abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215359517
Orginele bron: BBC

Artikel even in Google translate gegooid:

quote:
In Londen wordt elk uur een verkrachting gemeld

Volgens gegevens van de BBC wordt in Londen elk uur een verkrachtingsmisdrijf gemeld.

In 2023 werden ruim 8.800 verkrachtingsincidenten gemeld bij de Metropolitan Police – een gemiddelde van 24 per dag.

Liefdadigheidsinstellingen noemen de bevindingen ‘gruwelijk’, maar zeggen dat de werkelijke omvang van seksuele misdrijven veel groter zal zijn.

The Met zegt dat het vastbesloten blijft om seksueel geweld aan te pakken, “ernaar streeft om het beter te doen” en dat het aantal aanklachten wegens verkrachting sinds 2022 meer dan verdubbeld is.

Uit de gegevens – verkregen via verzoeken om vrijheid van informatie aan de Met and Crown Prosecution Service (CPS) – blijkt ook dat er vorig jaar nog eens 11.000 meldingen van andere seksuele misdrijven bij het korps zijn gemeld, waarbij bijna een kwart van alle gemelde misdaden afkomstig was van mensen onder de leeftijd van 15 jaar. 18.

De cijfers vertegenwoordigen het aantal rapporten dat tussen 2018 en 2023 is uitgebracht, maar betekenen niet noodzakelijkerwijs dat alle misdaden binnen die periode hebben plaatsgevonden.

Als iemand bijvoorbeeld in 2023 historisch seksueel misbruik heeft gemeld, wordt dat als aangifte uit 2023 ingediend.

Er waren twee gegevenssets over overtredingen: één over alleen gerapporteerde verkrachtingen, en een andere over aanranding, aanranding door penetratie en pogingen tot verkrachting.

Van al deze misdaden is het totaal aantal gerapporteerde incidenten tussen 2018 en 2023 met 14% gestegen tot bijna 20.000.

Om dit in context te plaatsen: er werd gemiddeld elke 26 en een halve minuut een melding van seksueel geweld of verkrachting gedaan bij de Met.

De in Londen gevestigde Rape Crisis-centra Solace en Nia hebben de bevindingen “gruwelijk” genoemd, eraan toevoegend dat er “duidelijk dringend verandering nodig is”.

Amy heeft afstand gedaan van haar recht op anonimiteit.

Ze zegt dat ze de politie een telefoon met bewijsmateriaal heeft overhandigd en dat de politie deze na zes maanden heeft teruggegeven.

Ze zei: “Ik kwam erachter dat ze niets van het bewijsmateriaal hadden afgenomen, dus belden ze me opnieuw om mijn telefoon terug te vragen om dat bewijsmateriaal op te halen, maar mijn telefoon ging zo kapot dat ik vanaf dat moment wist dat de De zaak zou worden geseponeerd omdat letterlijk al het bewijsmateriaal verdwenen was.

“Dat moment was een verschrikkelijk moment en bracht mij in totale verlamming, maar het was de politie die mij onder zelfmoordwacht zette.

"Slachtoffers hebben nu al het gevoel dat alles de schuld van het slachtoffer is, maar de politie zal er zeker voor zorgen dat jij dat ook zo voelt."

Tirion Havard, hoogleraar gendermisbruik en -beleid aan de London South Bank University, zei dat de cijfers “deprimerend” waren, zowel vanwege de omvang van de overtreding als omdat het “deprimerend was dat ik niet verrast ben”.

Professor Havard voegde eraan toe dat het werkelijke probleem veel erger was dan de cijfers van de Met aangeven.

"Het is het topje van de ijsberg. Dit is bijna het beste scenario."

Volgens de Rape Crisis meldt slechts één op de zes vrouwen die verkracht zijn dit misdrijf – voor mannelijke slachtoffers is dat één op de vijf – terwijl slechts één op de vier andere vormen van aanranding zal melden.

Bovendien blijkt uit gegevens van het Office for National Statistics dat in het jaar dat eindigde in maart 2022 bijna 800.000 vrouwen van 16 jaar en ouder meldden dat ze elk jaar in Groot-Brittannië werden verkracht of seksueel misbruikt – dat is ongeveer één op de 30. Dit cijfer was 275.000 voor mannelijke slachtoffers.

Bijna een kwart van alle gemelde slachtoffers was 17 jaar of jonger. Daarmee is het de op één na grootste leeftijdscategorie, na de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar.

Volgens de gegevens meldden in 2023 ruim 4.300 kinderen dat ze het slachtoffer waren van verkrachting of aanranding bij de Met, wat neerkomt op een melding van seksueel misbruik ongeveer elke twee uur.

Kellie Ann Fitzgerald, adjunct-directeur van de National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) voor Londen en het zuidoosten, zei dat kindermisdrijven in Londen "dicht bij recordniveaus blijven".

Ze merkte ook op dat de werkelijke omvang van de overtreding waarschijnlijk veel hoger zou zijn.

Mevrouw Fitzgerald is van mening dat “het van cruciaal belang is dat de nieuwe regering het strafrechtsysteem herziet” om de achterstallige criminaliteit aan te pakken en zaken waarbij kinderen betrokken zijn, te bespoedigen.

Als u last heeft van seksueel misbruik, kunt u hier contact opnemen met de BBC Action Line

De aanklachten voor seksuele misdrijven zijn de afgelopen jaren aanzienlijk gestegen.

Er waren 818 aanklachten in 2018, gedaald tot 800 het jaar daarop, maar zijn sindsdien gestaag gestegen tot 1.419 in 2023.

Deze cijfers vertegenwoordigen echter slechts een klein deel van de ingediende klachten.

Hoewel de gegevens een toename laten zien van het aantal mensen dat dergelijke misdaden meldt, en een toename van de aanklachten, gelooft de liefdadigheidsinstelling Rape Crisis UK dat er “dringende” verandering nodig is.

“We willen een robuust strafrechtsysteem zien waar slachtoffers en overlevenden en het bredere publiek vertrouwen in kunnen hebben.”

Hoewel de liefdadigheidsinstelling de toezeggingen van de Met en de CPS erkende om seksueel geweld aan te pakken, zei het dat "we deze impact nog moeten zien".

In reactie op de kritiek zei de Met tegen de BBC dat het "vastbesloten was seksueel geweld aan te pakken en dat onze teams de manier waarop we verkrachting en seksuele misdrijven onderzoeken, hebben getransformeerd".

'Overlevenden moeten geloofd worden'
In 2023 komt het aantal van 1.419 aanklachten overeen met 10.991 meldingen van verkrachting in Londen, hoewel het aantal vervolgingen niet het aantal vermeende misdaden vertegenwoordigt dat in een bepaald jaar is gepleegd. Een deel van de vervolgingen zal betrekking hebben op zaken die in 2022 of eerder zijn gemeld.

Bovendien zegt de Crown Prosecution Service (CPS) alleen te kunnen werken aan zaken die door de politie naar haar zijn verzonden.

De gegevens verkregen van de CPS tonen het aantal vervolgingen en veroordelingen voor “door verkrachting gemarkeerde gevallen en gevallen waarin het hoofdmisdrijf seksuele misdrijven was” van januari 2018 tot december 2022.

Gedurende deze periode van vijf jaar registreerde de CPS 1.527 vervolgingen en 925 veroordelingen – een veroordelingspercentage van 60,6%.

Een woordvoerder van de CPS zei dat "er meer moet worden gedaan om het totale aantal aangeklaagde zaken te verhogen".

Ze voegden eraan toe dat dit de reden was waarom de CPS "vanaf de vroegste fase van een onderzoek nauw samenwerkte met de politie om vanaf het begin sterke zaken op te bouwen".

Het aantal veroordelingen voor verkrachting "ondermijnt het vertrouwen van overlevenden in het strafrechtsysteem ernstig", aldus Rape Crisis.

“Overlevenden moeten geloofd en gesteund worden; ze moeten erop vertrouwen dat het systeem voor gerechtigheid zal vechten.”

In januari van dit jaar lagen er in Engeland en Wales 3.355 verkrachtingszaken in afwachting van een proces, met een gemiddelde wachttijd voor beklaagden op borgtocht van 358 dagen.

Maar het aanpakken van deze misdaden kan niet alleen door de politie worden gedaan, zegt cdr Kevin Southworth, hoofd openbare bescherming bij de Met Police.

“Door te luisteren naar mensen met ervaring en samen te werken met liefdadigheidsinstellingen en partners in het hele strafrechtsysteem, werken we eraan om ervoor te zorgen dat alle slachtoffers en overlevenden de gerechtigheid krijgen die ze verdienen”, vertelde hij aan BBC London.

Het melden van een seksueel misdrijf kan uiterst traumatisch zijn en eventuele juridische procedures zorgen voor extra onrust, zegt prof. Havard.

Ze is van mening dat de onderzoeksprocedures en kruisverhoren in verkrachtingszaken ervoor zorgen dat vrouwen zich 'vrijwel uitgekleed' voelen.

"Er is sprake van dubbel slachtofferschap. Ten eerste wordt ze verkracht en vervolgens krijgt ze de schuld van die verkrachting. Waarom zou iemand zichzelf dat willen aandoen?"

Combineer dit met diepgewortelde maatschappelijke stereotypen en slachtoffers voelen zich hulpeloos, zegt ze.

Het is niet alleen vertrouwen in het systeem. Het is ook vertrouwen in de Metropolitan Police, zegt prof. Havard.

In reactie daarop zei de CPS dat het zijn dienstverlening aan slachtoffers aan het verbeteren was en dat klagers hun kruisverhoor door de verdediging vooraf konden opnemen en dus niet voor een jury hoefden te getuigen.

De afgelopen jaren is Londen getuige geweest van een aantal Met-agenten die zijn veroordeeld wegens zedendelicten, waarvan de meest opvallende de verkrachting en moord op Sarah Everard in 2021 door agent Wayne Couzens buiten dienst was.

Op de derde verjaardag van de aanslag zei de burgemeester van Londen, Sadiq Khan, dat het “jaren” zou duren om de schade aan het vertrouwen in de politie te herstellen.

Sindsdien zijn er nog meer spraakmakende zaken geweest waarbij Met-officieren betrokken waren.

In februari vorig jaar bekende David Carrick tientallen verkrachtingen en seksuele misdrijven tegen twaalf vrouwen.

Ondertussen werd in mei een andere voormalige politieagent, Cliff Mitchell, veroordeeld voor tien verkrachtingen, waaronder drie gevallen van verkrachting van een kind jonger dan dertien jaar.

'Streven naar beter'
Det Ch Supt Angela Craggs zei: “We weten dat het moeilijk kan zijn om een ​​zedendelict bij de politie te melden en we hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om degenen die deze stap zetten te verbeteren en te ondersteunen.

“Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt op het gebied van digitaal forensisch onderzoek, waaronder het verkrijgen van bewijsmateriaal van mobiele apparaten wanneer iemand een overtreding meldt, om ervoor te zorgen dat dit een zo onopvallend mogelijke ervaring is.

“In de meeste gevallen proberen we ervoor te zorgen dat een mobiel apparaat binnen 24 uur wordt geretourneerd en zorgen we ervoor dat onze bewijsverzameling erop gericht is om alleen relevante informatie te verkrijgen.

“We hebben ook £11 miljoen geïnvesteerd in onze technologie en ons personeel om dit proces te versnellen en de impact op de slachtoffers te minimaliseren.

"We streven er altijd naar om het beter te doen en weten dat het luisteren naar en het begrijpen van de ervaringen van degenen die seksuele misdrijven bij ons melden een belangrijk onderdeel van dit proces is."
Kan mij nog herinneren als kleine jongen dat ik naast mijn ouders op de bank zat en het nieuws aan het kijken was, als je dan items over massale verkrachtingen, moorden, aanslagen etc. zo voorbij zag komen was je als kind zo blij dat je niet in zo'n shithole geboren was en dat dit een ongekende wereld voor de Europeaan was, en kijk nu eens.

Dan is dit ook nog het topje van de ijsberg, vraag je je toch af wat de laatste tientallen jaren zo veranderd is in het westen waardoor hier vrouwen niet meer veilig zijn en er in London elk uur een verkrachting gemeld wordt, niet dat het in andere Europese steden beter zal zijn, kijk immers maar naar Zweden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215359562
mensen willen enkel verbinding zoeken
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:56:23 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215359605
Here we go again...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215359635
Indiase taferelen.
-nee-
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:02:06 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215359643
Ik kom er graag. Maar dit heb ik er nog niet gezien.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215359714
London Has Fallen - leuke film, gister net aan begonnen
pi_215359724
Tja, die incelbeweging he.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215359748
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215359759
Play stupid games, win stupid prizes. *O* *O* *O*
Groot fan van User Wotte
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:19:31 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215359779
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:51 schreef Loverboii het volgende:
mensen willen enkel verbinding zoeken
Doe normaal, eikel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215359819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Doe normaal, eikel.
we zijn gewoon slecht aangepast :{
pi_215359824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:43 schreef Tekaschi het volgende:
Orginele bron: BBC

Artikel even in Google translate gegooid:
[..]
Kan mij nog herinneren als kleine jongen dat ik naast mijn ouders op de bank zat en het nieuws aan het kijken was, als je dan items over massale verkrachtingen, moorden, aanslagen etc. zo voorbij zag komen was je als kind zo blij dat je niet in zo'n shithole geboren was en dat dit een ongekende wereld voor de Europeaan was, en kijk nu eens.

