verschillende mensen (dóór verschillende mensen) en met diverse soorten opzet. Veel mensen komen niet verder dan het droppen van dergelijke links en slikken dan alles voor zoete koek. Maar doe geen moeite, want hier gaan we toch niet uitkomen denk ik. Mijn persoonlijke ervaringen wegen ook mee in mijn mening (die overigens helemaal niet zo radicaal/extreem is hoor).
Maar mensen ervaren criminaliteit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen betrouwbaardere dan het ministerie van Justitie, dus je kunt je de moeite besparen. Je wil alleen niet geloven dat jouw vooroordeel niet klopt, zo lijkt het.
Het ministerie van justitie, nota bene onder een VVD minister, heeft onderzoek gedaan en daaruit blijkt gewoon onomstotelijk dat een asielzoeker niet crimineler is dan een Nederlander en dat er in de buurt van asielzoekerscentra niet meer criminaliteit is dan in een andere buurt.
Ze zijn wel degelijk crimineler dan de gemiddelde Nederlander, alleen valt dat effect weg als je corrigeert voor geslacht, armoede, opleidingsniveau, multiproblematiek etcetera.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een rare tweet is dit, die van Mulligen is ook een beetje teveel in zichzelf gaan gelovenquote:
Als we ze netjes helpen met integreren worden het geen 'tokkies' zoals jij het noemt. En ze zijn minder crimineel dan Nederlandse 'tokkies'. 8% vs 12% als je gaat corrigeren. En dat is alleen voor armoede en of ze alleenstaand zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan de gemiddelde Nederlander, alleen valt dat effect weg als je corrigeert voor geslacht, armoede, opleidingsniveau, multiproblematiek etcetera.
Plat gezegd: de criminaliteit onder asielzoekers is vergelijkbaar met die van Nederlandse tokkies. En op extra Nederlandse tokkies zitten de meeste mensen ook niet te wachten.
Het is een prima bron, maar dan moet je ze wel goed quoten. ‘Asielzoekers zijn niet crimineler dan Nederlanders’ is een verkeerde weergave van het onderzoek.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als we ze netjes helpen met integreren worden het geen 'tokkies' zoals jij het noemt. En ze zijn minder crimineel dan Nederlandse 'tokkies'. 8% vs 12% als je voor alles gaat corrigeren.
Maar ja, het ministerie van justitie onder een VVd minister is blijkbaar zelfs al geen goede bron meer...
Snap je dan dat mensen denken: ik heb helemaal geen zin om flink te investeren, zodat de criminaliteit daalt. Houd die mensen buiten het land, dan hoeven we ook niet te investeren.quote:Wil je minder criminaliteit, help ze uit de armoede door flink te investeren in integratie.
Zou dat kunnen liggen aan het feit dat veel niet-westerse mannen de Nederlandse taal slecht beheersen, daardoor minder betaald werk hebben, en veel niet-westerse vrouwen niet werken? Moeten we dan aparte uitkeringen gaan bedenken vanwege cultuurverschillen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
Een groot deel van de kinderarmoede concentreert zich bij niet-westerse inwoners. Dit is een recept voor toekomstige criminaliteit. Doet de PVV hier iets aan? Integendeel, verre van. Zij zijn juist uit op 'welvaarts-chauvinisme', in de meest brede zin, maar het gevolg daarvan is dus wel slechte integratie en meer criminaliteit.
Da's net zoiets als mensen die racisme ervaren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar mensen ervaren criminaliteit.
Daar bestaat een mooi woord voor; integratie.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou dat kunnen liggen aan het feit dat veel niet-westerse mannen de Nederlandse taal slecht beheersen, daardoor minder betaald werk hebben, en veel niet-westerse vrouwen niet werken? Moeten we dan aparte uitkeringen gaan bedenken vanwege cultuurverschillen?
De verwijzing naar de longread is voor de gedaalde criminaliteit, niet de (mogelijke) oorzaken er achter. Wel goed lezen. Doe je niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:03 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat een rare tweet is dit, die van Mulligen is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven. Een goed statisticus maakt geen goede criminoloog. Dat hele verband met blootstelling aan lood blijkt ook helemaal niet uit de longread waar hij naar verwijst.
Komt nog bij dat de 3de generatie geregistreerd staat als 'nederlander'. De andere nationaliteit wordt niet opgenomen in het bevolkingsregister.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan de gemiddelde Nederlander, alleen valt dat effect weg als je corrigeert voor geslacht, armoede, opleidingsniveau, multiproblematiek etcetera.
Plat gezegd: de criminaliteit onder asielzoekers is vergelijkbaar met die van Nederlandse tokkies. En op extra Nederlandse tokkies zitten de meeste mensen ook niet te wachten.
Laten we geen charlatans opvoeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ook een leuke. Generatie-X als de meest criminele generatie, van de silent generation tot nu. Generatie-X is echter wel een zeer omvangrijke kiezersgroep, vooral in Nederland (waar geboortecijfers pas vanaf ~1970 kelderden). Zou het xenofobe, afstotende en haatdragende klimaat hier iets mee te maken kunnen hebben?
[ x ]
Wie heeft het over aparte uitkeringen? Ik zou zeggen: begin eens met de corporatiesector niet af te breken. De arbeidsmarkt. Privatiseer niet de inburgering en ga zo verder. En ga al helemaal niet het onderwijs kapot bezuinigen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou dat kunnen liggen aan het feit dat veel niet-westerse mannen de Nederlandse taal slecht beheersen, daardoor minder betaald werk hebben, en veel niet-westerse vrouwen niet werken? Moeten we dan aparte uitkeringen gaan bedenken vanwege cultuurverschillen?
Ja, dus dat hele verband met de blootstelling aan lood heeft ie zelf uit zijn dikke duim gezogen. Zonder bron, zonder onderbouwing. Maar het is zogenaamd wel een ‘vermoedelijke verklaring’.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De verwijzing naar de longread is voor de gedaalde criminaliteit, niet de (mogelijke) oorzaken er achter. Wel goed lezen. Doe je niet.
Nee, daar snap ik helemaal niks van en dat ga ik ook nooit snappen. Dergelijk puur egocentrisch denken is mij vreemd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Snap je dan dat mensen denken: ik heb helemaal geen zin om flink te investeren, zodat de criminaliteit daalt. Houd die mensen buiten het land, dan hoeven we ook niet te investeren.
Jan van de Beek is een charlatan ja. Een sneue vent die Leo Lucassen voor de rechter bracht en onterecht UvA logos gebruikt. De Verenigde Naties valselijk citeert met dat we binnenkort voor 5 miljard mensen verantwoordelijk zijn. Echter, op de radicaal-rechtse flank zit veel geld.quote:
Het zorgt alleen maar voor dit - Zuid-Afrikaanse apartheid en verdeeldheid onder de massa:quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, daar snap ik helemaal niks van en dat ga ik ook nooit snappen. Dergelijk puur egocentrisch denken is mij vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |