abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215359794
https://www.at5.nl/artike(...)jn-erg-teleurgesteld

quote:
Tranen bij slachtoffers Martijn N. na vrijspraak verkrachtingen: "Ze zijn erg teleurgesteld"

De straf van 1,5 jaar cel die vandaag aan modeman Martijn N. werd opgelegd is aanzienlijk lager dan de acht jaar die het Openbaar Ministerie had geëist. Reden daarvoor is dat N. werd vrijgesproken van verkrachting en pogingen tot verkrachting. Wel werd hij veroordeeld voor ontucht met twee minderjarigen en een aanranding.

De advocaat van de slachtoffers zegt dat haar cliënten teleurgesteld zijn. "Met name dat de rechtbank zegt dat als je je niet verzet, het geen verkrachting is. Dat kwam met name hard binnen bij iedereen. Ook omdat zij meerdere keren 'nee' hebben gezegd, of 'stop', of 'au'."

De reden van de vrijspraak van de verkrachtingen was volgens de persrechter dat dwang niet genoeg bewezen kon worden.

Ruw en dominant
"Uit de verklaringen van de slachtoffers konden de rechters niet het niveau van geweld halen waaraan iemand zich niet had kunnen onttrekken of waar iemand niet tegenin had kunnen gaan. Verdachte is ruw en dominant geweest naar de slachtoffers. Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee bewijs hebt voor een verkrachting", vertelde zij na afloop van de zitting.

De advocaat van Martijn N., Gerard Spong, spreekt van een eclatante overwinning voor zijn cliënt. "Hoe je het ook wendt of keert: negentig procent van de verwijten die het Openbaar Ministerie op tafel legt, is niets van overgebleven. Mijn cliënt is opgelucht", aldus Spong.
Walgelijke uitspraak en het laat goed zien hoe falend het Nederlands rechtssysteem is.

Mannen die de wet maken zal altijd nadelig uitpakken voor iedereen.

"Stop", "nee" en "au" zijn niet genoeg voor de man. Pas als iemand met volle tegenzin gaat vechten kan het pas verkrachting worden genoemd :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikeytt op 24-10-2024 09:26:56 ]
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:25:22 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_215359821
Hoe en wat hebben vrouwen hier mee te maken? Volgens mij was deze man meer geinteresseerd in jongetjes....

https://www.nu.nl/cultuur(...)ld-voor-ontucht.html
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_215359850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:21 schreef Mikeytt het volgende:
Walgelijke uitspraak en het laat goed zien hoe falend het Nederlands rechtssysteem is.
ik denk eerder dat de rechter voor deze aanklacht zich moest baseren op de Wet seksuele misdrijven die voor 1 july 2024 in werking getreden is.
aangezien deze aanklacht in 2021 gedaan is en zaken betreft voor die tijd.

Juist op dit punt is de Wet gewijzigd, sinds juli dit jaar is het niet meer nodig om de dwang aan te tonen en moet extra bewezen worden dat het slachtoffer zich geweerd had, om als verkrachting te gelden (wel is de strafmaat hoger als het verweren zeer duidelijk is)
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven

quote:
Mannen die de wet maken zal altijd nadelig uitpakken voor de vrouw.
niet zo relevant hier, omdat zowel de dader als de slachtoffers allemaal mannen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:34:04 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215359890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:21 schreef Mikeytt het volgende:
zegt dat als je je niet verzet, het geen verkrachting is. Dat kwam met name hard binnen bij iedereen.
Ik zou dit anders geformuleerd hebben.
pi_215359941
Mooi dat TS ook weer een onderwerp als dit zo kan verpesten |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:43:32 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215359946
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:34 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ik zou dit anders geformuleerd hebben.
De mensen voelden zich genaaid?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:00:20 #7
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215360043
Waarom geen TBS? Het is toch gewoon een pedofiel als hij seks met minderjarige jongetjes wil?

Mag zijn kontje veelvuldig gepenetreerd worden met de bezemsteel in jilla en zo hard mogelijk ook.
pi_215360230
Deze zaak laat zien waarom er zo vaak geen aangifte wordt gedaan.
pi_215361100
Vuilak.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')