Dan is dit ook nog het topje van de ijsberg, vraag je je toch af wat de laatste tientallen jaren zo veranderd is in het westen waardoor hier vrouwen niet meer veilig zijn en er in London elk uur een verkrachting gemeld wordt, niet dat het in andere Europese steden beter zal zijn, kijk immers maar naar Zweden.
Die agenten die zijn opgepakt voor meerdere verkrachtingen en zelfs moord, die waren ook allemaal geimporteerd?

Verkrachting is altijd ook gekend geweest in Europa. Het is echt een gotspe om te doen alsof dit komt door andere culturen. Europeanen zijn altijd ook prima in staat geweest zelf voor zedendelicten te zorgen. Katholieke kerk? Gisele Pelicot? Marc Dutroux? Anne Faber? Om er maar even een paar te noemen.

Prima om de problemen die er zijn te benoemen, maar hou het wel eerlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:27:22 #13
Why is all the rum gone?
pi_215359836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:25 schreef Loverboii het volgende:

[..]
we zijn gewoon slecht aangepast :{
Wie is 'wij'? Immigranten?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215359864
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wie is 'wij'? Immigranten?
wij autochtonen, is gewoon nieuwe werkelijkheid
pi_215359870
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die agenten die zijn opgepakt voor meerdere verkrachtingen en zelfs moord, die waren ook allemaal geimporteerd?

Verkrachting is altijd ook gekend geweest in Europa. Het is echt een gotspe om te doen alsof dit komt door andere culturen. Europeanen zijn altijd ook prima in staat geweest zelf voor zedendelicten te zorgen. Katholieke kerk? Gisele Pelicot? Marc Dutroux? Anne Faber? Om er maar even een paar te noemen.

Prima om de problemen die er zijn te benoemen, maar hou het wel eerlijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215359896
Het is wachten tot papiertjesvouwer en de oogstmachine de boel komen bagatelliseren.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:36:43 #17
Why is all the rum gone?
pi_215359902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:30 schreef Loverboii het volgende:

wij autochtonen, is gewoon nieuwe werkelijkheid
Voor sommige zwakzinnige (import)autochtonen, wellicht. En je begint een zin met een hoofdletter.
pi_215359926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Voor sommige zwakzinnige (import)autochtonen, wellicht. En je begint een zin met een hoofdletter.
pi_215360030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een grafiekje uit 2011 neerpleuren zonder bron of toelichting voegt niks toe.
pi_215360262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Een grafiekje uit 2011 neerpleuren zonder bron of toelichting voegt niks toe.
bron staat erbij
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:54:47 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215360302
Gelukkig ben ik een man. Mij verkrachten ze niet. Ik word enkel doodgeschopt.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:12:01 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215360418
Lijkt me sterk. Aanranding zou ik wel geloven. Verkrachtingen niet. Niet in die mate.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215360484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
bron staat erbij
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
bron staat erbij
De link in de OP verwijst naar een bericht van september 2024, de grafiek laat een situatie uit 2011 zien.
Wat voegt zoiets toe?
pi_215360619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk ook in Nederland bekend dat mensen met een migratieachtergrond veel vaker dader zijn van een zedendelict. Maar blijkbaar willen mensen als miss_sly liever het beeld wekken dat het helemaal niets met cultuur te maken zou hebben, eigenlijk onder alle culturen evenveel voorkomt en het daarom niet eerlijk is naar migranten te wijzen.

Het blijft dan verbazingwekkend om te zien hoe ver sommige progressieven willen gaan om de realiteit (die niet strookt met hun gewenste wereldbeeld) gewoon maar te negeren. Zelfs statistieken worden daarom regelmatig in de wind geslagen.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215360620
En dat zijn nog degene die melding maken he, ga maar ervan uit dat het daadwerkelijke aantal verkrachtingen veel hoger ligt
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')