Je hebt research van alle 4 de nieuwe planeten nodig voor end-game tech die je nodig hebt om de game te winnen. Hoe of wat weet ik ook niet precies, dat zijn spoilers die ik bewust probeer te vermijdenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is het end game idee met die planets eigenlijk, dat je verschillende dingen harvest op verschillende planeten en heen en weer stuurt? Of alleen dingen unlocked en dan 1 planeet kiest voor een mega factory oid?
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:14 schreef Marsenal het volgende:
Vrij genomen vandaag om 'even bij te tanken en wat dingen te regelen'.
OM FACTORIO TE DOEN JA
Ik kan gelukkig in een uurtje of 4 waar veel van m'n collega's een dag of 3 over doen, dus ik kan hier en daar nog wel een uurtje factorio meepikken zonder dat het opvalt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:14 schreef Marsenal het volgende:
Vrij genomen vandaag om 'even bij te tanken en wat dingen te regelen'.
OM FACTORIO TE DOEN JA
Dat gaat vlot. Ik heb een halve dag er aan gezeten maar zit nog middenin de basicsquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:22 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels een redelijke basis staan en voldoende ruimte geclaimd om wat te bouwen. Alles van blue / purple science is wel zo'n beetje klaar, nu door naar geel.![]()
Ondertussen ook nog even uranium spul pakken en de eerste ruimtestapjes gaan zetten. Bijna weekend, dus dat moet lukken.
Ik probeer meestal zsm een tank te krijgen, want dat ruimt in het begin de biters wel mooi op. Heb inmiddels ook al een keer of 3 m'n buitenmuur weer een flink stuk opgeschoven om ruimte te maken. Ook de basis voor advanced oil processing en lubricant staat, dus de robots komen ook eindelijk weer in zicht. Mijn god, wat kan ik dat handmatig neerplempen van blueprints toch missen als kiespijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zit nu in de fase dat alles van alleen rood en groen unlocked is. Maar dat ik zoveel vervuil dat ik van 4 kanten wordt aangevallen, dus nu bezig om solar panels en accumulators te automatiseren zodat mijn polution omlaag kan.![]()
Daarna blue automatiseren, en ik moet met treinen beginnen want er zit nog minder dan 80k iron in mijn begin mijn.
Ik probeer nog zo min mogelijk nesten te slopen om de evolutie niet te versnellen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik probeer meestal zsm een tank te krijgen, want dat ruimt in het begin de biters wel mooi op. Heb inmiddels ook al een keer of 3 m'n buitenmuur weer een flink stuk opgeschoven om ruimte te maken. Ook de basis voor advanced oil processing en lubricant staat, dus de robots komen ook eindelijk weer in zicht. Mijn god, wat kan ik dat handmatig neerplempen van blueprints toch missen als kiespijn.
Mja, m'n pollution cloud was al aardig uitgegroeid, dus dan ruim ik nesten vaak maar gewoon lekker op als ze erin dreigen te komen. Inmiddels ongeveer 40MW aan zonnepanelen met accumulators en nog wel 100MW aan backup van kolen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik probeer nog zo min mogelijk nesten te slopen om de evolutie niet te versnellen.
Het helpt natuurlijk ook wel als je nog heel wat blueprints uit voorgaande potjes hebt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat gaat vlot. Ik heb een halve dag er aan gezeten maar zit nog middenin de basics
Dat zal wel ja. Ik heb dat zelf niet, ik heb ook nu pas voor het eerst voor Factorio betaaldquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk ook wel als je nog heel wat blueprints uit voorgaande potjes hebt.
Games als Factorio, Dyson Sphere Program en Satisfactory hebben echt zo bizar veel waarde voor hun geld. Dat komt neer op hooguit een paar cent per uur als je het serieus speelt. Ik heb ook genoeg games gespeeld die uiteindelijk op 1-2 euro per gespeeld uur kwamen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat zal wel ja. Ik heb dat zelf niet, ik heb ook nu pas voor het eerst voor Factorio betaald
Absoluut. Dyson Sphere Program moet ik even kijken, ik ken die niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Games als Factorio, Dyson Sphere Program en Satisfactory hebben echt zo bizar veel waarde voor hun geld. Dat komt neer op hooguit een paar cent per uur als je het serieus speelt. Ik heb ook genoeg games gespeeld die uiteindelijk op 1-2 euro per gespeeld uur kwamen.
Factory must growquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:51 schreef FlippingCoin het volgende:
heb nog 16k iron in mijn mijn over
Ik vind Dyson misschien nog wel de tofste van de drie. Daarin begin je op 1 planeet en dan breidt je geleidelijk aan naar de andere planeten in je zonnestelsel en vervolgens ga je ook reizen naar andere sterrenstelsels om daar de planeten te koloniseren. Voor stroom ga je uiteindelijk een 'Dyson Sphere' bouwen om echt flink wat stroom te krijgen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Absoluut. Dyson Sphere Program moet ik even kijken, ik ken die niet.
Net zoals met Kerbal Space Program, daar heb ik echt 0,5 cent per uur voor betaald
Kolonisatie gemaakt met 3 miljoen iron, moet alleen nog wel een treinverbinding aanleggen.quote:
Ziet er erg spectaculair uit. Ik vind Satisfactory erg leuk, maar als het 3d moet, worden mijn fabrieken toch al gauw rommelig en slecht te navigeren, daarom heb ik die uiteindelijk opzij geschoven. Factorio is dan toch wel fijner.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind Dyson misschien nog wel de tofste van de drie. Daarin begin je op 1 planeet en dan breidt je geleidelijk aan naar de andere planeten in je zonnestelsel en vervolgens ga je ook reizen naar andere sterrenstelsels om daar de planeten te koloniseren. Voor stroom ga je uiteindelijk een 'Dyson Sphere' bouwen om echt flink wat stroom te krijgen.
Een tijdje terug heeft die ook een flinke update gehad waarbij (optionele) vijanden zijn geïntroduceerd.
Houdt ergens het midden tussen Factorio en Satisfactory qua schaalgrootte vs graphics.
Oh dat komt nog welquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:22 schreef Treinhoer het volgende:
Ik had bewust niets mee gelezen over Space Ae, wil er helemaal bleu in gaan. Heb net blue science opgezet en vooralsnog wat kleine veranderingen in de gameplay, nog niet echt grote overhauls. Ergens jammer, aan de andere kant alleen maar leuk om verderop in het spel de echte veranderingen te zien
Ja ondanks dat satisfactory toffe gameplay heeft vind ik toch dat het Factory genre zich niet echt leent voor first person perspective. Dyson heeft een mooi compromis wat dat betreft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ziet er erg spectaculair uit. Ik vind Satisfactory erg leuk, maar als het 3d moet, worden mijn fabrieken toch al gauw rommelig en slecht te navigeren, daarom heb ik die uiteindelijk opzij geschoven. Factorio is dan toch wel fijner.
Kun je spullen niet gewoon in de lava dumpen toevallig? Ik ben nog niet op Vulcanus dus geen ideequote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:11 schreef Monolith het volgende:
Ben zelf net begonnen met wat uit de grond stampen op Vulcanus. Mooi spul die foundries.
Alleen nog even kijken hoe ik al dat overtollige steen makkelijk kan dumpen.
En helaas weer wat drukker, dus ook even weer wat tijd zien te maken om een beetje progressie te boeken.
Hmm, da's een goeie, die zal ik eens testen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Kun je spullen niet gewoon in de lava dumpen toevallig? Ik ben nog niet op Vulcanus dus geen idee
Voor mij is de uitdaging ook om SA uit te spelen zonder mods, maar treinen zijn inderdaad wel het grote vraagstuk. Al kan je wel echt een HOOP met die parameterized blueprints en interupts nuquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had meestal de LTN mod in combinatie met city blocks. Nu eens kijken hoever ik kom met interrupts. Het is nog wel even puzzelen. Met LTN was het vooral station gebasseerd, nu moeten de treinen het denk werk doen. Maar het is wel leuk puzzelwerk
Oh dat zou verklaren waarom ik geen olie kan vinden zowat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:05 schreef TigerXtrm het volgende:
De nieuwe map gen heeft me echt genaaidIk kan werkelijk nergens uranium vinden, waarschijnlijk omdat de paar patches die mijn map zou moeten hebben bedekt zijn met water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |